اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئوی سایت را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

یکی دیگر از راه‌کارهایی که به کمک آن می‌توانید بهترین تاثیر شبکه‌های اجتماعی در سئو را بگیرید، قرار دادن لینک سایت در پروفایل شبکه‌های اجتماعی است! به عنوان مثال اگر برای سایت خود یک صفحه اینستاگرامی ایجاد کرده‌اید، کافی است لینک خود را در بیو قرار دهید. با این کار کاربران بر روی آن کلیک می‌کنند و به صورت مستقیم برایتان ترافیک ایجاد می‌کنند! اما هدف ما از این کار بهبود سئو و افزایش رتبه سایت در میان نتایج جستجوی گوگل است.

چگونه در پروفایل شبکه اجتماعی اینستاگرام لینک قرار دهیم؟

اگر صاحب وب‌سایت بوده و در صدد افزایش بازدید آن هستید، اینستاگرام می تواند بستر خوبی برای مارکتینگ و جذب مخاطب باشد. یکی از راه های افزایش مخاطب گذاشتن لینک و هدایت کاربر به صفحات دلخواه است که اینستاگرام در این زمینه برای سایر شبکه ها ارای محدودیت هایی است. در حال حاضر محدودیت جغرافیایی و ملیتی برای ایجاد لینک در استوری وجود ندارد و امید است که این سرویس محبوب، به همین روال کار خود را ادامه داده و این ویژگی را برای کاربران بیشتری در دسترس قرار دهد. متاسفانه شاهد بوده‌ایم که این شبکه محبوب، سیاست های محدود کننده‌ای همچون؛ ممانعت از قرار دادن لینک تلگرام و اسنپچت در پروفایل کاربری به اجرا در آورده اند که برای رفع این مشکل نیز می توانید ادامه همین مطلب را مطالعه کنید.

برای اضافه کردن لینک مورد نظر به تصویر، آیکون لینک را لمس کنید. در صورتی که این آیکن را مشاهده نمی‌کنید و با مشکل عدم نمایش لینک در استوری اینستاگرام مواجه هستید باید برنامه خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.  یک پنجره جدید برای تایپ URL پدیدار می شود که باید لینک مورد نظر را در آن وارد کرده و سپس از تیک بالای صفحه برای ذخیره استفاده کنید. این گزینه برای کاربران iOS یا آیفون به صورت Done قابل مشاهده است.  سیستم تجزیه و تحلیل استوری و قابلیت قرار دادن لینک در استوری هنوز قابلیت ثبت تعداد کلیک ها را ندارد لذا می توانید میزان بازدید از صفحه درج شده را از طریق سرویس‌های کوتاه کننده لینک همچون Bit.ly یا Goo.gl زیر نظر داشته باشید. به همین سادگی توانستید یک استوری لینک‌دار ایجاد کنید. باید اشاره کرد استوری هایی که لینک پیوست شده دارند؛ با آیکون هایلایت شده (گیره) در بالای صفحه مشخص می شود.  توصیه می شود که پس از گذاشتن لینک در استوری اینستاگرام استوری های خود را با استفاده از، متن، استیکر و فیلتر های مختلف کامل‌تر کرده و از عبارات “فراخوانی برای اقدام” نیز بهره ببرید. این نوع متن‌ها به اختصار؛ CTA نام گذاری شده اند که به منظور راهنمایی و تشویق مخاطب برای مشاهده صفحه لینک شده مورد استفاده قرار می گیرند.

علاوه بر استوری شما می‌توانید در توضیحات پروفایل خود یا همان قسمت بیو پروفایل لینک سایت یا یک صفحه مشخص یا لینک کوتاه قرار دهید ، برای لینک گذاشتن در پروفایل اینستاگرام ابتدا به صفحه پروفایل خود مراجعه کنید.  سپس بر روی دکمه Edit profile تپ کنید.  در مرحله بعد در بخش Website آدرس لینک مد نظر خود را وارد کنید و بر روی آیکن تیک بالا تپ نمایید. تمام شد! حالا لینک در بیو اینستاگرام شما قرار گرفته است هر کس با تپ بر روی آن میتواند به صفحه مد نظر شما منتقل شود. مدتی است کاربران اینستاگرام به خاطر قانون و سیاست جدید این شرکت، کمی رنجیده خاطر و ناراحت شده اند. در برنامه اینستاگرام با نوشتن Telegram.me در قسمت web بیوگرافی، دیگر قادر نیستید تا دنبال کننده‌های خود را به صفحه پروفایل خود در برنامه تلگرام هدایت کنید. اما اکنون با یک تغییر ساده در آدرس آیدی تلگرام، می‌توانید این محدودیت را دور بزنید.

چگونه قوانین اینستاگرام در بخش بیو را برطرف کنیم؟

کافی است به جای عبارت Telegram.me از tlgrm.me استفاده کنید. یعنی اگر یوزر شما در تلگرام Persiantools است، باید به صورت زیر لینک را وارد کنید. tlgrm.me/Persiantools با توجه به تماس‌هایی که از سمت شما کاربران عزیز مبنی بر مشکل قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام داشتید، متوجه این نکته شدیم که اینستاگرام یکبار دیگر آدرس tlgrm.me را فیلتر کرده و در حال حاضر این آدرس کار نمی‌کند. اما راه حل جدید برای بر طرف کردن این مشکل و قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام چیست؟ برای قرار دادن لینک تلگرام در اینستاگرام کافی است بجای me از in استفاده نمایید.

همچنین باید بدانید که که وب سایت https://linktr.ee امکان قرار دادن چند لینک در Bio صفحه اینستاگرامی را به راحتی برای شما فراهم می‌کند؛ بدین منظور تنها کافیه تا با وارد شدن و اجازه دسترسی دادن به مشخصات و اطلاعات اکانت اینستاگرام خودتون، یک لینک واحد دریافت کنید و به لطف آن لینک، کاربران دیگر بتوانند به هر تعداد لینکی که کاربر ایجاد کرده است، دسترسی پیدا کنند.

لینک‌هایی که در پیام‌های فیسبوک و توییتر منتشر می‌کنید، به صورت No Follow هستند؛ یعنی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت زیادی ندارند. اما لینک‌هایی که شما در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود قرار می‌دهید، معمولاً Follow هستند! یعنی این شبکه‌ها به گوگل می‌گویند که این لینک‌ها ارزش زیادی دارند و گوگل هم رتبه سایت شما را بهبود می‌بخشد. بنابراین مطمئن شوید که در پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود لینک سایتتان را قرار داده‌اید! همچنین باید توجه داشته باشید که لینک‌هایی که در پست بعضی از شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهید، قابل کلیک نیستند؛ مثلاً اگر شما در اینستاگرام پستی منتشر کنید و در آن پست لینکی قرار دهید، این لینک قابل کلیک نیست اما لینکی که در بخش پروفایل خود قرار می‌دهید، قابل کلیک است و به افزایش ترافیک سایت و بهبود رتبه سئو کمک زیادی می‌کند. در مقاله بعدی به بررسی این بحث می‌پردازیم!

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *