استفاده از استوری اینستاگرام به صفحات تجاری کمک می‌کند تا بتوانند با کاربران خود ارتباط بهتری برقرار کنند. مزیت استوری اینستاگرام این است که تنها برای ۲۴ ساعت در دسترس است و پس از آن توسط کاربران دیده نمی‌شود. بسیاری از کاربران نمی‌دانند که چطور می‌توان یک استوری تاثیرگذار ایجاد کرد و از آن مهم‌تر اینکه چگونه باید یک استوری را آنالیز کرد! البته استوری اینستاگرام قابلیت جدیدی در اینستاگرام نیست اما پس از گذشت مدت زمان زیادی هنوز هم بزرگ‌ترین قابلیت اینستاگرام، استوری آن است. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل آموزش ایجاد و آنالیز استوری اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید صفحه اینستاگرام خود را حرفه‌ای‌تر مدیریت کنید.

انتشار استوری در اینستاگرام

در مرحله آخر آموزش استوری اینستاگرام به بخش اشتراک‌گذاری و انتشار استوری اینستاگرام می‌پردازیم. پس از آن که استوری خود را متناسب با نیاز و سلیقه خود ویرایش کردید، اکنون زمان آن را رسیده است که استوری خود را به اشتراک بگذارید. برای اشتراک‌گذاری استوری دو راه دارید:

  • همه چیز در مورد استوری اینستاگرام – بخش سوم
  • Send to؛ اشتراک‌گذاری برای تمام کاربران! به کمک این گزینه می‌توانید استوری خود را برای تمام فالوورهای خود به اشتراک بگذارید و به آن‌ها نمایش دهید. با انتخاب این گزینه تنها افرادی که آن‌ها را Hide کرده باشید نمی‌توانند استوری شما را ببینند اما بقیه فالوورهایتان استوری را مشاهده خواهند کرد.
  • Close Friends؛ اشتراک‌گذاری برای دوستان نزدیک! در مقاله آموزش استوری اینستاگرام به بررسی کلوزفرند در اینستاگرام پرداختیم و گفتیم که می‌توانید استوری خود را تنها به کاربران خاصی نمایش دهید. لیست این کاربران را می‌توانید شخصی‌سازی کنید و افراد جدیدی را به آن اضافه کنید. با انتخاب این گزینه استوری شما تنها به کاربرانی که در لیست کلوزفرند شما قرار دارند، نمایش داده می‌شود و به جای رنگ قرمز در اطراف استوری، به رنگ سبز دیده می‌شود. برای این کار کافی است به جای گزینه Send to بر روی Close Friends کلیک کنید.

علاوه بر این شما میتوانید برای استوری های دوستان خود واکنش مناسب و دلخواه نشان دهید. برای واکنش به یک استوری اینستاگرام کافی است استوری آن شخص را باز کرده و در پایین صفحه بر روی دکمه Send Message ضربه بزنید و سپس پیام مورد نظر خود را نوشته و با ضربه زدن روی دکمه Send آن را ارسال نمایید. توجه داشته باشید که این پیام ها بصورت دایرکت برایشان ارسال می شود و می توانید ادامه گفتگوی خود را از آن بخش دنبال کنید. شما می توانید عبارت Cancel برای انصراف از ارسال عکس و فیلم خود لمس کنید، یا از آیکون ذخیره استوری روی گوشی که عبارت Save در کنار آن می باشد، استوری را در گوشی خود ذخیره کنید. هنگامی که تصمیم دارید تا استوری خود ار به اشتراک بگذارید، کافی است ارسال استوری اینستاگرام که در کنار آن عبارت Your Story نوشته شده را ضربه بزنید.به کمک این دو گزینه می‌توانید استوری خود را به کاربران نمایش دهید و بازخورد آن‌ها را دریافت کنید.

تعامل خود را با فالوورهایتان افزایش دهید!

مسئله بسیار مهمی که در اینستاگرام وجود دارد اما گاهی مورد توجه قرار نمی‌گیرد، میزان تعامل کاربران با صفحه است! میزان موفقیت بازاریابی شما در اینستاگرام کاملاً به تعامل کاربران بستگی دارد؛ هر چقدر کاربران بیشتر با صفحه شما تعامل داشته باشند، بیشتر به شما اعتماد می‌کنند و میزان فروش شما افزایش بیشتری پیدا می‌کند. استوری‌هایی در اینستاگرام منتشر کنید که کاربران را به چالش بکشد و آن‌ها را به دایرکت خود هدایت کنید. مثلاً می‌توانید از آن‌ها بخواهید نظر یا پیشنهاد خود را در مورد چیزی بگویند و کد تخفیف از شما هدیه بگیرند. کمی خلاقیت به خرج دهید! مثلاً اگر صفحه شما کمتر از ۱۰,۰۰۰ فالوور دارد و می‌خواهید لینکی به کاربران ارائه کنید، کافی است از آن‌ها بخواهید برای دریافت لینک صفحه موردنظر بر روی استوری ریپلای بزنند. با این روش می‌توانید تعامل صفحه خود را افزایش دهید و ارتباط بیشتری با کاربران خود داشته باشید. توجه داشته باشید که اگر کاربران به استوری شما پاسخ دهند، پیام آن‌ها در بخش دایرکت ظاهر می‌شود و به راحتی می‌توانید از همین طریق برای آن‌ها پاسخی ارسال کنید. شما می‌توانید پاسخی ارسال کنید، اموجی قلب بفرستید یا حتی با دوبار کلیک بر روی پیام کاربران آن را لایک کنید.

استوری‌های خود را آنالیز کنید!

در مرحله آخر آموزش استوری اینستاگرام قصد داریم به مهم‌ترین بخش استوری، یعنی آنالیز استوری‌ اینستاگرام بپردازیم. مهم‌تر از محتوای استوری این است که بدانید کاربران چقدر با استوری شما تعامل برقرار کرده‌اند! در واقع برای آن که بتوانید علاقه کاربران را شناسایی کنید تا استراتژی خوبی برای تولید استوری تدوین کنید، باید استوری‌های خود را آنالیز کنید. شما در هر زمان (حتی بعد از ناپدید شدن استوری پس از ۲۴ ساعت) می‌توانید تعداد بازدید و حتی بازدیدکندگان استوری را ببینید. اگر از حساب تجاری اینستاگرام استفاده می‌کنید، insights اینستاگرام اطلاعات بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. البته اگر به اطلاعات خیلی دقیق نیاز دارید، باید از ابزارهای دیگری استفاده کنید؛ اگر چه insights اینستاگرام اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد اما برای کسب‌وکارهای بزرگ کافی است. با استفاده از insignts شما می‌توانید تعداد کلیک بر روی منشن‌ها یا هشتگ‌های اینستاگرام را اندازه‌گیری کنید. استفاده از استوری اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بتوانید تعامل صفحه خود را تا حد زیادی افزایش دهید. در این مقاله به آموزش استوری اینستاگرام پرداختیم تا بتوانید از قابلیت‌های آن به درستی استفاده و تعامل صفحه خود را افزایش دهید.

در این مقاله به بررسی بخشی از آموزش استوری اینستاگرام پرداختیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن صفحه خود را مدیریت کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *