زندگی همه ما به عنوان افرادی که در عصر تکنولوژی و دیجیتال زندگی می کنیم، به سمت دیجیتال شدن کشیده شده است. تا چند سال گذشته زندگی دیجیتال تنها در خانه و محل کار همراه ما بود اما امروزه بخش مهمی از زندگی روزانه ما را شامل شده است. از موبایل و تبلت گرفته تا گجت های دیجیتالی که به عنوان گجت های پوشیدنی یاد می شود. یکی از مهم ترین گجت های پوشیدنی که به بخشی از زندگی روزمره بسیاری از ما کاربران تبدیل شده است، ساعت و مچ بند هوشمند است. شاید اگر هزینه این گجت ها بالا بود هنگام خرید این سوال پیش می آمد که آیا واقعاً به چنین چیزی نیاز داریم یا خیر. اما در حال حاضر با کمتر از یک میلیون تومان یا حتی خیلی کمتر، می توان یک مچ بند هوشمند خریداری کرد.

حال اگر قصد خرید یک مچ بند هوشمند را داشته باشید، این سوال برای شما پیش می آید که کدام گجت هوشمند بیشتر به درد ما می خورد؟ در این مقاله به بررسی بهترین ساعت ها و مچ بندهای هوشمند با بودجه های مختلف می پردازیم تا بتوانید یکی از آن ها را انتخاب و خریداری کنید.

خرید ساعت و مچ بند هوشمند در ایران

اگر قصد خرید ساعت و مچ بند هوشمند در ایران را دارید، بهتر است به جای مقاله های خارجی همین مقاله را بخوانید! چرا که بسیاری از گجت های پوشیدنی هوشمند ممکن است در بازار ایران وجود نداشته باشد و هنگامی که قصد خرید آن را دارید، مجبور شوید که جایگزین برای آن پیدا کنید. در حالی که ما در این مقاله تنها گجت هایی را معرفی می کنیم که در بازار ایران هم وجود دارد. البته مبلغ آن ممکن است با توجه به قیمت ارز کمی فرق کرده باشد . در ادامه به بررسی چند مورد از بهترین پیشنهادهای خرید ساعت و مچ بند هوشمند را بررسی می کنیم:

  1. شیائومی می بند 3

اگر بودجه شما حدود 500 هزار تومان است و به دنبال خرید یک مچ بند هوشمند هستید که طراحی و امکانات مناسبی داشته باشد، شیائومی می بند 3 بهترین گزینه است. این گجت پوشیدنی هزینه بسیار کمی دارد اما امکانات بسیار قابل قبول و جذابی در اختیار شما قرار می دهد. مهم ترین قابلیتی که این مچ بند در اختیار شما قرار می دهد، نوتیفیکیشن های مربوط به شبکه های اجتماعی است. در واقع اگر پیامی بر روی واتساپ یا تلگرام بیاید، روی صفحه نمایش مچ بند هم قابل مشاهده است. همچنین اگر کسی با شما تماس بگیرد هم امکان مشاهده، پاسخگویی و رد تماس از طریق آن وجود دارد.

این مچ بند هوشمند به شما امکان اندازه گیری ضربان قلبتان را می دهد! در واقع با کمترین امکانات و تنها با کمک یک مچ بند هوشمند می بند 3 می توانید ضربان قلب خود را اندازه گیری کنید. سپس اگر مشکلی وجود داشته باشد، می توانید سریعاً به پزشک مراجعه کنید. اگر در حال ورزش کردن هستید و می خواهید ضربان قلب هنگام ورزش را اندازه گیری کنید، باز هم این محصول به درد شما می خورد. تنها با یک بار شارژ کردن این محصول می توانید حدود 20 روز از آن استفاده کنید که بسیار عالی است. یکی از مشکلاتی که می بند 3 دارد، این است که پیام های فارسی را پشتیبانی نمی کند.

  1. شیائومی می بند 5

اگر بودجه خود را کمی بیشتر کنید و بتوانید تا حدود 700 هزار تومان هزینه کنید، به راحتی می توانید از نسل جدیدتر می بند استفاده کنید. شیائومی می بند 5 یکی دیگر از گجت های پوشیدنی دیجیتال است که با استفاده از آن می توانید یک مچ بند هوشمند در اختیار داشته باشید. می بند 5 یکی از محبوب ترین گجت های پوشیدنی در دنیا است که میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند. می بند 5 دارای یک نمایشگر OLED بزرگ است و روشنایی آن نسبت به سری های قبلی بیشتر است. همچنین شارژر آن به صورت مغناطیسی ارائه شده است و شما می توانید مدل های مختلفی برای نمایش ساعت مشخص کنید.

همچنین قابلیت های دیگری برای این ساعت هوشمند وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به کنترل گوشی از راه دور، وجود حسگرهای سنجش ضربان قلب، اکسیژن سنج و استرس سنج اشاره کرد. این موارد به شما کمک می کند تا همه چیز را تحت کنترل خودتان بگیرید! حتی اگر گوشی کمی دورتر از شما باشد. یکی از مشکلاتی که این مچ بند هوشمند دارد، این است که از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند اما با توجه به بروزرسانی هایی که شرکت شیائومی برای آن ارائه کرده است، می توانید این مشکل را به خوبی رفع کنید و زبان فارسی را بر روی آن نمایش دهید.

  1. آنر بند 6 ( تا یک میلیون تومان)

یکی دیگر از انواع مچ بندهای هوشمند که طرفداران بسیار زیادی دارد و در حال حاضر سری 6 آن در دسترس است، آنر بند 6 است. این نسخه از آنر بند نسبت به نسخه های قبلی تغییرات بسیار زیادی داشته است و از نظر ظاهری شبیه به ساعت های هوشمند کوچک شده است. این گجت دیجیتال به قدری زیبا، خوش دست و باکیفیت است که می توانید از آن برای چند سال استفاده کنید. همچنین این مچ بند بزرگ ترین صفحه نمایش را در میان مچ بندهای تولید شده تا کنون دارد. در واقع صفحه نمایشگر بزرگ 1.47 باعث شده تا مانند یک ساعت هوشمند به نظر برسد.

از مهم ترین امکاناتی که آنر 6 دارد، می توان به حسگر سنجش اکسیژن خون، سیستم هوشمند سنجش ضربان قلب به صورت 24 ساعته، رصد کردن انواع ورزش هایی که انجام می دهید و… اشاره کرد. در این مچ بند هوشمند می توانید پوسته آن را شخصی سازی کنید و هر چیزی که نیاز دارید را در آن به نمایش در بیاورید. همچنین با یک بار شارژ کردن این گجت هوشمند می توانید تا 2 هفته از آن استفاده کنید. همچنین این مچ بند به صورت کامل از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند.

  1. شیائومی می بند 6 (تا یک میلیون تومان)

سری 6 مچ بندهای می بند یکی از با ارزش ترین مچ بندهایی هستند که شما می توانید آن را تهیه کنید. امکانات و طراحی این سری از می بندها کاملاً بروز شده است و تجربه کاربری بسیار جذابی برای افراد مختلف به وجود آمورده است. از مهم ترین امکانات این سری نسبت به سری ها قبلی می توان به نمایشگر بزرگتر با لبه های باریک اشاره کرد. همچنین جنس ساخت آن هم نسبت به مدل های قبلی بهبود پیدا کرده است و اکنون با کیفیت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار می گیرد. همچنین می بند 6 با توجه به بروزرسانی های صورت گرفته، از زبان فارسی پشتیبانی می کند و مشکلات سری های قبلی را ندارد.

از مهم ترین امکاناتی که در می بند 6 وجود دارد، می توان به حسگر سنجش اکسیژن خون اشاره کرد. اگر برای شما سلامتی اهمیت زیادی دارد و می خواهید خواب باکیفیتی داشته باشید، این مچ بند به درد شما می خورد. چرا که با اندازه گیری و سنجش اکسیژن خون به شما کمک می کند تا خواب با کیفیت تری داشته باشید. می بند 5 تنها 11 حالت ورزشی را داشت اما می بند 6 دارای 30 حالت ورزشی است. از نظر امکانات می بند 5 و 6 تنها در همین مورد متفاوت هستند! بنابراین اگر قصد ارتقاء آن را دارید، شاید این مورد منطقی نباشد و بهتر است منتظر سری بعدی می بند باشد.

  1. Mibro Lite شیائومی (تا 1 میلیون تومان)

یکی دیگر از مچ بندهای سلامت که توسط شرکت شیائومی تولید شده است، میبرو لایت شیائومی است. این مچ بند امکانات ورزشی بسیار فراوانی را در خود جای داده است و شما می توانید با کم ترین هزینه از امکانات بسیار جذاب آن بهرهمند شوید. یکی از مشکلاتی که بسیاری از مچ بندها دارند، این است که با سیستم عامل ios به خوبی سازگار نمی شوند. در حالی که این مدل از مچ بندها کاملاً با دستگاه های اپل سازگار هستند و می توانید به خوبی از آن در هر سیستم عاملی که نیاز دارید، استفاده کنید. همچنین این مچ بند از زبان فارسی به خوبی پشتیبانی می کند و به راحتی می توانید اعلان های فارسی خود را کاملاً روی آن نمایش دهید.

اگر در محیطی از مچ بند استفاده می کنید که گرد و غبار یا آب وجود دارد، این مچ بند گزینه مناسبی است! چرا که گواهی IP68 دارد و با خیالی آسوده می توانید در هر محیطی از آن استفاده کنید. اگر سلامتی برای شما مهم است، این مچ بند باز هم برای شما مفید است! چرا که این مچ بند ضربان قلب را به صورت مداوم اندازه گیری می کند و فشار خون را می سنجد. اگر بالا باشد، به شما هشدار می دهد تا راه کاری برای آن پیدا کنید. همچنین توسط این مچ بند غلظت خون شما هم اندازه گیری می شود. با یک بار شارژ کردن آن، حدود 8 روز به شما پاسخ می دهد. بدنه این مچ بند بسیار نازک و سبک است و برای هر فردی مناسب است.

  1. امیزفیت Neo (تا 1 میلیون تومان)

اگر از آن دسته از افرادی هستید که با ساعت کلاسیک سازگار هستید، امیزفیت Neo گزینه بسیار مناسبی است که با بودجه حدود 1 میلیون تومان می توانید آن را تهیه کنید. سری ساعت های امیزفیت با قیمت مناسب و کیفیت ساخت بالا برای هر فردی مناسب است. در واقع طراحی این ساعت ها کلاسیک و جذاب است و تا جایی یادآور ساعت های قدیمی می شود که بسیاری از ما با آن ها خاطره داریم. همچنین امکاناتی که این ساعت در اختیار شما قرار می دهد، بسیار جذاب است و شما می توانید به خوبی از آن ها استفاده کنید.

جالب است بدانید شرکتی که این ساعت ها را تولید می کند، از زیرمجموعه های شیائومی است که نشان دهنده کیفیت بسیار عالی محصولات آن است. این ساعت از نظر استاندارد تا 50 متر زیر آب هم مشکلی برایش پیش نمی آید. همچنین طول عمر باتری آن بیش از 20 روز است؛ کافی است یک بار شارژ کنید تا 20 روز به شما کار بدهد. از مهم ترین امکانات این ساعت می توان به دریافت اعلانات تماس و پیام، گام‌شمار، پایش ضربان قلب و هشدار عدم تحرک اشاره کرد. این ساعت با قیمتی کمتر از 1 میلیون تومان (حدود 700 هزار تومان) در بازار ایران به فروش می رسد.

  1. امیزفیت جی تی اس ۲ مینی (تا 2 میلیون تومان)

اگر بودجه خود را کمی افزایش دهید و تا 2 میلیون تومان برسانید، ساعت‌ هوشمند بهتری پیدا می کنید. یکی از ساعت های هوشمندی که با مبلغ حدود 2 میلیون تومان در اختیار کاربران قرار دارد، جی تی اس 2 مینی است. این ساعت هوشمند طراحی بسیار جذاب و ساده ای دارد که می تواند نظر هر کاربری را جلب کند. نمایشگر این ساعت 1.55 اینچ است و فناوری ساخت آن امولد است. همچنین شما می توانید صفحه نمایش آن را جوری تنظیم کنید که همیشه روشن باشد؛ در واقع از قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کند و می توانید آن را فعال کنید.

این ساعت هوشمند تنها 19.5 گرم ورزش دارد و شما می توانید در هر جایی حتی باشگاه هم از آن استفاده کنید. عمر باتری آن حدود 2 هفته است و در مدت زمان کوتاهی شارژ می شود. از مهم ترین ویژگی های این ساعت هوشمند می توان به سازگاری کامل با سیستم عامل اندروید و IOS اشاره کرد که بسیار جذاب است. همچنین با استفاده از این ساعت هوشمند می توانید سنجش غلظت خون، پایش ضربان قلب و وضعیت خواب خود را پیگیری کنید. از دیگر امکانات مهم این ساعت می توان به پشتیبانی از 70 حالت ورزشی اشاره کرد که قابلیت بسیار جذابی است.

  1. ریلمی واچ S (تا 2 میلیون تومان)

یکی دیگر از ساعت های هوشمند که توسط شرکت ریلمی طراحی می شود، ریلمی واچ S است. ریلمی در واقع یک شرکت نوپا در چین است که علاوه بر گوشی در حال تولید گجت های پوشیدنی نظیر هندزفری و ساعت هوشمند است. با وجود آن که این شرکت تازه کار است، اما با توجه به هزینه ای که برای محصولات خود می گیرد کیفیت مناسبی ارائه می کند. این ساعت هوشمند امکانات بسیار خوبی نظیر نمایشگر 1.3 اینچی دارد. با یک بار شارژ کردن آن می توانید حدود 2 هفته از آن استفاده کنید. نکته حائز اهمیت هم این است که در مدت زمان بسیار کوتاهی شارژ می شود.

اگر بخواهیم به امکانات این ساعت هوشمند بپردازیم، باید بگوییم که پایش غلظت اکسیژن خون، پایش ضربان قلب، پشتیبانی از ۱۶ حالت ورزشی، پایش وضعیت خواب، گواهی ضدآب و گردوغبار IP68، نمایش اعلانات و پشتیبانی از زبان فارسی از مهم ترین قابلیت های آن هستند. بنابراین این ساعت هوشمند امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار می دهد و البته هزینه بسیار پایینی هم دارد. بنابراین ارزش خرید آن بسیار بالا است و اگر از طراحی ظاهری گرد آن که مانند ساعت های هوشمند سامسونگ است خوشتان می آید، گزینه مناسبی برای خرید است.

  1. می واچ شیائومی (تا 3 میلیون تومان)

یکی دیگر از ساعت های هوشمندی که در بازار ایران وجود دارد، می واچ شیائومی است. ساعت هوشمند شیائومی در چین تولید می شود و دیگر مشکلات تحریم را ندارد! برخی از برندهای ساعت هوشمند به دلیل آن که در ایران تحریم هستند، ممکن است قابلیت های سنجش فشار خون یا اکسیژن برای کاربران ایرانی غیرفعال باشد. اما می واچ شیائومی از برندهایی است که می توانید از تمام قابلیت های آن استفاده کنید. در حالی که برندهایی نظیر اپل و سامسونگ بسیاری از امکانات ساعت های هوشمند آن ها نظیر سنجش سطح اکسیژن خون به دلیل تحریم بودن ایران غیرفعال هستند.

این ساعت هوشمند طراحی دایره ای دار دو روشنایی آن 450 نیت است. همچنین به لطف مواد باکیفیتی که برای ساخت آن استفاده شده است، شما می توانید در عمق 50 متری هم 10 دقیقه از آن استفاده کنید. جالب است بدانید که این ساعت ورزشی از 117 حالت ورزشی پشتیبانی می کند که نسبت به رقیبان عدد بسیار بالایی است. همچنین با استفاده از این ساعت هوشمند می توانید سنجش فشار هوا، سطح اکسیژن خون و ضربان قلب، پایش خواب و استرس و نمایش وضعیت آب‌وهوا را در دسترس خود داشته باشید. همچنین این ساعت با سیستم عامل های اندروید و ios سازگاری کامل دارد. تنها ایرادی که این ساعت دارد، عدم امکان مکالمه با آن است و تقریباً هیچ ایراد دیگری ندارد.

  1. امیزفیت T-Rex پرو (تا 3 میلیون تومان)

یکی دیگر از ساعت های هوشمندی که با بودجه 3 میلیون تومانی می توانید تهیه کنید، امیزفیت T-Rex پرو است. این ساعت هوشمند به صورت ضد ضربه تولید شده است و می تواند نظر افرادی که ساعت های غول پیکر را دوست دارند، جلب کند. حال شاید یک سوال مهم پیش بیاید و آن هم این که چرا این ساعت به چنین نامی که معنای آن هیولا است، نام گذاری شده است. این ساعت با وجود آن که نسبت به بازار جهانی هزینه خیلی بالایی ندارد، اما 15 گواهینامه نظامی دارد و تقریباً در برابر هر چیزی مقاوم است. بنابراین با خیالی آسوده می توانید از آن استفاده کنید. برای مثال شما می توانید آن را در دمای 70 درجه یا منفی 40 درجه استفاده کنید بدون آن که مشکلی برای آن پیش بیاید. همچنین در برابر آب، گرد و غبار و ضربه هم کاملاً مقاومت است.

اگر بخواهیم به ویژگی های این ساعت هوشمند جذاب بپردازیم، می توان گفت که حسگر سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون، GPS و نمایشگر اولد ۱٫۳ اینچی از مهم ترین آن ها هستند. همچنین کافی است تنها یک بار این ساعت را شارژ کنید تا 18 روز برای شما شارژدهی داشته باشد. این ساعت هوشمند از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند و می توانید اعلانات خود را به صورت کامل درست روی آن ببینید.

  1. سامسونگ گلکسی 4 (تا 5 میلیون تومان)

اگر بودجه شما کمی بیشتر است و می توانید تا 5 میلیون تومان هزینه کنید، سامسونگ گلکسی 4 گزینه بسیار مناسبی است. این ساعت هوشمند دارای نمایشگر 1.19 اینچی و 1.36 اینچی است. در واقع این ساعت هوشمند در دو مدل مردانه و زنانه طراحی شده است تا هر دو جنسیت به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. صفحه نمایشگر این ساعت هوشمند سوپر امولد است که کیفیت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین این ساعت هوشمند از قابلیت همیشه روشن پشتیبانی می کند و می توانید ساعت را همیشه روی آن نمایش دهید. همچنین از مهم ترین امکانات این ساعت هوشمند می توان به گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 و قابلیت تحمل فشار ۵ اتمسفری آب، استاندارد نظامی MIL-STD-810G، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت اندازه‌ گیری غلظت اکسیژن خون، سنجش فشار خون اشاره کرد. البته قابلیت اندازه گیری غلظت خون با توجه به تحریم ها، برای کاربران ایرانی کار نمی کند.

یکی از مسائل بسیار مهمی که هنگام خرید این ساعت باید در نظر بگیرید، این است که بهترین عملکرد را این ساعت زمانی نشان می دهد که از یک موبایل سامسونگ استفاده کنید. پس از آن با دستگاه های اندرویدی هم کاملاً سازگار است اما با سایر سیستم عامل ها سازگاری ندارد. بنابراین تنها زمانی این محصول را خریداری کنید که می خواهید از محصولات اندرویدی استفاده کنید.

  1. امیزفیت GTR 3 (تا 5 میلیون تومان)

یکی دیگر از انتخاب های کاربران برای بودجه حدود 5 میلیون تومان، امیزفیت GTR3 است. در سال گذشته این ساعت هوشمند توانست دو برابر بیشتر از سایر شرکت ها فروش داشته باشد. در حال حاضر هم توانسته چیزی حدود 6 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهد که روز به روز در حال پیشرفت است. یکی از ساعت های بسیار پرفروش این شرکت، همین ساعت است که دارای نمایشگر 1.39 اینچی با فناوری OLED است. حداکثر روشنایی این محصول 1000 نیت است و تراکم پیکسلی آن هم حدود 326 پیکسل بر اینچ است. این ساعت یکی از بهترین و روشن ترین نمایشگرها را دارد که در بهترین شکل ممکن طراحی شده است.

اگر بخواهیم به دیگر امکانات و ویژگی های این ساعت هوشمند اشاره کنیم، باید بگوییم که تا عمق 50 متر مقاومت نشان می دهد. همچنین از 150 حالت ورزشی پشتیبانی می کند و می توانید از میان این تعداد، 8 حالت را به صورت خودکار تشخیص دهد. همچنین با یک بار شارژ کردن این دستگاه می توانید تا 21 روز از آن استفاده کنید. از دیگر امکانات آن هم می توان به حسگر ضربان قلب، پایش غلظت اکسیژن خون، پایش کیفیت خواب و تنفس در خواب و داشتن GPS داخلی اشاره کرد.

  1. اپل واچ سری 3 (تا 6 میلیون تومان برای آیفون)

اگر از کاربران آیفون هستید و می خواهید یک ساعت از برند اپل استفاده کنید، اپل واچ سری 3 ارزان ترین اپل واچ موجود در بازار است. با وجود آن که این ساعت مربوط به چند سال پیش است و چند سری پس از آن هم تولید شده، اما هنوز هم یکی از ساعت های هوشمند قدرتمند موجود در بازار است. این ساعت هوشمند را می توانید با بودجه حدود 6 میلیون تومان تهیه کنید و برای تهیه آن دو مدل مختلف پیش روی شما قرار دارد. در واقع این ساعت در دو مدل 38 و 42 میلی متری طراحی و تولید شده است که خانم ها می توانند از سایز کوچک تر و آقایان از سایز بزرگ تر آن استفاده کنند.

یکی از دلایلی که می توانید با خیالی آسوده از اپل واچ سری 3 استفاده کنید، این است که برای کاربران ایرانی محدودیت های زیادی برای استفاده از اپل واچ های سری های بالاتر وجود دارد. در واقع امکانات قابل استفاده برای ایرانی ها در سری 3 و سری 7 تفاوت چندانی ندارد! بنابراین اگر محدودیت بودجه دارید و نمی خواهید بالای 10 میلیون تومان برای آخرین سری اپل واچ هزینه کنید، سری 3 مناسب شما است. چرا که امکانات در دسترس تمام مدل های اپل واچ برای کاربران ایرانی یکی هستند و تفاوت چندانی ندارند!

  1. هواوی واچ جی تی 3 (تا 6 میلیون تومان)

چند سالی است که هواوی هم پا به میدان گذاشته و در زمینه تولید ساعت های هوشمند فعالیت می کند! البته هواوی هم سیستم عامل خاص خود را برای ساعت های هوشمند خود دارد و نام آن را هارمونی معرفی کرده است. زمان معرفی این سیستم عامل، زنگ خطری برای سایر برندهای ساعت هوشمند به صدا درآمد و پلی برای موفقیت هواوی در این زمینه بود. هواوی واچ جی تی 3 یکی از ساعت های هوشمند هواوی است که توانسته نظر کاربران زیادی را به خود جلب کند. این ساعت هوشمند می تواند غلظت اکسیژن خون را اندازه گیری کند، یک مربی ورزشی هوشمند برای شما باشد و در نهایت، امکان برقراری مکالمه با دوستانتان را هم به شما می دهد.

همچنین برای استفاده از این ساعت کافی است آن را یک بار شارژ کنید تا بتوانید یک الی دو هفته بسته به نوع استفاده خود، از آن استفاده کنید. این ساعت هوشمند با صفحه نمایشگر 1.32 اینچی و فناوری AMOLED طراحی شده است و گواهی ضد آب ATM5 را هم گرفته است. کیفیت ساخت آن با توجه به هزینه ای که برای آن می کنید، مناسب است. همچنین این ساعت در دو اندازه 42 و 46 میلی متری طراحی و تولید شده است.

  1. سامسونگ گلکسی واچ 4 کلاسیک (تا 8 میلیون تومان)

یکی دیگر از ساعت هایی که سامسونگ برای طرفداران خود تولید کرده است، گلکسی واچ 4 کلاسیک است. سامسونگ گلکسی واچ به عنوان یکی از بهترین و کم نقص ترین ساعت های هوشمند در دنیا شناخته می شود. این ساعت مشابه با گلکسی واچ 4 است و تفاوت های بسیار ناچیزی دارد. در واقع تفاوت های آن مربوط به امکانات آن نیست، بلکه در بخش وزن، ظاهر، جنس بدنه و قیمت تفاوت دارند. این ساعت در دو نسخه 42 و 46 میلی متری طراحی و تولید شده است که قیمت های آن بین 6 تا 8 میلیون تومان در بازار ایران هستند.

جالب است بدانید که امسال سامسونگ ساعت های گلکسی واچ 4 کلاسیک را جایگزین گلکسی واچ 3 و گلکسی واچ 4 را جایگزین گلکسی واچ اکتیو 2 کرده است. دلیل این که گلکسی واچ 4 ظاهری ورزشی دارد هم دقیقاً همین موضوع است که جایگزین واچ اکتیو 2 شده است. بدنه ساعت گلکسی واچ 4 از آلومینیوم است و بدنه برادر بزرگ آن، یعنی گلکسی واچ 4 کلاسیک از فولاد ضد زنگ است. جالب است بدانید که هر دو نسخه آن با موبایل های اپل سازگاری ندارند و تنها برای موبایل های اندرویدی قابل استفاده هستند.

  1. اپل واچ SE (تا 8 میلیون تومان)

یکی از زیباترین ساعت های هوشمند که در سال گذشته به بازار آمد، اپل واچ SE بود. این ساعت هوشمند در واقع نسخه ساده تری از اپل واچ سری 5 بود. این نسخه از اپل واچ برخی از امکانات سری های آخر آن را نظیر ثبت نوار قلب ندارد. همچنین ویژگی های دیگری نظیر نمایشگر همیشه روشن و قابلیت های جزئی دیگری از آن حذف شده است. همین مسئله باعث شده تا 2 الی 4 میلیون تومان نسبت به سری آخر ارزان تر باشد و شما با بودجه حدود 8 میلیون تومان می توانید آن را خریداری کنید. سایر مشخصات آن که در اپل واچ سری 5 وجود دارد، در این نسخه هم موجود است. مثلاً نمایشگر اولد با روشنایی ۱۰۰۰ نیت، تراشه‌ی S5 با پردازنده‌ی دو هسته‌ای ۶۴ بیتی، بلندگوی قدرتمند و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در آن وجود دارد.

اپل واچ سری SE در دو مدل 40 و 44 میلی متری طراحی و تولید شده است که هم آقایان و هم خانوم ها بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. البته با هزینه SE شما می توانید اپل واچ سری 5 هم خریداری کنید و اما پردازنده سری SE قوی تر است. همچنین طراحی آن هم متفاوت است! بنابراین این موضوع که کدام یک را استفاده کنید، بستگی به خودتان دارد و می توانید در مورد آن بیشتر تحقیق کنید.

  1. اپل واچ 6 (تا 10 میلیون تومان)

یکی دیگر از ساعت های هوشمند که با بودجه حدود 10 میلیون تومان می توانید آن را خریداری کنید، اپل واچ سری 6 است. اپل واچ سری 6 در دو مدل 40 و 44 میلی متری تولید و عرضه شده است! دلیل آن هم این است که هم خانم ها و هم آقایان بتوانند از آن استفاده کنند. البته سری ها مختلفی از آن ارائه شده است که در بخش جنس بدنه با هم متفاوت هستند. تقریباً هر امکاناتی که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید، در اپل واچ قرار گرفته است و اگر مشکل بودجه ندارید، گزینه بسیار مناسبی است. البته برخی امکانات آن در ایران به دلیل تحریم ها غیرفعال است که از مهم ترین آن ها می توان به ثبت نوار قلب اشاره کرد.

تراشه این سری از اپل واچ نسبت به سری های قبلی نظیر سری 3 یا سری SE قوی تر است. اگر تراشه قدرتمند آن را کنار بگذارید، با توجه به این که برخی امکانات آن در ایران غیرفعال است شاید بهتر است سری SE را خریداری کنید. البته اگر محدودیت بودجه ندارید و می خواهید نسخه نهایی و حرفه ای آن را استفاده کنید، بهتر است سری 6 یا 7 را استفاده کنید. از دیگر تفاوت های این سری با SE می توان به تنوع رنگ بدنه، قابلیت نمایشگر همیشه روشن و برخی امکانات جزئی اشاره کرد.

  1. هواوی واچ 3 (تا 10 میلیون تومان)

در چند سال گذشته هواوی نشان داد که توانایی تولید و ارائه محصولات باکیفیتی نظیر هواوی واچ 3 را دارد. چرا که در حال حاضر این ساعت هوشمند با برترین های جهان که چندین سال است در حوزه ساعت هوشمند فعالیت می کنند، رقابت دارد. این ساعت هوشمند که با بودجه حدود 10 میلیون تومان قابل خرید است، کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد و به بهترین شکل ممکن طراحی شده است. این ساعت هوشمند دارای صفحه نمایشگر 1.43 اینچی از نوع OLED است که وضوح و روشنایی بسیار بالایی دارد. همچنین با یک بار شارژ این ساعت هوشمند می توانید 3 روز استفاده معمولی از آن داشته باشید. این ساعت از 17 حالت ورزشی پشتیبانی می کند و امکانات دیگری نظیر اندازه گیری ضربان قلب، اندازه‌گیری فشار خون، سنجش سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب و امکان مکالمه را هم به شما می دهد.

یکی از ویژگی های مهم این ساعت هوشمند این است که با دستگاه های اندرویدی و ios سازگاری کامل دارد و می توانید به خوبی در هر دستگاهی که می خواهید از آن استفاده کنید.

  1. اپل واچ 7 (تا 11 میلیون تومان)

آخرین و گرانترین انتخابی که برای ساعت هوشمند می توانید داشته باشید، اپل واچ سری 7 است. اپل واچ سری 7 مجموعه ای هر ویژگی که انتظار دارید، است. اگر از دستگاه های اندرویدی استفاده نمی کنید و موبایل یا دستگاه های دیگر شما اپل است، هیچ انتخابی بهتر از اپل واچ سری 7 نیست، البته اگر محدودیت مالی نداشته باشید! چرا که قیمت آن حدود 11 میلیون تومان است که بستگی به جنس بدنه موردنظر شما دارد.

از مهم ترین قابلیت های اپل واچ سری 7 می توان به زیرنظر گرفتن وضعیت خواب و همچنین تحلیل حرفه ای داده های مربوط به آن است. در حال حاضر اپل واچ سری 7 در دو سایز 41 و 45 میلی متری طراحی و تولید می شود و جنس بدنه آن از آلومینیوم، تیتانیوم و استیل با بندهای مختلف تولید شده است.

چند سوال مهم در مورد ساعت های هوشمند!

هنگام خرید ساعت هوشمند چند سوال مهم و اساسی برای شما پیش می آید! ما چند مورد از سوالات پر تکرار کاربران را در این بخش از مقاله مورد بررسی قرار می دهیم:

  • هنگام خرید ساعت هوشمند به چه نکاتی دقت کنیم؟

اولین سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید، این است که هنگام خرید ساعت هوشمند باید به چه نکاتی توجه کنید! پیش از هر چیزی، باید هدف خود را از خرید ساعت یا مچ بند هوشمند مشخص کنید. مثلاً اگر قرار است فعالیت های ورزشی خود را رصد کنید، بهتر است از یک ساعت هوشمند ورزشی و سبک استفاده کنید که قابلیت موردنظر شما را هم داشته باشد. از طرف دیگر، بودجه مهم ترین مسئله ای است که هنگام خرید ساعت هوشمند باید به آن دقت کنید و ببینید که چقدر قرار است بابت خرید گجت موردنظر هزینه کنید.

  • بهترین ساعت هوشمند 2022 کدام است؟

اگر قصد خرید بهترین ساعت هوشمند در سال 2022 را دارید، باید به بودجه خود نگاه کنید. اما اگر محدودیت بودجه ندارید، باید به برند موبایل خود دقت کنید. معمولاً استفاده از ساعت هوشمند زمانی بهترین عملکرد را دارد که برند ساعت هوشمند با برند موبایل شما یکسان باشد. اما در کل بهترین ساعت های هوشمند را شرکت های اپل و سامسونگ تولید می کنند؛ حال اگر شما از آیفون های اپل استفاده می کنید، بهتر است از اپل واچ استفاده کنید. همچنین اگر از گلکسی های سامسونگ استفاده می کنید، استفاده از ساعت های هوشمند سامسونگ یا گلکسی واچ ها گزینه بهتری است.

  • بهترین ساعت هوشمند زنانه کدام است؟

بسیاری از برندها معمولاً ساعت های ظریف و کوچک هم تولید می کنند تا خانوم ها هم به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند. چرا که دست خانم ها نسبت به آقایان ظریف تر است و اگر ساعت بزرگ باشد، ممکن است زیبایی خود را از دست بدهد. برندهایی نظیر سامسونگ و اپل ساعت ها را در دو نوع کوچک و بزرگ تولید می کنند که هم آقایان و هم خانم ها بتوانند ساعتی را انتخاب کنند که سایز آن متناسب با دستشان باشد.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *