گوگل سرمایه گذاری عظیمی بر روی هوش مصنوعی انجام داده و با توجه به بازار داغ چت بات‌های هوش مصنوعی به صورت مداوم، در حال ارتقا چت بات خود است که پیش‌تر با نام بارد شناخته می‌شد و حالا با نام Gemini به فعالیت می‌پردازد.

چت بات Gemini چیست؟

طراحی Gemini به گونه‌ای بوده که شبیه به ChatGPT کار کند اما یک تفاوت فاحش در مورد چت بات گوگل با این هوش مصنوعی معروف وجود دارد و آن هم امکان استخراج اطلاعات از سرویس‌های گوگل است که نقطه قوت Gemini محسوب می‌شود.

مثل دیگر چت بات‌های هوش مصنوعی، Gemini می‌تواند کد بنویسد، مشکلات گرامری را حل کند، نوشته‌های جدید بنویسد و کارهای این چنینی انجام دهد. با این وجود، امکان ساخت عکس با هوش مصنوعی نیز برای آن در نظر گرفته شده تا کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کند. برای استفاده از Gemini نیز، تنها داشتن اکانت گوگل کافی‌ست و با رفتن به وبسایت رسمی Gemini و ورود با اکانت گوگل، می‌توانید از آن استفاده کنید.

آیا تفاوتی بین Bard و Gemini وجود دارد؟

یکی از کارهای عجیب گوگل، تغییر نام و تغییر برند محصولات خود است و در این باره اصلا ترسی ندارد! در مورد چت بات هوش مصنوعی خود نیز، ابتدا آن را با نام Bard معرفی و یک ماه بعد از معرفی به بازار عرضه کرد اما تنها یک سال طول کشید تا نام آن را به Gemini تغییر دادند. در کل اما تمامی امکانات موجود در محصول قبلی، در نسخه جدید نیز موجود است و Gemini را می‌توان نسخه ارتقا یافته Bard به حساب آورد.

البته در زمان کار با Bard شما باید در لیست انتظار برای دسترسی به بعضی ابزار می‌ماندید که در نسخه جدید این مشکل برطرف شده و همه امکان استفاده از امکانات موجود را دارند.

چطور از Gemini استفاده کنیم؟

کاربران دسکتاپ می‌توانند از طریق سایت رسمی Gemini از آن استفاده کنند. همچنین اگر بخواهید بر روی موبایل از این هوش مصنوعی استفاده کنید، می‌توانید برنامه‌های رسمی Gemini را هم روی گوگل پلی استور هم در اپ استور iOS پیدا کنید.

در نسخه گوگل، بعد از نصب Gemini یا فعال سازی آن از طریق دستیار گوگل، آن را به عنوان دستیار اصلی مورد استفاده قرار داده و از طریق فشردن دکمه پاور یا گفتن عبارت “هِی گوگل” به آن دسترسی داشته باشید.

Gemini برای چه زبان‌هایی در دسترس است؟

یکی دیگر از امتیازات Gemini پشتیبانی آن از بیش از 40 زبان مختلف است که می‌توان آن را یکی دیگر از برتری‌های Gemini نسبت به ChatGPT به حساب آورد. از مهم‌ترین زبان‌های پشتیبانی شده از طریق Gemini می‌توان به انگلیسی، عربی، چینی ساده شده و سنتی، آلمانی، ژاپنی، ایتالیایی، اسپانیایی، روسی، ترکی و اوردو اشاره کرد. همچنین Gemini از فارسی هم پشتیبانی کرده و می‌توانید از این طریق نیز با چت بات گوگل ارتباط برقرار کنید.

امکانات جذاب Gemini برای جستجو در گوگل

در نسخه‌های جدید Gemini ، متدهای جذابی برای جستجو در این چت بات در نظر گرفته شده که به شما امکان این را می‌دهد تا با استفاده از هوش مصنوعی به نتایج دلخواه خود برسید. برای مثال، شما می‌توانید با ارائه عکس به جستجو پرداخته و سپس توضیحات اضافه‌ای را درج کنید تا به نتایج مورد نظر خود برسید. برای مثال، اگر گیاهی را می‌بینید و می‌خواهید در مورد آن بیشتر بدانید، کافی‌ست عکس این گیاه را به Gemini بدهید. در مثال زیر، عکس یک منطقه را به Gemini داده‌ایم و او اطلاعات کلی از این منطقه را برای شما قید می‌کند.

همچنین Gemini در نتایج جستجو، عکس‌ها را هم لحاظ می‌کند و شما می‌توانید، به جستجوی عکس در اینترنت بپردازید. مسلما این روش از جستجوی عکس اصلی گوگل کندتر است اما در نهایت نتایج، بیشتر به آن چیزی که می‌خواهید، شبیه خواهند بود.

ساخت عکس با هوش مصنوعی Gemini

از اول فوریه این قابلیت نیز به Gemini اضافه شده و شما می‌توانید با استفاده از این هوش مصنوعی، نوشته‌های خود را به عکس تبدیل کنید. البته Gemini از تکنولوژی Google DeepMind‌ برای این منظور استفاده می‌کند و کافی‌ست در ابتدای درخواست خود، عباراتی همچون draw یا generate یا create را لحاظ کنید.

نتایج به دست آمده بسیار عالی بوده و همین حالا هم خیلی‌ها، عکس‌های درخشانی را از طریق  Gemini تولید کرده‌اند.

نسخه پولی Gemini

گفتیم که استفاده از Gemini کاملا رایگان است، اما همچون اکثر ابزارهای دیگر هوش مصنوعی، یک نسخه پولی نیز برای این چت بات در نظر گرفته شده که ماهیانه حدود 20 دلار قیمت دارد. نسخه پولی این ابزار با نام Gemini Advanced‌ از هوش مصنوعی Ultra 1.0 گوگل استفاده می‌کند که قوی‌ترین مدل هوش مصنوعی این شرکت محسوب می‌شود و می‌تواند از پس کارهای پیچیده‌ای بر بیاد. همچنین در نسخه پولی، 2 ترابایت حافظه برای ذخیره سازی عکس‌ها نیز به کاربران داده می‌شود و بعضی ابزارهای دیگر گوگل نیز در کنار نسخه پولی هوش مصنوعی، عرضه می‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *