یوتیوب بهترین منبع آموزش ویدیویی برای بسیاری از حرفه‌هاست و مطمئنا برای خیلی‌ها به عنوان یک کلاس آموزشی رایگان به کار می‌رود. بسیاری از برنامه‌نویسان حرفه‌ای در مواقع لزوم از آموزش‌های موجود در این سایت استفاده می‌کنند اما کانال‌های بسیاری هم وجود دارند که به کسانی که قصد یادگیری از پایه علاقه‌‌مندند کمک خواهد کرد. در این پست قصد داریم ۵ سایت برتر مرجع برای یادگیری برنامه‌نویسی به زبان‌های مختلف را معرفی کنیم.

TheNewBoston

TheNewBoston

بیش از ۴۵۰۰ ویدیو و دنبال‌کننده‌هایی بیشتر از ۱٫۷ میلیون نفر نشان از محبوبیت این کانال یوتیوبی دارد. اما نکته بسیار مهم در مورد TheNewBoston که باید در ابتدا بدانید این است که آموزش‌های این کانال تنها برای تازه‌کاران طراحی شده. این نکته را با نگاه به فهرست‌های پخشش کاملا درک خواهید کرد. آموزش‌ها طراحی بسیار خوبی دارد و تقریبا همه می‌توانند از آن استفاده کنند، مخصوصا این که برای زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی و پلتفرم‌های متفاوت در نظر گرفته شده.

Derek Banas

Derek Banas

برای استفاده از آموزش‌های این کانال بهتر است به فهرست‌های پخش آن بروید، چون ویدیوهای مخصوص بازی زیادی در آن پست می‌شود. اما نکته‌ای که Derek Banas به آن معروف است، توضیح کامل و قابل فهم موضوعات مختلف در یک ویدیو و در زمانی نسبتا کوتاه است. برای مثال ویدیوی آموزش جاوا اسکریپتش که تنها ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. آموزش‌های برنامه نویسی این کانال به بیش از ۵۰۰ ویدیو می‌رسد و تا اینجا کمی کم‌تر از ۷۰۰ هزار نفر آن را دنبال می‌کنند.

Learncode.academy

Learncode.academy

بیشترین تمرکز آموزش‌های این کانال بر روی جاوا اسکریپت است و ویدیوهای مخصوص آن نیز موفق بوده و ده‌ها هزار بار دیده شده‌اند. متاسفانه با تمام خوبی‌های ویدیوهای Learncode.academy که به شیوه‌ای عالی و با بیانی ساده موضوعات مختلف را شرح می‌دهد، اما دست‌اندرکاران آن کم‌کار بوده و ویدیوهای زیادی روی کانال خود قرار نداده‌اند و در نهایت تا اینجا تنها موفق به جذب ۳۸۰ هزار نفر شده‌اند.

Treehouse

Treehouse

این کانال در واقع صفحه رسمی teamtreehouse.com در یوتیوب است.  آموزش‌های این کانال در دسته‌بندی‌های زیادی از جمله C# و پایتون می‌گنجد و ویدیو‌های آن نیز این ویژگی را دارند که برای تمام کاربران قابل فهم بوده و سعی شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین اطلاعات مورد نیاز به کاربر داده شود. البته در بین ویدیوها می‌توانید برنامه مخصوص Treehouse را نیز مشاهده کنید که پیرامون مسائل مربوط به برنامه‌نویسی  است.

ProgrammingKnowledge

ProgrammingKnowledge

و در آخر برویم سراغ یکی دیگر از کانال‌هایی که به طور خاص برنامه‌نویس‌های نوپا را هدف قرار داده و ویدیوهای آموزشی خود را تنها برای این قشر تهیه می‌کند.

بیشتر تمرکز آموزش‌های ProgrammingKnowledge بر روی جاوا، پایتون و C++ است و باید گفت آموزش‌هایش از بهترین‌های این زبان‌هاست و اگر قصد شروع یکی از آن‌ها را دارید، تماشای ویدیوهایش حتما پیشنهاد می‌شود.

طی زمان کوتاهی که این کانال شروع به کار کرده تا الان بیش از ۱۰۰۰ ویدیوی آموزشی و کمی کم‌تر از ۵۰۰ هزار عضو برای خود دست و پا کرده است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *