اگر تا به حال در مقابل نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز از خود مقاومت نشان‌ داده‌اید، وقتش رسیده با تغییر رویه، یکی از ویندوزهای 10 و 11 را نصب کنید. در غیر این صورت، دیگر امکان اجرای بازی‌های اپیک گیمز مثل فورتنایت را نخواهید داشت.

پایان پشتیبانی اپیک گیمز از ویندوز‌های 7 و 8

در حالی که خیلی از برنامه‌ها، مدت‌هاست پشتیبانی خود را از ویندوزهای 7 و 8 خاتمه داده‌اند، با این حال، این سرویس هنوز هم بر روی ویندوزهای مذکور کار می‌کند. اما از مرداد ماه امسال، دیگر امکان استفاده از اپیک گیمز در ویندوزهای قدیمی را ندارید و حتما باید از یکی از نسخه‌های ویندوز 10 یا 11 استفاده کنید.

تغییر یاد شده، حجم زیادی از کارهای توسعه دهندگان بر روی نسخه‌های قدیمی ویندوز را کاهش داده و در نهایت به ارائه به روزرسانی‌های بیشتر و سریع‌تر برای برنامه اپیک گیمز می‌شود. در گذشته، توسعه دهندگان مجبور بودند که هر نسخه را برای ویندوز‌های قدیمی‌تر نیز بهینه کنند که این مسئله، بسیار زمان‌بر بود و همین باعث می‌شد مدت زمان زیادی طول بکشد تا نسخه‌ای جدید از اپیک گیمز ارائه شده و مشکلات این برنامه را حل کند.

البته کاربران ویندوز‌های 7 و 8 روزهای خوبی را نمی‌گذرانند. بسیاری از برنامه‌ها اعلام کردند که دیگر از این نسخه‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. در حال حاضر دیگر نمی‌توان از لانچر استیم، پلکس، qBittorrent یا حتی مرورگر اج استفاده کرد. البته طبیعی‌ست که به مرور برنامه‌ها پشتیبای خود را از نسخه‌های قدیمی قطع کنند و با توجه به آمار نیز، تنها یک درصد از کاربران فعال ویندوز از نسخه‌های 7 و 8 استفاده می‌کنند که این تعداد توجیهی برای ارائه به روزرسانی برای آن‌ها نیست.

البته نکته‌ی دیگری هم وجود دارد. نسخه‌های قدیمی ویندوز دیگر به روزرسانی نمی‌شوند و به همین دلیل، نگرانی‌های امنیتی زیادی در مورد آن‌ها وجود دارد. مشکلاتی که حل آن توسط برنامه‌ها ممکن نیست و سیستم عامل است که آسیب پذیر خواهد بود. همین امر باعث می‌شود با نصب برنامه‌ها و بازی‌ها امکان ویروسی شدن آن‌ها نیز وجود داشته باشد.

در آخر با توجه به این که دیگر امکان نصب اپیک گیمز را نخواهید داشت، نمی‌توانید از آنریل انجین استفاده کنید. البته با توجه به محدودیت‌های زیادی که ویندوز‌های 7 و 8 وجود دارد، عملا کار کردن با آنریل انجین 5 و برنامه‌های مدل سازی سه بعدی مدرن بر روی این سیستم عامل‌ها ممکن نبود و آن‌هایی که قصد داشتند، وارد دنیای بازی سازی یا کارهای سه بعدی شوند، قبلا به سراغ سیستم عامل‌های جدید رفته‌اند. مخصوصا این که خیلی از ابزارها تنها بر روی سیستم عامل‌های 64 بیتی کار می‌کنند.

اپیک گیمز روی نسخه‌های قدیمی macOS نیز قابل نصب نیست

اپیک گیمز تنها بر روی مک او اس 10.13 به بالا نصب می‌شود. بعد از این که اپیک گیمز اعلام کرد که از این پس تنها امکان نصب برنامه‌اش بر روی ویندوزهای 10 و 11 ممکن است، از طرفی اعلام نمود که کاربران دستگاه‌های مک نیز باید از مک اوس 10.13 به بالا استفاده کنند و دیگر قادر به نصب اپیک گیمز در نسخه‌های قدیمی‌تر نیستید.

پایان پشتیبانی از ویندوزهای 32 بیتی

در انتها یک نکته مهم را در نظر بگیرید، در پایان پشتیبانی اپیک گیمز از ویندوزهای 7 و 8، پشتیبانی این برنامه از ویندوزهای 32 بیتی نیز به پایان می‌رسد. پس حتی اگر از ویندوز 10 نسخه 32 بیتی هم استفاده می‌کنید، امکان استفاده از اپیک گیمز را نخواهید داشت و باید به نسخه 64 بیتی کوچک کنید.

تصمیم سخت گیمرها

آن‌هایی که اهل بازی‌های کامپیوتری هستند و هنوز از سیستم‌ عامل‌های 7 و 8 استفاده می‌کنند با تصمیمی دشوار مواجهند. یا باید به سراغ ویندوز 10 بروند که خیلی عمری از آن باقی نمانده و احتمالا تا یک سال دیگر، مایکروسافت ارائه به روزرسانی برای آن را متوقف خواهد کرد یا این که به سراغ ویندوز 11 بروند که تمرکز ویژه آن روی هوش مصنوعی برای خیلی‌ها قابل تحمل نیست.

البته برنامه‌ها و بازی‌ها حالا حالاها پشتیبانی خود از ویندوز 10 را قطع نخواهند کرد و با نصب این سیستم عامل، تا مدت‌ها می‌توانید از لانچرهای مختلف بهره ببرید با این وجود، به نظر می‌رسد، نصب ویندوز 11 و کوچ کردن به این سیستم عامل، تصمیم عاقلانه‌تری به حساب می‌آید. با توجه به شرایط کنونی مایکروسافت، این سیستم عامل، تا مدت‌های زیادی به روزرسانی خواهد شد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *