شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید یک محصول یا خدمات از برندی را داشته باشید و برای شما در مورد آن سوالی پیش آمده باشد. در این صورت ممکن است راه های مختلفی در اختیار شما قرار گرفته باشد که یکی از آن ها، استفاده از چت بات ها است. چت بات ها در اکثر سایت های خدماتی وجود دارند تا بتوانید سوال خود را از تیم پشتیبانی بپرسید. اما آیا هر کسب و کاری با کمک چت بات می تواند به رشد خود کمک کند؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل چت بات ها بپردازیم و ببینیم که چرا باید در کسب و کارمان از چت بات ها استفاده کنیم.

چت بات چیست؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی استفاده از چت بات ها بپردازیم، ابتدا بهتر است ببینیم که چت بات چیست! سپس به سراغ این سوال برویم که آیا استفاده از چت بات ها می تواند ایده خوبی برای کسب و کار شما باشد یا خیر. چت بات ها در واقع یک ابزار و دستیار مجازی هستند که با کمک آن می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. در واقع چت بات یک برنامه کامپیوتری است که روی سایت شما پیاده سازی می شود و کاربر امکان چت کردن با شما را خواهد داشت. حال اگر سوال یا مشکلی داشته باشد، مطرح می کند و تیم پشتیبانی شما پاسخ او را می دهد.

چت بات ها انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها تنها یک ابزار چت هستند اما برخی دیگر کاملاً هوشمند هستند و برخی کارها را به صورت خودکار انجام می دهند. شما می توانید یک چت بات در سایت خود نصب کنید و مانند پلتفرم های دیگر پیام رسان با کاربران سایت خود صحبت کنید. این مسئله باعث می شود تا اگر مشکلی برای مشتری پیش آمد، به صورت آنلاین در همان سایت شما پیگیری کند و دیگر نیازی به منتظر ماندن نباشد. به خصوص که اگر مشکل کاربر حیاتی باشد، نیاز دارد تا در همان زمان پاسخ خود را بگیرد و چت بات کمک بسیار زیادی به کاربر می کند.

انواع مختلف چت بات کدام هستند؟

همان طور که گفتیم، چت بات ها انواع مختلفی دارند و هر یک از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند. استفاده از چت بات ها زمانی منطقی است که ببیند کدام یک به درد شما می خورد و می تواند نیاز شما را برطرف کند. در حالت کلی 3 نوع چت بات وجود دارد که در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی کامل ویژگی ها، مزایا و معایب هر یک از آن ها بپردازیم:

  • چت بات مجهز به هوش مصنوعی

اولین نوع چت بات ها، نوع مجهز به هوش مصنوعی است. این نوع چت بات با کمک یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی تشخیص می دهد که چه چیزی را باید در کجا به کار ببرد. در واقع این چت بات می تواند متن پیام را درک کند و بر اساس پاسخ های تعریف شده، یکی را در اختیار کاربران قرار دهد. با وجود آن که این چت بات ها نمی توانند خودشان راه حلی برای مشکل ارائه کنند، اما اگر برای مشکلات مختلف راه حل به آن ها داده باشید می توانمند طی یک مکالمه واقعی آن را به کاربر منتقل کنند. این چت بات ها سوال کاربر را درک می کنند و پاسخ شما را به آن ها منتقل می کنند. همه چیز در چت بات های مجهز به هوش مصنوعی به صورت خودکار انجام می شود.

جالب است بدانید که این چت بات ها به دلیل مجهز بودن به هوش مصنوعی قادر به یادگیری و بهبود عملکرد خود در طی زمان هستند! کافی است جلسات منظم مکالمه با آن ها داشته باشید تا بتوانند مکالمات را به صورت موثرتری انجام دهند. تنها چیزی که در مورد این چت بات باید رعایت کنید، این است که پیش از راه اندازی آن را آموزش دهید تا بتواند پاسخ های مفیدی برای کاربران ارسال کند. این مسئله پیچیده نیست اما قطعاً زمان بر خواهد بود.

  • چت بات مبتنی بر جریان

یکی دیگر از چت بات هایی که می توانید از آن ها استفاده کنید، چت بات مبتنی بر جریان است. این نوع چت بات گاهی اوقات به عنوان چت بات مجهز به هوش مصنوعی شناخته می شود اما تمام مکالمات آن را قبل از راه اندازی باید وارد کنید. در واقع تمام مواردی که چت بات به کاربران می گوید، از پیش تعریف شده هستند و این چت بات ها توانایی تفکر ندارند. چت بات مبتنی بر جریان اصلاً پیچیده نیست و راه اندازی آن هم بسیار ساده است. شما می توانید بابت سوالاتی که کاربران می پرسند، یک جواب مشخص کنید تا اگر آن سوال پرسیده شد، جوابش توسط چت بات ارسال شود.

در هر حوزه کاری معمولاً سوالات مشترکی توسط کاربران پرسیده می شود، بنابراین پاسخ آن هم یکی است. کافی است یک لیست از سوالات متفاوت داشته باشید تا به همراه پاسخ، آن را به چت بات مبتنی بر جریان ارائه کنید. در این صورت به راحتی می توانید در کمترین زمان ممکن پاسخ کاربران را بدهید. این چت بات یک محدودیت مهم دارد! آن هم این که اگر شما داده ها و سوالاتی از مشتریان نداشته باشید، نمی توانید انتظارات مشتریان را برآورده کنید. همچنین این نوع چت بات نمی تواند مکالمه هایی فراتر از سناریو از پیش تعیین شده داشته باشد و باید همه چیز را برای آن تعریف کنید.

  • چت بات ترکیبی

یکی دیگر از انواع چت بات هایی که در اختیار کاربران قرار دارد، چت بات ترکیبی است. این چت بات در واقع ترکیبی از ربات و انسان است تا بتواند هم پاسخ های از پیش تعیین شده را به کاربران بدهد، هم این که اگر نیاز به ارائه پاسخ های تعیین نشده بود، آن ها را هم ارائه کند. این چت بات ها هر دو نسخه قبلی را پشتیبانی می کنند تا درصد خطای آن تا حد زیادی کاهش پیدا کند. همچنین در این نوع چت بات می توانید به صورت مستقیم هم خودتان با کاربر چت کنید تا مشکل را رفع کنید. در واقع همه امکاناتی که در انواع چت بات ها پیدا می شود، در چت بات ترکیبی وجود دارد تا بتواند نیازتان را به خوبی رفع کند.

چت بات ترکیبی را می توان پر استفاده ترین نوع چت بات دانست که کاربرد بسیار زیادی برای کسب و کارهای مختلف دارد. همچنین در این چت بات شما می توانید سناریو و پاسخ سوالات را تعیین کنید تا اگر سوالات متداول از شما یا ربات پرسیده شد، به راحتی پاسخ دهد. در حال حاضر این نوع چت بات را ارائه دهنده های مختلفی ارائه کرده اند و می توانید برای سایت یا اپلیکیشن خود از آن استفاده کنید.

چت بات ها به چه منظوری استفاده می شوند؟

اکنون که با مفهوم چت بات ها و همچنین انواع آن آشنا شدید، زمان آن رسیده است که ببینید چت بات ها به چه منظوری استفاده می شوند! در واقع چت بات ها کاربردهای مختلفی دارند و شما می توانید برای موارد مختلفی از آن ها استفاده کنید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 4 مورد از کاربردهای چت بات ها برای کسب و کارهای مختلف بپردازیم. البته ممکن است یک کسب و کار هر 4 مورد را هم به کار گرفته باشد و ممکن است کسب و کار دیگری تنها از یک کاربرد آن استفاده کند. در هر صورت ما همه آن ها را بررسی می کنیم تا ببینید کدام یک به درد کسب و کارتان می خورد:

 

  1. استفاده از چت بات ها برای بازاریابی

اولین کاربرد چت بات ها این است که می توانید از آن ها در بازاریابی استفاده کنید! در واقع چت بات ها یک ابزار بسیار مفید و کاربردی برای بازاریابی کسب و کارها هستند و کسب و کارهای زیادی از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند. چت بات ها در بخش بازاریابی می توانند موارد زیر را ارائه کنند:

  • محصولات و پیشنهاد جدید ارسال کنند.
  • اخبار و بروزرسانی ها را اطلاع رسانی کنند.
  • به مشتریان در مورد آموزش محصول لینکی ارائه کنند.
  • کمپین های بازاریابی چند کاناله را ادغام و پشتیبانی کنند.
  • سبد خرید رها شده را پیگیری کنند.
  • فروش متقابل داشته باشند.
  • شهرت برند را بهبود ببخشند.

یک چت بات حرفه ای به راحتی می تواند محصولات مرتبط با سابقه جستجوی کاربران را شناسایی کند و ارائه دهد. البته این کار توسط چت بات های مجهز به هوش مصنوعی بهتر انجام می شود اما چت بات های دیگر هم می توانند این کار را بر اساس یک سری فاکتورها انجام دهند. دلیل آن هم این است که چت بات های مجهز به هوش مصنوعی می توانند داده های واقعی را در همان زمان جمع آوری کنند و به کاربر پیشنهاد دهند. همچنین امکان شخصی سازی بیشتر هم در آن ها وجود دارد که یک مزیت بسیار مهم و کاربردی محسوب می شود.

  1. استفاده از چت بات ها برای فروش

یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم چت بات ها در بخش فروش است! بر اساس آمار حدو 60 درصد کسب و کارهایی که از چت بات استفاده می کنند، کسب و کارهای B2C هستند. دلیل آن هم این است که چت بات ها می توانند در مورد محصولات توصیه های لازم را انجام دهند، در فرآیند پرداخت به کاربران کمک کنند و همچنین مشکلات افراد را هنگام خرید رفع کنند. بنابراین استفاده از چت بات ها به کسب و کارها کمک می کند تا بتوانند افراد بیشتری را در قیف فروش به مشتری تبدیل کنند. جالب است بدانید که چت بات ها می توانند در مورد فروش کارهای زیر را انجام دهند که بسیار ارزشمند و مفید است:

  • توجه کاربران را به محصولات و خدمات جلب می کند.
  • به کاربران و بازدیدکنندگان سایت تبلیغات نمایش می دهد.
  • سرنخ هایی با فرم های سایت ایجاد می کند.
  • سرنخ را با کمک پیام های هدفمند پرورش می دهد.
  • فرصت های قرار ملاقات را رزرو می کند.
  • شرایط افراد را بررسی می کند و مورد سنجش قرار می دهد.
  • دموهای واقعی از محصول ارائه می کند.

بنابراین چت بات ها یک کانال فروش بسیار قدرتمند برای برندهای B2C محسوب می شوند و می توانید برای افزایش فروش محصولات، خدمات و مشتریان خود از آن استفاده کنید.

  1. استفاده از چت بات ها برای سرویس مشتری و پشتیبانی

یکی دیگر از کاربردهای چت بات ها استفاده از آن برای سرویس مشتری و پشتیبانی است. در واقع کسب و کارهای مختلف برای آن که بتوانند پشتیبانی مشتریان خود را در برای ارائه سرویس ها ارائه کنند، از چت بات استفاده می کنند. چند مورد از مهم ترین مواردی که چت بات ها برای پشتیبانی سرویس ها به کاربران ارائه می دهند، عبارتند از:

  • امکان راه اندازی خودکار یک حساب کاربری جدید
  • امکان بررسی ویژگی های محصول / سرویس برای کاربران
  • امکان ارتقاء خودکار سرویس های ارائه شده.
  • امکان نمایش قوانین و سیاست های داخلی کسب و کار به مشتریان.
  • امکان عیب یابی خودکار تنها با یک کلیک.

بنابراین چت بات ها ابزاری بسیار مفید، حرفه ای و ارزشمند هستند که به شما کمک می کنند تا بتوانید کاربران جدید و قدیمی سایت خود را پشتیبانی کنید. مسئله حائز اهمیت این است که امکان ادغام چت بات با پلتفرم های موردنظر شما وجود دارد. حتی می توانید آن را با پایگاه دانش ادغام کنید تا به صورت خودکار سوالات کاربران را پاسخ دهد و لینک مربوط به پاسخ سوال کاربران را برایشان ارسال کند. بنابراین چت بات ها کمک زیادی در بخش پشتیبانی مشتریان انجام می دهند و این مسئله بسیار حائز اهمیت است. همچنین چت بات ها امکان پشتیبانی 24 ساعته در 47 روز هفته را با کمترین هزینه فراهم می کند که برای کسب و کارها بسیار مفید و ارزشمند است.

  1. استفاده از چت بات برای دریافت بازخورد

یکی دیگر از مهم ترین کاربردهای چت بات ها جمع آوری بازخورد است. در واقع چت بات ها می توانند به صورت خودکار بازخورد مشتریان را جمع آوری کنند! برای این کار کافی است یک فرم دریافت بازخورد ایجاد کنید و آن را در جریان چت بات ها قرار دهید. به همین سادگی چت بات اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی را از تمام کاربران جمع آوری می کند و می توانید وضعیت کسب و کارتان با بسنجید. مهم ترین مزیت این روش این است که دیگر کاربر حس تبلیغات یا حس ناهنجاری در سایت را نخواهد داشت و ویجت را نادیده نمی گیرد. مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا جمع آوری بازخورد با کمک چت بات نسبت به سایر روش ها بهتر باشد عبارتند از:

  • چت بات ها مانند انسان صحبت می کنند و به همین دلیل می تواند نظر کاربران را جلب کند.
  • چت بات ها سوال ها را به صورت تکی تکی از کاربران می پرسند و مشتریان را درگیر نگه می دارند.
  • چت باکس کاربران را به صفحه دیگری هدایت نمی کند و در همان ویجت سوالات را مطرح می کند.

این دلایل باعث شده اند تا دریافت بازخورد با کمک چت بات ها بسیار بهتر باشد و بتوانید بازخورد تعداد بسیار زیادی از کاربران را دریافت کنید.

6 مزیت استفاده از چت بات ها

تا این جای مقاله به بررسی چت بات ها و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید پرداختیم! اکنون زمان آن رسیده است که ببینیم استفاده از چت بات ها چه مزایایی دارد و استفاده از آن به صرفه است یا نه. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 6 مورد از مهم ترین مزایای استفاده از چت بات ها بپردازیم تا خودتان در مورد استفاده از آن تصمیم بگیرید:

  • بهبود تعامل کاربران

اولین مزیت استفاده از چت بات ها این است که تعامل کاربران را بیشتر می کنند! در واقع چت بات ها کاربران را ترغیب می کنند تا از آن استفاده کنند و همین مسئله باعث می شود که کاربر درگیر شود. هر چقدر کاربر در سایت شما بیشتر درگیر شود، میزان تعامل هم افزایش پیدا می کند. برای خودتان هم شاید پیش آمده باشد که وارد سایتی شده باشید و سوالی ذهن شما را درگیر کند. در این صورت اگر آن سایت چت بات داشته باشد، می توانید سوال خود را در آن مطرح کنید تا پشتیبان پاسخ شما را بدهد. حتی ممکن است چیزی را که اصلاً قصد خرید نداشته اید، پس از سوال کردن و راهنمایی شدن توسط پشتیبان اقدام به خرید کرده باشید.

چیزی که واقعاً رخ می دهد، این است که اگر کاربر حتی از چت بات استفاده هم نکند، وسوسه می شود که روی آن کلیک کند. همین مسئله هم می تواند کاربر را با سایت درگیر کند و این یعنی بهبود تعامل کاربران. همچنین چت بات ها قابلیت های مختلفی دارند که یکی از مهم ترین آن ها این است که می تواند پیامی به کاربر نمایش دهد و نظرش را جلب کند. در نهایت مبادلاتی بین کاربر و چت بات صورت می گیرد که سرنخی برای فروش ایجاد خواهد کرد.

  • بهبود اعتبار برند

یکی دیگر از مهم ترین مزایایی که چت بات برای کسب و کارها دارد، این است که می تواند اعتبار برند را افزایش دهد. در واقع هنگامی که کاربران وارد سایت شما می شوند، چت بات را می بینند؛ آن هم به واسطه پیامی که خودتان برای نمایش به کاربران مشخص کرده اید. هنگامی که پیام را مشاهده کنند، آن را می خوانند. حال اگر محتوای پیام به نوعی باشد که گویا بخواهید کاربر را کمک کنید، می تواند تاثیر بسیار زیادی روی بهبود اعتبار برند داشته باشد. همین مسئله به راحتی می تواند یک کاربر معمولی را به یک مشتری بالقوه تبدیل کند و سرنخ فروش ایجاد کند.

البته تنها راه جلب توجه کاربران برای بهبود اعتبار برند، پیام خوش آمدگویی یا کمک به کاربران نیست! در دنیای امروز مسائل مختلفی برای کاربران پیش می آید که می توانید از آن ها هم استفاده کنید. حتی می توانید با ارائه حس خوب به کاربر نظر آن ها را جلب کنید و بهترین نتایج را بگیرید. مثلاً می توانید به کاربر نشان دهید که زمان آن ها برای شما مهم است و نباید هدر برود. به همین دلیل شما از چت بات استفاده می کنید تا در هر ساعت از شبانه روز بتوانید پاسخگوی سوالات و مشکلات آن ها باشید. در این صورت دیگر نیازی نیست که کاربر منتظر پاسخ شما بماند!

  • خودکارسازی کارهای زمان بر

یکی دیگر از مهم ترین مزایای چت بات ها این است که می تواند بسیاری از کارهای زمان بر را خودکار کند. فرض کنید کاربران بخواهند هر روز یک سری سوال تکراری از شما بپرسند و بخواهید برای آن ها توضیح دهید. حتی اگر یک صفحه در سایت ایجاد کنید و پاسخ آن سوال را قرار دهید، باید کمی زمان بگذارید و لینک صفحه را برای کاربران ارسال کنید. اما به لطف چت بات های جدید دیگر این مشکلات وجود ندارد و بسیاری از این کارها به صورت خودکار انجام می شود. هنگامی که کاربر سوال خود را می پرسد، چت بات به صورت خودکار پاسخ سوال یا لینک آن را به کاربر ارائه می کند و دیگر نیازی به دخالت نیروی انسانی نیست.

همچنین چت بات ها قابلیت های مهم دیگری هم دارند! مثلاً می توانید جزئیات سرنخ های ایجاد شده را به کمک آن ها دریافت کنید. همچنین اگر مشکلی در سایت یا خدمات شما به وجود آمده باشد، می توانید آن را از طریق بخش پیام چت بات به کاربران بگویید تا با شما تماس نگیرند. بسیاری از کارها در کسب و کارها قابل خودکار سازی است و شا به راحتی می توانید آن ها را انجام دهید. چت بات ها ابزاری هستند که به شما کمک می کنند تا کارهای زمان بر را به صورت خودکار انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید.

  • افزایش رضایت مشتریان

یکی دیگر از مزایای استفاده از چت بات ها این است که می توانید رضایت مشتریان را جلب کنید. هنگامی که کاربر از شما سوالی بپرسد یا مشکلی را مطرح کند، چت بات به صورت خودکار پاسخ می دهد. در واقع کاربر دیگر زمان تلف شده ندارد و پاسخ یا راه حل را در همان لحظه دریافت می کند. این کار به در زمان کاربر صرفه جویی می کند و همین مسئله منجر به جلب رضایت کاربران می شود. گاهی اوقات هم ممکن است بخواهید فرمی در اختیار کاربر قرار دهید تا آن را پر کند! ارائه یک فرم بلند بالا نارضایتی کاربران را جلب می کند و حتی ممکن است کاربر قید پر کردن فرم را بزند.

در حالی که اگر با کمک چت بات ها از کاربر سوال کنید، کاربر راضی است و فرم را پر می کند. با این کار شما به 3 دستاور مهم خواهید رسید! یک این که کاربر از شما راضی است و هیچ گونه حس نارضایتی نخواهد داشت. دو این که فرم توسط کاربران بیشتری پر می شود و شما می توانید اطلاعات خوبی در اختیار داشته باشید. سه این که همه چیز به صورت خودکار انجام می شود و نیازی نیست که برای ارائه فرم و پر کردن آن توسط کاربران زمانی صرف کنید.

  • بهبود تعامل کارکنان

یکی از سوالات بسیار مهمی که برای بسیاری از کسب و کارها پیش می آید، این است که اگر همه کارها به واسطه چت بات انجام شود، آیا تعامل کاربران از بین نمی رود؟ در واقع ترس کسب و کارها این است که کارمندان بیکار باشند و همین مسئله باعث از بین رفتن تعامل کاری شود. مسئله ای که وجود دارد، این است که تعامل کاربران نه تنها کم نمی شود، بلکه بیشتر هم می شود. پاسخ دادن به سوالات مشتریان یک کار حوصله سر بر و مشکل است و این موضوع می تواند باعث نارضایتی کارمندان شود. با چت بات ها می توانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و رضایت کارمندان خود را هم جلب کنید.

البته لازم است بدانید که استفاده از چت بات ها به معنی بیکار ماندن کارمندان نیست! بلکه همیشه باید چند اپراتور در پشت چت بات حضور داشته باشند تا مراحل کار را نظارت کنند. ممکن است یک کاربر سوالی بپرسد که جزء سوالات متداول نباشد و شما هم پاسخی برای آن تعیین نکرده باشید. در این صورت اپراتور باید پاسخ کاربر را بدهد که در نتیجه باعث بهبود تعامل سازنده میان کارمندان خواهد شد.

  • افزایش درآمد

بر اساس گزارش ها، هر چقدر پشتیبانی سریع تر و خدماتی که به مشتری ارائه داده می شود در زمان کمتری ارائه شود، منجر به افزایش فروش تا 67 درصد خواهد بود. این مسئله نه تنها باعث افزایش درآمد می شود، بلکه می تواند مشتریان شما را هم حفظ کند. چت بات ها علاوه بر این مسائل می توانند هزینه ها را کاهش دهند تا در نهایت نرخ بازگشت سرمایه یا ROI افزایش محسوسی پیدا کند. همین مسئله، مهم ترین دلیل برای استفاده از چت بات ها است و مدیران هم حاضر هستند برای چت بات های مجهز به هوش مصنوعی هزینه بیشتری پرداخت کنند.

چند نکته مهم در مورد چت باکس ها را به خاطر بسپارید!

استفاده از چت بات ها کار سختی نیست و تنها کافی است از یک سرویس دهنده آن را تهیه کنید. اما برای استفاده از چت بات ها باید چند نکته مهم را رعایت کنید تا بیشترین استفاده را از آن ببرید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 4 نکته مهم و ضروری برای استفاده از چت بات ها بپردازیم:

  • پیش از استفاده از چت باکس ها، نیاز و مشکلات مخاطب خود را بشناسید!

پیش از آن که بخواهید جریان مکالمه با کاربران برقرار کنید، باید ابتدا نیازها و مشکلات مخاطب خود را بشناسید! اگر مشکل یا نیاز مخاطب شما شناخته نشود، نمی توانید بهترین پاسخ را ارائه کنید که در نهایت منجر به نارضایتی مشتریان در دراز مدت می شود. در واقع هنگامی که مشتری با شما ارتباط برقرار می کند، سوال یا مشکلی برای او پیش آمده است و انتظار دارد که بهترین پاسخ را از طرف شما یا چت بات دریافت کند.

  • چت بات ها به راحتی قابل ادغام با CRM هستند!

گاهی اوقات کسب و کارها از چت بات هایی استفاده می کنند که قابلیت ادغام با CRM ها را ندارد. این چت بات ها مناسب نیستند و نمی تواند کمک زیادی به شما کند. در حالی که اگر از چت بات هایی که امکان ادغام با CRM های دیگر را دارد استفاده کنید، می توانید سرنخ های خوبی برای مشتریان و شرکت کردن آن ها در کمپین های بعدی ایجاد کنید.

  • برای انتخاب چت بات، به سراغ سیستم های چند کاناله بروید!

هنگام انتخاب چت بات بهتر است یک سرویس همه کاره انتخاب کنید تا بتوانید از تمام امکانات آن در راستای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید. در واقع چت بات های چند کاناله یک جعبه ابزار همه کاره هستند که کمک بسیار زیادی به شما می کنند. مثلاً شما می توانید کمپین های ایمیل را با همراه چت بات ها ادغام کنید تا همه جوره بتوانید از سمت کاربران تعامل دریافت کنید. این مسئله شما را در رسیدن به اهداف کمک خواهد کرد.

  • با وجود چت بات ها، باز هم نیاز به نیروی انسانی وجود دارد!

هر چقدر هم که یک چت بات پیشرفته باشد، باز هم نیاز به نیروی انسانی دارید! چرا که گاهی اوقات مشکلی برای برخی کاربران پیش می آید که چت بات نمی تواند آن ها را راهنمایی کند و شما خودتان به عنوان یک نیروی انسانی باید وارد کار شوید. در چنین شرایطی حتی اگر چت بات مجهز به هوش مصنوعی هم باشد، باز هم نمی تواند نیاز کاربران را به خوبی درک کند و خودتان باید به صورت دستی پاسخگوی سوال یا مشکل کاربران باشید. معمولاً زمانی نیاز به نیروی انسانی پیدا می کنید که یک سوال یا مشکل خاص و غیرتکراری برای کاربران پیش می آید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *