برای جذب مخاطب، نوشتن پستی که سئوی مناسبی داشته باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که شما هم قصد دارید یک پست وبلاگی مناسب سئو بنویسید، می‌بایست کلماتی را که می‌خواهید در جستجوی گوگل پیدا شوند، در مکان برجسته‌ای قرار دهید. لازم است بدانید که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به شدت خوانایی متن شما را مختل می‌کند و اثر منفی بر روی مخاطب می‌گذارد. این متن نکاتی در مورد نوشتن این پست‌های وبلاگی ارائه می‌دهد که سئو پسند و قابل خواندن باشد.

۵. از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید

همان طور که در بخش اول مطرح شد، پر کردن مقاله با کلمات کلیدی، جذابیت خواندن آن را کاهش می‌دهد. فکر کردن به مترادف‌ها نسبتا آسان‌تر است. اما فکر کردن به کلمات کلیدی مرتبط کمی چالش‌برانگیز است. به همین دلیل برای پیدا کردن عبارات کلیدی مرتبط و روند جستجوی ساده‌تر می‌توانید از ابزار SEMrush استفاده کرد.

۶. طول مقاله خود را بهینه کنید

مطمئن شوید که پست‌های وبلاگ شما حداقل ۳۰۰ کلمه داشته باشد اما طول مقاله خود را متعادل نگه دارید. گوگل مقالات طولانی را دوست دارد. با این حال، اگر مقاله شما بیش از حد طولانی باشد، می‌تواند کاربران را بترساند و از حوصله آنها خارج باشد. توصیه می‌کنیم فقط زمانی مقالات طولانی بنویسید که می‌دانید نویسنده ماهری هستید. اگر مطمئن نیستید که یک پست وبلاگ چقدر باید باشد، مقالات مرتبط را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که با استفاده از عبارت کلیدی تمرکز خود در سراسر متن خود، مطمئن شوید که یک پست وبلاگی سئو پسند خواهید داشت.

۷. پیوند به محتوای موجود

در صورتی که قبلا مطالبی در مورد همان موضوع پست فعلی خود نوشته‌اید، فراموش نکنید که این پست را به آنها پیوند دهید. این پست وبلاگ جدید شما و پست‌های موجود را قوی‌تر می‌کند. چرا که در این موضوع اقتدار نشان می‌دهید. علاوه بر این، ساختار پیوند شما برای رتبه‌بندی شما در گوگل نیز مهم است. فراموش نکنید که پیوند دادن به محتوای دیگر در مورد یک موضوع برای خوانندگان شما عالی است. زیرا ممکن است که آنها هم علاقه‌مند به خواندن این پست‌های مرتبط باشند. این موضوع به آنها کمک می‌کند تا در سایت شما حرکت کنند. در واقع ما به این مورد پیوند داخلی می‌گوییم و مطمئن باشید که هم خوانندگان و هم گوگل برای آن از شما تشکر خواهند کرد. این پیوندها به آن‌ها کمک می‌کند تا محتوای شما را مدیریت کنند و روابط بین محتوای مختلف سایت شما را درک کنند. بنابراین برای پیوند دادن به محتوای قبلی‌تان زمان بگذارید.

۸. اجازه دهید دیگران پست شما را بخوانند

قبل از انتشار پست خود، اجازه دهید تا ابتدا شخص دیگری آن را بخواند. از آنها بپرسید که آیا مفهوم اصلی پست شما را درک می‌کنند یا خیر و از آنها دعوت کنید تا اشتباهات تایپی و گرامری را تصحیح کنند. این می‌تواند با ارائه دیدی عینی از خوانایی و جذابیت متن به شما کمک کند. اگر فردی در تیم خود دارید که اتفاقاً در موضوعی که در مورد آن می‌نویسید متخصص است، حتما پست خود را به او بدهید تا بخواند. به این ترتیب آنها می‌توانند بررسی کنند که آیا متن شما همه چیزهایی را که نیاز دارید پوشش می‌دهد یا خیر. در این میان ممکن است پیشنهادهایی هم برای بهتر کردن پست شما ارائه دهند.

۹. به طور منظم محتوا اضافه کنید

اضافه کردن منظم پست‌های وبلاگ جدید به وب سایت خود به گوگل می‌گوید که وب سایت شما زنده است. این مهم است زیرا اگر سایت شما فعال نباشد، گوگل کمتر آن را می‌بیند و این ممکن است بر رتبه‌بندی شما تأثیر منفی بگذارد. هر چند مطمئن شوید که هر چیزی که پست می‌کنید محتوای باکیفیتی است و با هدف جستجوی خوانندگان مطابقت دارد. اگر برای پست کردن منظم مقالات مشکل دارید، ممکن است ایده خوبی باشد که یک تقویم سرمقاله برای وبلاگ خود ایجاد کنید. این به شما امکان را می‌دهد که این فرآیند را به گونه‌ای ساختار دهید که متناسب با تیم شما باشد. همچنین ایده خوبی است که پست‌های وبلاگ قدیمی خود را هر چند وقت یک بار به روز کنید تا از کهنه شدن آنها جلوگیری کنید.

۱۰. از افزونه Yoast SEO استفاده کنید

ابزار تجزیه و تحلیل افزونه Yoast SEO به شما کمک می‌کند تا پست‌های وبلاگ خوانا و سئوپسندی بنویسید. با انتخاب مهمترین عبارت جستجویی که می‌خواهید مردم این صفحه خاص را پیدا کنند، شروع کنید. این عبارت کلیدی تمرکز شماست.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *