اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید، حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های جذب فالوور واقعی در سال ۲۰۲۰ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را بیشتر کنید و درآمد بالاتری داشته باشید.

برگزاری مسابقه و چالش، قطعا فالوور شما را افزایش می‌دهد!

اگر از آن دسته از کاربرانی هستید که از اینستاگرام برای بازاریابی کسب‌وکار اینترنتی خود استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید که عامل مهم موفقیت جذب کاربران هدفمند است. اگر بتوانید فالوورهای خود را به صورت هدفمند افزایش دهید، به راحتی می‌توانید فروش بسیار خوبی را هم تجربه کنید. یکی از راه‌های بسیار عالی برای افزایش هدفمند مخاطبان در اینستاگرام، برگزاری مسابقه اینستاگرامی است! مسابقات اینستاگرامی هیجان‌انگیزترین چیزی است که کاربران می‌توانند در اینستاگرام تجربه کنند. اگر شما هم به عنوان یک کسب‌وکار می‌خواهید فالوورهای صفحه خود را به صورت هدفمند افزایش دهید، می‌توانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کنید. اما برای داشتن یک مسابقه اینستاگرامی موفق چه کاری باید انجام دهیم؟ برگزاری مسابقه اخیرا بسیار ترند شده و اتفاقا تا الان نتیجه خوبی هم داشته است. بعد از اینکه تعداد فالوورهای‌تان به حد مناسبی رسید، با ایجاد یک مسابقه یا چالش، جریان تازه‌ای برای جذب بیشتر فالوور راه بیندازید.

برای آن که بتوانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کنید، ابتدا باید با مفاهیم اولیه آن آشنا شوید! در مرحله اول باید بدانید که مسابقه اینستاگرامی چیست و چرا اهمیت دارد! پس از آن، چیزی که باید بدانید، انواع مسابقات اینستاگرام است تا بتوانید یکی از آن‌ها را برای صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.

انواع مسابقات اینستاگرامی چگونه هستند؟

در اینستاگرا مسابقات مختلفی برگزار می‌شود که هر یک از آن‌ها برای انواع خاصی از کسب‌وکارها بازدهی خوبی دارند؛ البته هر مسابقه اینستاگرامی می‌تواند مفید باشد اما برخی از آن‌ها بازدهی بیشتری دارند و با هزینه کمتری می‌توانید فروش بیشتری را تجربه کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که هدف از برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق حتماً افزایش فروش نیست و می‌توانید ده‌ها هدف دیگر داشته باشید! مثلاً می‌توانید تعداد فالوورها یا تعامل صفحه خود را افزایش دهید یا حتی هدف شما این باشد که لایک‌های یک پست خاص به تعداد معینی برسد. در ادامه به بررسی ۳ نوع مسابقه اینستاگرامی می‌پردازیم:

  • نوع اول) لایک کنید تا برنده مسابقه باشید!

این نوع مسابقه در اینستاگرام بسیار رایج است؛ حتماً تا کنون در صفحاتی دیده‌اید که از شما می‌خواهند یک پست را لایک کنید تا در قرعه‌کشی مسابقه آن‌ها شرکت داده شوید. شاید بتوان ساده‌ترین نوع مسابقه اینستاگرامی موفق را همین نوع مسابقه دانست؛ زیرا کاربران نیاز به انجام کار سختی ندارند و تنها با لایک کردن یک عکس، شانس شرکت در قرعه‌کشی آن مسابقه را خواند داشت.

مزایای این روش عبارتند از:
  • تعامل صفحه شما تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند؛ در این روش کاربران برای شرکت در مسابقه به سادگی شما را دنبال می‌کنند و یکی از پست‌هایتان را لایک می‌کنند که روی تعامل صفحه تاثیر زیادی دارد.
  • کاربران خیلی راحت می‌توانند در مسابقه شرکت کنند؛ در روش‌های دیگر ممکن است کاربران نیاز به حضور در محل مسابقه داشته باشند اما این روش ساده‌ترین نوع مسابقه اینستاگرامی موفق است.

معایب این روش عبارتند از:
  • نرخ تبدیل کسب‌وکارتان بسیار پایین است؛ در این روش کاربران خیلی ساده در مسابقه شرکت می‌کنند و غیر از فالو و لایک کردن شما، تعاملی با صفحه ندارند. حتی ممکن است پست‌های شما را نخوانند و پس از مدتی شما را آن‌فالو کنند! بنابراین نرخ تبدیل کاربران به مشتری بسیار پایین است و نمی‌توان برای افزایش فروش روی این روش حساب کرد.
  • شرکت‌کنندگان به برندسازی شما کمک نمی‌کنند؛ شاید به ظاهر تعداد دنبال‌کنندگان شما افزایش پیدا کند اما آن‌ها معمولاً مخاطبان هدفمند نیستند! بنابراین نمی‌توانند خیلی به برندسازی کمک کنند.

این روش تنها برای زمانی مناسب است که بخواهید تعداد لایک‌های یک پست را افزایش دهید یا تعامل صفحه خود را برای مدتی زیاد کنید. بنابراین اگر به دنبال برندسازی یا افزایش فروش کسب‌وکارتان هستید، استفاده از این روش را پیشنهاد نمی‌کنم و باید از دو روش دیگر که در ادامه بررسی می‌کنیم، استفاده کنید.

یکی دیگر از جذاب‌ترین و حرفه‌ای‌ترین روش‌های برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق استفاده از یک هشتگ خاص است. در این روش شما باید یک هشتگ اختصاصی برای مسابقه خود انتخاب کنید و از کاربران بخواهید عکس یا ویدیوی خود را با آن هشتگ به اشتراک بگذارند. باید توجه داشته باشید که این هشتگ متناسب با نوع مسابقه باشد و برند شما هم در آن مشخص باشد! این روش مزیت‌های بسیار زیادی دارد اما مهم‌ترین آن، برندسازی است. زیرا هنگامی که تعداد زیادی از کاربران پستی را به همراه هشتگ موردنظر شما به اشتراک می‌گذارند، تعداد زیادی از آن کاربران آن را می‌بینند و وارد صفحه اینستاگرام شما می‌شوند. این روش بسیار مرسوم است و باعث ترند شدن شما در شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

به عنوان مثال صفحه Esprit مسابقه اینستاگرامی موفق برگزار کرد و در آن از کاربران خواست تا پست‌های خود را به همراه هشتگ #everydayamazing منتشر کنند! این مسابقه تعامل کاربران را با این صفحه تا حد بسیار زیادی افزایش داد. همچنین اگر شما این هشتگ را در اینستاگرام جستجو کنید، تمام پست‌های مربوط به این مسابقه که توسط کاربران به اشتراک گذاشته شد را می‌بینید. شما هم می‌توانید یک مسابقه اینستاگرامی موفق با داشتن هشتگ اختصاصی خود راه‌اندازی و تعامل صفحه خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. همچنین می‌توانید از کاربران بخواهید در کنار استفاده از هشتگ اختصاصی خود، صفحه شما را هم تگ کنند تا کاربران دیگری که پست‌های مربوط به مسابقه شما را می‌بینند، صفحه شما را هم دنبال کنند.

مزایای این روش عبارتند از:
  • افزایش تعامل کاربران با انتشار تصاویر یا ویدیوهایی که هشتگ شما در آن پست قرار گرفته است.
  • کمک به برندسازی برای آن که در ذهن کاربران زیادی جای بگیرید.
  • امکان پیدا کردن دوستان و فالوورهای زیادی که شما را دنبال خواهند کرد.
  • قابلیت پیدا کردن تمام تصاویر و ویدیوهای مربوط به مسابقه در صفحه آن هشتگ
  • امکان دست‌یابی کاربران به پست‌های مسابقه با ورود به صفحه هشتگ اختصاصی مسابقه شما
  • امکان بازاریابی محصولات یا خدمات در حین برگزاری مسابقه با استفاده از روش‌های خلاقانه
معایب این روش عبارتند از:
  • درخواست انتشار تصاویر یا ویدیو در صفحه کاربران ممکن است مانع شرکت آن‌ها در مسابقه شود!

اگر به صورت مستقیم از آن‌ها بخواهید که پست مربوط به صفحه شما را در صفحه خود منتشر نموده، شما را تگ کرده و از هشتگ اختصاصی استفاده کنند، ممکن است آن‌ها در مسابقه شرکت نکنند.

یک نکته! ممکن است بسیاری از کاربران در این مسابقه شرکت نکنند؛ زیرا انتشار یک پست تبلیغاتی مربوط به یک صفحه زیاد جالب نیست! برای چنین کاربران امکانی فراهم کنید که آن‌ها هم بتوانند شرکت کنند. مثلاً می‌توانید در کنار جایزه اصلی، یک جایزه دیگر هم برای کسانی که کامنت می‌گذارند یا لایک می‌کنند، انتخاب کنید تا در صورت ایجاد تعامل با شما در قرعه‌کشی شرکت داده شوند.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *