دانشجویان زیادی وجود دارند که به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند اما نمی دانند که باید از کجا شروع کنند! در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و در ادامه با ما همراه باشید.

سایت دانلود فیلم و سریال و موزیک

یکی از ساده ترین راه ها برای راه‌اندازی سایت اینترنتی و شروع کسب درآمد از آن از طریق سیستم همکاری در فروش یا تبلیغات، راه‌اندازی سایت دانلود فیلم و سریال باشد. البته این روش کمی با سایت هایی که دانلود مستقیم دارند متفاون است! در این سایت ها باید دانلود فیلم و سریال‌های ایرانی که در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شوند و لینک مربوط به خرید آن ها در سایت درج می شود. کلیه فیلم‌ها و آثار شبکه نمایش خانگی توسط پخش‌کننده‌های آن‌ها برای همکاری در فروش در دسترس هستند.

برای این کار می توانید یک سایت در خصوص دانلود فیلم و سریال طراحی کنید و در بخش لینک های دانلود، لینک‌های همکاری در فروش آن را قرار دهید. فیلم و سریال قیمت پایینی دارند و راحت‌تر فروش می‌روند اما تعداد افراد متقاضی در آن زیاد است. از طرفی محتوا شبکه نمایش خانگی، به‌ویژه سریال‌های نسبت به گذشته افزایش یافته و طرفداران بسیاری دارد. به همین دلیل احتمالاً فروش بسیار بالایی خواهید داشت. تنها باید روی محتوای صفحه دانلود کار کنید و یک صفحه کامل و زیبا در مورد اطلاعات سریال طراحی کنید. علاوه بر فیلم و سریال، آلبوم‌های مجاز موسیقی هم امروزه به صورت همکاری در فروش در دسترس هستند که می تواند درآمد خوبی برای شما ایجاد کند. همچنین شما می‌توانید آن‌ها را هم در سایت خود قرار دهید و از شرکت فروشنده آن درآمد خوبی کسب کنید. این درآمد ها می تواند مبلغ قابل توجهی برای شما ایجاد کنند و درآمد خوبی از این طریق داشته باشید.

اگر در شبکه های اجتماعی صفحات پر مخاطب دارید، لینک‌های همکاری در فروش را علاوه بر سایت می‌توانید در رسانه‌های اجتماعی خود هم منتشر کنید. کار شما تنها انتشار و معرفی این لینک‌ ها است و نقشی در فروش مستقیم ندارید! البته درآمد آن می تواند زیاد باشد؛ در واقع پورسانت معرفی به حساب شما در آن سایت واریز می‌شود و می‌توانید درخواست تسویه بدهید.

از طرفی، ابتدا باید موضوعی که قصد دارید در آن فعالیت کنید را انتخاب کنید تا بتوانید در سیستم‌های همکاری در فروش فعالیت کنید. برای مثال شما به موبایل علاقه دارید و قصد دارید یک سایت در خصوص موبایل راه‌اندازی کنید. می‌توانید تولید محتوا حرفه ای در این زمینه انجام دهید و یک سایت کامل (از لحاظ اطلاعاتی) داشته باشید. سپس لینک‌های همکاری در فروش موبایل را در رسانه خود قرار دهید تا کاربر با کلیک بر روی آن، وارد سایت موردنظر شده و درآمد شما ثبت شود. اگر هم به کالای غیر فیزیکی مثل فیلم و سریال و موسیقی علاقه دارید که راحت‌تر به فروش می‌رسند. برای این کار باید مسیر راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بر پایه سایت اینترنتی مانند مدل قبل طی کنید. برای کالاهای غیر فیزیکی مثل فیلم و سریال باید از سرویس‌های Upera و Upnama استفاده کنید. همچنین برای همکاری در فروش آلبوم‌های موسیقی می‌توانید از Beeptunes استفاده کنید.

دیجی‌کالا یکی از سایت هایی است که تنوع کالای بسیار زیادی دارد! در چند سال اخیر سیستم همکاری در فروش این سایت هم راه افتاده است. با کمی فعالیت می توانید درآمد خوبی از آن کسب کنید و با استمرار درآمد خوبی داشته باشید.

پیشنهاد درآمدزایی از اینترنت برای دانشجویان

دو مدل مطرح شده در قسمت ابتدایی مقاله مربوط به راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی بود. یعنی شما نیاز به راه اندازی سایت و فعالیت بر روی آن داشتید. اما اگر تمایلی به راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی ندارید یا مهارت کافی برای آن را ندارید، می‌توانید از پیشنهاد دیگر که در ادامه مطرح می کنیم استفاده کنید.

از مهارت خود استفاده کنید یا مهارت جدید یاد بگیرید!

اگر قصد ندارید که یک کسب و کار راه‌اندازی کنید، می توانید از طریق مهارت خود پول در بیاورید. درآمد از اینترنت در دوران دانشجویی کار آسانی نیست و باید توجه داشته باشید که انجام این کار بدون دردسر ممکن نیست. شما نیاز به یک تخصص یا مهارت برای انجام چنین کاری دارید. حتماً خودتان می دانید که چه مهارتی دارید؛ یک کاغذ برداشته و مهارت های خود را بنویسید. در واقع باید ببینید که توانایی انجام چه کارهایی را دارید! اگر هم فکر می‌کنید مهارت کافی‌ برای انجام کاری ندارید یا مهارت‌تان به‌نوعی نیست که بتوان با آن کاری انجام داد، باید به سراغ یاد گرفتن مهارت های جدید و درآمدزا بروید.

در فضای اینترنت امروزه شما می‌توانید راحت تر از گذشته مهارتی را یاد بگیرید! پسیک مهارت جدید را از صفر یاد گرفته و در آن با تمرین زیاد متخصص شوید.­ اصول تکنیکال هرچیز در اینترنت وجود دارد! برای یادگیری مهارت کافی است با آن‌ها آشنا شوید، یاد بگیرید، تمرین کنید و پس از مدت پروژه بگیرید. امروزه در فضای آنلاین، یادگیری بازاریابی محتوا و تولید محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد! شما می‌توانید بر روی مهارت‌های تولید محتوا و نویسندگی تمرکز کنید. بعد از آن که توانستید خوب بنویسید، می‌توانید کمی مطالعات در زمینه‌های بازاریابی و بهینه‌سازی موتور جتسجو (SEO) شروع کنید و به تخصص های دیگر هم مسلط شوید­ تا بتوانید وارد حوزه تولید محتوا و حتی سئو شوید. تخصص‌های فنی ‌تر مانند یادگیری طراحی سایت، کد نویسی و برنامه نویسی هم از مهارت‌هایی است که در دوران دانشجویی می‌توانند برای شما راه‌ درآمد ایجاد کنند اما نیازمند تلاش بیشتری است. مهارت‌های جدیدی که مطرح شدند به‌عنوان پیشنهادهایی برای یادگیری مهارت جدید هستند. دوران دانشجویی می‌تواند فرصت خوبی برای یادگیری گام به گام اما پیوسته یک مهارت جدید باشد.

اما درآمدزایی و کار دانشجویی از طریق اینترنت چگونه است؟

همان‌ طور که در قسمت اول مقاله مطرح کردیم، شما به‌عنوان دانشجو برای پیدا کردن کار به صورت نیمه وقت با مشکللاتی روبرو می شوید. طبیعتا بسیار سخت است که بتوانید برای موسسه و یا شرکتی به‌عنوان کارمند استخدام شوید. در بهترین حالت می‌توانید کارآموزی انجام دهید اما درآمد مناسبی نخواهید داشت! پس بهترین راه رفتن به سمت کسب و کار داشنجویی در اینترنت است.

زمانی که دانشجو هستید، بهترین فرصت برای یادگیری مهارت های مختلف است! مهارت های فعلی خود را تقویت کنید یا مهارت جدید یاد بگیرید. سپس می توانید از طریق مهارت ها و تخصص های خود، درآمد داشته باشید! یعنی قرار نیست شما برای شرکتی در یک ساعت مشخص در یک مکان فیزیکی حضور پیدا کنید که به این کار فریلنسری گفته می شود! بلکه می ‌توانید از طریق اینترنت به صورت دورکاری پروژه‌های افراد مختلف را انجام دهید. در مدل کاری پروژه گرفتن دیگر دانشجو بودن شما مسئله نیست. در حال حاضر اولین قدم برای کار کردن بدون حضور در شرکت و به صورت فریلنسری، داشتن مهارت است.

فریلنسر شوید!

فریلنسر به افرادی که به صورت مستقیم و بدون حضور در مکان خاصی پروژه انجام می دهند، گفته می شود.در واقع این افراد بدون استخدام شدن در یک کسب و کار می‌توانند برای آن کسب و کار یا شرکت پروژه انجام دهند.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *