استفاده از اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران، مزیت‌های زیادی دارد. اگر مدیریت یک کسب‌‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و مخاطبان آن استفاده می‌کنید، اول باید بدانید که چگونه می‌توان در این شبکه فعالیت کرد. در مجموعه مقالات آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی کامل اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم! با ما همراه باشید.

استفاده از فونت‌های جدید در استوری اینستاگرام

یکی از موارد جذب کننده کاربران استفاده از فونت‌ها و سبک‌های نوشتاری جدیدی میباشد که اینستاگرام در اختیار کاربران گذاشته است تا متون را با جذابیت بیشتر از قبل دراستوری خود به نمایش بگذارید و برای استفاده از این ویژگی کافی است مراحل اشاره شده در ادامه را انجام دهید. وارد بخشی که می‌خواهید متن را در استوری اضافه کنید شوید.این ویژگی جدید در بالای صفحه استوری به همراه نوع فونت‌ها نمایش داده می شود، آن را لمس کنید تا فعال شود. فونت ها و حالات مختلف نمایش متن در استوری نمایش داده می شود و شما می‌توانید یکی را انتخاب نمایید.

استفاده از قابلیت Stop Motion در استوری

یکی از ویژگی های جدید و خلاقانه اینستاگرام، توقف حرکت در استوری می باشد. شما میتوانید مجموعه از تصاویر را کنار هم می‌باشد که یکی پس از دیگری نمایش داده می شود و به شکل ویدئو میباشد.

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید.

لایک‌ها و کامنت‌های خود را مدیریت کنید!

اینستاگرام شبکه‌ای برای تعامل میان کاربران است که این تعامل بیشتر با لایک و کامنت انجام می‌شود! یعنی اگر کاربران یک عکس را پسندند، آن را لایک می‌کنند یا زیر آن پست کامنت می‌گذارند. در این بخش از آموزش اینستاگرام قصد داریم به مدیریت لایک‌ها و کامنت‌های اینستاگرام بپردازیم.

چگونه در اینستاگرام پست‌ها را لایک کنیم؟

برای لایک کردن عکس‌ها در اینستاگرام کافی است وارد پست موردنظر خود شوید. در این صفحه با کلیک بر روی آیکن لایک می‌توانید آن پست را لایک کنید.

همچنین با دو بار کلیک کردن بر روی آن تصویر، آن را لایک می‌کنید و می‌توانید تعداد لایک‌های آن پست را در کنار آیکن قلب مشاهده کنید. همچنین اگر آن پست یک ویدیو باشد، می‌توانید تعداد بازدید آن ویدیو را ببینید و با کلیک بر روی عدد بازدید، تعداد لایک آن را مشاهده کنید.

زیر پست‌های کاربران کامنت بذارید!

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که به کاربران کمک می‌کند تا تعامل برقرار کنند، قابلیت کامنت گذاشتن در زیر پست‌ها است! مثلاً اگر از پست فردی خوشتان آمده و می‌خواهید واکنش نشان دهید، می‌توانید یک کامنت در زیر آن پست ارسال کنید. همچنین اگر مدیریت یک کسب‌وکار را برعهده دارید، می‌توانید یک سوال در صفحه اینستاگرام خود در زیر پست‌ها از کاربران بپرسید تا آن‌ها با پاسخ دادن به شما نرخ تعامل صفحه شما را افزایش دهند. برای کامنت گذاشتن در اینستاگرام کافی است وارد صفحه موردنظر خود شوید و با کلیک بر روی آیکن کامنت، پاسخی برای آن فرد ارسال کنید. کاربران هم می‌توانند به کامنت شما پاسخ دهند تا بتوانید واکنش آن‌ها نسبت به کامنت خود را بدانید. برای پاسخ دادن به کامنت‌ها کافی است وارد کامنت‌ها شوید و بر روی Reply کلیک کنید؛ اکنون متن خود را بنویسید و بر روی send کلیک کنید.

کاربران دیگر را زیر پست‌ها منشن کنید!

منشن کردن کاربران به عملی گفته می‌شود که می‌خواهید پست‌های کاربران دیگر را به دوستان خود نمایش دهید! برای این کار کافی است وارد صفحه فرد موردنظرتان شوید و سپس کاراکتر @ را قرار دهید! سپس در جلوی این کاراکتر نام کاربر دوست خود را بنویسید و آن را به عنوان یک کامنت ارسال کنید. اکنون در بخش نوتیفیکیشن آن کاربر، پیامی ارسال می‌شود که در زیر آن پست منشن شده است و با کلیک بر روی آن می‌تواند پست موردنظر را ببیند.

چگونه کامنت‌های کاربران را مدیریت کنیم؟

یکی از بخش‌های مهم و کاربردی در اینستاگرام، بخش دایرکت است که با استفاده از آن می‌توانید با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید. در بالا و سمت راست صفحه اصلی اینستاگرام آیکن دایرکت دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توانید دایرکت‌های خود را ببینید.

همچنین اگر می‌خواهید به کاربری در اینستاگرام پیام دهید، کافی است وارد صفحه پروفایل آن کاربر شوید که دو حالت پیش می‌آید:

  • الف) آن کاربر را فالو کرده باشید؛ در این صورت گزینه Message دیده می‌شود که می‌توانید به آن کاربر پیام دهید.
  • ب) آن کاربر را فالو نکرده باشید؛ در این صورت در بخش پروفایل بر روی سه نقطه کلیک کنید و سپس گزینه Send Message را انتخاب کنید.

اکنون می‌توانید به کاربر موردنظر خود پیام بدهید و با او ارتباط برقرار کنید. در بخش دایرکت گاهی پیغام Request نمایش داده می‌شود؛ کاربرانی وجود دارند که شما آن‌ها را فالو نکرده‌اید و می‌خواهند برای شما پیام ارسال کنند. در این صورت می‌توانید وارد رد خواست آن‌ها شوید و گزینه Decline را انتخاب کنید تا درخواست آن‌ها رد شود. همچنین با انتخاب گزینه Allow می‌توانید به آن فرد صحبت کنید.

همچنین با نگه داشتن دست خود بر روی هر یک از دایرکت‌ها می‌توانید آن را پاک کنید. اگر نیاز به بی‌صدا کردن یک کاربر کافی است وارد صفحه چت آن کاربر شوید و بر روی علامت تعجب در بالای صفحه کلیک کنید. دو گزینه در اختیار شما قرار دارد:

  • اینستاگرام ،از افزایش مخاطب تا تبدیل آن‌ها به مشتری – بخش اول
  • Mute Messages: با انتخاب این گزینه هر پیامی که از سمت آن کاربر برای شما ارسال شود، صدای نوتیفیکیشن موبایل شما غیر فعال است.
  • Mute Video Chats: با انتخاب این گزینه اگر کاربر موردنظر شما بخواهند تماس ویدئویی با شما برقرار کند یا ویدئو برایتان ارسال کن، صدای نوتیفیکیشن در موبایل شما غیر فعال خواهد بود.

افزایش امنیت اینستاگرام با فعال کردن ورود دو مرحله‌ای

مسئله امنیت برای کاربران اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است! در این بخش از آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی فعال کردن ورود دو مرحله‌ای در اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید به افزایش امنیت صفحه اینستاگرام خود کمک کنید.

برای فعال کردن ورود دو مرحله‌ای ابتدا وارد صفحه پروفایل خود شوید! سپس با کلیک بر روی سه نقطه، وارد تنظیمات اینستاگرام خود و سپس Privacy and Security شوید. سپس بر روی Two Factor Authentication کلیک کنید؛ در این بخش بر روی Require Security Code کلیک کنید و بر روی OK کلیک کنید.  در مرحله بعد یک کد امنیتی برای شما ارسال می‌شود که باید آن را در این بخش وارد کنید. کد امنیتی برای ما ایجاد می‌شود که لازم است تا از آن اسکرین بگیرید تا بتوانید در مواقع ضروری از آن استفاده کنید. اکنون ورود دو مرحله‌ای برایتان فعال شده است.

نتیجه‌گیری

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید. در این مقاله به بررسی بخشی از آن‌ها پرداختیم تا بتوانید به درستی از آن استفاده کنید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *