در سال گذشته ارز دیجیتال جایگاه خود را میان عموم مردم محکم‌تر کرده است و افراد بیشتری با این نوع ارز آشنا شده‌اند. در میان ارزهای دیجیتال دو ارز بیتکوین و اتریوم از شناخته شده‌ترین‌ها هستند. حال شبکه اتریوم تصمیم به آپدیت و به روز رسانی گرفته است و می‌خواهیم در این مقاله توضیح دهیم که ادغام اتریوم چیست.

ادغام یا مرج اتریوم چیست؟

ادغام یکی از داغ‌ترین موضوعات اخیر در میان جامعه ارزهای دیجیتال است. در رویدادی که احتمالاً مورد انتظارترین رویداد در جامعه ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲ است، شبکه اصلی اتریوم قرار است با سیستم اثبات سهام زنجیره بیکن ادغام شود. ادغام در واقع یک اصطلاح عامیانه رمزنگاری است و برای توصیف انتقال اتریوم از الگوریتم اجماع اثبات کار به الگوریتمی که از اثبات سهام استفاده می‌کند به کار برده می‌شود. این طراحی جدید برای مراقبت از فرآیند استخراج انرژی فشرده و همچنین ایمن‌سازی شبکه با استفاده از ETH سهامدار انجام شده است. انتظار می‌رود این حرکت امنیت، پایداری و مقیاس‌پذیری بیشتری را برای شبکه اتریوم فراهم کند.

زنجیره بیکن: موتور پردازش اتریوم 2.0

زنجیره بیکنBeacon Chain سنگ بنای معماری اتریوم ۲ است. به عنوان یک بلاک چین مجزا برای شبکه اتریوم وجود دارد و به صورت موازی اجرا می‌شود. هیچ تراکنشی را در شبکه اصلی پردازش نکرده است، اما به تنهایی به اجماع رسیده است. این امر با توافق در مورد اعتبارسنجی فعال و موجودی حساب آنها اتفاق می‌افتد. زنجیره بیکن برخلاف شبکه اصلی اتریوم که هنوز بر روی اثبات کار اجرا می‌شود، توسط یک الگوریتم اجماع اثبات سهام محافظت می‌شود. در یکم دسامبر ۲۰۲۰ ایجاد شد. به عبارت ساده، Beacon Chain تاکنون به عنوان یک شبکه آزمایشی واقعی برای اتریوم ۲.۰ کار کرده است، اما همه چیز با ادغام در شرف تغییر است.

ادغام چه زمانی است؟

شایان ذکر است که اتریوم ۲.۰ سال‌هاست که در حال ساخت است و تاریخ دقیق ادغام به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور اتفاق بیفتد. همه اینها در چهاردهم ژوئیه ۲۰۲۲ به پایان رسید، زمانی که یکی از اعضای بنیاد اتریوم جدول زمانی را با آنچه که بعداً به عنوان یک برنامه برای ادغام توصیف شد به اشتراک گذاشت. در نهایت آپدیت مرج اتریوم، ممکن است تابستان امسال اتفاق بیفتد. در نشستی در ابتدای ژوئن ۲۰۲۲، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم گفت: «مرج اتریوم» در تابستان امسال تکمیل خواهد شد.

چگونه برای ادغام آماده شویم؟

این یکی از بزرگترین رویدادها در تاریخ کل صنعت ارزهای دیجیتال است و به همین دلیل، این احتمال وجود دارد که برخی از افراد بد سعی کنند از آن سوء استفاده کنند و از افراد بی گناه کلاهبرداری کنند. به همین دلیل است که لازم است بدانید که کاربران و دارندگان ETH قبل از ادغام نیازی به انجام کاری با وجوه یا کیف پول خود ندارند.

اتریوم پس از ادغام

یکی از وعده‌های اتریوم ۲.۰ مقیاس‌پذیری است و ویتالیک بوترین ادعا کرد که این شبکه می‌تواند صد هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند. با این حال، ادغام The Merge تنها اولین مرحله از پنج مرحله از توسعه ورودی پروتکل است.

پنج تصور غلط در مورد ادغام

همانطور که مرج رویدادی مورد انتظار و بزرگ است، بسیاری از تصورات غلط در جامعه ارزهای دیجیتال شایع است. در اینجا پنج مورد از رایج‌ترین آنها آورده شده است.

  • برای اجرای یک گره به 32 ETH نیاز دارد: دو نوع گره در شبکه اتریوم وجود دارد. یکی که می‌تواند بلوک‌ها را پیشنهاد کند و دیگری که نمی‌تواند. آنهایی که ملزم به ارتکاب ETH نیستند، بلوک‌هایی را پیشنهاد نمی‌کنند، اما در عین حال جزء لاینفک امنیت شبکه هستند زیرا همه پیشنهاد دهندگان بلاک را مسئول می‌دانند.
  • هزینه‌های گاز Gas Fee پس از ادغام کاهش می‌یابد: ادغام الگوریتم اجماع کلی را تغییر می‌دهد و ظرفیت شبکه را افزایش نمی‌دهد. به همین دلیل است که منجر به کاهش هزینه‌های گاز نمی‌شود. با این حال، راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری در حال توسعه وجود دارد که برای انجام این کار طراحی شده‌اند، که بیشتر آنها در لایه دوم هدف قرار می‌گیرند.
  • سرعت تراکنش به شدت افزایش خواهد یافت: سرعت تراکنش در شبکه اصلی حتی پس از ادغام نیز نسبتاً ثابت خواهد ماند، اگرچه تغییرات جزئی وجود دارد.
  • ادغام منجر به خرابی کلی شبکه خواهد شد: ارتقای Merge به گونه‌ای طراحی شده است که در آن زمان خرابی صفر نخواهد بود. شبکه باید همیشه همانطور که در نظر گرفته شده است کار کند.
  • تمام سهام اتریوم پس از ادغام برداشته خواهد شد: اعتبارسنجی‌هایی که از شبکه خارج می‌شوند دارای نرخ محدود هستند. این کار به دلایل امنیتی انجام می‌شود. محدودیت‌هایی وجود دارد که اجازه خروج تقریباً 43200 ETH در روز را می‌دهد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *