سایت‌های زیادی روی اینترنت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نرم‌افزارهای رایگان تهیه کنید، اما خب همه‌ی آن‌ها امن محسوب نمی‌شوند. خیلی از سایت‌های هستند که در غالب نرم‌افزارهای رایگان، انواع بدافزارها را وارد دستگاه شما می‌کنند. پس چاره چیست؟

اولین چیزی که به شما پیشنهاد می‌کنیم این است که ابتدا سایت خود را در در ابزار URLVoid وارد کنید تا از سلامت سایت مطمئن شوید، غیر از این مورد، ما چند سایت خیلی خوب به شما معرفی می‌کنیم که بتوانید ابزارهای مورد نیاز خود را از آن‌ها دانلود نمایید.

Ninite

Ninite

Ninite ظاهر ساده‌ای دارد و لیستی از انواع برنامه‌های مورد نیاز را به شما نمایش خواهد داد و شما هر کدام را که می‌خواهید تیک می‌زنید و سپس برای دانلود اقدام خواهید کرد. یک نصب کننده برای شما دانلود خواهد شد که در نهایت تمامی برنامه‌هایی که می‌خواستید را روی ویندوز نصب خواهد کرد. یکی از چیزهایی که Ninite به آن معروف است، امنیت بالای آن بوده و در همه‌ی موارد از برنامه‌های رسمی استفاده می‌کند. البته تعداد برنامه‌های موجود در این سایت کم بوده و برنامه‌های خیلی کاربردی و معروف در آن گنجانده شده‌اند.

Softpedia

Softpedia

احتمالا معروف‌ترین نام در میان سایت‌هایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، Softpedia است. این سایت مجموعه‌ای بزرگ از انواع برنامه‌ها را در خود داشته که توانسته به رکورد 3 میلیارد دانلود طی این سال‌ها را برای خود ثبت کند. تمامی برنامه‌ها در این سایت به روزرسانی می‌شوند و با توجه به امکاناتی که در سایت پدید آورده شده، می‌توانید مطمئن باشید که در آن‌ها خبری از بدافزار نیست. Softpedia ظاهر ساده‌ای دارد و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید و نکته‌ی آخر این که در کنار برنامه‌های ویندوزی، انواع اپلیکیشن‌های مک، لینوکس و حتی اندروید نیز در آن برای دانلود قرار داده شده است.

MajorGeeks

MajorGeeks

اگر چه ظاهر این سایت به شکلی است که انگار از دهه 90 تا امروز آپدیت نشده، اما در واقع MajorGeeks را باید یکی از به روزترین و قابل اتکاترین سایت‌ها برای دانلود نرم‌افزارهای ویندوزی از گذشته تا حالا محسوب کرد. لیست‌های خیلی خوبی در این سایت تهیه شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بهترین نرم‌افزارهای رایگان اشاره کرد. حتی اگر ندانید که می‌خواهید چه چیزی دانلود کنید، می‌توانید از طریق دسته‌بندی‌ها، به برنامه‌های رایگان خیلی خوبی برسید.

FileHippo

FileHippo

FileHippo به دسته‌بندی خیلی خوب برنامه‌ها در این سایت و همچنین موجود بودن نسخه‌های قبلی هر برنامه در منابع آن مشهور است. اما شما می‌توانید از منابع FileHippo برای پیدا کردن انواع اپلیکیشن‌های تحت وب نیز استفاه کنید. این سایت کاملا عاری از هر گونه بدافزاری است و ممکن است در زمان دانلود، برنامه‌ی دیگری را به شما پیشنهاد بدهد، اما صفحه پیشنهادی کاملا تمیز و مناسب بوده و گزینه‌ی رد کردن آن نیز مشخص است تا اشتباهی برنامه‌ای ناخواسته را دانلود نکنید.

Download Crew

Download Crew

نکته‌ای که Download Crew را از دیگر سایت‌ها متمایز می‌کند، اطلاعات کاملی است که درباره هر برنامه به صورت مجزا قرار داده شده و شما می‌توانید با یک شناخت کامل از هر برنامه آن را دانلود کنید. نظرتات کاربران واقعی نیز در زیر هر اپلیکیشن وارد شده که همگی تحت نظارت هستند و به شکلی واقعی این برنامه‌ها را نقد کرده‌اند. همچنین اگر گزینه‌ای برای دانلود لایسنس خاصی از برنامه موجود باشد، شما می‌توانید شکل‌های مختلف آن از جمله حالت کد باز، نسخه‌ی آزمایشی و … را برای دانلود انتخاب کنید.

FileHorse

FileHorse

آخرین گزینه‌ی ما، خیلی شبیه به اولین سایتی است که به شما معرفی کردیم. FileHorse نیز یک منبع وسیع از تمامی برنامه‌ها نیست، بلکه اندوخته‌ای متشکل از برنامه‌های مهم و معروف را در خود دارد. اما برای هر برنامه نسخه‌های متفاوتی گذاشته شده و همچنین شما می‌توانید اطلاعاتی از برنامه‌ها و عکس‌هایی از محیط آن‌ها را نیز قب از دانلود مشاهده نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *