شاید برای شما عبارت هودل یا هولد کردن، کلمه‌ای عجیب باشد که به طور دقیق مفهوم آن را ندانید. در این مقاله همراه ما باشید تا ببینیم هولد یا هودل چیست؟ اگر می‌خواهید وارد بازار رمزارزها شوید و یا درباره استراتژی معاملاتی کم ریسک یاد بگیرید، این متن ممکن است برای شما مفید باشد و کمکتان کند.

هولد یا هودل چیست؟

هودل یا هولد (HODL/HOLD) همان طور که از نامش پیداست، نگه داشتن و ذخیره کردن است. برخی می‌گویند به خاطر اشتباه تایپی و لفظی به این صورت جا افتاده که کمی هم بامزه‌تر است. در بازار ارز دیجیتال هولد کردن به این معنی است که پس از خرید یک رمزارز می‌بایست بلند مدت از آن نگهداری، هولد و یا هودل شود. به فرایند نگهداری رمزارز، هولد و به کسایی که از این طریق اقدام به خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال می‌کنند، به اصطلاح هولدر گفته می‌شود.

ویژگی‌ های یک هولدر موفق

هولدرها ارز را می‌خرند و آن را به مدت طولانی نگه می‌دارند. برای اینکه یک هولدر موفق باشید، لازم است ویژگی‌های زیر را در خود تقویت کنید:

  • کسب مهارت‌ها و اطلاعات کافی در مورد رمزارز و چگونگی هولد کردن موفق
  • صبر زیاد و تحت تاثیر قرار نگرفتن احساسی در موج‌های بازار
  • دوری از رفتارهای پر ریسک برای حفظ سرمایه
  • انجام معامله با استراتژی درست و آگاهانه
  • اصطلاح مهمی در بازار وجود دارد که می‌بایست به آن عمل کنید: «همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نگذارید.»

هولدینگ چیست؟

واژه‌ «هودلینگ» به استراتژی خرید و نگهداری دراز مدت ارز دیجیتال و یا هر نوع دارایی دیگر در بازار سرمایه گفته می‌شود. یک هولدر تمایل دارد دارایی‌های خود را برای مدت طولانی نگه دارد تا از افزایش قیمت بلند مدت آن سود ببرد. در حالی که تریدرها بیشتر از تراکنش‌های روزانه و معاملات کوتاه مدت سود می‌برند. ارزهای دیجیتال نیز به دلیل ماهیت بسیار ناپایدار خود، فرصت‌های خوبی را برای آنها ایجاد می‌کنند. هرچند «هودل کردن» امنیت بیشتری را برای هولدر به همراه دارد.

مزایای هولد کردن

از مزیت‌های استراتژی هولد کردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ریسک پایین: مدیریت ریسک یکی از مهم‌ترین موارد در معاملات به حساب می‌آید. از آنجایی که هولد کردن یک استراتژی معاملاتی بلند مدت به شمار می‌رود، ریسک را تا حدی کاهش می‌دهد اما کاملا از بین نمی‌رود و باز هم احتمال از دست رفتن سرمایه وجود دارد. اما وقتی بازار ارزهای دیجیتال دچار نوسانات شدید می‌شود، در این روش موجودی شما دستخوش تغییرات زیاد نمی‌شود.
  • نرخ بالای رشد سرمایه: نرخ رشد سرمایه از روش هولد کردن خیلی بیشتر از سودهایی است که از طریق معاملات کوتاه مدت به دست می‌آید.
  • تعداد معاملات کمتر: برای برخی از افراد معامله همراه با استرس و تنش است. به همین دلیل با هولد کردن سرمایه و ارز خود می‌توانید معاملات کمتری را به صورت بلند مدت انجام دهید.

معایب هولد کردن

هولد کردن هم معایب و مشکلات خود را دارد. برای انجام هر کاری، لازم است هم مزایا و هم معایب آن را بدانید و بعد وارد عمل شوید.

  • بلند مدت: اینکه ارز یا سرمایه‌ای را به صورت بلند مدت نگه دارید، صرفا دلیل این نیست که در این مورد سود کنید. احتمال از دست رفتن سرمایه در مدت نگهداری ارز نیز وجود دارد.
  • عدم انعطاف پذیری: وقتی سرمایه‌ای را نگه داشته باشید، نمی‌توانید در مورد خرید و فروش آن نیز انعطاف به خرج دهید و سود روزانه کسب کنید.
  • نحوه سیو سود در ارز دیجیتال

در نتیجه، کسانی که در بازارهای سرمایه به دید بلند مدت فعالیت می‌کنند و خرید و فروش مداوم ندارند، هولدر یا هودلرها هستند. به طور کاملا شفاف، هودلرها همان تریدرهایی هستند که سرمایه‌گذاری خود را بر مبنای استراتژی‌های بلند مدت پایه‌ریزی کرده‌اند و ریسک‌پذیری کمتری دارند. از بهترین مثال‌های موفقیت این استراتژی، بیت کوین است که در طولانی‌مدت برای هولدرهایش سود کلان به همراه داشته است. به همین علت، نوسانات بازار رمزارزها در معاملات آنها تاثیری نداشته و هولدرها به سنت خودشان به اینکه «بخر و نگه دار» پایبند هستند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *