استفاده از استوری اینستاگرام به صفحات تجاری کمک می‌کند تا بتوانند با کاربران خود ارتباط بهتری برقرار کنند. مزیت استوری اینستاگرام این است که تنها برای ۲۴ ساعت در دسترس است و پس از آن توسط کاربران دیده نمی‌شود. بسیاری از کاربران نمی‌دانند که چطور می‌توان یک استوری تاثیرگذار ایجاد کرد و از آن مهم‌تر اینکه چگونه باید یک استوری را آنالیز کرد! البته استوری اینستاگرام قابلیت جدیدی در اینستاگرام نیست اما پس از گذشت مدت زمان زیادی هنوز هم بزرگ‌ترین قابلیت اینستاگرام، استوری آن است. در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل آموزش ایجاد و آنالیز استوری اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید صفحه اینستاگرام خود را حرفه‌ای‌تر مدیریت کنید.

انتخاب فرمت استوری اینستاگرام

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب و کاربردی در اینستاگرام، وجود فرمت‌های مختلف برای استوری گذاشتن است. در حال حاضر شما چندین فرمت استوری دسترسی دارید و احتمالاً در آینده چندین فرمت دیگر هم به اینستاگرام اضافه شود.

حالت بومرنگ

یکی دیگر از قابلیت‌های استوری اینستاگرام، قابلیت اشتراک‌گذاری ویدیو به صورت بومرنگ است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید ویدیوهای جذابی تهیه کنید؛ ویدیوهایی که ۱ تا ۳ ثانیه از ویدئوی شما را ذخیره می‌کند و با افزایش سرعت آن، چندین بار نمایش می‌دهد.

حالت Normal

حالت معمولی استوری‌های اینستاگرام است که اکثر استوری‌های اینستاگرام با این فرمت به اشتراک‌ گذاشته می‌شود. اگر فیلم‌های کوتاه (در حد ۱۵ ثانیه) یا عکس‌های خود را به کمک این فرمت به اشتراک بگذارید تا ۲۴ ساعت در صفحه شما باقی می‌مانند و کاربران می‌توانند بر روی آن ریپلای کنند. در این بخش می‌توانید به کمک دوربین عکس بگیرید یا با کشیدن صفحه به بالا از تصاویر اخیر گالری خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که پیش از اشتراک‌گذاری ویدیوی خود می‌توانید به کمک ابزارهای اینستاگرام، استوری خود را جذاب‌تر کنید! مثلاً می‌توانید از استیکر‌ها یا اموجی‌ها استفاده کنید و نظر کاربران را بیشتر جلب کنید.

حالت Live

حالت لایو یا زنده حالی است که می‌توانید در همان لحظه صحنه‌ای را به کاربران نمایش دهید؛ مثلاً اگر قصد دارید همایشی برگزار کنید، می‌توانید برای کاربرانی که حضور ندارند لایو بگذارید و همایش خود را به صورت زنده به کاربران نمایش دهید. حالت لایو به شما اجازه می‌دهد تا ۶۰ دقیقه با کاربران در ارتباط باشید و کاربران هم به صورت زنده برای شما کامنت بگذارند. یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این فرمت، قابلیت ذخیره لایو تا ۲۴ ساعت پس از پایان لایو برای کاربران است.

حالت Rewind

این حالت تنها برای دسته خاصی از کاربران فعال است و احتمالاً بستگی به ناحیه سکونت دارد! اگر برای شما فعال نمی‌شود، از روش تغییر پروکسی استفاده کنید تا فعال شود. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا ویدئوی خود را ضبط کنید و به صورت معکوس نمایش دهید! پس از تهیه ویدئوی خود می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید و استیکر موردنظر خود را به آن اضافه کنید.

حالت Hands-Free

اگر قصد تهیه ویدیو در استوری اینستاگرام را دارید، حتماً می‌دانید که در حالت نرمال باید انگشت خود را بر روی دایره مربوط به ضبط فیلم یا عکس قرار دهید. به کمک حالت Hands-Free به راحتی می‌توانید ویدیوی خود را بدون نگه داشتن دایره ضبط کنید و آن را با کاربران به اشتراک بگذارید. کافی است یک بار دایره را فشار دهید و یک ویدیوی ۱۵ ثانیه‌ای ضبط کنید، سپس آن را ویرایش کنید و با کاربران به اشتراک بگذارید.

قابلیت‌های دلخواه به استوری‌ اضافه کنید!

به غیر از حالت لایو اینستاگرام، سایر فرمت‌ها به شما اجازه می‌دهند تا قابلیت‌های دلخواه خود را به آن اضافه کنید. برای این کار ابتدا باید استوری خود را تهیه کنید و سپس به آن استیکر، اموجی، لینک و قابلیت‌های دیگر اضافه کنید. برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از:

الف) قرار دادن لینک در استوری

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی که برای صفحات کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد، قابلیت قرار دادن لینک در استوری است. با استفاده از این قابلیت به راحتی می‌توانید لینک سایت خود را به استوری‌ها اضافه کنید. این قابلیت‌ بر روی صفحاتی که بیش از ۱۰,۰۰۰ فالوور دارند و همچنین صفحات تایید شده وجود دارد. در بالای استوری آیکن لینک وجود دارد که با کلیک بر روی آن می‌توانید لینک خود را اضافه کنید و کاربر با کشیدن استوری به سمت بالا، وارد لینک موردنظر شود. مسئله‌ای که اهمیت دارد، این است که استوری شما با لینکی که در استوری قرار می‌دهید کاملاً مرتبط باشد تا بتوانید بیشترین بازخورد را بگیرید.

ب) استفاده از استیکرهای اینستاگرام

اگر مقاله آموزش استوری اینستاگرام را به صورت کامل خوانده باشید، حتماً تاکنون با مهم‌ترین دلیل استفاده از استیکرهای اینستاگرام آشنا شده‌اید! مهم‌ترین دلیل استفاده از استیکرهای اینستاگرام، افزایش تعامل صفحه است تا بتوانید کاربران را ترغیب به مشاکت بیشتر در صفحه خود کنید؛ مثلاً آن‌ها را ترغیب به درج کامنت یا لایک کردن پست‌ها کنید. برای استفاده از استیکرهای اینستاگرام کافی است پس از تهیه استوری، روی آیکن مربوط به استیکرها کلیک کنید و استیکر موردنظر خود را انتخاب کنید.

ج) استفاده از ابزار Drawing یا مداد

یکی دیگر از ابزارهای بسیار اب استدایی در استوری اینستاگرام، ابزار Drawing است. احتمالاً با دیدن این ابزار یاد نرم‌افزار paint در ویندوز بیفتید! به کمک این ابزار می‌توانید خطوطی را در استوری خود بکشید یا به صورت دست‌نویس متنی را بر روی استوری خود بنویسید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید از چندین نوع قلم استفاده کنید و سایز آن را از خیلی ریز به خیلی درشت تغییر دهید.

د) استفاده از قابلیت Text

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کاربردی که در این بخش از آموزش استوری اینستاگرام قصد بررسی آن را داریم، قابلیت Text یا متن است. اگر به استوری فالوینگ‌های خود دقت باشید، قطعاً هزاران استوری را میی‌بینید که در کنار عکس، متنی را هم نوشته‌اند! این کار به کمک ابزار Text انجام شده است. به کمک این ابزار می‌توانید متن معمولی بنوسید یا به کمک کاراکتر @ کاربری را منشن کنید. همچنین به کمک کاراکتر # نیز می‌توانید یک هشتگ در استوری خود قرار دهید یا از طریق بخش استیکرها، استیکر Mention را استفاده کنید.

در این مقاله به بررسی بخشی از آموزش استوری اینستاگرام پرداختیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن صفحه خود را مدیریت کنید. در مقاله بعدی هم به بررسی ادامه این آموزش‌ها خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *