به یاد داشتن پسوردهایی که برای سایت‌ها و برنامه‌های مختلف استفاده می‌کنیم -مخصوصا اگر پسوردهای پیچیده و امن باشند- بسیار سخت است و به همین دلیل، برنامه‌های مدیریت پسورد درست شده‌اند تا در این راه به ما کمک کنند. اما Spectre با روشی متفاوت نسبت به برنامه‌های دیگر کار می‌کند و هیچ پسوردی را ذخیره نمی‌کند! بیایید با هم نگاهی به ابزار جالب که این روزها خیلی پرطرفدار شده بندازیم و از خوبی‌ها و بدی‌های آن برایتان بگوییم.

معرفی Spectre Password Manager

گفته می‌شود هر فرد در دنیا به صورت میانگین 5 یوزر نیم و پسورد دارد، که البته برای برخی افراد که با دنیای نت و وب‌سایت بیشتر سروکار دارند، این تعداد بسیار بیشتر است. در عصری که گذرواژه‌ها در همه جا وجود داشته و شما کاملاً نمی‌توانید همه آنها را به خاطر بسپارید، دانلود اپلیکیشن‌های مدیریت رمز عبور یک نیاز ضروری است. به همین دلیل در ادامه به معرفی 5 اپلیکیشن کاربردی و امن برای مدیریت پسوردها می‌پردازیم.

Spectre Password Manager اپلیکیشنی فوق‌العاده برای گوشی‌های اندرویدی است که مدیریت گذرواژه‌ ها را بسیار سهل و آسان خواهد کرد. در واقع Spectre Password Manager یکی از شناخته شده‌ترین نرم افزار‌های موجود در خصوص این موضوع است که آپشن‌های فوق‌العاده‌ای را به شما اعطا خواهد کرد.

این نرم‌افزار بدین شکل عمل می‌کند که تمام پسوردهای شما را در خود ذخیره خواهد کرد. بعد از آن وقتی که به وب‌سایتی مراجعه می‌کنید در محل وارد کردن گذرواژه میانبری از این برنامه نمایش داده می‌شود که با کلیک روی آن به صورت خودکار رمز وارد خواهد شد. Spectre Password Manager دارای صفحه کلید مخصوص به خود است که به شما امکان می‌دهد به سرعت نام کاربری و رمزعبور را در قسمت مربوطه جای‌گذاری کنید. از این برنامه می‌توانید برای تولید کلمات عبور قوی نیز استفاده کنید.

سخه رایگان آن قابلیت‌های خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما برای برخورداری از آپشن‌های بیشتر آن باید پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشید. از جمله آپشن‌هایی که در نسخه رایگان آن وجود دارد، شامل پر کردن خودکار فیلد گذرواژه، هشدارهای امنیتی، ذخیره حداکثر ۵۰ رمز عبور و قابلیت استفاده در یک دستگاه واحد می‌توان نام برد. یکی از دلایل محبوبیت آن این است که متعلق به گوگل بوده از این‌رو امکان پشتیبانی آن فراهم شده است. تا زمانی که تنها در یک دستگاه از آن استفاده کنید نسخه رایگان جوابگو است، اما اگر نیاز به همگام‌سازی چندین دستگاه دارید، بهتر است به سراغ نسخه پرمیوم آن بروید.

شروع استفاده از تکمیل خودکار نرم افزار پسورد منیجر

وقتی تمام پسوردهای جدید را در حساب مدیریت پسورد خود وارد کردید، می‌توانید به راحتی از تکمیل خودکار لذت ببرید. وقتی از سایتی بازدید می‌کنید و می خواهید وارد سیستم شوید، روی آیکون مدیریت پسوردها  کلیک کنید. تب پیش فرض ورودهایی را نشان می‌دهد که با وب سایتی که در آن هستید مطابقت دارد. روی نام سایت کلیک کنید تا وارد شوید. همچنین می توانید نام کاربری یا رمز عبور را کپی کرده و به صورت دستی وارد کنید.

تا به حال در مورد ست کردن نرم افزار مدیریت پسورد در دسکتاپ صحبت کردیم، اما از آن هم میتوان به راحتی در گوشی آیفون و اندروید استفاده کرد. بیشتر نرم افزارهای پسورد منیجر، رابط کاربری مشابه اپلیکیشن‌های موبایل روی دسک تاپ اجرا می‌کنند. پس از نصب برنامه مدیریت گذرواژه در گوشی، برای راحتی بیشتر باید آن را به عنوان سرویس تکمیل خودکار در موبایل خود تنظیم کنید.

مطمئن شوید که نوار لغزنده در بالا فعال باشد و مدیریت پسورد خود را از لیست زیر انتخاب کنید. بنابراین، هنگامی که از یک وب سایت یا سرویس متناسب با یک URL در پسورد منیجر خود استفاده می‌کنید، در بالای صفحه کلید، یک پیام برای پر کردن خودکار آن مشاهده خواهید کرد که کافیست روی آن ضربه بزنید تا پر شود.

برای فعال کردن نرم افزار های مدیریت پسورد برای اندروید از مراحل زیر پیروی کنید:

Settings > System > Languages & input > Advanced > Autofill service

سپس سرویس تکمیل خودکار را دوباره انتخاب کرده و مدیریت رمز عبور خود را از لیست انتخاب کنید. پس از اتمام این کار، هر زمان که روی یک نام کاربری/رمز عبور در یک برنامه یا وب سایت ضربه بزنید، یک دستورالعمل برای تکمیل خودکار مشاهده می‌کنید. بر روی اعلانی که برای باز کردن پسورد منیجر شما ظاهر می‌شود ضربه بزنید، سپس ورود به سیستم را از لیست انتخاب کنید. این پروسه بسته به مدل گوشی ممکن است کمی متفاوت باشد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *