دهه 90 با پیشرفت تکنولوژی، خیلی‌ها رویای گجت‌های هوشمند پوشیدنی را داشتند. وقتی هنوز گوشی‌های هوشمند، کنسول‌های قابل حمل و بسیاری ابزارهای دیگر به بازار نیامده بود. اما حالا همه چیز متفاوت شده و تمامی این امکانات به هم متصل هستند.

یکی از مهم‌ترین گجت‌های پوشیدنی، ساعت‌های هوشمند هستند که با این که خیلی‌ها در برابرشان مقاومت به خرج می‌دهند، اما واقعیت این است که حالا به یک محصول واجب در سال‌های اخیر بدل شده‌اند. اما اگر بخواهیم کمی‌ ریزتر شویم، می‌توانیم دلایلی برایتان ذکر کنیم که به خاطرشان، حتما باید در سال پیش رو برای خود یک ساعت هوشمند دست و پا کنید.

  1. اعلان‌ها روی مچ دستتان

وقتی می‌خواهید گوشی بخرید، بین این که گوشی آیفون و سیستم عامل iOS را انتخاب کنید یا به سراغ اندروید بروید، باید تصمیم بگیرید. همین مسئله در مورد خرید ساعت هوشمند هم مطرح است چون ساعت‌های اپل با گوشی‌های آیفون هماهنگ هستند و ساعت‌های دیگر عموما از سیستم‌ عامل‌هایی همچون Google’s Wear OS استفاده می‌کنند که با گوشی‌های اندرویدی هماهنگی بهتری دارند.

با استفاده از ساعت مناسب، شما می‌توانید اعلان‌های مختلف از جمله تماس‌ها، پیغام‌های متنی، مواردی که در شبکه‌های اجتماعی رخ داده یا حتی مسائلی در مورد سلامتتان را روی گوشی ببینید و با یک ویبره کوچک روی دستتان، از آن‌ها با خبر شوید. به این ترتیب، در بسیاری از موارد از نگاه کردن به گوشی بی‌نیاز می‌شوید.

  1. ورزش کردن به روشی مدرن

دیگر دوران ورزش کردن‌های بدون برنامه گذشته است و حالا ساعت‌های هوشمند با قابلیت‌های جدیدی که دارند باعث می‌شوند تا بتوانید برنامه‌ی درست ورزشی برای خود بچینید و به وسیله‌ی همین ساعت‌ها، ورزش خود را کنترل کنید. ساعت‌های مختلف در این زمینه ابزارهای متفاوتی را در اختیار شما قرار می‌دهند و شما از طریق آن‌ها می‌توانید چیزهایی از جمله تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید، مسافتی که طی کرده‌اید و … را بدانید و در موارد دیگر حتی بر اساس ورزشی که انجام می‌دهید، اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید.

این ساعت‌ها اطلاعات را به گوشی شما روانه می‌کنند و در نهایت شما می‌توانید با آنالیز این اطلاعات، از جزییات ورزش کردن خود، با خبر شوید.

  1. مسیریابی بهتر با GPS

وجود GPS در بسیاری از ساعت‌های جدیدی که به بازار می‌آید، باعث می‌شود شما امکانات خیلی بیشتری در دسترس داشته باشید. چه برای مسیریابی بهتر و چه برای اطلاعات مربوط به ورزش، ساعت می‌تواند تا حد زیادی کار را برای شما راحت‌تر کند. در بعضی موارد ساعت‌های هوشمند شما را از موبایل نیز بی‌نیاز می‌کنند که این موهبت، مخصوصا وقتی به ورزش می‌روید برایتان خیلی مورد نیاز خواهد بود.

شرکت‌های گوگل و اپل، هر دو نسخه‌های مخصوص ساعت برنامه‌های مسیریابی نیز ارائه کرده‌اند که این نشان از اهمیت این قابلیت بر روی ساعت‌های هوشمند دارد.

  1. پرداخت‌ کردن به روش مدرن

اگر چه چنین قابلیت‌هایی هنوز سر از ایران در نیاورده است، اما به مرور پرداخت به وسیله‌ی گوشی موبایل و نهایتا به وسیله‌ی ساعت هوشمند، جایگزین استفاده از کارت‌ها خواهد شد. در حال حاضر ساعت‌های زیادی از NFC استفاده می‌کنند که به شما کمک می‌کند تا بتوانید پرداخت‌هایی امن، بدون نیاز به کارت و راحت داشته باشید. مخصوصا در روزهایی که بیماری همه گیر کرونا باعث شده استفاده از پول نقد بسیار کم باشد، چنین تجهیزاتی، برای سلامت نیز با اهمیت جلوه می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *