اگر کسب و کار آنلاینی داشته باشید، بعید است که با سئو آشنا نباشید و روی آن تمرکز نکرده باشید. بسیاری از کسب و کارهای آنلاین روی سئو تمرکز ویژه ای دارند و در واقع بخش مهمی از برنامه بازاریابی آن ها را شامل می شود. در این میان کسب و کارهایی وجود دارند که پروسه سئو خود را به دست شرکت های دیگر می سپارند و منطقی است! چرا که همه ما دانش کافی در زمینه سئو نداریم و ترجیح می دهیم که شرکت هایی که کارشان سئو است، آن را برای ما انجام دهند. اما در برخی مواقع مسائلی پیش می آید که باعث می شود تا با آن شرکت قطع همکاری کنیم! قطع همکاری در بحث سئو ساده نیست و می تواند آسیب های زیادی به ما بزند.

برای آن که با چنین مشکلی روبرو نشویم، بهتر است با مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا با شرکت های سئو قطع همکاری کنیم آشنا شوید. در این مقاله به بررسی کامل این موضوع می پردازیم تا با چنین مسئله و مشکلی روبرو نشوید.

سئو در کسب و کار؛ چرا به دنبال آن هستید؟

پیش از آن که بخواهیم به بررسی هر چیزی بپردازیم، بهتر است اول ببینیم که چرا سئو در کسب و کار ارزش و اهمیت زیادی دارد. اصلاً چرا باید از سئو در کسب و کار آنلاین خود استفاده کنیم؟ شاید استفاده از روش های دیگر نظیر تبلیغات و بازاریابی شبکه های اجتماعی در مدت زمان کوتاه تری جواب بدهد. پس چرا باید به جای آن که به سراغ روش های زود بازده برویم، روش سئو را انتخاب کنیم؟ برنامه بازاریابی کسب و کارها نباید تنها روی یک کانال بازاریابی تمرکز کند! نه تنها شبکه های اجتماعی، بلکه سئو هم همین طور است. بهترین روش بازاریابی این است که شما روی چند کانال بازاریابی تمرکز کنید تا اگر یکی تعطیل شد، به سراغ دیگری بروید.

با این حال سئو یک روش بازاریابی است که همیشه جواب می دهد! در زمانی که اینستاگرام فیلتر شد، بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند و دیگر نتوانستند مانند قبل ادامه دهند. اما کسب و کارهایی که علاوه بر شبکه های اجتماعی، سایت داشتند و روی سئو هم تمرکز کردند هنوز هم درآمد دارند. حتی ممکن است درآمد آن ها بیشتر شده باشد. بنابراین سئو در کسب و کار ارزش و اهمیت زیادی دارد و باید روی آن حساب ویژه ای باز کنید. به صورت کلی می توان چند دلیل مهم برای سئو دانست که بخاطر آن ها جایگاه ویژه ای در برنامه بازاریابی ما دارد:

  • جذب مشتریان هدفمند

اولین دلیل استفاده از سئو این است که می توانید مشتریان هدفمند جذب کنید! در واقع افرادی که در گوگل به دنبال یک محصول یا خدمات هستند، واقعاً به آن نیاز دارند. در حالی که در شبکه های اجتماعی یا سایر روش های بازاریابی ممکن است یک فرد به دلیل کنجکاوی خواسته باشد وارد صفحه یا سایت شما باشد. اما در سئو مسئله کاملاً فرق می کند! افراد زیادی در گوگل جستجو می کنند و اگر چیزی را جستجو کنند، به این معنی است که می خواهند در مورد آن اطلاعات کسب کنند یا حتی آن را خریداری کنند.

پس مشتریانی که شما از طریق موتورهای جستجو جذب می کنید، هدفمند هستند. هدف نهایی کسب و کار این است که محصول خود را بفروشد. احتمال آن که مخاطبان هدف از شما خرید کنند، بسیار بیشتر از مخاطبانی است که به محصول شما نیاز ندارند. پس سئو یک راه عالی برای جذب مشتریان هدفمند است.

  • برندسازی و اعتبار

بارها و بارها پیش آمده است که محصولی را در گوگل جستجو کنیم و برای آن چندین نتیجه پیدا شود. روی کدام نتیجه کلیک می کنید؟ قطعاً نتایج اولیه کلیک بیشتری دریافت می کنند. به نظر شما دلیل آن چیست؟ مگر کاربران نتایج یک تا ده را در یک صفحه مشاهده نمی کنند؟ چیزی که باعث می شود تا یک کاربر روی نتایج اول کلیک کند، اعتبار است. از نظر کاربران هر چقدر یک سایت رتبه بالاتری داشته باشد، اعتبار بیشتری هم دارد. احتمال خرید از سایت هایی که در رتبه های اول وجود دارند هم بیشتر است.

سئو به سایت شما اعتبار می دهد! شاید در ابتدای مسیر نتوانید رتبه های اول را کسب کنید اما پس از گذشت مدتی می توانید به رتبه های اول برسید. ممکن است چند ماه طول بکشد یا چند سال! اما اگر پیوسته ادامه دهید، در نهایت رتبه های اول برای شما خواهد بود. این یعنی برندسازی اعتبار. همچنین در رتبه های اول قرار گرفتن باعث می شود تا کاربران بیشتری نام برند شما را مشاهده کنند و این یعنی یک برندسازی قوی و حرفه ای.

  • افزایش درآمد و سود

سئو درآمد شما را بیشتر می کند! در واقع سئو کردن سایت باعث می شود تا به رتبه های اول برسید. بر اساس گزارش ها، تعداد کلیک هایی که روی رتبه های اول و دوم و سوم صورت می گیرد بسیار بیشتر از رتبه های بعدی هستند. کاربران به سراغ صفحه دوم هم نمی روند؛ پس باید سعی کنید به رتبه های اول برسید. اما زمانی که به 3 رتبه اول برسید، درآمد شما افزایش پیدا می کند. اما چطور؟ در این صورت سایت شما کلیک بیشتری دریافت می کند و از میان این تعداد کلیک، بخشی از کاربران خریدار محصول یا خدمات شما می شوند. پس در نهایت درآمد شما افزایش پیدا می کند.

هر چقدر رتبه شما بالاتر باشد، کاربران بیشتری وارد سایت شما می شوند. هر چقدر کاربران بیشتری وارد شوند، کاربران بیشتری از شما خرید می کنند. در نهایت تمام این مسائل باعث می شود تا درآمد شما بیشتر شود. هر چقدر هم که درآمد شما بیشتر شود، سود شما بیشتر می شود. پس سئو تاثیر مستقیم در درآمد شما خواهد داشت.

  • تبلیغ دائمی و پایدار

هر کدام از روش های تبلیغاتی را که استفاده کنید، تنها تا زمانی که پول می دهید مخاطب جذب می کنید. برای مثال، تبلیغات بنری را در نظر بگیرید. تنها تا زمانی که پنل شما شارژ داشته باشد تبلیغات شما به کاربران نمایش داده می شود. به محض این که شارژ شما تمام شود، دیگر کاربران تبلیغات شما را مشاهده نمی کنند و این یعنی باید مدام هزینه کنید. در حالی که سئو یک تبلیغ پایدار است و نیازی به شارژ کردن پنل ندارد. زمانی که به رتبه های اول برسید، هزینه سئو بسیار کم می شود. در واقع باید هزینه نگه داری پرداخت کنید و نه هزینه زیرساخت کلی.

پس سئو یک تبلیغ دائمی است! حتی در کسب و کارهایی که رقیبان کمی دارند، نیازی به پرداخت هزینه نگهداری هم نیست. در واقع دیدگاه کلی سئو این است که اگر به صفحه اول رسیدید، اگر کمی نگهداری کنید همیشه همانجا باقی خواهید ماند. پس سئو ارزش بسیار زیادی دارد و کسب و کارها به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

همکاری با شرکت سئو؛ چرا و چگونه؟

اگر یادتان باشد، بالاتر گفتیم که بسیاری از ما دانش و تخصص سئو را نداریم. به همین دلیل است که با شرکت های سئو همکاری می کنیم. اما شرکت های سئو چه کاری برای ما انجام می دهند؟ شرکت های سئو یک استراتژی سئو برای ما تدوین می کنند و اگر بخواهیم می توانیم آن را اجرا کنیم. اگر باز هم تخصص کافی نداشته باشیم، می توانیم از اعضای تیم همان شرکت استفاده کنیم و کارهای خود را به بهتری شکل ممکن جلو ببریم. پس به صورت کلی همکاری با شرکت های سئو بد نیست، اما باید دقت کنید که یک شرکت معتبر و متخصص پیدا کنید.

یکی از مهم ترین چالش هایی که افراد و کسب و کارهای زیادی با آن روبرو هستند، این است که چطور شرکتی را انتخاب کنیم که در نهایت منجر به قطع همکاری نشود. اگر از همین ابتدا حواستان به انتخاب شرکت و معیارهای لازم برای آن باشد به راحتی می توانید از شرکت سئو مناسبی استفاده کنید. نباید فراموش کنید که عدم توجه به معیارهای مهم در انتخاب شرکت سئو می تواند منجر به قطع همکاری در آینده ای نه چندان دور شود. در این بخش از مقاله سعی می کنیم چند مورد از مهم ترین فاکتورهای انتخاب شرکت مناسب برای سئو را بررسی کنیم:

  • بررسی رتبه سایت شرکت

شرکت های سئو معمولاً خودشان سایت دارند و از طریق آن پروژه می گیرند. اگر شرکتی که انتخاب می کنید، یک شرکت واقعاً معتبر باشد بعید است که سایتی برای خودش نداشته باشد. همچنین اگر سایت داشته باشد، در کلمات کلیدی خاصی رتبه های اول را دارد. البته اگر تازه کار باشد، ممکن است رتبه های خوبی کسب نکرده باشد! چرا که کلمات کلیدی مربوط به خدمات سئو بسیار پر رقابت است اما اگر قدیمی باشد، باید در صفحه اول گوگل حضور داشته باشد. گاهی اوقات هم ممکن است روی سئو سایت خودشان کار نکرده باشند که باید دلیل آن را جویا شوید.

پس قدم اول برای آن که ببینید یک شرکت سئو چقدر تخصص دارد و چقدر قوی عمل کرده است، این است که رتبه سایت شرکت را بررسی کنید. اگر رتبه خوبی داشته باشد، به این معنی است که می توانید به آن اعتماد کنید. اگر نه، بهتر است فاکتورهای بعدی را هم بررسی کنید تا ببینید که آن شرکت به دردتان می خورد یا نه.

  • بررسی رزومه کاری شرکت

هر شرکت رزومه کاری خاص خودش را دارد و معمولاً به عنوان نمونه کار در سایت خود درج می کند. البته گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی نمونه کارهای زیادی نداشته باشد اما لازم است که چند نمونه کار را در سایت خود قرار داده باشد. وجود چند نمونه کار در سایت نشان می دهد که یک شرکت سئو چقدر می تواند قوی عمل کرده باشد و احتمال آن که پروژه شما به موفقیت برسد، چقدر است. گاهی اوقات یک شرکت سایتی را در کلمات کلیدی ساده به رتبه های اول می رساند؛ بنابراین باید سختی آن کلمه کلیدی را هم در نظر بگیرید.

البته اگر کلمات کلیدی شما کلمات سختی نیستند، ایرادی ندارد. ممکن است همان شرکت گزینه مناسبی برای انجام پروژه شما باشد اما اگر کلمات کلیدی شما پر رقابت و سخت هستند، بهتر است حواستان به این موضوع باشد که شاید آن شرکت نتواند انجام دهد. پس بررسی نمونه کارها اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن دقت کنید.

  • بررسی خدمات ارائه شده توسط شرکت

سئو فرآیندی است که در آن چند عامل اهمیت دارند و تنها یک عامل نیست! در واقع سئو یک کار نیست، بلکه مجموعه ای از کارها است و باید حواستان به این موضوع باشد. باید ببینید که یک شرکت سئو چه خدماتی ارائه می کند. اگر به محتوا نیاز داشته باشید که قطعاً دارید، آیا همان تیم این کار را انجام می دهد یا باید به دنبال شرکت دیگری بگردید؟ در کنار فرآیند تولید محتوا لینک سازی قدرتمند هم انجام می دهد یا باید خودتان این کار را انجام دهید؟ همه این مسائل را باید در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین شرکت را انتخاب کنید.

شرکت سئویی می تواند بهترین انتخاب باشد که همه کارها را خودش انجام دهد و نیازی به پیدا کردن تیم یا شرکت دیگری برای انجام کارها نباشد. معمولاً شرکت های معتبر تیم های مختلفی دارند که همه کارها را خودشان انجام می دهند، مگر آن که بخواهید بخشی از کار نظیر تولید محتوا را خودتان انجام دهید.

  • بررسی اعضای تیم سئو شرکت مورد نظر

یکی دیگر از کارهایی که می توانید برای انتخاب تیم سئو انجام دهید، این است که اعضای آن را بررسی کنید. گاهی اوقات اعضای تیم سئو شناخته شده هستند و بسیاری از کسب و کارها این اعضا را می شناسند. البته اگر اعضای تیم شناخته شده نیستند، به این معنی نیست که فرآیند سئو به خوبی انجام نمی شود. بلکه ممکن است تحت نام آن شرکت کار کرده باشند و واقعاً هم قوی عمل کنند. اما اگر اعضای تیم شناخته شده هستند و از آن ها به عنوان افراد متخصص سئو در جامعه کسب و کار آنلاین یاد می شود، می تواند یک گزینه مناسب باشد.

شرکت های معتبر معمولاً نام اعضای تیم خود را در بخشی از سایت خود درج می کنند تا کاربران راحت تر بتوانند اعتماد کنند و پروژه خود را به آن ها بسپارند. می توانید این صفحه را در سایت شرکت مورد نظر پیدا و از آن استفاده کنید.

مهم ترین دلایل قطع همکاری با شرکت های سئو که باید حواستان باشد!

اکنون که با نکات پیدا کردن شرکت مناسب سئو آشنا شدید، باید بدانید که باز هم امکان قطع همکاری وجود دارد! همیشه انتخاب بهترین شرکت سئو به این معنی نیست که پروژه شما به بهترین شکل ممکن جلو می رود. به دلایل مختلف ممکن است بخواهید قطع همکاری کنید. پس باید حواستان باشد که این دلایل را بشناسید و آن ها را با شرکت مطرح کنید. در این بخش از مقاله به بررسی کامل این دلایل می پردازیم تا راحت تر بتوانید برای انتخاب شرکت سئو تصمیم بگیرید:

دلایل مربوط به شما برای قطع همکاری

از مهم ترین دلیل هایی که باعث می شود تا قطع همکاری کنید، خودتان هستید. در واقع همیشه نباید قطع همکاری از سمت شرکت باشد. گاهی اوقات مشکل از سمت کارفرما است که باید با مسائل مربوط به آن آشنا شوید. مهم ترین مسائلی که باعث می شود تا با شرکت سئو قطع همکاری کنید را در این بخش از مقاله بررسی می کنیم. دانستن این دلایل باعث می شود تا بتوانید همکاری بهتری داشته باشید و پیش از آن که بخواهد مشکلی برای شما پیش بیاید، به این موضوعات فکر کنید. مهم ترین دلایلی که مربوط به شما هستند و می تواند منجر به قطع همکاری شود، عبارتند از:

  • انتظارات غیر واقعی از شرکت سئو

اولین و مهم ترین دلیلی که باعث می شود تا بسیاری از همکاری های سئو با شکست مواجه شود، انتظارات غیر واقعی است. گاهی اوقات ما به عنوان کارفرما از شرکت سئو انتظار غیر واقعی داریم. در حالی که شرکت های سئو چهار چوب خاص خودشان را دارند و نمی توانند خارج از آن عمل کنند. البته که همان کارهایی که در چهار چوب خودشان انجام می دهند هم به رشد سئو و آن چیزی که واقعا نیاز دارید نه انتظار، کافی است. انتظارات غیر واقعی نظیر رسیدن به رتبه اول گوگل در مدت زمان کوتاه از مهم ترین دلایلی هستند که باعث می شود تا با شرکت سئو قطع همکاری کنید.

البته اگر با شرکت های دیگر هم همکاری کنید، باز هم این انتظار بی جا است. انتظار غیر واقعی و بی جا باعث می شود تا نتوانید به درستی همکاری خود را جلو ببرید و در نهایت حتی اگر با چند شرکت هم به صورت پشت سر هم همکاری کنید باز هم نتیجه نمی گیرید. پس بهتر است کمی با سئو آشنا شوید، مشاوره بگیرید و سپس به سراغ شرکت های سئو بروید.

  • نداشتن بودجه کافی برای سئو سایت

سئو مزایای زیادی دارد اما گاهی اوقات هزینه های سنگینی در ابتدای مسیر دارد! در یک سال اولی که سئو را شروع می کنید، باید بودجه مشخصی را کنار بگذارید. گاهی اوقات این بودجه تا چند ده میلیون تومان هم پیش می رود و شما باید توانایی تامین چنین بودجه ای را داشته باشید. مثلاً اگر قرار است در یک سال اول 100 میلیون تومان خرج سئو کنید، آیا توانایی آن را دارید؟ اگر نداشته باشید و همکاری را شروع کنید، پس از مدتی باید قطع همکاری کنید. چرا که کارهایی نظیر لینک سازی، رپورتاژ آگهی، تولید محتوا و… بدون بودجه انجام نمی شود. پس سئو در ابتدای شروع کار هزینه بر است و باید بتوانید از پس آن بر بیایید.

جالب است که گاهی اوقات برخی از کارفرماها انتظار دارند که با هزینه بسیار کم با کلمات کلیدی که رقابت سنگینی دارند بالا بیایند. این انتظار کاملاً بی جا است! چرا که با وجود مزایای سئو اما نمی توان بدون بودجه و هزینه کردن به رتبه های خوب دست پیدا کرد.

  • سرسخت بودن رقبا

در برخی حوزه کلمات کلیدی بسیار سرسخت هستند و نمی توان در مدت زمان کوتاه و بدون استراتژی قوی به آن ها رسید. مثلاً اگر در حوزه موبایل دقت کنید، متوجه می شوید که هزاران سایت حضور دارند که هر کدام از آن ها هم روی سئو تمرکز ویژه ای کرده اند. یکی از مهم ترین دلایل قطع همکاری با شرکت های سئو این است که رقیبان شما سرسخت هستند. در چنین شرایطی باید هزینه های زیادی را متحمل شوید و البته زمان زیادی هم طول می کشد. گاهی اوقات بیش از یک سال طول می کشد تا بتوانید به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید، لینک های اول گوگل هم که زمان بیشتری طول می کشد.

این موضوع بخاطر ایراد شرکت سئو نیست، بلکه ایراد از رقابت سنگین است! بهتر است پیش از شروع همکاری کمی با میزان رقابت حوزه کاری خود آشنا شوید. در این صورت است که می توانید یک همکاری موفق و عالی را شروع کنید. اگر حوزه رقابتی شما سنگین است، باید به فکر تامین بودجه باشید. اگر بودجه کافی ندارید، شاید بهتر باشد ابتدا روی روش های دیگر مارکتینگ تمرکز کنید و سپس به سراغ سئو بروید.

  • صبر نداشتن برای رسیدن به جایگاه مناسب

بسیاری از ما در بسیاری از مسائل صبر نداریم و می خواهیم هر چه سریع تر به چیزی که می خواهیم برسیم! در حالی که در سئو این طور نیست. واقعاً باید صبور باشید تا بتوانید از روش های قانونی به رتبه های عالی برسید. البته از روش های غیر قانونی و کلاه سیاه سئو هم می توانید در مدت زمان بسیار کوتاه به رتبه های خوب برسید اما ماندگار نیست. در حالی که ما روی سئو تمرکز می کنیم تا بتوانیم برای همیشه از طریق آن ترافیک جذب کنیم. اگر این اتفاق نیفتد، سئو به درد نمیخورد. پس به فکر روش های قانونی و کلاه سفید سئو باشید.

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا قطع همکاری با شرکت های سئو را تجربه کنیم، صبر نداشتن است. هر چقدر صبر ما کمتر باشد، باعث می شود تا برای رسیدن به نتایج عجله کنیم. در نهایت هم به این نتیجه می رسیم که شرکت سئو مورد نظر توانایی رساندن سایت به رتبه های اول را ندارد. در نهایت هم با آن شرکت قطع همکاری می کنیم! شاید هم شرکتی را پیدا کنیم که در زمان کوتاه ما را به رتبه های اول برساند، اما با روش های کلاه سیاه. شاید هم فکر کنیم که سود کرده ایم، اما در واقع ضرر بزرگی کرده ایم.

دلایل مربوط به شرکت سئو برای قطع همکاری

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا با شرکت های سئو قطع همکاری کنید، مربوط به شرکت سئو است. همیشه که ایراد از سمت کارفرما نیست، گاهی اوقات هم واقعاً ممکن است شرکت سئو ایراد داشته باشد. برای آن که بتوانید با یک شرکت مناسب همکاری کنید، بهتر است دلایل مربوط به قطع همکاری با شرکت سئو که مربوط به شرکت است را هم بشناسید. در این بخش از مقاله 4 مورد از مهم ترین دلایل آن را بررسی می کنیم تا راحت تر شرکت مورد نظر خود را انتخاب کنید:

  • عدم توانایی در فرآیند سئو

پیش از آن که بخواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم، بهتر است به یک سوال پاسخ دهیم. چرا کسب و کارها حاضر می شوند با یک شرکت سئو همکاری کنند؟ دو دلیل مهم وجود دارد. اولین دلیل این است که زمان کافی برای انجام سئو را ندارند. دومین دلیل هم این است که اصلاً توانایی انجام فرآیند سئو را ندارند. به همین دلیل است که کسب و کارها حاضر می شوند با شرکت های سئو همکاری کنند. حال اگر یک شرکت سئو توانایی انجام فرآیند سئو را نداشته باشد، چه دلیل وجود دارد که بابت خدمات نصف نیمه ای که به ما ارائه می دهد هزینه کنیم؟

در چنین شرایطی قطعاً همکاری با آن شرکت سئو را قطع می کنیم. البته ممکن است آسیب های زیادی به سئو سایت ما برسد! چرا که استراتژی هر شرکت با شرکت دیگر متفاوت است. پس بهتر است از همان ابتدا مطمئن شوید که یک شرکت واقعاً توانایی انجام سئو را دارد و سپس پروژه خود را به دست او بسپارید.

  • عدم پیگیری فرآیند سئو

گاهی اوقات یک شرکت توانایی انجام پروژه را دارد اما آن را پیگیری نمی کند. دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد! از نداشتن وقت و قبول کردن پروژه های جانبی گرفته تا مسائل دیگری نظیر تنبلی کارمندان آن شرکت. هیچ کسب و کاری حاضر نیست بابت پیگیری نکردن فرآیند سئو هزینه پرداخت کند. در حالی که شما در حال پرداخت هزینه های سئو هستید، اما متوجه می شوید که کار خاصی انجام نمی شود یا نظمی در انجام کارها وجود ندارد. در چنین شرایطی هر کسی قطع همکاری خود را با آن شرکت سئو اعلام می کند و دیگر حاضر نیست با آن شرکت همکاری کند.

البته شرکت های حرفه ای متعهد هستند و اگر پروژه ای را قبول کرده باشند، مگر در شرایط اضطراری قطعاً آن را انجام می دهند. پس اگر شرکت معتبری را انتخاب کرده اید، جای نگرانی نیست. گزارش گرفتن به صورت منظم (هفتگی و ماهانه) می تواند گزینه مناسبی باشد تا مطمئن شوید که پروژه شما به صورت منظم و درست در حال انجام است.

  • عدم ارائه گزارش های سئو

شرکت های سئو موظف هستند بابت کارهایی که روی سایت شما انجام می دهند، گزارش ارائه کنند. شرکت های بزرگ ریز جزئیات را ارائه می کنند و جای نگرانی نیست. از کارهای سئو گرفته تا کارهای فنی که روی سایت انجام می شود همگی باید در گزارش وجود داشته باشد. حال اگر شرکتی به شما گزارش ارائه نکند، احتمالاً کاری هم روی سایت شما انجام نمی دهد. حتی اگر کاری انجام دهد، حسی که شما از این شرکت می گیرید دقیقاً همین است. اگر شرکتی به شما گزارش نمی دهد، بهتر است با آن قطع همکاری کنید! چرا که کارها به صورت شفاف به شما گزارش نمی شود و احتمالاً ایرادی در کار وجود دارد.

گزارش های سئو معمولاً به صورت ماهانه ارائه می شود اما اگر نیاز دارید که به صورت هفتگی برای شما گزارش ارسال شود، می توانید این موضوع را با شرکت سئو در میان بگذارید. شاید شرایط را به صورتی برای شما فراهم کردند که گزارش ها را به صورت هفتگی دریافت کنید و جای نگرانی نباشد.

  • استفاده از روش های غیر قانونی سئو

یکی از مهم ترین نگرانی هایی که بسیاری از کسب و کارها در مورد برون سپاری کارهای سئو دارند، این است که شرکت مورد نظر از روش کلاه سیاه یا همان روش غیرقانونی سئو استفاده کند. در چنین شرایطی شاید سایت برای مدت زمان کوتاهی به رتبه خوبی دست پیدا کند اما زمان زیادی طول نمی کشد که سایت توسط گوگل جریمه می شود. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا همکاری خود را با یک شرکت سئو قطع کنید، دقیقاً همین موضوع است. البته که اگر از روش کلاه سیاه استفاده شود، سایت شما ضربه بزرگی می بیند و قطع همکاری هم آن را جبران نمی کند. 

بهترین راه کار این است که به سراغ شرکت های معتبر و مطمئن بروید. شرکت های معتبر هیچ وقت اعتبار خود را بابت یک پروژه زیر سوال نمی برند. اگر هم از روش های کلاه سیاه استفاده کنند، تنها درصد کمی از پروژه با آن جلو می رود و بخش بزرگی از پروژه کلاه سفید است. در واقع از روش کلاه خاکستری استفاده می کنند! در این صورت هم آن قدر تجربه دارند که مشکلی برای سایت شما پیش نیاید.

اگر لازم است، با شرکت سئو قطع همکاری کنید!

گاهی اوقات بر اساس شرایط شاید بخواهید با شرکت سئو سازش کنید اما معمولاً شرکتی که نتوانسته باشد رضایت شما را جلب کند، در آینده هم این اتفاق نخواهد افتاد. در سئو تعارف نداریم! چرا که اگر سایت جریمه شود یا لطمه بخورد، زمان و هزینه زیادی لازم است تا به روز اول برگردد. حتی گاهی اوقات با وجود هزینه های سنگین باز هم سایت از جریمه خارج نمی شود و باید قید سایت خود را بزنید. به همین دلیل، در سئو تعارف نداریم. اگر سئو سایت آسیب ببیند، درآمد شما کاهش زیادی پیدا می کند. این یعنی آسیب زدن به کسب و کار که ممکن است باعث شکست کسب و کارتان هم شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *