چکیده : با توجه به افزایش طرفداران گجت‌های پوشیدنی مانند اسمارت واچ‌ها، شرکت اپل یکی از پیشگامان ساخت ساعت‌های هوشمند بوده و تنوع و نوآوری‌های زیادی را در این زمینه به کار برده است. اپل واچ‌ها در کنار قابلیت‌های متنوع، گزارش دقیق‎تری از وضعیت سلامت جسمانی به شما ارائه می‎دهند. برای خرید اگر دغدغه هزینه را نداشته باشید، ساعت‎های هوشمند اپل بهترین انتخاب هستند. در این مطلب چند نمونه از اپل واچ‌های بازار ایران را معرفی و بررسی کردیم تا در صورت خرید بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید.

در دنیای تکنولوژی‏های جدید، ساعت‌های هوشمند یا اسمارت واچ‎ها جایگاه بالایی پیدا کرده‌اند. شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید بسیاری از کارهای روزمره، از گوش دادن به موسیقی، چک کردن پیام‌ها و تماس‌ها، و بررسی وضعیت جسمانی هنگام فعالیت‎های مختلف را انجام دهید. ساعت هوشمند اپل یک گجت پوشیدنی کامل است که به دلیل ظاهر جذاب و قابلیت‌های متنوع، طرافداران زیادی در جهان دارد. کاربران زیادی خرید اپل واچ را نسبت به سایر اسمارت واچها ترجیح می‌دهند. البته انتخاب بهترین اپل واچ بیش از هر چیز به بودجه شما و انتظاراتی که از آن ساعت دارید بستگی دارد. گرانترین مدل‌ها لزوما بهترین نیستند و محصولات با قیمت پایین هم عملکرد خیلی خوبی دارند. در این مطلب جدیدترین اپل واچ‌هایی که در بازار ایران وجود دارد را معرفی کنیم.

اپل واچ 7

این اسمارت فون جدیدترین اپل واچ 2022 است که صفحه نمایشی ر دو اندازه 41 و 45 میلی متری دارد. اندازه صفحه نمایش  بزرگ 9/1 اینچی در کنار امکانات کامل، از ویژگی‌های متمایزکننده این محصول است. به لطف صفحه نمایش بزرگ می‌توانیم از صفحه کلید کامل بهره مند شویم. نمایشگر آن مستطیلی شکل بوده و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارد. قاب پشت این ساعت از جنس کریستال سیریا بوده و ضد خش می‎باشد.

اپل واچ سری 7 با سیستم عامل IOS نسخه 14 به بالا و هم‌چنین گوشی iPhone 6s  به بالا سازگاری دارد. حافظه داخلی این ساعت 32 گیگابایت بوده که رم آن هم 1 گیگابایت ظرفیت دارد. با اینکه عمر باتری 18 ساعته آن تغییری نکرده اما سرعت شارژ آن تا حدی افزایش داشته است. سری 7 تفاوت خیلی زیادی با سری 6 و حتی سری 5 ندارد اگر نیاز به شارژ سریع‌تر و نمایشگر بزرگتر دارید، می‌توانید هزینه بیشتری بپردازید از نقاط قوت دیگر میتوان به کیبورد QWERTY و تنوع رنگی بالا اشاره کرد.

اپل واچ SE

این اسمارت واچ نیز دو سایز 40 و 44 میلی متری دارد. به این ساعت می‎توان لقب بهترین اپل واچ با قیمت مناسب را داد؛ زیرا نسبت به سری‌های 6 و 7 قیمت پایین‌تر و بهتری دارد. بنابراین به افرادی که تمایلی به پرداخت هزینه بالا ندارند توصیه می‎شود. اندازه نمایشگر آن 78/1 اینچی است و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم دارد. این ساعت هم‌چون سری 7 با سیستم عامل IOS نسخه 14 به بالا و iPhone 6s  به بالا سازگاری دارد. اگر چه اپل واچ SE از قابلیت AOD پشتیبانی نمی‎کند، اما به دلیل صفحه نمایش Retina LTPO OLED و تراکم پیکسلی 236 بر اینچ، کیفیت خیلی خوبی دارد.

با این که حسگر اکسیژن خون، نمایشگر همیشه روشن و سرعت تراشه نسل 6 را ندارد؛ ولی در استفاده روزمره متوجه تفاوتی میان این دو محصول نخواهید شد و قیمت کمتری هم نسبت به سری 6 دارد. عمر این اسمارت واچ 18 ساعت بوده و 16 گیگ فضای ذخیره موسیقی دارد. این محصول تنها در رنگ‌های نقره‎ای، خاکستری یا آلومینیوم طلایی عرضه می‎شود.

اپل واچ سری 6

این ساعت دارای ویژگی‎های جدیدی نسبت به سری 5 از جمله برنامه حسگر اکسیژن خون است. به روزرسانی‎های دیگر این محصول شامل نمایشگر همیشه روشن با 5/2 برابر وضوح روشن تر، ردیابی خواب بهبود یافته، اطلاعات مربوط به ارتفاع در زمان واقعی، سنجش اکسیژن خون و میزان بالا یا پایین بودن ضربان قلب است. این ساعت صفحه‌ای مستطیلی شکل و 78/1 اینچی دارد که مجهز به پنل Retina LTPO OLED است. تعدادی رنگبندی جدید و قابلیت‌‌های متنوع در بند ساعت نیز می‎بینید.

سری 6 اپل واچ در دو اندازه نمایشگر 40 و 44 میلی متری موجود است که تفاوت‌‎های جزئی با هم دارند. یک پردازنده سریعتر 64 بیتی Apple S6 dual-core و تراشه بی سیم W3 هم به این ساعت اضافه شده است. این ساعت گواهی IP6X  دارد و کاملا ضدآب است. قیمت اپل واچ سری 6 هم بین 400 تا 529 دلار متغیر است. اگر قادر به پرداخت هزینه بیشتری باشید، آخرین مدل اپل واچ 2022 یعنی سری 7 که ظاهر و کیفیت ساخت بهتری دارد را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اپل واچ 3

اسمارت واچ سری 3 هزینه پایین‌تری نسبت به سایر نسخه‌ها دارد و خرید آن مقرون به صرفه تر است. اگر دنبال یک اپل واچ ارزان قیمت با امکانات مناسب برای تناسب اندام و سلامت قلب هستید، این محصول گزینه مناسبی است. اگر چه امکانات آن به اپل واچ سری 5 یا 6 نمی‌رسد، اما هنوز هم به روز رسانی‌های نرم افزاری برای آن منتشر می‌شود و از watchOS8 پشتیبانی می‎کند. تراشه S3 هم که در آن به کار رفته، در حد چیپست S4 سریع نیست و ممکن است در برخی شرایط کند عمل کند. از طرفی دقت حسگرهای آن به خوبی حسگرهای نسل جدید نیست. لذا به افرادی پیشنهاد می‎شود که به دنبال ساعت اپل بوده تا در صورت خرید گوشی آیفون، از آن استفاده کنند و داشتن بهترین امکانات برایشان مهم نیست.

جمع بندی

با توجه به افزایش طرفداران گجت‌های پوشیدنی مانند اسمارت واچ‌ها، شرکت اپل یکی از پیشگامان ساخت ساعت‌های هوشمند بوده و تنوع و نوآوری‌های زیادی را در این زمینه به کار برده است. اپل واچ‌ها در کنار قابلیت‌های متنوع، گزارش دقیق‎تری از وضعیت سلامت جسمانی به شما ارائه می‎دهند. برای خرید اگر دغدغه هزینه را نداشته باشید، ساعت‎های هوشمند اپل بهترین انتخاب هستند. در این مطلب چند نمونه از اپل واچ‌های بازار ایران را معرفی و بررسی کردیم تا در صورت خرید بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید. شما می‎توانید انواع اپل واچ‌ها را در فروشگاه اینترنتی ایسل مشاهده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *