وقتی نسخه چهارم از دستبند هوشمند شیائومی یا همان Mi Band عرضه شد، توانست عملکرد خیره‌کننده‌ای با قیمت مناسب از خودش به جا بگذارد و بازار را برای خیلی از برندهای معروف با دستبندهای گران‌قیمتشان سخت کند. اما حالا نسخه پنجم عملکرد بسیار بهتری از خود نشان داده و شیائومی را به یکی از مهم‌ترین برندها در زمینه ساخت دستبندهای هوشمند بدل کرده است.

نگاهی کلی به Xiaomi Mi Smart Band 5

در ادامه‌ی موفقیت‌های Mi Band 4، Mi Smart Band 5 امکانات بسیار خوبی را با قیمت خیلی مناسب در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد. این دستبند هوشمند ساده و زیبا، امکانات ردیابی ورزش‌های بیشتری را اضافه کرده و عملکرد آن‌ها را نیز ارتقا بخشیده است. عملکرد فنی این دستبند خیره کننده است و تا 50 متر زیر آب نیز به خوبی کار می‌کند، اما از ایرادهای بزرگ آن می‌توان به نبود NFC و همچنین پشتیبانی از فرمان‌های صوتی در نسخه جهانی اشاره کرد و این امکانات تنها بر روی نسخه‌های چینی موجود هستند.

بعضی از ویژگی‌های Mi Smart Band 5 فوق‌العاده هستند. برای مثال نمایشگر ضربان قلب آن بسیار دقیق کار می‌کند و می‌توان عملکرد آن را با ساعت گران‌قیمت اپل مقایسه کرد. در بعضی موارد هم باید کمی با آن راه آمد، مثلا برای فعالیت‌های بیرونی، این دستبند GPS داخلی ندارد و از گوشی استفاده می‌کند که البته در خیلی دستبندهای برندهای دیگر نیز به همین صورت است.

 

نوتیفیکیشن‌ها در گوشی‌های اندرویدی و آیفون بر روی آن نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید موسیقی گوشی را از روی خود دستبند کنترل کنید یا حتی پیغام‌های خود را روی مانیتور با کیفیتش ببینید.

طراحی

در نگاه اول این دستبند با نسخه‌ی قبلی خود، فرق چندانی ندارد. هنوز هم یک بخش ساعت هوشمند است که بر روی دستبند پلاستیکی TPU نصب شده که شما می‌توانید آن را در 6 رنگ مختلف سفارش دهید و البته بعدا آن را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و به صورت جدا بخرید. در واقع از طراحی آن نباید انتظار بالایی داشت، Mi Smart Band 5 کاملا یک دستبند هوشمند کلاسیک و در عین حال شیک است که نمایشگر 1.1 اینچی AMOLED لمسی با کیفیت 294 × 126 دارد.

البته یک تفاوت عمده بین این نسخه و Mi Band 4 وجود دارد و آن هم به طراحی پشت آن بر می‌گردد. بر خلاف نسخه قبلی، در Mi Smart Band 5، شما بدون باز کردن ساعت از دسبتند نیز می‌توانید آن را شارژ کنید.

امکانات روزمره

Mi Band 4 آنقدر کامل بود که در زمینه‌ی استفاده روزمره، تغییرات زیادی را نمی‌شد به آن اضافه کرد. این دستبند به خوبی با آیفون و گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند و شما می‌توانید نوتیفیکیشن‌ها، پیغام‌ها، وضعیت آب و هوایی، کنترل موزیک و … را بر روی آن ببینید. در واقع وضعیت امکانات Mi Smart Band 5 در این زمینه به شکلی است که متوجه خواهید شد، اگر فضای بیشتری روی این دستبند بود، حتما امکانات کامل‌تری نیز برایش در نظر گرفته می‌شد. هنوز هم استفاد از خیلی از این امکانات مثل کنترل موزیک به خاطر کوچک بودن نمایشگر -مخصوصا برای آن‌ها که انگشت‌های بزرگی دارند- سخت خواهد بود.

دستبند پلاستیکی Mi Smart Band 5 به قدری راحت است که بتوانید شب‌ها هنگام خواب نیز آن را به دست خود ببندید. همچنین این محصول به صورت خودکار خواب شما را رصد می‌کند تا اطلاعاتی از این دست را به شما بدهد. البته برای این کار باید حالت دستیار خواب را فعال کنید که کمی از طول عمر باتری می‌کاهد. البته باتری بسیار خوب این دستبند مثل نسخه قبلی، چندین و چند روز بدون شارژ برای شما کار خواهد کرد.

رصد فعالیت‌های ورزشی

یکی از موهبت‌های Mi Smart Band 5، وجود حالت‌های ورزشی مختلف و همچنین رصد خودکار نوع فعالیتی است که در حال انجام آن هستید. همانطور که گفتیم، برای فعالیت‌های خارج از خانه نیز، اگر چه این دستگاه GPS داخلی ندارد، اما با اتصال به گوشی از GPS آن استفاده کرده و اطلاعات کاملی را از ورزش شما ثبت خواهد کرد.  شما اطلاعات کامل از ورزشی که انجام داده‌اید، تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید و همچنین ضربان قلب خود را می‌توانید روی اپلیکیشن به صورت روزانه و یا بازه‌های زمانی مختلف تماشا کنید.

در آخر

هنوز هم می‌توان توصیفات زیادی از امکانات مختلف Mi Smart Band 5 نوشت. این دستبند یک برنامه‌ی بسیار خوب دارد که روی گوشی نصب می‌شود و می‌توان بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کرد. باید قبل از خرید در نظر گرفت که این دستبند هوشمند، بهترین نمایشگر در میان تمام دستبندهای ورزشی بازار را دارد، به نسبت عملکرد، قیمتی بسیار خوب دارد و یک دستگاه کامل به نظر می‌آید، اما از طرفی از نظر ظاهر کمی متوسط است و برای آن‌ها که NFC روی ساعت خود احتیاج دارند، پیشنهاد نمی‌شود.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *