اگر در سال 2020 بازاریابی اینستاگرام یکی از مهم ترین روش های بازاریابی است، باید روش های جدید آن را بدانید. در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و در این مقاله به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

همچنین در استراتژی محتوای اینستاگرام عنوان موضوع مشخص شده است که چه موضوعاتی باید تولید شوند، در چه زمانی انتشار پیدا کنند و همچنین آنالیز آن ها چه زمانی باید انجام شود. هنگامی که شما برنامه و استراتژی محتوای چند ماهه برای صفحه اینستاگرام خود داشته باشید، دیگر دغدغه این را ندارید که برای فلان روز، چه محتوایی منتشر کنیم! در واقع با داشتن استراتژی محتوا، شما تنها دغدغه تولید آن را دارید و تمام زمان شما صرف تولید محتوا می شود. همچنین باید توجه داشته باشید که تا زمانی که محتوای ارزشمند در صفحه خود ندارید، نمی توانید تبلیغات موفقی داشته باشید. ابتدا محتوای صفحه خود را به صورت حرفه ای تولید کنید، سپس دست به تبلیغات اینستاگرامی بزنید تا نتیجه دلخواه و مطلوب خود را از آن بگیرید.

سال 2020 فرصت مناسبی برای اینستاگرام

بازاریابی در اینستاگرام این فرصت را در اختیار صاحبان تجارت ها می گذارد که با مشتریان و مخاطبان مورد نظر خود ارتباط برقرار کنند و پیشنهاد های تجاری خود را به گوش مخاطبان خود برسانند. این پلتفرم در سال های اخیر با استقبال زیاد صاحبان تجارت ها روبرو شده است.تجارت ها برای به نمایش گذاشتن رویکرد های تجاری و همینطور برای استخدام نیروی کار از این فضا استفاده می کنند. گذشته از این صاحبان مشاغل از طریق این پلتفرم با مخاطبان خود ارتباط تنگاتنگی برقرار می کنند. با استفاده از قابلیت اشتراک گذاری تصاویر تجارت ها این فرصت را خواهند داشت تا تصاویر محصولات خود را در کیفیت های بالا به معرض نمایش بگذارند.در کنار قابلیت هایی همچون لایک کردن و یا دنبال کردن که در شبکه های اجتماعی دیگر نیز مشاهده شده است این پلتفرم قابلیت تازه ای را در اختیار کاربران قرار می دهد. کاربران می توانند با استفاده از قابلیت ویرایش عکس که برای اولین بار درون یک نرم افزار این چنینی نهادینه شده است، تصاویر خود را ویرایش کنند و یا فیلتر های مورد نظر را روی عکسها اعمال کنند.  حضور 22 در صد از جمعیت نسل هزاره این نرم افزار را تبدیل به فضای خوبی برای بازاریابی کرده است.

روش های تبلیغات در اینستاگرام با وجود 1 میلیون کاربر فعال هجوم فعالان تجاری برای درج آگهی در این پلتفرم منطقی به نظر می آید. تحقیقات نشان داده است که 2.2 درصد از کاربران این پلتفرم از آگهی هایی که می بینند به سادگی نمی گذرند و حتما سری هم به صفحه تجاری آن آگهی خواهند زد. در فیسبوک تنها 0.22 درصد کاربران به آگهی ها واکنش نشان می دهند.شما به عنوان یک فعال اقتصادی با فعالیت در فضای اینستاگرام چیزی را از دست نخواهید داد و با صرف هیچ هزینه ای به جمعیت بسیار بالایی از کاربران دسترسی پیدا خواهید کرد. در این پلتفرم هشتگ ها نقش بسیار کلیدی بازی می کنند و دسترسی به مخاطب را برای شما بسیار آسان کرده است.  کافی است هشتگ مربوط به تجارت خود را برای پست های ایجاد کنید و شاهد معجزه ای باشید که به دنبال آن روی می دهد عده ی زیادی از افرادی که به دنبال ارائه محصول شما هستند به صفحه شما سرازیر می شوند و نرخ بازگشت سرمایه در شرکت شما با کمک همین هشتگ ها افزایش می یابد.

شواهد نشان می دهند که مخاطبین به پست های تصویری علاقه بیشتری دارند تا پست هایی که حاوی متن هستند.برای پست تبلیغات در اینستاگرام باید بهترین زمان را انتخاب کنید. در این زمینه هیچ قانون جهانی وجود ندارد اما راه هایی برای یافتن بهترین زمان ممکن وجود دارد. شما باید اطلاعات دنبال کنندگان خود را درنظر بگیرید، در چه منطقه ای زندگی می کنند، غالبا از چه رنج سنی هستند، خانم هستند یا آقا و در چه فواصل زمانی از صفحه شما بازدید می کنند. چه ساعاتی از روز و یا چه روزهایی در هفته پست های شما بیشترین بازدید را به خود اختصاص می دهند.  اینستاگرام تبدیل به پادشاه شبکه های اجتماعی شده است و هر ماه بیش از 800 میلیون کاربر از تصاویر و محتوای این شبکه بازدید می کنند. بنابراین بهترین گزینه برای ارتقای تجارت ها به شمار می رود. اگر تاکنون اقدام به استفاده از این شبکه نکرده اید برای شروع حساب کاربری خود به حالت بیزینس تغییر دهید تا با شمار زیادی از ایده ها و ابزار مواجه شوید. از اشتراک گذاری تصاویری که کاربران از تجربه خود در استفاده از محصول برای شما ارسال می کنند غافل نشوید. نمودارهای مربوط به سن و موقعیت مکانی کاربران را ملاحظه کنید و با توجه به جامعه هدف تصاویر محصولات خود را پست کنید و هشتگ گذاری مرتبط با محصول خود را فراموش نکنید.

نتیجه گیری

اینستاگرام مارکتینگ یکی از بخش های مهم بازاریابی دیجیتال محسوب می شود که بسیاری از کسب و کار ها از آن استفاده می کنند. دلیل آن هم این است که کاربران زیادی در اینستاگرام حضور دارند و مخاطبان هدف هر کسب و کاری که فکرش را می کنید، در آن حضور دارند. اگر شما هم یک کسب و کار اینترنتی (یا حتی فیزیکی!) دارید و می خواهید به برندسازی و افزایش فروش آن کمک کنید، اینستاگرام مارکتینگ راه کار بسیاری مناسبی است. در این مقاله به بررسی کامل اینستاگرام مارکتینگ، مزایای استفاده از آن و همچنین نکاتی که به موفقیت بازاریابی اینستاگرام شما کمک می کند، پرداختیم. اگر سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید تا شما را کاملاً راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *