در این آموزش ما به شما یاد خواهیم داد چگونه قابلیت تصویر در تصویر را در گوشی خود فعال کنید. به این ترتیب می‌توانید وقتی در حال مکالمه تصویری هستید یا ویدیویی را بر روی مرورگر تماشا می‌کنید، به بخش دیگر گوشی بروید، بدون این که ویدیو شما متوقف شود.

فعال سازی قابلیت تصویر در تصویر در اندروید

فعال کردن قابلیت تصویر در تصویر در اندروید بسیار ساده بوده و شما این کار را تنها با چند حرکت می‌توانید انجام دهید. البته در نسخه‌های جدید اندروید، این قابلیت در بسیاری از برنامه‌ها به صورت پیش‌فرض فعال است و شما تنها باید آن را برای برنامه‌هایی که کار نمی‌کنند، فعال کنید.

برای انجام این کار شما باید به بخش تنظیمات یا همان Setting اندروید بروید. سپس روی apps لمس کنید.

حالا هر اپلیکیشنی که قابلیت تصویر در تصویر را دارد انتخاب کنید.

در منوی بعدی باید گزینه‌ی advanced option را انتخاب کنید. در این منو گزینه‌های مختلفی وجود دارد که باید به سمت پایین اسکرول کرده تا به picture in picture برسید.

با رفتن به داخل این بخش، گزینه‌ی Allow picture-in-picture را مشاهده خواهید کرد که باید سوییچ آن را روشن کنید.

در نظر داشته باشید که بعد از اعلام گوگل برای پشتیبانی از تصویر در تصویر، بسیاری از برنامه‌ها مد تصویر در تصویر را نیز به قابلیت‌های خود اضافه کرده‌اند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به گوگل پلی، یوتیوب، واتساپ، فیسبوک، اینستاگرام، VLC، MX player و … اشاره کرد. اما هنوز بعضی از برنامه‌ها هستند که چنین ویژگی ندارند.

فعال سازی قابلیت اجرای خودکار تصویر در تصویر در iOS

در مورد iOS نیز شرایط بسیار شبیه به چیزی است که در اندروید وجود دارد. شما با روشن کردن این قابلیت می‌توانید از گزینه‌ی تصویر در تصویر در گوشی استفاده کنید، با این تفاوت که قابلیت گفته شده به صورت یکپارچه در گوشی یا تبلت روشن یا خاموش خواهد شد و نباید آن را برای هر برنامه تنظیم کرد.

برای شروع ابتدا اپلیکیشن setting را باز کنید و از بخش general گزینه‌ی picture in picture را رانتخاب نمایید. در این جا قابلیت اجرای خودکار  PiP یا همان تصویر در تصویر را می‌بینید که با روشن کردن سوییچ، اعمال خواهد شد.

البته هر زمان که بخواهید و این قابلیت را نخواهید، می‌توانید از همین مسیر دوباره به بخش picture in picture رفته و گزینه‌ی Start PiP Automatically را خاموش کنید.

البته درست مثل اندروید، در این جا نیز بعضی برنامه‌ها هنوز از قابلیت تصویر در تصویر استفاده نمی‌کنند و این قابلیت‌ تنها برای آن‌ها که از آن پشتیبانی خواهند کرد، اجرا می‌شود.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *