مایکروسافت دستیار صوتی خود با نام کورتانا را دو سال پیش برای گوشی آیفون عرضه کرد و بسیاری از کاربران این پلتفرم از این محصول کارآمد استفاده می‌کردند. حالا بعد از مدت‌ها، این کمپانی بزرگ کورتانا را برای آیپد نیز ارائه کرده تا کاربران تبلت‌ اپل از آن بی‌بهره نمانند.

البته باید در نظر گرفت که کورتانا همچون سیری فوق‌العاده نیست و به اندازه الکسا نیز رفتاری دوستانه ندارد، اما دستیار صوتی مایکروسافت ویژگی‌های خاص به خود را دارد و یکی از آن‌ها نصب بودن روی سیستم عامل ویندوز است. ویژگی منحصر به فردی که باعث شده وسعت استفاده از آن‌ میلیون‌ها بار بیشتر از دیگر دستیارهای صوتی باشد.

کورتانا بر روی آیپد

با اینکه دو سال طول کشید تا در آپدیت جدید کورتانا، امکان دانلود آن برای آیپد نیز فراهم شود، اما در نهایت تغییر محسوسی در کلیت برنامه برای پلتفرمی متفاوت را مشاهده نخواهید کرد. در واقع گویی شما هنوز دارید از نسخه آیفون استفاده می‌کنید با این تفاوت که حالا برنامه برای اجرا بر روی یک صفحه بزرگتر نیز آماده سازی شده است. خوشبختانه حالا که قرار بر عرضه این برنامه بوده، دست‌اندرکاران مایکروسافت کار را به خوبی انجام داده‌اند و این محوصل به خوبی در آیپدهایی با اندازه‌های مختلف کار می‌کند و از این بابت مشکلی دیده نمی‌شود.

غیر از بحث نصب بر روی آیپد، مایکروسافت اعلام کرده که حالا کورتانا بر روی دستگاه‌های iOS 20 درصد عملکرد سریع‌تری دارد که در نهایت به کارایی بهتر آن منجر می‌شود.

در حال حاضر می‌توانید از این محصول بخواهید تا اخبار را برایتان بخواندن، قراری در تقویمتان تنظیم کند و بسیاری عملگرهای اینچنینی. متاسفانه با توجه به ماهیت سیستم عامل iOS، تمامی امکانات کورتانا در قالب برنامه خود باقی می‌ماند و دسترسی آن به دیگر بخش‌های iOS امکان پذیر نخواهد بود.

بودن در حریم دشمن

مایکروسافت می‌داند که به واسطه حضور کورتانا در ویندوز، این دستیار صوتی در نبرد بین برنامه‌های این‌چنینی حداقل باقی خواهد ماند، اما به خوبی به این قضیه پی برده که برای برنده بودن باید وارد حریم دیگر پلت‌فرم‌ها هم بشود که حضور در آیپد در راستای چنین برنامه‌ای صورت گرفته است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *