این روزها که بسیاری از هماهنگی‌ها به وسیله‌ی ایمیل انجام می‌شود، اینباکس Gmail به راحتی می‌تواند مملو از ایمیل‌های مختلف شود که بعضی مسائل شخصی هستند و بعضی موارد مربوط به کار و این شما را برای پیدا کردن ایمیل‌های مختلف به دردسر خواهد انداخت. یکی از بهترین راه‌ها برای پیدا کردن راحت‌تر ایمیل‌های خاص، ردیف کردن آن‌ها بر اساس فرستنده ایمیل است. شما می‌توانید ایمیل‌ها را بر اساس فرستنده، هم در اپلیکیشین موبایلی و هم در نسخه وب ردیف کنید و در این پست ما به شما آموزش خواهیم داد که چطور این کار را انجام دهید.

ردیف کردن ایمیل‌ها در Gmail بر اساس فرستنده در نسخه وب

نسخه وب Gmail خیلی بیشتر از نسخه موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد، پس بهتر است ابتدا با آن شروع کنیم. برای انجام این کار در Gmail نسخه وب، دو راه وجود دارد:

در روش اول شما می‌توانید بر اساس یکی از ایمیل‌هایی که فرستنده مورد نظر برای شما ارسال کرده، تمامی ایمیل‌های او را ردیف کرده و از دیگر ایمیل‌های دریافتی جدا کنید. برای این کار Gmail خود را در نسخه وب و بر روی هر مرورگری و هر سیستم عاملی که خواستید باز کنید. سپس ایمیل فرد مورد نظر را باز کرده و روی اسم او کلیک راست کنید و سپس گزینه‌ی Find Emails From را از منو انتخاب نمایید.

بلافاصله تمام ایمیل‌های فرستنده‌ برای شما لیست خواهد شد.

روش دیگر، جستجوی ایمیل فرستنده‌ای است که مد نظر دارید. برای این کار به رفته و در بالای صفحه درست کنار بخش جستجو روی آیکونی که در عکس زیر زده‌ایم، کلیک کنید.

در پنلی که برای شما به نمایش در می‌آید، در بخش From آدرس ایمیل شخص مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس روی Search بزنید.

نتیجه‌ی کار مثل عکس زیر، لیستی از ایمیل‌های شخصی است که ایمیلش را جستجو کرده‌اید.

ردیف کردن ایمیل‌ها در Gmail بر اساس فرستنده در نسخه iOS و اندروید

در هر دو سیستم عامل موبایلی، اپلیکیشن جیمیل به یک شکل کار می‌کند و نیازی نیست که دو آموزش جداگانه برای شما نقل کنیم. برای شروع اپلیکیشن را اجرا کرده و سپس روی Search in Mail در بالای صفحه لمس کنید.

در اینجا شما باید مثل نمونه‌ی پایین، ابتدا عبارت from: را آورده و سپس ایمیل مورد نظر را قید کنید. کافی است که شما آدرسی که در زیر برایتان گذاشتیم را وارد کرده و به جای abc@sample.com، ایمیل فرد مورد نظر را وارد نمایید.

from:abc@sample.com

Gmail بلافاصله لیستی از ایمیل‌های فرد مورد نظر را برای شما نمایش خواهد داد.

همانطور که دیدید، ردیف کردن ایمیل‌ها بر اساس فرستنده کار ساده‌ای است، اما با همین چند کلیک ساده شما به راحتی می‌توانید ایمیل‌هایی که در انبوه اینباکس شما به سختی پیدا می‌شوند را یافته یا این که ایمیل‌های قدیمی‌تر شخصی خاص را پیدا نمایید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *