تبلیغات اینترنتی و مارکتینگ در دنیای وب بخش عظیمی را تشکیل می‌دهند که راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید نیازمند فعالیت و سرمایه‌گذاری بخشی از هزینه‌های ماهانه بر روی بخش تبلیغات است. استفاده از تبلیغات با روش‌های مختلفی صورت می‌پذیرد که شاید بتوان یکی از مهم‌ترین منابع تبلیغاتی جهان را سرویس تبلیغاتی گوگل دانست. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از برترین سرویس‌های تبلیغاتی دنیا که توسط شرکت گوگل راه‌اندازی شده و توسعه یافته است، آشنا کنیم.

تبلیغات گوگل یا Google Adwords چیست؟

سرویس Google Adwords یکی از برترین سرویس‌های گوگل است که در آن کاربران مختلف بر روی تبلیغات کلمات کلیدی تمرکز می‌کنند؛ چنین کاربرانی در کنار سئوی کلمات کلیدی که ممکن است بخاطر رقابت و مسائل دیگر بازدهی دیرتری داشته باشند، بر روی تبلیغات کلمات کلیدی یا همان تبلیغات گوگل تمرکز می‌کنند تا بتوانند توسط کلمات کلیدی با رقابت شدید نیز در صفحات اول ظاهر شوند. این سرویس تبلیغاتی برای موتور جستجوی گوگل نیز درآمد بسیار چشم‌گیری دارد و جالب است بدانید بسیاری از شرکت‌های بزرگ در حوزه‌های مختلف کاری بر روی این سیستم تمرکز کرده‌اند.

آیا استفاده از سیستم تبلیغاتی گوگل موثر است؟

اگر شما قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار آنلاین بر پایه اینترنت را داشته باشید، قطعا بخشی از سرمایه خود را صرف تبلیغات از روش‌های مختلف می‌کنید! به طور مثال اگر کسب‌وکار شما مربوط به شغل اصلی شما است، می‌توانید از تبلیغات موجود در فضای شهر (بیلیبوردهای تبلیغاتی) یا از سایت‌های مختلف جهت دیده شدن تبلیغات خود استفاده کنید. سودی که قرار است از طریق تبلیغات نصیب شما شود ممکن است برای شما خوش‌آیند باشد اما قطعا این سود کمتر از ۱۰۰ درصد است! سرویس گوگل به بسیاری از کسب‌وکارها کمک کرده است تا بتوانند سود و درآمد فعلی خود را از مقدار معین تا چندصد برابر افزایش دهند که این آمار بسیار خیره‌کنند است! اگر قصد تبلیغات در فضای آنلاین را دارید، یکی از گزینه‌های پیش‌روی شما سرویس گوگل‌ادوردز است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید کسب‌وکار خود را چندبرابر رونق بیشتری ببخشید.

استفاده از سرویس‌های مختلف برای طراحی یک تبلیغات بهینه!

همانطور که می‌دانید سرویس‌های گوگل مهم‌ترین منبع برای آنالیز کسب‌وکارهایی است که بر پایه وب‌سایت در حال فعالیت هستند. سرویس‌های مختلفی نیز گوگل‌ وب‌مسترتولز، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادورز و… کاملا با یکدیگر هماهنگ هستند و برای استفاده از تبلیغات گوگل می‌توانید آمار نتایج جستجوی پیشین سایت خود را بررسی و بر اساس آن، بر روی کلمات کلیدی تبلیغات خود تمرکز کنید! به طور مثال شما در گوگل آنالیز به دنبال کلمات کلیدی پرترافیک خود می‌گردید که در اینصورت تعدادی از کلمات کلیدی مهم را که با کسب‌وکار شما متناسب است و قصد دارید با آن در گوگل دیده شوید را انتخاب می‌کنید. این کلمات را به همراه هزینه موردنیاز به گوگل ارائه می‌کنید تا در صورت جستجوی کاربران، به سایت شما مراجعه کنند.

نمایش تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟

اگر در گوگل به دنبال یک کلمه خاص بگردید، در بالا یا پایین نتایج جستجو با بخشی مواجه می‌شوید که حاوی دو یا سه لینک خاص و متمایز از سایر لینک‌ها است. این لینک‌ها با رنگ سبز کلمه‌ای به نام AD را در کنار خود نمایش می‌دهند که نشان‌دهنده تبلیغات گوگل است و جالب است بدانید این لینک‌ها به غیر از ۱۰ لینک نمایشی در بخش نتایج جستجو هستند.

برنده رقابت SEM یا بازاریابی موتورهای جستجو

ممکن است برای برخی از کاربران سوال پیش بیاید که موتورهای جستجوی دیگر نظیر یاهو و بینگ نیز دارای چنین سرویس‌هایی هستند اما به وضوح مشخص است که سیستم گوگل برنده این رقابت خواهد بود! گوگل رتبه اول سایت‌های پرترافیک دنیا را دارا است و در بین ایرانیان نیز این موتور جستجوگر معمولا رایج‌تر است. همچنین سرویس آنالیزی این سیستم بسیار قدرتمندتر از سایر سیستم‌های تبلیغاتی موجود در دنیا است که اگر بخواهید یکی از سرویس‌های تبلیغات را انتخاب کنید، قطعا گوگل در راس انتخاب شما قرار دارد مگر آنکه بخواهید در چند موتور جستجو اقدام به استفاده از تبلیغات کلمات کلیدی کنید.

سرویس گوگل‌ادوردز، بزرگترین منبع درآمد شرکت گوگل در سال‌های اخیر

بخش جستجوی گوگل مهم‌ترین و پرترافیک‌ترین بخش این شرکت بزرگ است که سرویس گوگل ادوردز نیز بر اساس همین بخش طراحی و راه‌اندازی شده است! حال فرض کنید شما مدیر یک سایت یا مجموعه باشید که بخشی از آن مخاطبان بسیار زیادی داشته باشند که در اینصورت قطعا بر روی آن بخش تمرکز بیشتری می‌کنید. گوگل‌ادوردز نیز دقیقا همان سیستمی است که گوگل سعی کرده بر روی آن تمرکز زیادی کند تا بتواند درآمد حاصل از آن را به حداکثر خود برساند و حالب است بدانید این آمار روز به روز در حال افزایش است. سرویس گوگل‌ادوردز در حال حاضر بیشترین درآمد را از میان سرویس‌های ارائه شده توسط گوگل نصیب این شرکت بزرگ می‌کند که البته از طرف دیگر برای کاربران این سیستم نیز بسیار مفید واقع شده است. این سیستم حرفه‌ای تقریبا بیش از ۹۵درصد درآمدهای گوگل را شامل می‌شود که رقم بسیار بزرگی را نشان می‌دهد.

موفقیت در کسب‌وکار با استفاده از تبلیغات گوگل وابسته به بهینه بودن تبلیغات شما است!

برخی از کاربران با اینکه از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنند، اما در نهایت رضایت کافی را از میزان بازدهی آن ندارند! برای تبلیغات در گوگل باید حداکثر توان مالی را به کار گرفت اما مهم‌تر از آن، کلمات کلیدی مورد استفاده در گوگل را نیز درنظر بگیرید. سعی کنید بر روی کلمات کلیدی پرترافیک و البته متناسب با کسب‌وکار خود استفاده کنید تا حداکثر بازدهی را داشته باشد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو