پرچم‌دارهای اندروید هر کدام به نوعی سعی دارند تا خود را برترین معرفی کنند. در این میان، پیکسل 8 پرو با این که پرچمدار به حساب می‌آید اما 300 دلار ارزان‌تر از S24 اولترا به شمار می‌رود. حالا سوال این جاست که در عمل، کدام یک از این گوشی‌ها بهترند و آیا گوشی سامسونگ، ارزش 300 دلار قیمت بالاتر را دارد؟

گلکسی S24 اولترا در مقابل پیکسل 8 پرو: مقایسه قیمت‌ها

قیمت پایه گوشی گلکسی S24 1299 دلار در نظر گرفته شده که برای نسخه 256 مگابایتی است و به ترتیب نسخه‌های 512 گیگ و یک ترابایت، 1419 و 1659 دلار قیمت دارند. اما قیمت پیکسل 8 پرو 999 دلار برای نسخه 128 گیگ است و نسخه‌های 256 و 512 گیگ و یک ترابایت به ترتیب 1059، 1179 و 1399 دلار است.

یکی از نکات جالب در مورد گوشی پیکسل، ارائه نسخه 128 گیگی است که در میان پرچمدارهای این نسل، کم‌تر دیده می‌شود و همان طور که گفتیم، از نظر قیمت نیز، پیکسل 8 پرو با اختلاف ارزان‌تر از گلکسی S24 اولترا است.

گلکسی S24 اولترا در مقابل پیکسل 8 پرو: طراحی و کیفیت ساخت

S24 اولترا تفاوت‌های کمی نسبت به نسخه پیشین خود دارد اما از نظر کیفیت ساخت، با استفاده از لبه‌های تیتانیوم تا حد زیادی پیشرفت داشته است. این گوشی همچنین همراه با قلم معروف سامسونگ S Pen فروخته شده و صفحه نمایش آن کاملا تخت است.

از طرف دیگر، پیکسل 8 پرو دارای لبه‌های نرم‌تری بوده و برای ساخت آن از آلمینیوم به جای تیتانیوم استفاده شده است. با این که پیکسل 8 پرو در دست حس خیلی خوبی دارد اما S24 اولترا کیفیت ساخت بهتری دارد. نکته دیگر این که خیلی‌ها اندازه‌ی بزرگ S24 را نمی‌پسندند که در این صورت برای آن‌ها پیکسل 8 پرو گوشی خوش دست‌تری خواهد بود.

گلکسی S24 اولترا در مقابل پیکسل 8 پرو: نمایشگر

در مورد هیچ کدوم از این دستگاه‌ها نیاز نیست که نگران نمایشگر باشید. پیکسل 8 پرو دارای نمایشگر 6.7 اینچی QHD+ AMOLED بوده و دارای رفرش ریت 120 هرتز است. میزان روشنایی آن 2400 نیت بوده که در گوشی  S24 این میزان روشنایی به 2600 نیت می‌رسد. به طور کلی S24 یک دهم اینچ بزرگ‌تر است و از پنل Dynamic AMOLED 2x با رفرش ریت مشابه بهره می‌برد.

در کل نمایشگر سامسونگ کمی بهتر است اما یک نکته مهم وجود دارد و آن هم استفاده از شیشه Corning’s Gorilla Glass Armor بوده که جدا از مقاومت بیشتر در مورد خط و خش، سامسونگ ادعا کرده که مقدار بازتابش را نیز کاهش می‌دهد.

گلکسی S24 اولترا در مقابل پیکسل 8 پرو: عملکرد

در مورد پردازنده یک تفاوت کلی وجود دارد. S24 از نسل سوم Qualcomm’s Snapdragon 8 استفاده می‌کند که به عملکرد بسیار خوب و همچنین بهره‌وری بهتر از انرژی معروف است و در کنار آن از 12 گیگ رم استفاده می‌کند. پیکسل 8 پرو از طرف دیگر از نسل سوم پردازنده Tensor G3 استفاده می‌کند که برای خود گوگل است و به عملکرد عالی در رابطه با هوش مصنوعی‌ معروف است و می‌تواند در زمینه یادگیری ماشینی، 3 برابر سرعت بیشتر ارائه کند.

اگر چه Tensor G3 به اندازه پردازنده‌ استفاده شده در S24 بهره وری بهینه ندارد اما از نظر قدرت، هر دو پردازنده‌ها بسیار قوی بوده و از پس تمامی برنامه‌ها و بازی‌ها بر می‌آیند.

گلکسی S24 اولترا در مقابل پیکسل 8 پرو: دوربین

و اما نکته‌ای که برای خیلی‌ها اهمیت ویژه دارد دوربین گوشی است. S24 با چهار دوربین در پشت فروخته می‌شود در صورتی که پیکسل 8 پرو دارای 3 دوربین است. مهم‌ترین تفاوت این دو داشتن یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی در S24 بوده در صورتی که پیکسل 8 پرو دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است.

هر دو گوشی‌ها دارای لنز تله با 5 برابر زوم بوده و هر دو دارای لنز‌های واید نیز هستند. با این حال پر واضح است که از نظر دوربین، S24 گزینه‌ی بهتری است و حتی دارای امکانات گسترده‌ای نیز می باشد. ناگفته نماند که هر دو گوشی‌ها از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت عکس‌هایشان نیز بهره می‌برند.

گلکسی S24 اولترا در مقابل پیکسل 8 پرو: باتری و شارژر

در این بخش نیز S24 عملکرد بهتری دارد. هر دو گوشی باتری 5 هزار میلی آمپر دارند اما شارژ آن‌ها بسیار متفاوت است. شارژ با سیم S24 45 وات بوده که می‌تواند در 30 دقیقه، 65 درصد باتری را شارژ کند، پیکسل پرو اما شارژر 30 واتی دارد.

البته گوگل ادعا دارد که شارژ بی‌سیم پیکسل 8 پرو 23 وات است در صورتی که شارژ بی‌سیم S24 تقریبا 15 واتی‌ست.

در پایان

مسلما گوش گالگسی S24 اولترا دستگاه قدرتمندتری است، با این حال تفاوت 300 دلاری بیش از آن است که خیلی‌ها را مجاب کند، بین این گوشی و پیکسل 8 پرو، گوشی سامسونگ را انتخاب کند. با این حال، آن‌هایی که به دنبال دوربین استثنایی هستند، حتما باید به سراغ گلکسی S24 اولترا بروند و اگر تنها به دنبال گوشی قوی و پرچمدار هستید که دوربین خوبی هم داشته باشد، پیکسل 8 پرو تمامی نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *