تا همین چند وقت پیش، فکر می‌کردیم که DJI Mini 2 یک درون کامل برای تازه کارها یا آن‌هایی است که به دنبال یک درون جمع و جور اما پر قدرت می‌گردند که بتواند، تصاویر خوبی ثبت کند تا این که DJI Mini 3 Pro معرفی و عرضه شد و فهمیدیم بهتر از Mini 2 هم وجود دارد.

DJI Mini 3 Pro از نظر بدنه، کیفیت تصویر و ویژگی‌های پروازی از برادر بزرگ‌ترش بسیار بهتر است و البته قیمت آن نیز 300 دلاری بیشتر بوده و نمی‌توان خیلی این محصول را یک درون قیمت متوسط به حساب آورد. با این حال Mini 3 Pro محصولی معرکه است که در نوشته امروز به بررسی آن می‌پردازیم.

کلیاتی درباره DJI Mini 3 Pro‌

جدا از پیشرفت چشم‌گیری که در زمینه ضبط ویدیو به صورت 4K و با سرعت 60 فریم در ثانیه در این محصول مشاهده می‌کنید و عکس‌هایی که با کیفیت 48 مگاپیکسل ثبت می‌شوند، DJI Mini 3 Pro دارای سنسورهای اجتناب از برخورد با مانع کارآمد است که به پرواز در آوردن این محصول را خیلی ساده‌تر می‌کند. اما سنسور 1.3/1 اینچی CMOS یا اعداد و ارقام این چنینی، اگر چه جذاب به نظر می‌آیند اما وقتی برای اولین بار درون DJI Mini 3 Pro را به پرواز در می‌آورید، این محصول شما را شگفت زده خواهد کرد.

برای این محصول پکیج‌های مختلفی در نظر گرفته شده که قیمت پایه آن 669 دلار خواهد بود و شامل کنترل معمول با امکان اتصال به گوشی است که اگر بخواهید، کنترل مانیتور دار بگیرید باید 759 دلار پرداخت کنید. درون بسته محصول، یک باتری، دو ست پره‌، یک کنترل، پیچ گوشتی مخصوص، گارد گیمبل و کابل USB-C برای انتقال اطلاعات در نظر گرفته شده و شما می‌توانید بسته پره‌های اضافی و دو باتری دیگر را با قیمت 189 دلار تهیه کنید.

پرواز

زمان پرواز شما سه مود دارید که می‌توانید بین آن‌ها انتخاب کنید. سینمایی، نرمال و ورزشی دارد که در حالت سینمایی حداکثر سرعت به 22.5 کیلومتر در ساعت می‌رسد که در نهایت به پرواز آرام‌تر و کنترلی با حساسیت کم‌تر و تصویر نرم‌تر می‌انجامد که به درد تصاویر ویدیویی سینماتیک می‌خورد. در حالت نرمال اما سرعت تا 35.8 کیلومتر در ساعت می‌تواند برسد که بیشتر افراد از این مود استفاده می‌کنند. در نهایت در مورد ورزشی می‌توان به سرعت 57.4 کیلومتر در ساعت هم رسید اما برای این کار باید حالت اجتناب از برخورد با مانع را خاموش کنید.

با این که این محصول کوچک و سبک است اما به خوبی در مقابل بادهایی زیر سرعت 38 کیلومتر در ساعت مقاومت کرده و می‌تواند در شرایط مختلف هوایی آن را به پرواز در آورد. همچنین اتصال بین کنترل و درون بسیار خوب بوده و کاملا می‌توان روی هدایتی با پاسخ‌دهی سریع حساب باز کرد.

تقریبا تمامی درون‌های جدید در زمینه باطری پیشرفت‌هایی داشته‌اند و DJI Mini 3 Pro نیز از این قائده مستثنی نیست و باتری 2453 میلی آمپری با تکنولوژی Intelligent Flight Battery که تنها 80.5 گرم وزن دارد، در شرایط مطلوب تا 34 دقیقه پرواز مداوم را برای شما به ارمغان می‌آورد. یک باتری دیگر نیز برای فروش وجود دارد که از همان تکنولوژی استفاده کرده و 3850 میلی آمپری است و تا انرژی کافی برای 47 دقیقه پرواز در شرایط مطلوب را فراهم می‌کند.

کیفیت عکس و ویدیو

با توجه به سنسور 12.1 مگاپیکسلی 1.31/1 اینچی، این درون می‌تواند عکس‌های 48 مگاپیکسلی با کیفیت عالی بگیرد که برای این پرنده سبک عالی است. البته کمی در کناره‌های تصویر شارپنس عکس کم می‌شود که البته در بیشتر درون‌ها حتی با قیمت‌های بیشتر نیز این مشکل دیده می‌شود. تنظیم خودکار ISO واقعا در این محصول عالی است و در مجموع تنظیمات خودکار به طور کامل بسته به محیط، با شکل مناسب انجام می‌شود.

در زمینه فیلم‌برداری نیز همه چیز شکلی عالی دارد. شما هم در عکاسی و هم در فیلم‌برداری، می‌توانید لنز دوربین را به حالت عمودی هم در بیاورید. دیافراگم لنز برای فیلم‌برداری روی 1.7 باقی می‌ماند و تصویر خروجی، شفاف، رنگ‌ها واقعی و به طور کلی ویدیو نهایی از نظر کیفیت به گونه‌ای است که می‌توان از آن در کارهای مهم نیز استفاده کرد و DJI Mini 3 Pro را تقریبا از یک درون مناسب برای تازه‌کارها خارج کرده و بیشتر به سمت کارهای حرفه‌ای برد. درون مذکور در حالت 4K می‌تواند تا 60 فرم در ثانیه فیلم‌برداری کند، در حالت 2.7K نیز هم به صورت 60 فریم در ثانیه و هم در حالت FHD تا 120 فریم در ثانیه فیلم‌برداری خواهد کرد.

حالت اسلوموشن نیز برای DJI Mini 3 Pro در نظر گرفته شده که سرعت فیلم‌برداری در آن تا 120 فریم در ثانیه خواهد بود. با توجه به استفاده از تکنولوژی جدید Wi-Fi زمان پرواز، بدون مشکل، تصاویر خروجی را با کیفیت مناسب روی کنترل مشاهده خواهید کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *