اگر در سال 2020 بازاریابی اینستاگرام یکی از مهم ترین روش های بازاریابی است، باید روش های جدید آن را بدانید. در مقاله قبلی به بررسی این موضوع پرداختیم و در این مقاله به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

تاثیرگذار بودن فعالیت شبکه های اجتماعی در بهبود سئوی سایت

یکی از فاکتور های سئو که البته به گفته متخصصان هنوز خیلی مهم نیست اما تاثیر خود را دارد، تاثیر گذار بودن فعالیت در شبکه های اجتماعی در سئوی سایت است. در واقع هر چقدر شما بیشتر در شبکه های اجتماعی فعال باشید و لینک سایت خود را در آن درج کنید، گوگل متوجه می شود که باید اعتبار ویژه ای برای این مورد برای سایت شما قائل شود. البته اینستاگرام به تنهایی کافی نیست! زیرا در اینستاگرام شما فقط در بیو و IGtv می توانید لینک قرار دهید. برای آن که بتوانید سیگنال های شبکه های اجتماعی را برای سایت خود ارسال کنید، استفاده از فیسبوک و توییتر گزینه های مناسبی هستند. با این حال اینستاگرام هم تاثیر خود را در سئو دارد و پیشنهاد می کنیم حتماً لینک های سایت خود را در بیو و IGtv قرار دهید.

امکان معرفی محصولات در میان محتوای جذاب صفحه اینستاگرام

بخشی از محتوای ارزشمند صفحه اینستاگرام شما می تواند معرفی خدمات و محصولات باشد. البته نباید به صورت مستقیم تبلیغ کنید! اگر محصولی دارید که مطمئن هستید نیاز کاربر را رفع می کند، در یک پست ابتدا به بررسی نیاز کاربر بپردازید و سپس محصول مرتبط با آن نیاز را معرفی کنید. تا زمانی که نتوانید به کاربر بگویید که محصول شما می تواند نیازشان را رفع کند و یک تضمین به آن ها ندهید، حاضر نیستند محصول را خریداری کنند. به عنوان مثال می توانید از ویژگی های محصول خود صحبت کنید و تفاوت محصولتان با محصولات رقیبان دیگر را مورد بررسی قرار دهید. این مورد یکی از اصول حرفه ای اینستاگرام مارکتینگ است که باید به آن توجه زیادی داشته باشید؛ تبلیغ شما نباید به صورت مستقیم باشد، بلکه باید پیشنهادی برای نیاز بررسی شده در محتوای شما باشد!

قرار دادن آدرس سایت کسب و کارتان در پروفایل اینستاگرام

اولین و مهم ترین چیزی که برای یک کسب و کار ضروری است، داشتن یک سایت است. سایت شما مانند ویترین یک فروشگاه فیزیکی است؛ تا زمانی که ویترین فروشگاه شما کامل نباشد، هر چقدر هم که تبلیغات کنید نمی توانید مشتریان را جذب کنید. پیش از آن که بخواهید دست به هر کاری بزنید، سایت کسب و کارتان را طراحی کنید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید. در سایت شما باید توضیحات مربوط به محصولات و خدمات قرار گرفته باشد. در نهایت، برای بازاریابی اینستاگرام لازم است تا آدرس سایت را در پروفایل اینستاگرام خود قرار دهید؛ مثلاً می توانید یک محصول رایگان و ارزشمند را که برای کاربران در نظر گرفته اید، لینک آن را در بیو اینستاگرام قرار دهید و متنی در مورد آن بنویسید تا کاربر روی لینک کلیک کند.

استفاده از عکس های جذاب در پست و استوری

کاربران اینستاگرام به دنبال محتوای متنی نیستند، بلکه به دنبال محتوای بصری (عکس یا فیلم) هستند که بتواند نظر آن ها را جلب کند. بسیاری از کسب و کار ها، به جای آن که از تصاویر جذاب استفاده کنند، یک تصویر معمولی استفاده می کنند یا حتی فقط متن قرار می دهند این مسئله نمی تواند نظر کاربران را جلب کند. شما باید از تصاویری استفاده کنید که بتواند کاربر را در فکر فرو ببرد؛ مثلاً اگر می خواهید نیاز کاربر را بررسی کنید، به راحتی می توانید تصویری از یک انسان که در حال تفکر است را قرار دهید و در کنار آن، متن جذابی بنویسید.

استوری های اینستاگرام تجربه ای عالی برای کاربران به وجود می آورند. اگر می خواهید حول کسب وکار خود در طول روز سر و صدایی ایجاد کنید، می توانید ویدیوها و عکس های جذاب را در استوری اینستاگرام خود بارگذاری نمایید. به گفته ی یکی از متخصصان مشهور بازاریابی به نام سث گادین، هیچ چیزی قدرتمندتر و متقاعدکننده تر از یک استوری اینستاگرام عالی نیست. استوری های اینستاگرام برای ساخت روایت های قدرتمند برای برند شما، راه های بسیار خوبی فراهم می کنند. شما می توانید با استفاده از این استراتژی بازاریابی جذاب، به اهداف کسب وکار خود دست یابید. با کمک استوری های اینستاگرام، شما همچنین می توانید آزادانه انواع مختلف محتوا را آزمایش کنید، از جمله تصاویر Boomerang، ویدیوهای کوتاه، ویدیوهای زنده و تصاویر ساده. بر روی اضافه کردن استیکرها، متون و فیلترهای چهره تمرکز کنید. استوری های اینستاگرام می توانند به استارتاپ ها برای هدف گیری مشتریان جدید کمک کنند. شما همچنین می توانید از فراخوان به عمل های جذاب استفاده کنید تا استوری ها را حتی بیش از پیش برجسته کنید. بر روی خلق محتوای وایرال برای برند خود تمرکز کنید. از تحلیل های اینستاگرام (Instagram analytics) و آمارهای مربوط به استوری ها برای بررسی تعامل، بازدید، به اشتراک گذاشتن، نظرات، لایک ها و… بهره ببرید.

استفاده از توضیحات بیو مناسب برای جلب نظر کاربران

هنگامی که کاربران برای اولین بار وارد صفحه شما می شوند، بخش بیو را مشاهده می کنند؛ در بخش بیو باید بنویسید که کسب و کار شما چیست و دقیقاً چه کاری انجام می دهد. توجه داشته باشید که مخاطبان هدف شما قطعاً نیاز هایی دارند که اگر بتوانید آن را رفع کنید، به طرفداران وفادار شما تبدیل می شوند. در بخش بیو در مورد نیاز آن ها و این که کسب و کار شما چه کمکی به آن ها می کند، بپردازید. البته در بیو باید مواردی دیگری هم بنویسید؛ مثلاً اگر مشاوره رایگان می دهید، می توانید شماره تماس پشتیبان را درج کنید ت اگر کاربر سوالی داشت، با آن شماره تماس بگیرد. یا مثلاً اگر در شهر خاصی فعالیت می کنید، می توانید لوکیشن خود را درج کنید تا کاربران از شهر های دیگر محصول یا خدمات شما را سفارش ندهند.

وقتی که با اینفلوئنسرهای اینستاگرام کار می کنید، افراد بیشتری از خدمات و محصولاتی که عرضه می کنید، خبردار خواهند شد. اینفلوئنسرهای اینستاگرام می توانند سروصدای بیشتری تولید کنند. بنابراین، ایده ی خوبی است که با اینفلوئنسرهای اینستاگرام که با نیچ مارکت شما مرتبط هستند، ارتباط برقرار کنید تا بتوانید از آن ها برای ترویج موفقیت آمیز برند خود کمک بگیرید. اینفلوئنسرهای اینستاگرام این توانایی را دارند که با بارگذاری تصاویر گیرا و جذاب در حساب اینستاگرام خود مشتریان را جذب کنند. علاوه بر این، مشتریان هدف شما بیشتر به باور کردن نظرات انسان ها تمایل دارند تا آن چه که برند شما مستقیما به آن ها می گوید. بنابراین، اگر یک اینفلوئنسر اینستاگرام در مورد خدمات و محصولات شما صحبت های خوبی بکند، شما تعداد فالوور بیشتری کسب خواهید کرد. حتما قبل از انتخاب اینفلوئنسر، نرخ تعامل و تعداد فالوورهای آن ها را بررسی کنید.

ارائه کد های تخفیف انحصاری برای دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام

کاربران باید انگیزه ای داشته باشند تا صفحه اینستاگرام شما را دنبال کنند. یکی از راه کار هایی که کاربران را ترغیب به دنبال کردن صفحه اینستاگرام شما می کند، ارائه کد های تخفیف انحصاری است؛ به عبارت ساده تر، کد های تخفیفی ایجاد کنید که تنها کاربران اینستاگرام به آن دسترسی داشته باشند. در این صورت کاربران تشویق به دنبال کردن شما می شوند تا بتوانند همیشه از آن کد تخفیف استفاده کنند. همچنین می توانید جشنواره های تخفیفی اینستاگرام ایجاد کنید تا کاربران دیگر هم شما را دنبال کنند. اینستاگرام مارکتینگ مسئله مهمی است و با ارائه تخفیف به کاربران صفحه خود می توانید بازاریابی موفقی در اینستاگرام داشته باشید.

در مقاله بعدی به بررسی ادامه این بحث می پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *