هر سایتی از کد‌های HTML استفاده می‌کند و یکی از چیزهایی که توسعه‌دهندگان وب، بیش از هر چیز دیگری با آن سر و کار دارند، همین کد‌های HTML است. به همین خاطر همیشه برنامه‌نویسان و طراحان، یک ویرایشگر خوب دم دست خود دارند تا بتوانند این کدها را نوشته و آن‌ها را ویرایش کنند.

اما ما در نوشته‌ی امروزمان می‌خواهیم چند ویرایشگر آنلاین به شما معرفی کنیم تا همیشه و در همه جا در دسترس شما باشد.

چرا باید از ویرایشگرهای آنلاین استفاده کنید؟

استفاده از یک ویرایشگر HTML مبتنی بر مروگر به جای استفاده از ویرایشگرهایی همچون Notepad++ برتری‌هایی دارد که چند مورد از آن‌ها را در زیر برایتان عنوان می‌کنیم:

  • همه جا می‌توانید آن‌ها را روی هر مرورگری داشته باشید
  • کدها را روی همان مرورگر آزمایش کرده و دقیقا چیزی که اتفاق می‌افتد را مشاهده کنید
  • نمایش توامان پیش‌نمایش کد‌ها وقتی کدها را ویرایش می‌کنید
  • بدون نیاز به ذخیره کردن و بدون نگرانی از این که چیزی از دست برود
  • این ویرایشگرها بر روی مرورگر کار کرده و شما می‌توانید روی هر پلت‌فرمی آن‌ها را اجرا کنید

نکته آخر اهمیت زیادی دارد چون شما نیازی به سیستم عامل گران یا دستگاهی متفاوت ندارید و حتی روی یک تبلت اندرویدی یا کامپیوتر Raspberry Pi بسیار ارزان قیمت نیز می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اما بیایید نگاهی بندازیم به بهترین ویرایشگرهای آنلاین HTML که می‌توانید در حال حاضر از آن‌ها بهره ببرید:

  1. CodePen

یکی از چیزهایی که CodePen را در بین توسعه‌دهندگان بسیار محبوب کرده، امکانات گسترده‌ی آن برای همکاری در ویرایش آنلاین کد‌هاست. این برنامه تحت وب ظاهر ساده‌ای دارد و شما می‌توانید پنل HTML، پنل CSS و پنل JavaScript را در کنار پیش‌نمایش آنی مشاهده کنید. همه‌ی پنل‌ها قابلیت تغییر اندازه دارند و در مجموع CodePen را به چیزی تبدیل کرده‌اند که کاملا مطابق سلیقه برنامه‌نویسان است.

CodePen
CodePen

در نظر داشته باشید که استفاده از ابزارهای پایه رایگان بوده اما برای یک سری ابزارها باید به صورت ماهانه 8 دلار بپردازید.

  1. JSFiddle

شما می‌توانید به وسیله‌ی JSFiddle، هم کدهای JavaScript هم HTML و هم CSS را ویرایش کنید و نتیجه آن را در پنجره‌ای ببینید. به صورت کلی این ویرایشگر آنلاین همه‌ی چیزهایی که برای ویرایش نیاز دارید را در یک قالب سبک و عالی در اختیار شما می‌گذارد و همچنین قابلیت کار گروهی بر روی کدها را نیز برایتان به ارمغان می‌آورد.

JSFiddle
JSFiddle

یکی از نکات آزاردهنده در مورد JSFiddle این است که حتما باید روی دکمه Run بزنید تا پیش‌نمایش سایت نسبت به کدهایی که تازه نوشته‌اید، به روزرسانی شود.

  1. JSBin

JSBin را باید جایگزینی ساده‌تر با ظاهری بی‌آلایش‌تری برای JSFiddle به حساب آورد. شما می‌توانید با ادغام پنل‌های ویرایشگر در نوارابزار، ترکیبی از کدهای HTML، CSS و JavaScript را نوشته یا ویرایش کنید.

JSBin
JSBin

با این وجود، وقتی در JSFiddle می‌توانید از لینک‌های خارجی JavaScript و CSS استفاده کنید، در JSBin محدود به لایبراری JavaScript هستید. البته انتخاب‌های شما گسترده و کافی بوده و از jQuery تا Angular و خیلی چیزهای دیگر را نیز شامل می‌شود. متاسفانه امکانات پایه در این سایت رایگان بوده و در این جا نیز برای استفاده از امکانات بیشتر، باید از نسخه پولی استفاهد کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *