تیک تاک در طی سال‌های کوتاه فعالیت‌ خود، با سرعت زیادی رشد کرد و کاربران بی‌شماری به دست آورد و حالا دیگر نمی‌توان آن را شبکه‌ای اجتماعی برای نوجوانان به حساب آورد. به همین دلیل تیک تاک باید با رشد تعداد کاربران و تنوع آن‌ها، تغییراتی را نیز اعمال کرده و همگام با آن‌ها پیش برود و قابلیت جدیدی که این سیستم معرفی کرده، نشان از شناخت کافی از کابران حاضرش می‌شود.

قوانین انتشار محتوای مخصوص بزرگسالان در تیک تاک

تیک تاک بخشی را معرفی کرده که تنها مخصوص بزرگسالان است و افراد بالای 18 سال می‌توانند آن‌ را تماشا کنند. محتوای بالای 18 سال تنها برای پخش زنده در تیک تاک مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته همین بخش نیز محدودیت‌های مختلفی دارد و به هیچ وجه به منزله‌ی پخش هر چیزی که کاربر بخواهد نیست.

محتوای بزرگسال در تیک تاک

در توضیحاتی که برای این بخش قید شده، از مثال‌هایی اسم برده‌اند که شاید به درک بهتر این بخش کمک کند. برای مثال یک روتین کمدی با توجه به محتوایی که در آن گفته می‌شود، احتمال دارد برای افراد کم سن و سال مناسب نباشد یا وقتی از بعضی مسائل اجتماعی قرار است در پخش زنده تیک تاک صحبت کنیم، آن را برای افراد کم سن و سالی که ممکن است با توجه به محتوای گفته‌هایمان، دچار مشکل شوند، آن را محدود کنیم.

همین توضیحات کمپانی درباره محتوای بزرگسالانی که می‌توان بر روی تیک تاک پخش کرد، بسیاری از گمانه‌زنی‌ها درباره تیک تاک و محتوای مد نظر را حل کرد و قرار نیست این شبکه اجتماعی محبوب درگیر محتوای جنسی باشد و هنوز هم قوانین نسبتا سخت گیرانه آن‌ها بر قوت خودش باقی است. آن‌ها در ادامه‌ی توضیحات خود، مشخصا قید کرده‌اند که محتوای جنسی و محتوای خشونت آمیز، هنوز در تیک تاک ممنوع است و به هیچ وجه چنین محتوایی در هیچ دسته بندی، اجازه‌ی انتشار نخواهد یافت و با کاربران خاطی برخورد می‌شود.

همین امر باعث شده تا خیلی‌ها این حرکت تیک تاک را روشی ایده‌آل و نوآورانه تصور کنند که در کم‌تر شبکه اجتماعی این چنینی اجرا شده باشد. البته این که چرا این برچسب تنها برای پخش زنده در نظر گرفته شده و شامل پست‌ها نمی‌شود معلوم نیست. در هر صورت طی نامه‌ای که برای معرفی این بخش از تیک تاک به رسانه‌ها زده شده، سخنگوی کمپانی متذکر شده که در ادامه هم مثل قبل، با استفاده از تکنولوژی‌های روز و گزارشات، سعی در اعمال قوانین این شبکه اجتماعی برای تمامی کاربران را دارند و نمی‌خواهند که محتوایی که نباید، در این شبکه اجتماعی منتشر شود.

البته همچون تمامی شبکه‌های اجتماعی، محتوای نادرست در تیک تاک نیز دیده می‌شود و گاهی طول می‌کشد تا آن را پاک کنند با این حال از بسیاری جهات، این شبکه اجتماعی در زمینه برخورد با پست‌هایی که بر خلاف قوانین این شرکت هستند، خوب عمل کرده است. اما به این معنی نیست که هیچ ویدیویی از چشم آن‌ها پنهان نمی‌ماند.

تغییرات دیگر در پخش زنده تیک تاک

غیر از مسئله محتوای مخصوص بزرگسالان، چند تغییر دیگر را نیز در پخش زنده تیک تاک شاهد هستیم. برای مثال، حالا کاربران در پخش زنده می‌توانند تا 5 نفر را به صورت مهمان دعوت کنند. همچنین از این به بعد مدیران هر کانال، می‌توانند کلیدواژه‌هایی را مشخص کنند که به وسیله‌ی آن‌ها، نظراتی که حاوی این کلید واژه‌ها هستند به مدیر اطلاع داده شود.

البته پخش زنده به زودی کلا از دسترس افراد زیر 18 سال خارج می‌شود و تنها افرادی که بالای سن قانونی باشند، می‌توانند از آن استفاده کنند. در حال حاضر افراد بالای 16 سال و با داشتن بالای هزار دنبال کننده امکان اجرای پخش زنده را دارند که البته در مورد تعداد دنبال کننده، گویا تغییری اعمال نمی‌شود. یکی از نکاتی که تیک تاک به درستی آن را توضیح نداده این است که چرا برچسب محتوای بزرگسالان را برای بعضی پخش‌های زنده در نظر می‌گیرد وقتی قرار است، تمامی افرادی که به این بخش دسترسی داشته باشند، همگی بالای 18 سال باشند.

در حال حاضر پخش زنده به سرعت در حال رشد در تیک تاک بوده و خیلی از تولید کنندگان محتوا به سراغ آن رفته‌اند و اگر شما هم در این شبکه اجتماعی فعالیت دارید، برای رشد در آن، باید به دنبال محتوای مناسب بوده و پخش زنده داشته باشید. البته پخش زنده و بخش کمک مالی در تیک تاک هنوز مشکلاتی دارد که باید زودتر حل شود وگرنه به این شبکه‌ی اجتماعی و پیشرفت آن ضربه خواهد زد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *