محتوا بخش مهمی از هر کسب و کاری است اما شاید باورش کمی عجیب باشد که برخی از انواع محتوا تاریخ انقضا دارند! در واقع یک دسته محتوا وجود دارد که پس از مدتی دیگر به درد کاربران نمی خورد و قابل استفاده نیست. برای مثال، اخباری که امروز پخش می شود به درد هفته آینده نمی خورد؛ در واقع تاریخ انقضای محتوای منتشر شده برای همین امروز یا نهایتاً همین هفته است و پس از آن به درد هیچ کاربری نمی خورد. روی صحبت ما با چنین محتوایی نیست، بلکه با محتوایی است تاریخ انقضا ندارد و همیشه به درد کاربران می خورد. منظور ما محتوای همیشه سبز یا محتوای بدون انقضا است.

در این مقاله می خواهیم به بررسی محتوای همیشه سبز بپردازیم و ببینیم که این محتوا دقیقاً چه چیزی است! پس اگر به دنبال محتوایی هستید که همیشه به درد کاربران بخورد و پس از مدت زمان طولانی باز هم بتوانید ترافیک بگیرید، در این مقاله همراه ما باشید.

محتوای همیشه سبز چیست؟

هنگامی که وارد سایت های خبری می شوید، به دنبال محتوای 3 ماه قبل نیستید! حتی به دنبال محتوای هفته قبل هم نیستید. چرا که اخبار منتشر شده در یک سایت خبری به درد همان روز و نهایتاً همان هفته می خورد و پس از آن، این محتوا به درد 99 درصد کاربران نمی خورد. به چنین محتوایی محتوای دارای تاریخ انقضا گفته می شود. مشکل این محتوا، این است که شما بابت آن هزینه می کنید اما تنها برای یک بازه زمانی کوتاه به درد کاربران می خورد. در حالی که کسب و کارها به دنبال این هستند که بودجه خود را در جایی هزینه کنند که بازدهی بالا یا طولانی مدت داشته باشد.

یکی دیگر از انواع محتوا که همیشه کاربران به دنبال آن هستند و هیچ وقت منقضی نمی شود، محتوای همیشه سبز است. در واقع محتوای همیشه سبز، همیشه به درد کاربران می خورد و در هر زمانی توسط کاربران جستجو می شود. برای درک بهتر این موضوع، مفهوم “دیجیتال مارکتینگ” را در نظر بگیرید. مفهوم آن هیچ وقت قدیمی نمی شود فقط ممکن است به مرور زمان کامل تر شود. حال اگر شما یک محتوا با عنوان “دیجیتال مارکتینگ چیست؟” داشته باشید و بتوانید آن را به صفحه اول گوگل برسانید، همیشه از طریق آن ترافیک جذب می کنید. کسب و کارها به دنبال محتوایی هستند که همیشه جستجو شود و پس از مدتی منقضی نشود. تا این جا با مفهوم محتوای همیشه سبز آشنا شدید اما چه محتوایی همیشه سبز نیست؟ در بخش بعدی به بررسی آن می پردازیم.

تولید محتوای همیشه سبز باید بر اساس مخاطبان هدف

یکی از مسائلی که هنگام تولید محتوای همیشه سبز در نظر گرفته نمی شود، این است که محتوا باید بر اساس مخاطبان هدف باشد. گاهی اوقات کاربرانی که به تازگی با مفهوم محتوای همیشه سبز آشنا شده اند، تنها به فکر سبز بودن و تاریخ انقضا نداشتن محتوا هستند. در چنین شرایطی تنها به دنبال پیدا کردن محتوایی هستند که به صورت همیشگی توسط کاربران جستجو می شود. یک نکته مهم که چنین کاربران در نظر نمی گیرند، این است که اصلاً آن محتوا به درد مخاطبان هدف نمی خورد. حتی اگر کاربران وارد سایت شما شوند، نمی توانید آن ها را به مشتری و خریدار محصول / خدمات خود تبدیل کنید.

پس هنگام تولید محتوای همیشه سبز، اول از خودتان بپرسید که مخاطب هدف شما به چه محتوایی نیاز دارد. پس از آن که محتوا را پیدا کردید، این سوال را بپرسید که آیا محتوای موردنظر همیشه سبز است؟ در واقع باید ببینید که آن محتوا تاریخ انقضا دارد یا خیر. اگر همیشه سبز باشد، گزینه مناسبی برای تولید محتوا است؛ زیرا همیشه توسط کاربران جستجو می شود. برای آن که نتیجه بهتری بگیرید، کلمات کلیدی طولانی را در محتوای خود به کار ببرید؛ این کلمات رقابت سنگین ندارند و شانس رسیدن به لینک های اول گوگل را خواهید داشت.

کدام محتوا نمی تواند همیشه سبز باشد؟

یکی از سوالات مهمی که در مورد محتوای همیشه سبز باید بررسی شود، این است که چه محتوایی نمی تواند همیشه سبز باشد! در واقع با شناخت محتوایی که همیشه سبز نیست، راحت تر می توانید محتوای همیشه سبز را بشناسید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی محتوایی که در دسته همیشه سبز قرار نمی گیرد، می پردازیم:

  • مقالات خبری
  • آمار و گزارش هایی که به سرعت بلا استفاده می شود
  • مقالات متمرکز بر مد و لباس امسال
  • مقالات متمرکز بر روی اطلاعاتی که به سرعت به روز می شوند

اگر چنین محتوایی در سایت خود قرار داده اید، لازم است بدانید که پس از مدتی اصلاً توسط کاربران جستجو نمی شود. حتی ممکن است به درد کاربران هم نخورد و ارزش آن به صفر برسد. بنابراین چنین محتوایی نمی تواند همیشه سبز باشد؛ چرا که تنها در مدت زمان خاصی کاربرد دارد و پس از آن توسط کاربران جستجو یا خوانده نمی شود! به عنوان مثال مد سال 2010 در سال 2022 هیچ کاربردی ندارد و توسط کاربران جستجو نمی شود. البته وجود این نوع محتوا در سایت مناسب است اما فقط در همان زمان می توانید ترافیک جذب کنید و پس از آن، هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. بنابراین این نوع محتوا همیشه سبز نیست اما ارائه آن روی سایت در همان بازه زمانی ترافیک خوبی برای شما جذب می کند.

مهم ترین فرمت های محتوای همیشه سبز کدام هستند؟

هنگامی که قصد تولید محتوا دارید، با توجه به هزینه و زمانی که محتوا از شما می گیرد به دنبال محتوایی هستید که همیشه سبز باشد. در واقع هیچ کسب و کاری دوست ندارد بابت محتوایی که به سرعت منقضی می شود هزینه کند! مگر آن که نوع کسب و کار جوری باشد که محتوای آن خیلی زود منقضی می شوند، مانند سایت های خبری. برخی از فرمت های محتوا وجود دارند که معمولاً همیشه سبز هستند. معمولاً محتوایی با عبارت های زیر شروع می شوند از نوع محتوای همیشه سبز خواهند بود:

  • لیستی از – لیستی از مواد غذایی پروتئین دار
  • نکاتی برای – مانند نکاتی برای جوان ماندن پوست
  • نحوه – مانند نحوه تهیه یا استفاده از چیزی
  • نقد و بررسی محصول – مانند نقد و بررسی آیفون 13

هنگام تولید محتوا برای چنین موضوعاتی، معمولاً محتوا بدون تاریخ انقضا است و همیشه می توان از آن استفاده کرد. دلیل آن هم این است که چنین محتوایی همیشه به درد کاربران می خورد و تغییر نمی کند! به عنوان مثال نقد و بررسی گوشی آیفون 13 هیچ گاه تغییر نمی کند. چرا که مشخصات گوشی همان چیزی است که برای بار اول تولید شده است و پس از آن قرار نیست شرکت اپل تغییری در آن ایجاد کند. بنابراین هنگام تولید محتوا سعی کنید از چنین قالب ها و فرمت هایی استفاده کنید تا محتوای شما برای همیشه کاربردی و مفید باشد.

راه های برای تولید محتوای همیشه سبز

اگر به دنبال ایده برای تولید محتوا هستید تا بتوانید محتوای همیشه سبز تولید کنید، راه های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. 3 راه کار اساسی برای تولید محتوای همیشه سبز عبارتند از:

ایده اول) برخی سوالات بین کاربران رایج هستند؛ با پاسخ به سوالات رایج کاربران می توانید محتوای همیشه سبز تولید کنید.

ایده دوم) گاهی اوقات کاربران نیاز به آموزش یا مشاوره دارند؛ آموزش ها یا مشکلات کاربران را در قالب مشاوره ارائه و نکات مربوط به کسب و کارتان را در تولید کنید.

ایده سوم) در هر حوزه کسب و کاری، برخی مفاهیم وجود دارند که کمی گیج کننده هستند؛ شما می توانید برای کاربران خود این مفاهیم را توضیح دهید.

ایده های دیگری هم وجود دارند که با کمی خلاقیت و جستجو می توانید از آن برای تولید محتوای همیشه سبز استفاده کنید.

نکاتی برای نوشتن محتوای همیشه سبز

تا اینجای مقاله با مفهوم محتوای همیشه سبز به خوبی آشنا شدید و حتی می دانید چه نوع محتوایی همیشه سبز نیست! اکنون زمان آن رسیده است که ببینید برای نوشتن محتوای همیشه سبز باید به چه نکاتی دقت کرد. چند نکته مهم برای تولید محتوای همیشه سبز وجود دارد که اگر بتوانید آن ها را رعایت کنید، به راحتی می توانید محتوای همیشه سبز خود را برای همیشه کاربردی کنید. ما در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 5 نکته کاربردی که به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای همیشه سبز مناسبی داشته باشید، می پردازیم که عبارتند از:

  • انتخاب کلمه کلیدی درست

اولین چیزی که در مورد محتوای همیشه سبز وجود دارد، این است که همیشه توسط کاربران جستجو می شود. در واقع این نوع محتوا 10 سال پیش هم توسط کاربران جستجو می شد و الان هم جستجو می شود. کاربران با کمک کلمات کلیدی یک محتوای ارزشمند را پیدا می کنند. بنابراین اگر می خواهید همیشه محتوای شما توسط کاربران دیده شود، باید هنگام انتخاب کلمات کلیدی دقت کنید. اگر محتوای جذابی داشته باشید اما با کلمات کلیدی که توسط کاربران جستجو می شود بهینه سازی نکرده باشید، کاربران نمی توانند آن را پیدا کنند. پس تحقیق و انتخاب کلمه کلیدی درست اهمیت بسیار زیادی دارد.

  • بهینه سازی برای سئو

کاربران از طریق موتورهای جستجو محتوای شما را پیدا می کنند و اگر می خواهید ترافیک بسیار زیادی جذب کنید، باید از طریق موتورهای جستجو جذب کنید. بهینه سازی و سئو سایت یکی از مسائلی است که برای محتوای همیشه سبز کاربرد دارد. برای این کار، باید صفحه سایت خود را بهینه سازی کنید؛ کاهش حجم صفحه با کمک بهینه سازی تصاویر، بهینه سازی کدنویسی، استفاده از کلمات کلیدی در عنوان و محتوای صفحه و… همگی جزء نکاتی هستند که برای بهینه سازی صفحه اهمیت بسیار زیادی دارند. همچنین لینک سازی داخلی می تواند به رتبه بهتر محتوای همیشه سبز شما کمک کند تا نتیجه بهتری بگیرید.

  • از صفر نوشتن برای مبتدیان

یکی از مسائلی که باعث می شود تا کاربران یک محتوا را جستجو کنند، این است که در مورد آن هیچ چیزی نمی دانند. در واقع می خواهند مقاله ای پیدا کنند که در آن همه چیز را به صورت ساده و از پایه آموزش داده است. گاهی اوقات شما محتوای همیشه سبزی تولید می کنید که در آن از ابتدا همه چیز بررسی نشده است و نیاز است که کاربر پیش نیازی را بلد باشد. در این صورت سایت را ترک می کند و به سراغ سایت دیگری می رود؛ همان اتفاقی که هیچ کدام از ما دوست نداریم اتفاق بیفتد. بنابراین محتوای خود را از پایه، ساده و برای عموم مخاطبان (نه تنها مخاطبان هدف خود) تولید کنید تا کاربر نیازی به دانستن پیش نیاز نداشته باشد.

  • استفاده از کلمات ساده و غیرتخصصی

یکی دیگر از مسائلی که باعث می شود تا محتوای همیشه سبز شما با شکست مواجه شود، استفاده از کلمات کلیدی تخصصی و سنگین است. در حالی که بسیاری از کاربران سایت شما از عموم جامعه هستند و ممکن است به تازگی قصد یادگیری مفهوم شما را داشته باشند. در این صورت است که شما باید کلمات ساده و غیرتخصصی برای تولید محتوای خود استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. پس اولین چیزی که هنگام نوشتن محتوا باید در نظر بگیرید، ساده نویسی است. البته ساده نوشتن در مرحله ویراستاری محتوا در نظر گرفته می شود و در این مرحله اصلاح می شود.

  • بروزرسانی محتوا در بازه های زمانی مختلف

یکی دیگر از مسائلی که در محتوای همیشه سبز اهمیت زیادی پیدا می کند، بروزرسانی و تغییر محتوا است. راه های زیادی برای تغییر محتوا وجود دارد اما مسئله که مهم است، این است که تغییر آن اهمیت زیادی دارد. چرا که هنگام تغییر و بروزرسانی محتوا کاربر و موتورهای جستجو متوجه می شوند که این صفحه یک صفحه دور انداخته شده نیست و مرتب بروزرسانی می شود. مثلاً می توانید به صفحه خود یک ویدیو اضافه کنید یا این که چند بخش جدید به محتوای خود اضافه کنید. این کار را در طول زمان انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و محتوای همیشه سبز خود را در رتبه های اول گوگل نگه دارید.

آیا محتوای همیشه سبز تنها راه برای موفقیت است؟

همه ما شنیده ایم و می دانیم که محتوای همیشه سبز راهی برای موفقیت است! اما آیا تنها راه موفق شدن محتوای همیشه سبز است؟ قطعاً خیر. درست است که محتوای همیشه سبز، همیشه توسط کاربران جستجو و خوانده می شود اما محتوایی که همیشه سبز نیست هم می تواند به موفقیت شما کمک کند. گاهی اوقات محتوایی روی سایت منتشر می شود که صدها هزار بازدید دریافت می کند و این بازدید می تواند از جهات مختلفی برای شما مفید باشد. به عنوان مثال کافی است شما یک محصول مرتبط با چنین محتوایی داشته باشید. پس از محتوا آن محصول را معرفی می کنید و کاربران آن را می بینند. چه اتفاقی می افتد؟

فرض کنید آن محتوا فقط 2 روز کاربرد داشته باشد و پس از آن اصلاً توسط کاربران جستجو نشود. حال شما محتوای مربوط به آن را تولید کرده و روی سایت قرار داده اید! در این صورت اگر لینک اول گوگل بیاید، ممکن است 100 هزار بازدیدکننده جذب کنید، در همان مدت دو روز. اگر محصول خود را هم معرفی کرده باشید و نرخ تبدیل شما تنها یک درصد باشد، شما بیش از هزار خریدار جذب می کنید. هزار خریدار در یک روز به معنای فروش بسیار بالا است که هر کسب و کاری به دنبال آن است. بنابراین محتوای همیشه سبز تنها راه برای موفقیت نیست و بهتر است در کنار آن از محتوای دیگر هم استفاده کنید.

محتوای همیشه سبز را در بلاگ خود دفن نکنید!

یکی دیگر از مسائلی که در مورد محتوای همیشه سبز در نظر گرفته نمی شود، این است که محتوای همیشه سبز خود را دفن می کنید! در واقع کاربران هنگامی که محتوای همیشه سبز خود را تولید و منتشر کردند، دیگر به آن سر نمی زنند و آن را رها می کنند. در این صورت ممکن است تا مدت زیادی بازدید بگیرید، اما تجربه کاربری مناسبی برای کاربران نساخته اید. در قدم اول، هنگامی که کاربر وارد سایت می شود، اگر ببیند که تاریخ بروزرسانی محتوا مربوط به 3 سال پیش است، قطعاً آن را ترک می کند. در حالی که اگر ببیند که محتوا در ماه های اخیر بروزرسانی شده است، در آن باقی می ماند و از محتوای همیشه سبز شما استفاده می کند. بنابراین لازم است که محتوای خود را دفن نکنید و آن را به صورت منظم بروزرسانی کنید. چند راه کار عالی برای این موضوع وجود دارد:

  • صفحات راهنمای آموزشی در سایت خود ایجاد کنید تا مخاطبان شما با مطالب و اصطلاحات حوزه کاری آشنا شوند.
  • پست های همیشه سبز بلاگ خود را با کمک یک بنر یا در بخش سایدبار سایت خود به صورت برجسته نمایش دهید.
  • پست های همیشه سبز را به صورت دوره ای بروزرسانی کنید تا بیشترین جذب مخاطب را داشته باشید.
  • یک صفحه “از اینجا شروع کنید” در سایت خود داشته باشید تا بتوانید مسیر یادگیری در سایت خود را به کاربران نشان دهید.

این روش ها به شما کمک می کند تا جلو دفن محتوای همیشه سبز خود را بگیرید و همیشه از تاثیر آن بهترین نتیجه را کسب کنید. البته روش های دیگری هم وجود دارند که به شما کمک می کند تا بتوانید جلوی دفن شدن محتوای همیشه سبز خود را بگیرید! این موارد تنها مثال هایی هستند تا راحت تر بتوانید از آن استفاده کنید.

بروزرسانی محتوای همیشه سبز چقدر اهمیت دارد؟

گاهی اوقات کاربران بیشتر از آن که روی بروزرسانی محتوای همیشه سبز تمرکز کنند، روی برجسته کردن آن تمرکز کرده اند. برجسته کردن محتوای همیشه سبز یک مسئله بسیار ضروری است اما زمانی باید این کار را انجام دهید که مدام محتوای همیشه سبز خود را بروزرسانی می کنید. زیرا اگر محتوای خود را برجسته کنید اما هنگامی که کاربر وارد آن شود، متوجه بروز نبودنش شود آن صفحه را بسته و به سراغ صفحه دیگری می رود. قطعاً هیچ کسب و کاری دوست ندارد کاربری که وارد صفحه سایتش شده را به هر دلیلی از دست بدهد. بنابراین بروزرسانی محتوا بسیار مهم است و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

یکی از راه هایی که ببینید محتوای همیشه سبز شما توانسته موفق باشد یا نه، این است که آن را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید. باید ببینید که این محتوا در بازه های زمانی مختلف ترافیک افزایشی داشته است یا خیر. اگر ترافیک آن محتوا همیشه رو به افزایش باشد، می توان نتیجه گرفت که محتوا توانسته است موفق واقع شود. برای این کار، می توانید در گوگل آنالیتیکس، صفحه آن محتوای همیشه سبز را بررسی کنید. اگر نمودار مربوط به چند ماه گذشته به صورت افزایش بوده است، به این معنی است که محتوای شما موفق بوده است و در غیر این صورت، باید به فکر بروزرسانی یا حتی تغییر کامل محتوای خود باشید.

یکی دیگر از اهداف محتوای همیشه سبز این است که با سایت های دیگر رقابت کند. مسئله مهمی که باید در نظر داشته باشید، این است که سایت های دیگر هم ممکن است همان کلمه کلیدی را در یک محتوای جدید به کار ببرند که در این صورت با شما وارد رقابت می شوند. مثلاً ممکن است شما لینک یک گوگل باشید اما آن سایت پس از مدتی لینک یک را از شما بگیرد. به همین دلیل محتوای همیشه سبز شما باید همیشه جامع و تازه باشد تا بتوانید در میدان رقابت موفق واقع شوید. همیشه سعی کنید محتوای باکیفیت تولید کنید و هدفتان کمیت کلمات نباشد! گاهی اوقات یک محتوای هزار کلمه ای باکیفیت بسیار بهتر از یک محتوای 2 هزار کلمه ای با کیفیت متوسط است.

هنگام بروزرسانی محتوا چند نکته مهم وجود دارد که باید رعایت کنید:

  • مفید بودن محتوا برای کاربران

هنگام بروزرسانی محتوا باید حواستان باشد که محتوای شما برای کاربران مفید باشد! گاهی اوقات کاربران به دنبال محتوایی هستند که در همان لحظه بتوانند اقدام کنند. مثلاً ممکن است کاربر آموزش ثبت نام در یک اپلیکشن را جستجو کرده باشد. اگر محتوای شما برای کاربر مفید باشد، در همان لحظه باید بتواند در اپلیکیشن موردنظر ثبت نام کند. اگر کاربر برای ثبت نام سوالاتی از شما بپرسد، به این معنی است که محتوای شما نتوانسته است نیاز کاربر را به خوبی رفع کند. پس باید به فکر بروزرسانی و ویرایش محتوای خود باشید که بتواند نتیجه خوبی برای کاربر ایجاد کند.

  • واضح بودن محتوا برای کاربران

یکی دیگر از مشکلاتی که کاربران هنگام خواندن محتوا با آن روبرو هستند، واضح نبودن محتوا است. به عنوان مثال اگر کلمات تخصصی، گیج کننده و سخت انتخاب کرده باشید، ممکن است کاربر نتواند به خوبی آن را درک کند. در این صورت ممکن است نیاز باشد که کاربر چند بار محتوای موردنظر را بخواند تا متوجه شود. این مسئله باعث می شود تا کاربر نتواند به خوبی همه پاراگراف را با یک بار خواندن متوجه شود. در نهایت، این مسئله باعث می شود تا نتوانید تجربه کاربری خوبی از آن مقاله برای کاربر بسازید و در نهایت با مشکل روبرو شوید.

  • لحن مناسب محتوا برای کاربران

لحن کاربران هر رسانه متفاوت است و اگر نتوانید لحن مناسبی انتخاب کنید، آن محتوا ارزش خودش را تا حد زیادی از دست می دهد. به عنوان مثال اگر مخاطبان هدف شما افراد میان سالی باشند که تحصیلات عالی دارند، باید از لحن رسمی استفاده کنید. همچنین در مقالاتی که تخصصی است، اگر لحن دوستانه استفاده شود ممکن است ارزش خودش را از دست بدهد و در نهایت نتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. پس همیشه لحن را بر اساس مخاطبان هدف و موضوع محتوای خود انتخاب کنید. در این صورت محتوای همیشه سبز شما برای همیشه سبز خواهد ماند و می توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

  • قابلیت اشتراک گذاری از طریق شبکه های اجتماعی

آخرین نکته ای که در مورد محتوای همیشه سبز وجود دارد، این است که محتوای همیشه سبز توسط کاربران به اشتراک گذاشته می شود. بنابراین شما باید بتوانید قابلیت اشتراک گذاری را برای کاربران فعال کنید تا به راحتی بتوانند آن را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. مثلاً می توانید آیکن اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مختلف را در اختیار او قرار دهید تا برای اشتراک گذاری، تنها نیاز به زدن آن دکمه داشته باشد.

با رعایت این نکات می توانید محتوای همیشه سبز خود را بروزرسانی کنید و بهترین نتایج را از آن بگیرید. البته بروزرسانی خود محتوا، بخش اصلی آن است و این مسائل هنگام بروزرسانی محتوای همیشه سبز، کمک کننده هستند.

چند مثال ساده از نمونه محتوای همیشه سبز

اکنون که با پایان این مقاله رسیدیم، زمان آن رسیده است که به بررسی چند مثال عملی از محتوای همیشه سبز بپردازیم. در هر حوزه ای می توانید مثال های بسیار زیادی از محتوای همیشه سبز پیدا کنید اما در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 3 مورد از محتوای همیشه سبز که به شما کمک می کند تا درک کاملی از این موضوع پیدا کنید، خواهیم پرداخت. مثال های محتوای همیشه سبز عبارتند از:

مثال اول) راهنمای ضروری بازاریابی شبکه های اجتماعی

اولین مثال در مورد راهنمای بازاریابی شبکه های اجتماعی است! شبکه های اجتماعی روز به روز در حال توسعه هستند اما چیزی که همیشه ثابت بوده است، بازاریابی شبکه های اجتماعی است. درست است که راه کارها و ترفندهای بازاریابی شبکه های اجتماعی هم تغییر کرده است، اما مفاهیم همواره همان بوده است. ممکن است مفاهیم هم گسترش پیدا کرده باشند اما مفهوم کلی آن ثابت است. بنابراین اگر شما محتوایی در مورد راهنمای ضروری بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشید، افراد همیشه به دنبال آن هستند و یک محتوای همیشه سبز محسوب می شود.

مثال دوم) چگونه از یک بچه گربه تازه به دنیا آمده مراقبت کنیم؟

دومین مثال در مورد نگهداری و مراقبت از بچه گربه تازه به دنبال آمده است. افراد زیادی به حیوانات علاقه دارند و آن را نگه داری می کنند اما خیلی اوقات، در مورد آن اطلاعات زیادی ندارند. اینترنت فضایی است ک در کمترین زمان ممکن می توانید اطلاعات بسیار خوب و مفیدی در مورد حیوانات پیدا کنید. بچه گربه تازه به دنیا آمده موضوعی است که همیشه وجود دارد؛ زیرا گربه ها فراوان هستند و همیشه هم زاد و ولد می کنند. پس این سوال که چطور از یک بچه گربه تازه به دنیا آمده مراقبت کنید همیشه برای کاربران پیش می آید و یک محتوای همیشه سبز در حوزه سایت ها و کلینیک های حیوانات محسوب می شود.

بنابراین مثال های زیادی برای محتوای همیشه سبز وجود دارد و اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم، محتوایی که همیشه کاربران به دنبال آن هستند محتوای همیشه سبز است. در حوزه کاری خودتان هم اگر بگردید، چنین محتوایی بسیار زیاد است و کافی است پس از تولید آن را در سایت خود منتشر کنید.

با محتوای همیشه سبز، ترافیک همیشگی جذب کنید!

کسب و کارهای زیادی وجود دارند که به دنبال جذب ترافیک از طریق موتورهای جستجو هستند! برای آن که بتوانند با یک بار تولید محتوا همیشه ترافیک جذب کنند، نیاز به محتوای همیشه سبز دارند. محتوایی که همیشه توسط کاربران جستجو می شود و با کمک آن می توانید مخاطبان زیادی جذب کنید. تولید محتوای همیشه سبز کار سختی نیست اما برای آن که چنین محتوایی تولید کنید، ابتدا باید مفهوم محتوای همیشه سبز را به خوبی درک کنید. مفهوم ساده آن، این است که محتوای شما همیشه توسط کاربران جستجو شود و بتوانید ترافیک خوبی از آن جذب کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *