بازی‌های Total War یکی از بازی‌های خاص ژانر استراتژی است که شیوه‌ای متفاوت را در پیش رو گرفت و در این زمینه موفق نیز بود. در سال‌های اخیر این سری روی وقایع و زما‌ن‌های تاریخی خاص تمرکز داشت و سعی داشت تا با ارائه مبارزات نفس گیر و هدایت جذاب ارتش‌ها، عناوینی درخور ارائه کند که در این مسیر نیز موفق بود.

Total War Saga: Troy اما حالا این سری معروف را به دنیای اساطیری برده است. جایی که قهرمانان و جادو وجود دارد و ماهیت این بازی را به کل تغییر می‌‌دهد. حالا سوال طرفداران این است که Troy چه بر سر مکانیزم بازی Total War خواهد آورد؟

تغییراتی که ریشه‌ای نیستند

Total War Saga: Troy شما را در دورانی بسیار دور قرار می‌دهد. دنیایی اساطیری که جذابیت خاص خود را دارد و شما می‌توانید در آن هدایت نیروهایی را به عهده بگیرید که از دل داستان‌ها بیرون آمده‌اند. اما واقعیت این است که عملکرد نیروها آنچنان که فکر می‌کنید کلیت بازی را تغییر نمی‌دهد. با این حال تفاوت‌هایی وجود دارد که بعد از اولین دور بازی به آن‌ها پی خواهید برد.

در بازی منابعی چون چوب، سنگ، غذا و برنز وجود دارد، اما طلا به سختی و به ندرت به دست می‌آید. به همین دلیل است که از این طلای با ارزش، عموما تنها در مبادلات خارجی استفاده خواهید کرد. بازی در زمینه‌ی مدیریت منابع سخت گیر است و حتی وقتی امپراطوری شما بسیار بزرگ نیز می‌شود، هنوز برای به خدمت گرفتن چند ارتش خاص با مشکل مواجه خواهید شد.

قهرمانان اساطیری

نکته‌ی مهم در مورد Troy وجود قهرمانان معروفی است که از دل کتاب‌های هومر بیرون کشیده شده است. این قهرمانان در مرکز داستان قرار دارند و هنرمندان بسیار خوبی صدای آن‌ها را کار کرده‌اند. هر کدام از آن‌ها نیز قابلیت‌های خاص خود را دارند و می‌توانید از آن‌ها در جاهای مختلف استفاده کنید.

در مجموع 8 قهرمان قابل بازی برای Total War Saga: Troy در نظر گرفته شده و شما می‌توانید داستان هر کدام در داستان پر پیچ و خم Troy را دنبال کنید. یکی از نکات جالب بازی این است که بعد از این که شما به اندازه کافی قدرتمند شدید، یکی از طرف‌های قدرتمند، نیروهای باقی مانده را متحد می‌کند و به یک خطر اصلی برای بازی تبدیل می‌شود. یک پیچش عالی که به پایان بازی طعمی لذت‌بخش می‌بخشد.

نکات مختلف در مورد Total War Saga: Troy

بازی در زمان ارائه شامل 8 جناح مختلف می‌شود. 4 جناح برای یونانی‌ها و 4 جناح برای تروجان‌ها. اما همان روز اول DLC برای بازی منتشر می‌شود و شما می‌توانید انتظار DLCهای بیشتر و جنا‌ح‌ها و قهرمان‌های بیشتری را نیز داشته باشید.

برای طرفداران بازی Total War این بازی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. چون به نظر ایرادات نسخه‌های پیشین برطرف شده و با یک داستان اساطیری بسیار جذاب، هم بخش کمپینی فوق‌العاده دلچسب خواهید داشت و هم در بخش چند نفره می‌توانید به عنوان اساطیر کهن به بازی با دیگر بازیکنان بپردازید. در مجموع Total War Saga: Troy یک عنوان عالی در این سری خواهد بود و بدون شک طرفداران این ژانر و حتی کسانی که تا به حال عنوانی از سری Total War  را تجربه نکرده‌اند را نیز به وجد خواهد آورد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *