حالا که فیلم سوپر ماریو در سینماهای جهان، فروش میلیاردی به دست آورده، بار دیگر نگاه‌ها به این لوله کش ایتالیایی برگشته است که چندین سال است روی کنسول‌های مختلف نینتندو فروخته وبازی می شود و نسل‌های مختلف عاشقش هستند.

جالب است که هر کس در هر سن و سالی، با یک سری از بازی‌های ماریو خاطره‌ دارد. برای آن‌هایی که سن و سالشان بیشتر است، ماریو به معنای کنسول میکرو بوده و بعدا خیلی‌ها با DS، نینتندو 64 یا حتی Wii آن را بازی کرده‌اند. در نوشته امروز، قصد داریم به شما یاد دهیم تا دوباره آن‌ بازی‌ها را روی گوشی اندرویدی خود تجربه کرده و یک تجدید خاطره داشته باشید.

کدام بازی‌های سوپر ماریو را می‌توانید روی اندروید بازی کنید؟

تقریبا تمامی بازی‌ها به جز نسخه‌های نینتندو سوییچ را می‌توانید روی موبایل انجام دهید. برای مثال، بازی‌های سری اصلی که به این روش قابل بازی هستند به شرح زیر خواهند بود:

  • کنسول NES: سوپر ماریو بروز 1، 2 و 3
  • کنسول SNES: سوپر ماریو ورد
  • کنسول نینتندو 64: سوپر ماریو 64
  • کنسول گیم کیوب: سوپر ماریو سانشاین
  • کنسول Wii: سوپر ماریو گالکسی 1و 2

البته با همین روش، خیلی بازی‌های دیگر از سری ماریو مثل ماریو کارت یا ماریو پارتی را هم می‌توانید بازی کنید.

 به چه چیزهایی برای انجام بازی‌های کلاسیک ماریو احتیاج دارید؟

به غیر از گوشی اندرویدی نسبتا جدید، به دو چیز برای اجرای بازی‌ها احتیاج خواهید داشت. اولی یک شبیه ساز و دیگری رام بازی یا همان نسخه دیجیتال بازی که باید از روی اینترنت دانلود کنید. شبیه ساز برنامه‌ای است که محیط کنسول مد نظر که بازی روی آن عرضه شده را ایجاد کرده که به واسطه‌ی آن، شما امکان اجرای نسخه دیجیتال بازی را خواهید داشت. بعضی از شبیه‌ سازها از Netplay نیز پشتیبانی می‌کنند که امکان انجام بازی‌های چند نفره و آنلاین را هم می‌دهند.

با چه گوشی‌هایی امکان انجام این بازی‌ها را خواهید داشت؟

نمی‌توان در این مورد یک نسخه واحد پیچید. اگر بازی‌های قدیمی کنسول NES را بخواهید اجرا کنید، تقریبا تمامی گوشی‌های اندرویدی جدید -حتی گوشی‌های ارزان قیمت- امکان اجرای آن‌ها را دارند اما مثلا اگر به سراغ بازی‌های Wii بروید، نیاز به گوشی قوی خواهید داشت. از طرفی، برای بعضی از عناوین مثل سوپر ماریو سان شاین، به خاطر پیچیدگی‌های کنترل آن، بهتر است که از دسته‌های جدا که روی گوشی استفاده می‌شود، استفاده نمایید.

شبیه‌سازی‌هایی برای اجرای بازی‌های ماریو

برای بازی‌های مختلف شما نیاز به شبیه‌سازهای متفاوتی نیز دارید که در ادامه، یکی یکی به آن‌ها خواهیم پرداخت:

شبیه ساز NES

NES که در ایران به میکرو معروف است، دارای شبیه‌ ساز بسیار خوبی به نام NES.emu بوده که در خود گوگل پلی استور موجود است اما خب باید چند دلاری برایش پرداخت کنید. این شبیه ساز ظاهر ساده‌ای دارد، امکان ذخیره بازی را به شما داده و همچنین تمامی بازی‌ها را بدون مشکل اجرا می‌کند. البته شبیه‌ سازهای رایگان نیز برای اجرای بازی‌های NES روی اندروید وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها Lemuroid است.

شبیه ساز SNES

SNES نسل بعدی کنسول نینتندو بود و برای اجرای بازی‌های این کنسول، خیلی راحت می‌توانید شبیه ساز رایگان SNES9x EX+ را نصب کرده و از بازی‌ها لذت ببرید. این برنامه به شدت شبیه به شبیه ساز قبلی بوده و قابلیت‌های خیلی خوبی دارد که به تجربه بهتر بازی‌ها برایتان می‌انجامد.

شبیه ساز نینتندو 64

این که حالا می‌توان، به راحتی بازی‌های نینتندو 64 را روی موبایل بازی کرد، واقعا لذت بخش است. خیلی‌ها به خاطر همه گیر نشدن نینتندو 64، امکان انجام بازی سوپر ماریو 64 هم نداشتند که یک بازی سه بعدی و فوق‌العاده لذت بخش است. M64Plus FZ گزینه‌ی رایگان برای اجرای بازی‌ها بوده M64Plus FZ Pro با امکانات اضافه با قیمت 4 دلار عرضه شده است. از امکانات نسخه پولی می‌توان به امکان پشتیبان گیری از سیو گیم‌ها بر روی گوگل درایو و همچنین انجام بازی چند نفره آنلاین اشاره کرد.

شبیه گیم کیوب و Wii

شبیه ساز Dolphin برای سال‌هاست که امکان اجرای بازی‌های این دو کنسول را بر روی دستگاه‌های مختلف عملی کرده و همچنین دارای یک نسخه اندروید نیز هست و می‌توان به وسیله‌ی آن، بازی‌های سوپر ماریو را اجرا کرد. انجام بازی‌های گیم کیوب از جمله بازی‌های ماریو روی اندروید راحت و لذت بخش خواهد بود اما در مورد کنسول Wii با توجه به کنترل‌های خاص این کنسول، هدایت ماریو روی گوشی کمی با چالش خواهد بود. این را هم مد نظر بگیرید که این شبیه ساز کاملا رایگان ارائه شده است.

بازی‌ها را از کجا دانلود کنیم؟

گذاشتن بازی‌های قدیمی روی اینترنت در کل قانونی نیست اما سایت‌های مختلفی هستند که می‌توانید بازی‌ها را از آن‌جاها دانلود کنید. برای مثال سایت emulatorgames دارای صفحه مخصوص دانلود بازی‌های ماریو و تمامی عناوین گفته شده و خیلی بازی‌های اسپین آف این سری را در آن‌جا پیدا خواهید کرد. چندین سایت این چنینی بر روی اینترنت وجود دارند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم، حتما به انجام بازی‌های مختلف از نسل‌های قدیمی روی موبایل بپردازید، مطمئن باشید، خیلی از آن بازی‌ها، از بازی‌های پلتفرم موبایل که حالا عرضه می‌شوند، بهتر هستند.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *