اگر از کاربران بخش توسعه‌ی وب سایت پرشین‌تولز باشید حتما تاکنون مقالات منتشر شده در ارتباط با سئو و بهینه‌سازی سایت را مشاهده کرده‌اید. ما نیز سعی کردیم در چند مقاله به بررسی فاکتورهای اساسی بپردازیم که اگر به آنها توجه کنید، می‌توانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. در این بخش از مقالات سئو که بخش پایانی است، به بررسی آخرین فاکتورهای سئو خواهیم پرداخت که شما نیز در کنار سایر فاکتورهای مطرح شده ملزم به رعایت این موارد نیز هستید.

خرید بک‌لینک غیرمنطقی و زیان‌ها آن

در مقالات گذشته به بررسی اهمیت بک‌لینک و خرید لینک از سایت‌های دیگر پرداختیم و گفتیم اگر نیاز باشد می‌توانید از سایت‌های با رتبه مناسب لینک یا تبلیغات متنی به صورت Follow خریداری کنید. این امر اگرچه تاثیر مثبت زیادی خواهد داشت اما باید به نکاتی در مورد آن توجه کنید! اولین موردی که باید در مورد آن بدانید، تعداد بک‌لینک‌هایی است که از سایت‌های دیگر خریداری می‌کنید. اگر تعداد لینک‌ها زیاد شود، گوگل شما را به عنوان سایت اسپم شناسایی می‌کند که در اینصورت علاوه بر هزینه‌های اعمال شده، سایت شما به صورت ناگهانی کاهش رتبه زیادی پیدا می‌کند.

دومین موردی که به چشم می‌خورد موضوع سایت‌هایی است که قرار است از آنها لینک دریافت کنید؛ یکسان بودن موضوعی سایت یا حداقل مرتبط بودن سایت‌ها مهم است اما این مورد زیاد حائز اهمیت نیست و می‌توانید از سایت‌های معروف که مخاطبان عمومی دارند نیز لینک دریافت کنید.

بنابراین سعی کنید در خرد بک‌لینک تعداد آن را رعایت کنید تا بتوانید علاوه بر اینکه تاثیر مثبت و بازخورد مناسب از طرف موتور جستجو نظیر گوگل دریافت کنید، بتوانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی نمایید.

انواع ریدایرکت و انتقال لینک در سایت

همانطور که می‌دانید لینک‌ها اهمیت بسیار زیادی دارند و در تمامی موارد سایت باید آنها را رعایت کرد. یکی از مواردی که ریدایرکت در آن اهمیت دارد، ریدایرکت و انتقال لینک‌ها به سایت‌های دیگر یا سایت خودتان است. از انتقال لینک در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود که باید بتوانید اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کنید.

ریدایرکت ۳۰۱

یکی از مهم‌ترین انتقال‌های موجود در زمینه وب، ریدایرکت ۳۰۱ است که بسیاری از سایت‌ها از آن استفاده می‌کنند. ریدایرکت ۳۰۱ به انتقالی گفته می‌شود که در سایت برای انتقال کاربران و موتورهای جستجو از URL قبلی به URL جدید استفاده می‌شود. اهمیت این نوع انتقال لینک در سئوی سایت بسیار زیاد است و دلیل آن نیز این است که موتورهای جستجو از آدرس جدید مطالب سایت شما مطلع می‌شوند. با اینکار دیگر جای نگرانی برای از دست رفتن رتبه مطلب شما که با زحمت زیادی بدست آمده است، از بین نخواهد رفت.

لینک دادن به کلمات کلیدی به صورت معقول و منطقی

یکی دیگر از مواردی که در سایت‌های کوچک و بزرگ مشاهده می‌شود، لینک‌دهی به کلمات کلیدی اصلی در بخش‌های مختلف سایت است. یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که کلمات کلیدی به آدرس سایت لینک داده می‌شوند، محتوا و مطالب سایت است. در بسیاری از سایت‌های دیده می‌شود که در میان مطالب خود به کلمات کلیدی اصلی نظیر دانلود، طراحی سایت، میزبانی وب و… لینک داده می‌شود که تاثیر بسیار خوبی نیز خواهد داشت. گاهی نیز به سایت‌های دیگر که ممکن است سایت دیگری که مدیریت آن خودتان باشید، لینک داده می‌شود که در اینصورت باید دقت کنید. البته باید دقت کنید که کلمه کلیدی به سایت مرتبط با آن لینک داده شود! به طور مثال لینک دادن به یک سایت فیلم در کلمه کلیدی نرم‌افزار امری کاملا اشتباه بوده و برخلاف انتظارتان تاثیر منفی خواهد داشت.

در واقع شما با انجام چنین کاری سعی می‌کنید موتورهای جستجو نظیر گوگل را از وجود چنین سایت‌هایی در زمینه موردنظر خود مطلع می‌کنید و به صورت غیرمستقیم از گوگل می‌خواهید به چنین سایتی رتبه خوبی ارائه کند.

همچنین تعداد کلمات کلیدی لینک شده نیز بسیار مهم است؛ در مطالب خود اگر به کلمات کلیدی لینک‌ می‌دهید باید توجه داشته باشید که تعداد چنین لینک‌هایی از حد معقول بیشتر نشود تا بتوانید تاثیر مثبت آن را ببینید. معقول بودن تعداد لینک‌ها به معنای تناسب میان تعداد و متن لینک است تا گوگل شما را به عنوان اسپم شناسایی نکند.

لینک‌ گرفتن از سایت هم‌زبان برتر کشوری

یکی دیگر از مواردی که ممکن است با آن آشنا باشید، لینک گرفتن از سایت‌های برتر کشور خودتان است! به طور مثال اگر سایت شما فارسی است، سعی کنید به جای استفاده از چند بک‌لینک خارجی، از یک سایت ایرانی که رتبه خوبی در کشور دارد لینک بگیرید. تاثیر یک لینک هم‌زبان بسیار بیشتر از چند لینک خارجی است که این مورد را نیز باید مورد توجه قرار دهید.

سئوی کلاه‌سفید یا کلاه‌سیاه؟

سئوی کلاه سفید به اعمالی که توسط گوگل کاملا قانونی شناخته می‌شوند و پایداری بسیار بیشتری نسبت به سئوی کلاه سیاه دارد، گفته می‌شود. اگرچه استفاده از این روش در سئو ممکن است نیازمند زمان زیادی باشد، اما توجه کنید که پایداری سئو بسیار مهم‌تر از زمان بازدهی است.

سئوی کلاه‌سیاه نیز به اعمالی گفته می‌شود که ممکن است با قوانین سئو مغایرت داشته باشد و در صورت شناسایی شدن توسط گوگل می‌تواند باعث اسپم شدن سایت شما و قرارگیری آن در لیست سیاه گوگل منجر شود.

بهترین راه‌کار برای سئو استفاده از هردوی این روش‌ها که به آن Gray hat seo یا سئوی کلاه خاکستری گفته می‌شود، است. در اینکار علاوه بر راه‌کارهای قانونی می‌توانید از برخی اعمال سئوی کلاه سیاه نظیر دریافت بک‌لینک نیز استفاده کنید.

نتیجه‌گیری: در این مقاله که پایان مقالات سئو در زمینه افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو بود، به بررسی نکات پایانی سئو پرداختیم که با استفاده از آن می‌توانید سئوی سایت خود را افزایش دهید. همچنین اگر می‌خواهید مطالب سایت خود را در نتایج اولیه گوگل مشاهده کنید، تمامی فاکتورهای مطرح شده را باید رعایت کنید که البته برخی از فاکتورها از برخی دیگر مهم‌تر هستند.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *