یوتیوب دومین مرورگر بزرگ جهان محسوب می شود که مخاطبان زیادی خصوصا جوانان را به خود اختصاص داده است. گستردگی استفاده از این شبکه اجتماعی به اندازه‌ای زیاد است که بسیاری از افراد استفاده از این شبکه آنلاین را به تماشای تلویزیون ترجیح می دهند. محبوبیت این رسانه اجتماعی به شما این فرصت را می دهد که برند و آنچه که در کسب و کار خود انجام می دهید را به جهانیان معرفی کنید. شما می توانید تبلیغ کمپانی خود را در ابتدای ویدیوهای یوتیوب قرار دهید. به طور کلی کاربر نمی تواند ۵ ثانیه اول نمایش تبلیغ را رد کند، و تحت شرایط اجباری باید به مشاهده تبیلغ بپردازد. اما نگران نباشید، شما زمانی باید هزینه تبلیغات در یوتیوب را پرداخت کنید که کاربر ۳۰ ثانیه از تبلیغ شما را بدون رد کردن یا به صورت کامل تماشا کرده باشد با حداقل روی آن کلیک کرده باشد. پس می توان نتیجه گرفت که هزینه تبلیغات در یوتیوب به دو پارامتر تعداد بازدید و تعداد کلیک ها بستگی دارد. که این اطمینان را به شما می دهد، در مقابل سرمایه‌گذاری‌اریی که کرده‌اید، نتیجه دلخواه خود را دریافت می‌کنید. در این مقاله به بررسی کامل تبلیغات یوتیوب خواهیم پرداخت.

تبلیغات یوتیوب در چه بخش‌هایی دیده می‌شود؟

اگر قصد تبلیغ در شبکه یوتیوب را داشته باشید، در بخش تنظیمات گزینه‌ای وجود دارد که باید محل نمایش تبلیغات خود را انتخاب کنید! هنگامی که افراد در بخش جستجو یوتیوب کلیدواژه‌ای را جستجو می‌کنند، دقیقاً در زیر بخش جستجو و بالای نتایج جستجو تبلیغات شما نمایش داده می‌شود که به این نوع تبلیغات TrueView video discovery گفته می‌شود.

نوع دیگر از تبلیغات، تبلیغ در ویدیوها و پیش از نمایش ویدیو است؛ یعنی اگر کاربران قصد دیدن ویدیویی را داشته باشند، تبلیغات پیش از دیدن فیلم به آن‌ها نمایش داده می‌شود که به این نوع تبلیغات TrueView In-Stream گفته می‌شود. در این روش تبلیغاتی کاربران باید حداقل ۵ ثانیه از ویدیو را ببینند و پس از این مدت می‌توانند تبلیغ را رد کنند! بنابراین اگر از این نوع تبلیغات استفاده می‌کنید، باید ۵ ثانیه اول ویدیوی شما آنقدر جذاب و حرفه‌ای باشد که کاربران را ترغیب به دیدن کامل ویدیوی تبلیغاتی شما کند.

نوع سوم تبلیغات، تبلیغات TrueView In-Display است! این نوع تبلیغ در بخش سایدبار به کاربران نمایش داده می‌شود که کاربران با کلیک بر روی آن، وارد ویدیو یا سایت کسب‌وکار تبلیغ‌دهنده می‌شوند.

اکنون که با روش‌های تبلیغات یوتیوب آشنا شدید، قصد داریم به سراغ آموزش جمع‌آوری ایمیل کاربران در یوتیوب برویم تا بتوانید کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود را هم راه‌اندازی کنید. جمع‌آوری ایمیل کاربران در ۴ مرحله خلاصه می‌شود که در ادامه می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید.

انتخاب روش تبلیغات برای تبلیغ در یوتیوب

اولین مرحله برای تبلیغات در یوتیوب، انتخاب روش تبلیغاتی است! با توجه به ۳ نوع تبلیغ که در بخش قبلی به معرفی آن‌ها پرداختیم، شما به کدام نوع تبلیغ نیاز دارید؟ اکنون که می‌دانید کدام نوع تبلیغ مناسب شما است، باید ویدیوی موردنظر را از میان ویدیوهای کانال یوتیوب انتخاب کنید؛ اگر هنوز آن را آپلود نکرده‌اید، همین الان آن را آپلود کنید! زیرا یوتیوب تنها به شما امکان استفاده از ویدیوهای آپلودشده در کانال خود را می‌دهد و نمی‌توانید از ویدیوهای دیگر استفاده کنید. سپس کمپین تبلیغات یوتیوب خود را راه‌اندازی کنید و به سراغ مرحله بعد بروید!

استفاده از تعامل کاربران برای داشتن یک تبلیغ موفق

موفق‌ترین تبلیغ دنیا، تبلیغی است که منجر به افزایش تعامل کاربران شود! در واقع اگر می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی بسیار موفق داشته باشید، کافی است کاری کنید که کاربران ترغیب به تعامل و مشارکت با شما شوند. در این مقاله هدف نهایی ما جمع‌آوری ایمیل مخاطبان است و هر چقدر مخاطبان بیشتری جمع‌آوری کنیم، تبلیغات ما موفق‌تر بوده است. برای جمع‌آوری ایمیل مخاطبان یوتیوب ابزار مستقیمی در اختیار کاربران قرار نداده است اما با هدایت کاربران به سایت می‌توانید به افزایش لیست ایمیل مخاطبان خود بپردازید. در ویدیوی تبلیغاتی خود در مورد کسب‌وکارتان بگویید و کتابی را به آن‌ها معرفی کنید؛ اگر این کتاب توسط کسب‌وکارتان نوشته شده باشد، کاربران تشویق به خواندن آن می‌شوند. اما چگونه می‌توانند به این کتاب دسترسی داشته باشند؟ کافی است یک کتاب رایگان برای کاربران در نظر بگیرید و از آن‌ها بخواهید برای خواندن کتاب، وارد سایت شما شوند و ایمیل خود را وارد کنند. پس از وارد کردن ایمیل توسط کاربر، فایل مربوط به کتاب برای همان کاربر ارسال می‌شود و با این کار می‌توانید ایمیل کاربران را جمع‌آوری کنید.

برای ایجاد تبلیغات یوتیوب باید متن‌هایی را برای نمایش بر روی ویدیوی تبلیغاتی خود وارد کنید! اگر هدف تبلیغ شما جمع‌آوری ایمیل کاربران است، به کاربران بگویید برای دانلود کتاب رایگان وارد سایت شوند؛ مثلاً اگر سایت شما در مورد فروش لباس است، به کاربران خود بگویید برای دانلود کتاب رایگان “چگونه لباس‌هایمان را ست بپوشیم؟” وارد سایت شوید و با وارد کردن ایمیل خود، فایل آن را دریافت کنید. در بخش توضیحات ویدیوی تبلیغاتی خود به کاربران در مورد هدیه خود توضیح دهید؛ زیرا کاربران می‌خواهند بدانند چیزی که قرار است در ازای وارد کردن ایمیل وارد کنند و زمانی را برای خواندن آن بگذارند، ارزش دارد یا خیر! در چند خط و به صورت مختصر باید کاربران را ترغیب کنید تا بتوانید به جمع‌آوری ایمیل کاربران خود بپردازید.

استفاده از شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار زیادی بر روی مارکتینگ کسب‌وکارتان دارد و نباید از آن غافل شوید. ویدیو مارکتینگ با استفاده از یوتیوب به شما کمک می‌کند تا بتوانید ویدیوهای خود را به تعداد زیادی از کاربران و مخاطبان هدف کسب‌وکارتان نمایش دهید. در یوتیوب می‌توانید به صورت رایگان ویدیوهای خود را به کاربران نمایش دهید یا برای افزایش مخاطبان ویدیوهای خود، از تبلیغات یوتیوب استفاده کنید. تمام این موارد بستگی به بودجه کسب‌وکارتان برای بخش ویدئو مارکتینگ دارد. در این مقاله به بررسی برخی موارد از ویدیو مارکتینگ حرفه‌ای به کمک یوتیوب پرداختیم و در مقالات بعدی به تکمیل آن می‌پردازیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *