این روزها بخشی از ساعت های روزانه ما به شبکه های اجتماعی اختصاص پیدا کرده است! حتی اگر خودتان هم متوجه نباشید، روزانه ده ها ویدیو کوتاه و بلند مشاهده می کنید. حتی گاهی اوقات صفحات مربوط به کسب و کارها را دنبال می کنید که در آن ویدیوهای کاربردی و ارزشمندی انتشار می دهند که به درد شما می خورد. ویدیوها از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند و همین موضوع باعث شده تا بازاریابی ویدیویی در سال های اخیر بسیار مورد استفاده قرار بگیرد. اگر شما هم کسب و کاری دارید و به دنبال روشی هستید که از آن بهترین بازخورد را بگیرید، بازاریابی ویدئویی را به شما پیشنهاد می کنیم.

اما ویدیو مارکتینگ چگونه باعث موفقیت کسب و کارتان می شود و انواع روش های بازاریابی ویدئویی کدام هستند؟ در این مقاله می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم و سپس انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی را بررسی کنیم.

ویدیو مارکتینگ به موفقیت کسب و کارتان کمک می کند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که برای کاربران پیش می آید، این است که بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ چگونه به موفقیت کسب و کارها کمک می کند؟ پیش از پاسخ به این سوال، بهتر است ابتدا به صورت مختصر ویدیو مارکتینگ را توضیح دهیم. این روش در واقع یکی از روش های بسیار عالی برای بازاریابی کسب و کارها است که در آن از طریق ویدیو به بازاریابی کسب و کارها پرداخته می شود. هر چقدر یک ویدیو جذاب تر باشد، کاربران بیشتری جذب می شوند. برای مثال یک ویدیوی تبلیغاتی را در نظر بگیرید که توسط یک کسب و کار اینستاگرامی در صفحات مختلف منتشر می شود.

هر چقدر این ویدیو جذاب تر باشد کاربران بیشتری آن را مشاهده می کنند. در نهایت اگر هدف جذب فالوور باشد، ویدیوی جذاب تر می تواند فالوور بیشتری برای شما جذب کند. در حالت کلی می توان ویدیو مارکتینگ را از 3 جنبه مهم دانست که عبارتند از:

  • آمار و ارقام ویدیو مارکتینگ

اولین دلیل اهمیت ویدیو مارکتینگ آماری است که در مورد آن وجود دارند! آمار هیچ وقت دروغ نمی گویند و کاملاً قابل استناد هستند. بر اساس آمار استفاده از انواع بازاریابی ویدیویی یکی از اصلی ترین راه کارهای کسب و کارهای مختلف برای جذب ترافیک و مخاطب است. جالب است بدانید که حدود 86 درصد کسب و کارها از ویدیو برای جذب ترافیک و مخاطب استفاده می کنند. به نظر شما نتیجه آن چه چیزی بوده است؟ 94 درصد کسب و کارهایی که به سراغ بازاریابی ویدیویی رفته اند، اعتقاد دارند که استفاده از ویدیو باعث شده تا مردم بیشتری از خدمات و محصولات آن ها اطلاع پیدا کرده و در نهایت از آن استفاده کنند.

پس ویدیو اهمیت زیادی دارد! جالب است بدانید که روز به روز میل استفاده از ویدیو بیشتر است و در حال حاضر 54 درصد کاربران دوست دارند که ویدیوهای بیشتری از برند محبوب خود ببینند. 88 درصد از بازاریاب ها هم از نرخ بازگشت سرمایه در ویدیو مارکتینگ احساس رضایت دارند.

  • ویدیو در تحریک احساسات موفق تر است

یک بازاریاب به خوبی می داند که تصمیم نهایی کاربر به احساسات او بستگی دارد! اگر بتوانید یک کاربر را احساسی کنید، می توانید به راحتی محصول یا خدمات خود را به او بفروشید. احساسات کاربر در خرید نهایی به قدری مهم است که اگر به درستی آن را تحریک کنید، به راحتی می توانید محصول یا خدمات خود را به کاربران بفروشید. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا بازاریابی ویدئویی اهمیت زیادی نسبت به سایر روش های بازاریابی داشته باشد، این است که می تواند احساسات افراد را بیشتر تحریک کند! همان چیزی که منجر به اقدام بیشتر از طرف کاربران می شود.

جالب است بدانید که شما از طریق ویدیو می توانید لحن و تصاویر برند را به کاربران منتقل کنید. این کار به کمک محتوای متنی امکان پذیر نیست؛ چرا که انتقال لحن و تصویر برند از طریق متن یا حتی عکس به سادگی امکان پذیر نیست. در حالی که ویدیو این کار را برای شما راحت کرده است و به راحتی می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

  • نرخ تعامل ویدیو به شدت زیاد است

کاربران عاشق ویدیو هستند و ترجیح می دهند که به جای محتوای متنی یا عکس، ویدیو ببینند. همین موضوع باعث می شود تا کاربران با محتوای ویدیویی تعامل بیشتری برقرار کنند. از طرف دیگر، کسب و کارها هم به دنبال تعامل بیشتر هستند و این موضوع باعث می شود تا بازاریابی ویدیویی رونق زیادی بگیرد. بنابراین اگر شما هم کسب و کاری دارید که می خواهید در شبکه های اجتماعی دیده شوید، بازاریابی ویدئویی می تواند راه کار بسیار خوبی برای شما باشد. هر چقدر تعامل صفحه شما بیشتر باشد، شانس دیده شدن آن هم بیشتر است.

از طرف دیگر، هر چقدر صفحه شما بیشتر دیده شود، شانس شما برای دیده شدن کسب و کارتان بیشتر است. بنابراین هم چیز در بازاریابی ویدیویی دست به دست هم می دهد تا بتوانید بهترین نتایج را بگیرید. علاوه بر این که کسب و کارتان دیده می شود، شما می توانید محصول یا خدمات خود را هم به کاربران دیگر بفروشید.

انواع ویدیو برای استفاده در بازاریابی ویدیویی

اگر قصد دارید از بازاریابی ویدیویی به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، باید بدانید که در قدم اول شناخت انواع ویدیو برای استفاده در بازاریابی ویدیویی است. اگر انواع ویدیو را نشناسید، نمی توانید به راحتی از آن استفاده کنید و اگر نتوانید به خوبی از آن استفاده کنید، نمی توانید نتیجه بگیرید. بازاریابی ویدیویی همان قدر که نسبت به انواع دیگر ویدیو ارزشمند است، هزینه بیشتری هم دارد و باید با دقت روی آن سرمایه گذاری کنید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی انواع ویدیو که می توانید در بازاریابی ویدیویی به آن دسترسی داشته باشید، می پردازیم:

  • نسخه دمو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید محصول یا خدماتی را داشته باشید که در آن نسخه دمو به شما ارائه می شود! به خصوص که اگر شما از محصولات دیجیتال استفاده می کنید، حتماً باید پیش از خرید نسخه دمو از فروشنده یا آن کسب و کار درخواست کنید. در نسخه دمو بخش های مهمی از آن ابزار در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید در ویدئوی آن ببینید که به درد شما می خورد یا نه. این ویدیو جایگاه مهمی دارد و در انتهای قیف بازاریابی قرار می گیرد. دمو در واقع برای افرادی است که درصد زیادی از مسیر را طی کرده اند و زمان خریدشان فرا رسیده است.

اگر شما هم محصول دیجیتال دارید و می خواهید آن را به کاربران بفروشید، باید یک ویدیوی دمو از آن تهیه کنید. در این ویدیو باید همه جای ابزار را به صورت مختصر معرفی کنید و به کاربران بگویید که با خرید آن چه چیزی نصیبشان می شود. این موضوع در نهایت به شما کمک می کند تا بتوانید بیشتر بفروشید و سوالات کمتری از شما پرسیده شود. چرا که اکثر سوالات کاربران در مورد محصولات دیجیتال این است که به چه درد آن ها می خورد یا از چه بخش هایی تشکیل شده است. با تهیه ویدیو دمو کار خودتان را راحت تر کنید!

  • معرفی برند

یکی از مهم ترین بخش هایی هر کسب و کاری معرفی برند است! تا زمانی که کاربران برند شما را نشناسند شما نمی توانید به راحتی محصول یا خدمات خود را به آن ها بفروشید. به خصوص الان که رقابت میان کسب و کارها بسیار سنگین است و در هر حوزه ای هزاران کسب و کار فعال حضور دارند. یکی از بهترین کارهایی که شما می توانید برای معرفی برند خود انجام دهید، تولید ویدیوی معرفی برند است. در این نوع ویدئوها برندها به معرفی خودشان می پردازند؛ حال چه از زبا خودشان و چه از زبان مشتریان. همچنین به کاربران دیگر می گویند که این برند چه محصول یا خدمات ارائه می کند و در نهایت، چه مشکل یا دغدغه ای را از مشتریان رفع می کند.

در این ویدیو باید برند را به همراه شعار خود معرفی کنید، توضیحات کوتاهی در مورد محصولات یا خدمات خود ارائه دهید و در نهایت به مشتریان بگویید که چگونه می توانید در کنار آن ها باشید. همه چیز باید شفاف و بدون ابهام توضیح داده شود تا مشتری راحت تر بتواند تصمیم بگیرد.

  • ویدیو آموزشی

کاربران همیشه مشتاق یادگیری هستند! به همین دلیل است که صفحات آموزشی در اینستاگرام طرفداران بسیار زیادی دارند و معمولاً هم تعامل کاربران با آن ها به شدت زیاد است. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید به دیگران آموزش می دهید، ویدیو آموزشی کمک زیادی به شما می کند. هدف از ساخت و تولید ویدیوهای آموزشی این است که یک مسئله یا موضوع خاصی به کاربران آموزش داده شود. حال اگر این ویدیو بتواند در کنار آموزش، دیگران را سرگرم کند که با یک تیر دو نشان زده اید؛ هم آموزش داده اید و هم تعامل کاربران را دریافت کرده اید.

یکی از مهم ترین ویژگی های ویدیوهای آموزشی این است که تنها روی سایت کاربرد ندارد! بلکه شما می توانید آن را روی انواع دیگر پلتفرم ها هم استفاده کنید. این پلتفرم ها به شما کمک می کنند تا بیشتر دیده شوید. از آن طرف هم اگر ویدیو شما کاربردی باشد، به دیگران هم کمک می کنید. حال فرقی نمی کند که شما در چه حوزه ای در حال فعالیت هستید. در هر صورت ویدیوی آموزشی شما به درد کاربران می خورد و آن ها از طریق جستجو در پلتفرم های ویدیویی یا حتی موتورهای جستجو ویدیوی شما را پیدا می کنند.

  • ویدیو توضیحاتی

ویدیوهای توضیحی یکی دیگر از انواع ویدیو در ویدیو مارکتینگ هستند که طرفداران زیادی دارد! ویدیو توضیحی در واقع محتواهای کوتاهی هستند که محصول یا خدمات یک کمپانی را بیشتر توضیح می دهند. اصلاً نام این ویدیو روی خودش قرار دارد و مشخص است که قرار است چیزی را برای کاربران و مشتریان توضیح دهد. اما از ویدیوهای توضیحی در کجا استفاده می شود؟ از ویدئوهای توضیحی معمولاً در صفحه محصولات یا لندینگ پیج ها استفاده می شود. چرا که این ویدئوها بیشتر به این منظور تولید می شوند که در مورد محصولات یا خدمات شما توضیح دهند و فروش شما را بیشتر کند.

جالب است بدانید که فروشگاه هایی که از ویدیوهای توضیحی استفاده می کنند، توانسته اند تا 144 درصد نرخ تبدیل خود را افزایش دهند. در حال حاضر برندهای زیادی از ویدئوهای توضیحی استفاده می کنند تا کاربران با خیالی آسوده بتوانند محصول را خریداری کنند. در تبلیغات تلویزیون یا صفحه برندها در شبکه های اجتماعی این موضوع زیاد به چشم می خورد! مثلاً یک محصول جدید از برندی معتبر را در نظر بگیرید که محصولی تولید کرده است. در چنین شرایطی یک ویدیو توضیحی تولید می کند تا بتواند راحت تر محصول خود را ارائه کند و در نهایت بفروشد.

  • ویدیو تبلیغاتی

ویدیو تبلیغاتی را که دیگر همه می شناسیم! ویدیو تبلیغاتی با این هدف ساخته می شود که بخشی از کسب و کار را بهبود ببخشد؛ حال ممکن است آن بخش افزایش فروش محصول باشد یا این که بخواهید به افزایش آگاهی از برند خود کمک کنید. محتوای تبلیغاتی نسبت به انواع دیگر محتوا معمولاً رایج تر است و هزینه های بیشتری هم برای آن انجام می شود. دلیل آن هم این است که محتوای تبلیغاتی باید نتیجه بگیرد و شکست در آن می تواند به معنای از دست رفتن منابع مالی و زمانی زیادی باشد! همان چیزی که هیچکس دوست ندارد اتفاق بیفتد.

ویدیو تبلیغاتی مزایای زیادی برای یک برند ایجاد می کند و حتی می تواند چندین هدف مختلف را هم دنبال کند. گاهی اوقات یک ویدیو تبلیغاتی به قدری وایرال می شود که صدها برابر هزینه ای که بابت تولید و انتشار آن هزینه کرده اید به برند بر می گردد. نمونه های زیادی از ویدیو تبلیغاتی وجود دارد و روزانه چند مورد از آن ها را هم مشاهده می کنیم. خلاقیت مسئله بسیار مهمی در ویدیو تبلیغاتی است! هر چقدر هم ویدیو تبلیغاتی حس تبلیغاتی بودن کمتری به کاربران منتقل کند، موفق تر خواهد بود.

  • معرفی فرهنگ سازمانی

بخش انسانی برندها بخش بسیار مهمی است و می تواند اعتماد بسیار زیادی برای شما ایجاد کند! در واقع همه چیز اعتماد است و اگر کاربران به شما اعتماد داشته باشند، بسیاری از مسائل به خوبی پیش می روند. یکی از ویدئوهای بسیار جذابی که می تواند منجر به جلب اعتماد کاربران شود، ویدیو معرفی فرهنگ سازمانی است. در این ویدیو کارمندان شما مهم ترین بخش هستند. در این ویدیو می توانید نشان دهید که در سازمان شما در یک روز کاری چه اتفاقاتی می افتد و در واقع می توانید بخش انسانی برند خود را به بهترین شکل ارائه کنید.

ایده های زیادی برای ویدیو معرفی فرهنگ سازمانی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به مصاحبه های کوتاه با کارمندان اشاره کرد! یک سوال چالشی بپرسید تا کارمندان به ترتیب پاسخ دهند. سپس ویدئوی آن را تدوین کنید و به عنوان یک ویدیو جذاب در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید سطح برند خود را چند قدم بالا ببرید. هر چقدر ویدیو صمیمی تر و ساده تر باشد، جذاب تر است و می تواند برای کاربران بیشتری جذابیت داشته باشد.

  • لایو ویدیو

در مورد ویدیوهای لایو چیزهای زیادی می دانید؛ حتی شاید شما هم از آن استفاده می کنید. حتی اگر استفاده نمی کنید، حتماً صفحاتی را دنبال می کنید که هر از گاهی لایو برگزار می کنند و شما هم ترغیب می شود که لایو ویدیوهای آن را ببینید. لایو ویدیو یکی از بهترین انواع ویدیو در بازاریابی ویدیویی است که با استفاده از آن می توانید محتوایی را به صورت زنده به کاربران ارائه کنید. در حال حاضر اکثر شبکه های اجتماعی امکان برگزاری لایو را دارند و همین مسئله باعث شده تا کسب و کارهای زیادی برنامه منظم برای برگزاری لایو داشته باشند.

جالب است بدانید که لایو می تواند تعامل بسیار خوبی برای صفحات شما ایجاد کند! چرا که کاربران در همان لحظه می توانند با شما ارتباط برقرار کنند و این موضوع بسیار جذاب است. در لایو می توانید به پرسش و پاسخ بپردازید و هر چیزی که کاربران به ذهنشان می آید از شما بپرسند. شما هم میتوانید به صورت زنده سوال آن ها را پاسخ دهید. این موضوع کمک زیادی به تعامل صفحه شما می کند! در حال حاضر لایو اینستاگرام بسیار کامل است و ابزارهای جذابی در اختیار شما قرار می دهد و می توانید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

  • ایونت و وبینار

با سمینار و رویدادها که آشنا هستید؟ حتی احتمال دارد که چند مورد از آن ها را در طی زندگی خود تجربه کرده باشید. بعید هم نیست که خودتان از جمله کسانی باشید که سمینار و رویداد برگزار می کرده اید و در حال حاضر می خواهید از آن برای رشد کسب و کارتان استفاده کنید. دیگر سمینارها مانند گذشته برگزار نمی شوند و کم رنگ تر شده اند! چرا که دیگر وبینار جای سمینار را گرفته است. وبینار در واقع همان سمیناری است که به صورت آنلاین و از طریق ابزارهای آنلاین انجام می شوند. یکی از انواع ویدیوهایی که می توانید در بازاریابی ویدیویی از آن استفاده کنید، ایونت و وبینار است. شما می توانید رویدادها را به صورت آنلاین برگزار کنید و از این روش برای بهبود نرخ تبدیل کسب و کارتان استفاده کنید.

یکی از بهترین ایده هایی که می توانید برای برگزار وبینار از آن استفاده کنید، در مورد محصول خود است. اگر شما یک محصول دیجیتال دارید که می خواهید آن را به فروش برسانید، می توانید یک وبینار رایگان برگزار کنید که در آن اطلاعات خوبی ارائه می کنید. سپس در پایان وبینار از کاربران بخواهید که اگر می خواهند این مورد را به صورت کامل و جامع تر دریافت کنند، محصول شما را تهیه کنند. این مورد در مورد ابزارهای آنلاین هم کاربرد دارد! فرقی نمی کند که حوزه فعالیت شما چیست، تنها چیزی که اهمیت دارد این است ایده خوبی برای برگزاری رویداد و وبینار داشته باشید.

  • مصاحبه ها

مصاحبه ها یکی از جذاب ترین ویدیوهایی هستند که برای کاربران ارزش زیادی دارند! در واقع مصاحبه ها یکی از ویدیوهایی هستند که اگر کاربر شروع به دیدن آن کند، احتمالاً تا پایان آن را دنبال می کند. در حالی که ویدیوهای دیگر ممکن است به صورت کامل دیده نشود. دلیل جذابیت مصاحبه ها این است که به صورت یک طرفه نیست، بلکه گفتگو به صورت دو طرفه انجام می شود و این موضوع بسیار جذاب است. مصاحبه می تواند در داخل کسب و کار شما باشد یا این که بیرون از کسب و کارتان و با مشتریان یا حتی افراد دیگر باشد.

برای برگزار مصاحبه چیزی که اهمیت دارد، این است که موضوع جذابی انتخاب شود و مصاحبه حول همان موضوع بچرخد. اگر این اتفاق بیفتد، می توانید نتیجه بسیار خوبی از آن بگیرید و تعامل کاربران با آن افزایش زیادی داشته باشد. در حال حاضر کسب و کارهای زیادی مصاحبه برگزار می کنند که جذاب هستند! شما می توانید با ایده گرفتن از این مصاحبه نتایج خوبی بگیرید و نظر کاربران خود را جلب کنید.

  • ویدیو تعریف مشتری از کسب و کار

احتمالاً شما هم در اینستاگرام ویدیوهایی را دیده اید که کاربران از یک کسب و کار تعریف می کنند! تعریف کاربران نتیجه بسیار بهتری نسبت به زمانی که خود کسب و کار از شما تعریف می کند، خواهد داشت. در این ویدئوها کاربران در مورد مسائل مختلفی صحبت می کنند! از این که چطور شما را پیدا کرده اند تا این که محصول شما چه ارزشی در زندگی آن ها خلق کرده است. هر چقدر این مسائل به صورت جذاب تر بیان شود، می تواند اعتماد کاربران بیشتری را نسبت به برند شما جلب کند و نتایج بسیار خوبی بیافریند.

اگر شما محصول یا خدماتی دارید، می توانید از مشتریان قبلی که از محصول راضی بوده اند در این مورد برای همکاری درخواست کنید. از آن ها بخواهید جلوی دوربین بیایند و نظر خودشان را بیان کنند. این ویدیوها را می توانید در سایت و شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید تا کاربران دیگر هم ترغیب به خرید محصول یا خدمات شما شوند. در نهایت، این موضوع به شما کمک می کند تا بتوانید کسب و کارتان را رشد دهید و بهترین نتایج را برای آن به دست بیاورید. در این ویدیوها می توانید محصول خود را به عنوان یک راه حل نشان دهید، راه حلی که می تواند مشکل یا نیاز آن ها را رفع کند.

  • انیمیشن و موشن گرافیک

با موشن گرافیک آشنایی دارید؟ یکی از انواع ویدیوهایی که می توانید در بازاریابی ویدیویی از آن استفاده کنید و امروزه ارزش بسیار زیادی در میان کسب و کارها پیدا کرده است، انیمیشن و موشن گرافیک است. موشن گرافیک چند سالی است که محبوبیت بسیار بالایی پیدا کرده است؛ نه تنها برای کسب و کارها، بلکه کاربران هم به آن علاقه زیادی نشان داده اند. موشن گرافیک می تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش نرخ تبدیل شما داشته باشد و در نهایت فروش خوبی برای شما ایجاد کند! همان چیزی که به عنوان یک کسب و کار به دنبال آن هستید برای شما ایجاد می شود.

برای طراحی موشن گرافیک مراحل مختلفی باید طی شود اما پایه تمام مراحل آن، نوشتن متن است. تا زمانی که متن خوبی در اختیار نداشته باشید، موشن گرافیک نمی تواند موثر واقع شود. حال هر چقدر هم که برای بخش گرافیکی آن هزینه کرده باشید، باز هم نمی تواند ارزش زیادی برای شما ایجاد کند. بنابراین ابتدا به دنبال یک متن جذاب و کاربردی باشید، سپس به سراغ گرافیست بروید تا کار نهایی را انجام دهد. این موضوع در نهایت به شما کمک می کند تا تا بتوانید نرخ تبدیل و فروش بسیار خوبی را تجربه کنید.

  • ویدیوهای شخصی سازی شده

ویدیوهای شخصی سازی شده به ویدیوهایی گفته می شود که حول محور یک نفر خاص تولید می شود! جالب است بدانید که اکثر ویدیوهای تبلیغاتی باعث شده اند که مردم نگاه منفی به تبلیغات داشته باشند اما در مورد ویدیوهای شخصی سازی شده این موضوع فرق می کند. یک ویدیو شخصی سازی شده به ایجاد اعتماد منجر می شود و این موضوع بسیار ارزشمند و مهم است. البته این ویدئوها در هر جایی قابل استفاده نیستند و شما باید در محل مناسبی از آن استفاده کنید. مثلاً باید در ایمیل مارکتینگ، لینکدین و جاهای مناسب دیگر از آن استفاده کنید تا نتیجه خوبی بگیرید.

ویدیوی شخصی سازی شده باید به نحوی باشد که حس ارزشمند بودن به کاربر منتقل کند! این مسئله در نهایت می تواند یک کاربر را به مشتری ثابت محصولات یا خدمات شما تبدیل کند که خب برای یک کسب و کار این موضوع بسیار ارزشمند است. البته لازم به ذکر است که این ویدیوها با توجه به این که در هر جایی قابل استفاده نیستند و برای هر بخش باید ویدیوی جدا تهیه شود، بودجه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل معمولاً کسب و کارهای بزرگ از آن استفاده می کنند.

  • ویدیوهای کوتاه برای شبکه های اجتماعی

با ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام و تیک تاک آشنا هستید؟ ویدیوهایی که چند ثانیه بیشتر نیستند اما تعامل بسیار زیادی دریافت می کنند. در اینستاگرام هم مدتی است که Reels اضافه شده است و همین ویدیوی کوتاه است. شما می توانید با کمی خلاقیت ویدیوهای متناسب با کسب و کارتان ایجاد کنید تا کاربران خود را سرگرم کنید. هر چقدر تعامل صفحه شما بیشتر باشد، کسب و کارتان هم موفق تر خواهد بود. جالب است بدانید که این ویدیوها تا مدت ها پس از ساخته شدن هم ترند باقی می مانند و شما می توانید روی آن موج سواری کنید.

برنامه منظمی برای تولید ویدیوهای کوتاه در اینستاگرام داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید! خلاقیت مهم ترین اصل در تولید ویدیوهای کوتاه است که نباید آن را فراموش کنید.

  • ویدیوهای تولیدی توسط کاربران

کاربران ویدیو تولید می کنند! در بازاریابی محتوایی یک اصل مهم وجود دارد و آن هم این است که بخشی از محتوا توسط کاربران خلق می شود. این نوع محتوا کاملاً دلی، جذاب و ارزشمند است و به همین دلیل برای هر کسب و کاری ارزش آفرین است. این ویدیو هزینه زیادی برای شما ندارد، نه از نظر مالی و نه از نظر زمانی! چرا که شما آن را تولید نمی کنید؛ تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاربران را به نحوی تشویق کنید که برای شما ویدیو تولید کنند. هر از گاهی برندهای بزرگ چنین کاری انجام می دهند .

  • ویدیوهای پرسش و پاسخ

آخرین نوع ویدیو که در بازاریابی ویدیویی جایگاه بسیار ویژه ای دارد، ویدیوهای پرسش و پاسخ است. در هر حوزه کاری سوالاتی برای کاربران پیش می آید که باید به آن ها پاسخ داده شود. ویدیوهای پرسش و پاسخ فرصت بسیار خوبی هستند که کاربران پاسخ سوالات خود را بگیرند. در این ویدیوها یک نفر به عنوان نماینده برند حضور دارد و نفر دیگر هم به عنوان کسی که سوالات متداول را مطرح می کند. این ویدیو می تواند به صورت ضبط شده باشد یا این که به صورت لایو ویدیو برگزار شود. در هر صورت می تواند بسیار مفید و ارزشمند باشد و برای کاربران اهمیت زیادی دارد.

همه ما در طول روز مدت زمانی را به دیدن ویدیو اختصاص می دهیم و همین موضوع، برای کاربران دیگر هم وجود دارد. کاربران دیگری که احتمالاً مخاطب کسب و کارهای مختلفی هم هستند و این موضوع به کسب و کارها کمک می کند تا بهترین نتیجه را بگیرند. در این مقاله به بررسی مختصر بازاریابی ویدیویی پرداختیم و انواع ویدیوهایی که می تواند به شما کمک کند تا کسب و کارتان را رشد دهید، پرداختیم.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *