برای همه ما پیش آمده است که در اکسپلور اینستاگرام در حال گشت و گذار باشیم و سپس پستی نظر ما را جلب کند! در قدم اول چیزی که نظر کاربران را جلب می کند، کاور مناسب است. در واقع کاربران هنوز محتوای پست شما را مشاهده نکرده اند اما کاور آن، نظر کاربر را جلب می کند. این مسئله باعث می شود تا کاربران زیادی به سمت آن پست بروند! حتی تا زمانی که وارد اکسپلور نشده باشید، باز هم کاربران شما را در صفحه اول اینستاگرام مشاهده می کنند و می خواهند ببینند که پست شما در مورد چه چیزی است.

در این مقاله می خواهیم ببینیم که کاور پست اینستاگرام چیست و چگونه یک کاور جذاب برای ورود به اکسپلور طراحی کنیم. پس اگر شما هم یک صفحه اینستاگرام دارید و نمی خواهید شانس ورود به اکسپلور را از دست بدهید، در این مقاله همراه ما باشید.

کاور پست اینستاگرام چیست؟

یکی از مواردی که در شبکه های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام اهمیت زیادی دارد، تولید محتوا است. در واقع کاربران برای آن که بتوانند صفحه اینستاگرام خود را رشد دهند، باید محتوای جذاب و کاربردی تولید کنند. محتوای باعث می شود تا کاربر با صفحه شما تعامل برقرار کند و به مرور زمان، صفحه شما به یکی از صفحات محبوب فالوورهایتان تبدیل شود. یکی از مواردی که هنگام تولید محتوا باید به آن دقت کنید، کاور پست اینستاگرام است. در واقع همان نمای اولیه از پست شما که جلو دید کاربران قرار دارد، همان کاور پست اینستاگرام است که باید به آن دقت زیادی شود.

کاور پست اینستاگرام تنها مخصوص نوع خاصی از محتوا نیست! بنابراین اگر شما ویدیو تولید می کنید، باز هم باید یک کاور جذاب برای پست خود انتخاب کنید. هنگام انتشار ویدیو در اینستاگرام، شما می توانید کاور خود را از روی همان ویدیو انتخاب کنید یا این که از طریق گالری اضافه کنید. پیشنهاد می کنیم همیشه کاور مناسبی طراحی کنید تا زحماتی که برای تولید ویدئو گرفته اید، نادیده گرفته نشود. همچنین در پست هایی که به صورت عکس هستند، همان عکس اول (در پست های اسلایدی) به عنوان کاور پست انتخاب می شود و باید در مورد آن دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید

چرا باید از کاور اینستاگرام استفاده کنیم؟

تا اینجای مقاله متوجه شدید که کاور اینستاگرام چیست! اما چرا کاور اینستاگرام مهم است و باید به آن توجه زیادی داشته باشیم؟ در واقع کاور پست اینستاگرام نماینده ای از آن پست است که نشان می دهد این محتوا حول محور چه موضوعی است. به عنوان مثال اگر شما یک پست اینستاگرامی در مورد یک موضوع خاص دارید، ممکن است بخواهید آن را در چند اسلاید توضیح دهید. در این صورت نباید انتظار داشته باشید که کاربر محتوا را بخواند و خودش ببیند که در مورد چه موضوعی است. بلکه باید عنوانی برای آن محتوا انتخاب شود و روی کاور پست اینستاگرام نمایش داده شود.

اگر بخواهیم خیلی ساده تر بیان کنیم، باید بگوییم که کاربران اگر از موضوعی خوششان بیاید آن را مشاهده می کنند اما اگر از موضوعی خوششان نیاید، حاضر نیستند آن را ببینند. فرقی هم نمی کند که محتوای شما تصویر باشد یا ویدیو. در هر صورت کاربر باید موضوع آن را بداند و در صورتی که به آن موضوع علاقه مند بود، شروع به مشاهده آن پست کند. حتی اگر محتوای پست شما کاربردی و جذاب باشد، باز هم نیاز به یک کاور جذاب دارید تا محتوای شما دیده شود.

ویژگی‌های کاور مناسب برای ورود به اکسپلور اینستاگرام

اگر می خواهید کاور پست اینستاگرام را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید، باید ببینید که کدام ویژگی ها می تواند کاور شما را جذاب تر کند. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 10 مورد از مهم ترین ویژگی هایی که باعث می شود تا جذابیت کاور اینستاگرام شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند، خواهیم پرداخت. این نکات مهم عبارتند از:

  1. استفاده از رنگ مناسب

اولین چیزی که برای طراحی کاور پست اینستاگرام باید به آن دقت کنید، استفاده از رنگ مناسب است! اما رنگ مناسب به چه معنی است؟ در واقع شما باید رنگی انتخاب کنید که کاور پست اینستاگرام شما را جذاب تر کند. معمولاً رنگ هایی که بیشتر در چشم هستند نظر کاربران را جلب می کند. البته انتخاب رنگ نباید به نحوی باشد که چشم کاربر را اذیت کند؛ مخصوصاً در اسلایدهای بعد از کاور پست. مثلاً می توانید از دو رنگ برای طراحی استفاده کنید و این رنگ می تواند رنگ سازمانی برند شما باشد. در هر صورت باید سعی کنید رنگ جذابی انتخاب کنید تا نظر کاربران جلب شود.

  1. استفاده از تصاویر مرتبط با پست

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام طراحی کاور اینستاگرام به آن دقت کنید، استفاده از تصاویر مرتبط است. گاهی اوقات صفحات اینستاگرام برای جلب نظر فالوورها از تصاویر نامرتبط و جذابی استفاده می کنند اما در نهایت نتیجه خاصی نمی دهد. زیرا کاربران به دنبال پستی هستند که بر اساس سلیقه آن ها باشد! حال اگر پست و کاور هم خوانی نداشته باشد، کاربر پست را رها کرده و به سراغ پست دیگری می رود. به خصوص در صفحات تخصصی باید حتماً از تصاویر مرتبط استفاده شود تا کاربر به سراغ پست شما بیاید. منابع مختلفی برای دانلود تصاویر مرتبط و با کیفیت وجود دارد.

  1. استفاده از تصاویر جذاب برای طراحی کاور

در قسمت قبلی گفتیم که تصاویر باید مرتبط باشند اما واقعاً استفاده از تصاویر مرتبط کافی است؟ خیر. علاوه بر این که تصویر شما باید مرتبط باشد، باید از تصاویر جذابی استفاده کنید. در واقع باید تصاویر شما جذاب باشد تا نظر کاربران جلب شود و سپس مرتبط باشد تا بدانند که محتوای شما در مورد چه چیزی است. پس فراموش نکنید هنگام انتخاب تصاویر علاوه بر مرتبط بودن تصویر با محتوا، باید از تصاویر جذاب استفاده کنید تا بهترین نتایج را بگیرید. جذاب بودن در هر موضوعی متفاوت است! مثلاً در حوزه تکنولوژی باکیفیت بودن تصویر موجب جذاب بودن آن می شود و در حوزه سرگرمی، تصاویر فان باعث جذابیت می شود.

  1. استفاده از فضای خالی یا کادر برای طراحی کاور پست

اگر برای پست های اینستاگرام خود قالب خاصی دارید و هر روز محتوای خود را با آن منتشر می کنید، بهتر است از فضای خالی یا کادر استفاده کنید. گاهی اوقات پست ها با هم تداخل پیدا می کنند و پیدا کردن آن برای کاربران سخت می شود. در صورتی که پست شما فضای خالی داشته باشد، کاربران به راحتی پست ها را از هم تشخیص می دهند و این موضوع مشکلی به وجود نمی آورد. به جای فضای خالی از یک کادر نازک هم می توانید استفاده کنید. کافی است یک کادر مربعی برای پست های خود در نظر بگیرید و هنگام طراحی پست ها آن را در قالب خود قرار دهید.

  1. طراحی کاور به صورت ساده

شاید شما هم با صفحاتی مواجه شده باشید که کاور آن ها بسیار پیچیده است! این مسئله باعث می شود تا ذهن کاربران نتواند به خوبی محتوای آن را درک کند و گاهی اوقات لازم است محتوای آن، چندین بار خوانده شود. بنابراین این مسئله یک مشکل بزرگ محسوب می شود که ظاهراً به گرافیک بیشتر از محتوا اهمیت داده شده است. اگر می خواهید همیشه بهترین نتیجه را بگیرید و کاربران زیادی با شما تعامل برقرار کنند، بهتر است طراحی کاور اینستاگرام شما به سادگی صورت بگیرد تا بهترین نتیجه را بگیرید. منظور ما از ساده بودن کاور، شیک بودن و رسا بودن محتوای آن است.

  1. طراحی کاور به صورت خلاقانه

در طراحی کاور اینستاگرام خلاق باشید! اگر می خواهید خیلی معمولی تولید محتوا کنید، بهتر است این کار را انجام ندهید؛ زیرا صفحاتی هستند که خیلی حرفه ای تر از شما این کار را انجام می دهند و اصلاً نیاز به حضور شما نیست. خلاقیت باعث می شود تا در دیدگاه کاربران بهترین باشید و بتوانید حداکثر نرخ تعامل را دریافت کنید. البته فراموش نکنید که در ابتدا مسیر مهم نیست که به چه صورت پست طراحی می کنید، اما مهم است که به مرور زمان پست شما حرفه ای و جذاب باشد تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. خلاقیت مسیر شما برای رسیدن به فالوورهای زیاد را کوتاه می کند.

  1. استفاده از فونت خوانا و مناسب

یکی دیگر از مسائلی که برای طراحی کاور پست اینستاگرام باید دقت کنید، استفاده از فونت خوانا و مناسب است. فونت شما باید به نحوی باشد که کاربران هنگام خواندن محتوا با مشکل مواجه نشوند. همچنین علاوه بر انتخاب خانواده فونت، باید در سایز و بولد بودن آن هم دقت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. چرا که گاهی اوقات کاربران به دلیل ریز بودن فونت یا حتی نا خوانا بودن آن، محتوا را رها می کنند. بنابراین تنها ظاهر گرافیکی مهم نیست، بلکه فونت باید کاملاً خوانا باشد. فونت هایی نظیر ایران سنس و ایران یکان از خواناترین فونت های فارسی هستند.

  1. ایده گرفتن از کاور پست صفحات دیگر

گاهی اوقات کاربران نمی دانند که چه کاوری باید طراحی کنند! در این صورت این سوال برایشان پیش می آید که برای ایده گرفتن چه کاری می توانند انجام دهند. برای این کار کافی است چند صفحه که محتوای جذاب و باکیفیت تولید می کنند را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. چنین صفحاتی معمولاً تیم بزرگی برای تولید محتوا دارند و بسیار هم خلاق هستند. شما می توانید با زیر نظر گرفتن چنین پست هایی، از خلاقیت آن ها استفاده کنید و پست های جذابی تولید کنید. البته یادتان باشد که هدف ایده برداری است و نه کپی برداری! پس زحمات صفحات دیگر را کپی نکنید.

  1. طراحی بر اساس سایز استاندارد اینستاگرام

اینستاگرام چندین سایز استاندارد دارد و شما می توانید محتوای خود را بر اساس آن طراحی کنید. به عنوان مثال در بخش پست ها سایز 1080 در 1080 یکی از استانداردترین ها است و می توانید هنگام طراحی از این سایز استاندارد و بهینه استفاده کنید. همچنین برای استوری و ویدیوهایی که منتشر می کنید هم سایز به خصوص وجود دارد. مثلاً سایز بخش استوری 1080 در 1920 به صورت عمودی است که می توانید برای طراحی این سایز را در نظر داشته باشید. همچنین نباید فراموش کنید. گاهی اوقات کاربران به سایز دقت نمی کنند که در این صورت بخشی از محتوا در کادر اینستاگرام نمی افتد! پس از همان ابتدا به فکر طراحی کاور اینستاگرام با سایز استاندارد باشید تا مشکلی پیش نیاید.

  1. استفاده از عنوان مناسب برای جذب کاربران

آخرین نکته ای که برای طراحی کاور اینستاگرام باید رعایت کنید، استفاده از عنوان مناسب است! اما چه عنوانی مناسب است؟ عنوانی که بتواند محتوای پست را نشان دهد و آنقدر جذاب باشد که بتواند کاربر را به سمت پست بکشاند. در کنار عنوانی که برای محتوای خود انتخاب می کنید، می توانید یک توضیح کوتاه هم درج کنید که با استفاده از آن کاربر بداند که واقعاً قرار است چه چیزی را یاد بگیرد. همچنین عنوان را در کنار تصویری قرار دهید که مرتبط باشد و البته زاویه قرارگیری آن باید به گونه ای باشد که مزاحم تصویر کاور نباشد.

با رعایت این 10 نکته شما می توانید بهترین نتایج را بگیرید و شانس خود را برای ورود به اکسپلور اینستاگرام تا حد بسیار زیادی افزایش دهید. ورود به اکسپلور، به معنای رشد سریع تر صفحه و پست های شما خواهد بود.

چگونه می‌توان کاور اینستاگرام طراحی کرد؟

اکنون که می دانید یک کاور پست اینستاگرام چه ویژگی هایی دارد و هنگام طراحی آن باید چه نکاتی را رعایت کنید، شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چطور طراحی کاور پست اینستاگرام انجام دهید؟ راه های مختلفی برای طراحی کاور پست اینستاگرام وجود دارد. شما می توانید با همان موبایلی که در دستتان است هم یک کاور جذاب طراحی کنید. حتی با کمک خود اینستاگرام هم می توانید این کار را انجام دهید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 3 راه کلی برای طراحی کاور پست اینستاگرام بپردازیم تا بتوانید یک کاور جذاب برای پست خود طراحی کنید:

  • استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتر نظیر فتوشاپ

اولین راه برای طراحی کاور اینستاگرام استفاده از کامپیوتر است. با کمک کامپیوتر و نرم افزارهای متنوعی که برای طراحی گرافیک وجود دارد، به راحتی می توانید هر کاوری که نیاز دارید را طراحی کنید. مهم ترین مزیت استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری این است که دست شما کاملاً باز است! در واقع می توانید هر نوع پستی با هر المانی که نیاز دارید را طراحی کنید. همچنین کیفیت خروجی کاور طراحی شده با کامپیوتر معمولاً نسبت به اپلیکیشن های موبایل بیشتر است. به همین دلیل است که صفحات حرفه ای اینستاگرام ترجیح می دهند با کمک کامپیوتر محتوای خود را تولید کنند.

بهترین نرم افزار کامپیوتر برای طراحی کاور اینستاگرام و حتی محتوای صفحه شما فتوشاپ است. با کمک فتوشاپ شما به راحتی می توانید هر نوع پست و کاوری که نیاز دارید را طراحی کنید. همچنین فتوشاپ ابزارهای مختلفی در اختیار شما قرار می دهد و هر جوری که بخواهید، می توانید کاور خود را طراحی کنید. از طرف دیگر، امکان تنظیم سایز وجود دارد و طراحی را از همان ابتدا بر اساس سایز موردنظر خود انجام خواهید داد. یادگیری فتوشاپ برای طراحی پست و کاور کار سختی نیست و به راحتی می توانید ابزارهایی که برای این کار نیاز دارید را در کمتر از یک روز یاد بگیرید.

  • استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل

یکی دیگر از راه های طراحی کاور اینستاگرام استفاده از اپلیکیشن های موبایل است! در واقع شما با کمک اپلیکیشن موبایل به راحتی می توانید هر نوع کاوری که نیاز دارید را طراحی کنید. برای استفاده از اپلیکیشن موبایل باید ابتدا چند مورد از آنها را با هم مقایسه کنید! چرا؟ چون امکانات و قابلیت هایی در اختیار شما قرار می دهند متفاوت هستند. بنابراین شما باید ببینید که کدام اپلیکیشن می تواند نیاز شما را به خوبی رفع کند. البته برخی اپلیکیش ها محدودیت هایی هم دارند و لازم است نسخه تجاری آن را خریداری کنید. یکی از این محدودیت ها کیفیت خروجی کاور شما است که در نسخه رایگان ممکن است با کیفیت پایین تری در اختیارتان قرار بگیرد.

یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که با استفاده از آن می توانید کاور اینستاگرام طراحی کنید، اپلیکیشن اینشات است. با کمک این اپلیکشن می توانید تصویر موردنظر خود را به داخل آن آورده و هر تغییری که نیاز دارید روی آن اعمال کنید. در نهایت می توانید عنوان پست خود را بر روی کاور درج کنید و خروجی بگیرید. همچنین قابلیت های بسیار زیادی دیگری در این اپلیکیشن وجود دارد که برای آشنایی با آن کافی است روی موبایل خود نصب کنید. سپس با طراحی چند کاور به خوبی می توانید از این اپلیکیشن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

  • استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام

یکی دیگر از راه های طراحی کاور اینستاگرام استفاده از خود قابلیت های اینستاگرام است! شاید شما هم تا کنون با کمک قابلیت های اینستاگرام طراحی هایی انجام داده اید. به عنوان مثال، شما می توانید یک تصویر را به بخش پست کردن اضافه کنید و تنظیمات رنگ آن را انجام دهید. البته با کمک این بخش نمی توانید عنوانی روی تصویر اضافه کنید اما می توانید رنگ تصویر را به خوبی تنظیم کنید. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر بخواهید روی تصویر عنوان قرار دهید چطور می توان با کمک اینستاگرام این کار را انجام داد؟ با کمک قابلیت استوری اینستاگرام.

برای درج عنوان روی تصویر کافی است تصویر خود را به استوری اینستاگرام اضافه کنید و کپشن خود را به کمک قابلیت نوشتن متن روی تصویر اضافه کنید. این کار باعث می شود تا هر عنوانی که نیاز دارید را روی تصویر دلخواه خود اضافه کنید. همچنین می توانید استیکر موردنظر را روی تصویر استوری قرار دهید. در نهایت کافی است آن تصویر را ذخیره کنید و به عنوان تصویر اول به پست خود اضافه کنید. در نهایت کافی است سایز آن را کمی با کمک بخش پست گذاشتن اینستاگرام تنظیم کنید تا به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های موبایل برای طراحی کاور

در حال حاضر بسیاری از کاربران ترجیح می دهند که به جای نرم افزارهای کامپیوتری، از موبایل برای تولید محتوا و طراحی کاور پست اینستاگرام استفاده کنند. شاید شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که طراحی کاور اینستاگرام با موبایل را ترجیح می دهید. به همین دلیل تصمیم گرفتیم چند مورد از بهترین اپلیکیشن های موبایل در زمینه طراحی کاور اینستاگرام را به شما معرفی کنیم تا با توجه به قابلیت های هر کدام، بتوانید بهترین آن را برای خود انتخاب کنید. در این بخش از مقاله به بررسی 3 مورد از برترین اپلیکیشن های طراحی کاور اینستاگرام می پردازیم:

  • اپلیکیشن Picsart

اولین اپلیکیشن در زمینه طراحی کاور اینستاگرام، اپلیکیشن Picsart است. علاوه بر این که می توانید هر نوع کاوری طراحی کنید، می توانید برای تولید محتوای صفحه اینستاگرام خود هم از آن استفاده کنید. در حال حاضر کاربران زیادی برای مدیریت صفحه اینستاگرام خود از این اپلیکیشن برای طراحی پست و استوری خود استفاده می کنند. یکی از مشکلاتی که اپلیکیشن های مختلف دارند، این است که کاربران نمی توانند از فونت دلخواه خود استفاده کنند. در حالی که اپلیکیشن Picsart به شما این قابلیت را می دهد تا هر فونتی که نیاز داشتید را با فرمت tff به آن اضافه کنید.

از دیگر قابلیت های این اپلیکیشن می توان به انتخاب سایز مناسب برای پست و استوری اینستاگرام استفاده کرد! در واقع کافی است نوع محتوای خود را انتخاب کنید تا این اپلیکیشن همه چیز را به صورت خودکار برای شما فراهم کند. پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده، این اپلیکیشن را امتحان کنید تا ببینید که چقدر عالی پاسخگوی نیاز شما است. برای اضافه کردن فونت دلخواه خود هم کافی است فونت موردنظر را به فولدر Fonts/PicsArt/MyFiles اضافه کنید و سپس از طریق اپلیکیشن، از آن در هر جایی که نیاز داشتید استفاده کنید.

  • اپلیکیشن Canva

اگر به دنبال یک اپلیکیشن تولید محتوا برای اینستاگرام باشید، بعید است که نام اپلیکیشن Canva به گوشتان نخورده باشد. با کمک این اپلیکیشن نه تنها می توانید برای اینستاگرام تولید محتوا کنید، بلکه می توانید هر چیز دیگری نظیر لوگو، کارت ویزیت و هر فایل گرافیکی دیگری را هم طراحی کنید. وجود صدها قالب آماده برای پست و استوری به شما کمک می کند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن یک محتوای جذاب و حرفه ای تولید کنید. همچنین می توانید پروژه های خود را هم ذخیره کنید تا دفعات بعدی از آن استفاده می کنید! مثلاً می توانید یک قالب زیبا برای پست و استوری خود ایجاد کنید و پس از آن، تنها محتوای متنی آن را ویرایش کنید و این مسئله کمک زیادی به صرفه جویی در زمان شما می کند.

یکی از مشکلاتی که می توان برای اپلیکیشن Canva در نظر گرفت، این است که فونت فارسی ندارد. در واقع شما برای نوشتن محتوای فارسی باید از فونت عربی استفاده کنید و ممکن است از استایل آن فونت خوشتان نیاید. با این وجود، کاربران زیادی هستند که از استایل فونت های عربی خوششان می آید و با این مسئله مشکل خاصی ندارند. در لیست فونت های عربی، کافی است به آخر آن بروید تا حروف فارسی را مشاهده کنید. این اپلیکیشن در مارکت های اندروید و ios در دسترس است و به راحتی می توانید آن را بر روی موبایل خود نصب و استفاده کنید.

  • اپلیکیشن Inshot

یکی دیگر از اپلیکیشن های بسیار حرفه ای که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارد، اپلیکیشن اپلیکیشن Inshot است. این اپلیکیشن کاربردهای مختلفی دارد و شما می توانید انواع تصاویر را با آن ایجاد یا ویرایش کنید. یکی از کاربردهای این اپلیکیشن حرفه ای این است که شما می توانید به طراحی کاور اینستاگرام بپردازید. در واقع هر کاوری که می خواهید را می توانید به بهترین شکل ممکن طراحی و آن را در صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. علاوه بر طراحی کاور، شما می توانید انواع عکس و ویدیو را هم ویرایش کنید تا با بهترین کیفیت آن را در صفحه اینستاگرام خود نمایش دهید.

در واقع با کمک این اپلیکیشن نیازی نیست که برای ویدیوهای خود از اپلیکیشن دیگری استفاده کنید! می توانید فایل ویدیوی خود را به آن اضافه کنید و هر ادیتی که نیاز است روی آن اجرا کنید. حتی برخی کاربران از این اپلیکیشن برای تدوین حرفه ای ویدیو در سطح بالا استفاده می کنند! شاید کمی عجیب باشد اما بسیاری از تیزرهای تبلیغاتی که کاربران برای صفحه اینستاگرام خود تولید می کنند، با کمک این اپلیکیشن حرفه ای انجام شده است. کار کردن با این اپلیکیشن هم با توجه به رابط کاربری حرفه ای و جذاب آن، بسیار ساده است و نیاز به کمی تمرین دارد. همچنین این اپلیکیشن دارای نسخه رایگان و تجاری است! نسخه رایگان آن می تواند تا حد زیادی نیاز شما را رفع کند اما اگر نیاز به امکانات بیشتری داشته باشید، باید از نسخه تجاری آن استفاده کنید.

برای دسترسی به اپلیکیشن های طراحی کاور اینستاگرام کافی است وارد مارکت مربوط به سیستم عامل خود شوید و آن را دانلود کنید. مارکت اندروید برای این اپلیکیشن google play و مارکت ios برای این اپلیکیشن app store است. با ورود به این مارکت ها می توانید در زمان کوتاهی این دو اپلیکیشن را نصب کنید.

سایز مناسب برای طراحی کاور اینستاگرام

اگر صد طراحی کاور اینستاگرام را داشته باشید، حتماً می دانید که هر محتوای اینستاگرام سایز خاص خود را دارد. در واقع شما نمی توانید هر سایزی که دوست دارید را بر روی هر نوع محتوایی قرار دهید. مثلاً سایز استوری و پست اینستاگرام با هم متفاوت است و برای آن که نیازی به برش آن نباید، باید با سایز آن ها آشنا باشید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی مهم ترین سایز هایی که برای طراحی کاور اینستاگرام باید بدانید، می پردازیم.

سایز کاور مناسب پست

اگر می خواهید برای پست خود کاور طراحی کنید، با توجه به سایز پست باید این کار را انجام دهید. در بخش پست اینستاگرام شما می توانید بر اساس 3 سایز مختلف پست را منتشر کنید. بنابراین می توانید کاور خود را هم بر اساس سایز موردنظر خود طراحی کنید. سایزهای استاندارد پست اینستاگرام عبارتند از:

  • سایز 1080 در 1080 پیکسل
  • سایز 1080 در 566 پیکسل (افقی)
  • سایز 1080 ذر 1350 پیکسل (عمودی)

البته این سایزها جهت نمایش در فید اینستاگرام هستند و پست ها در پروفایل کاربران به صورت مربعی نمایش داده می شوند. بنابراین بهتر است از سایز 1080 در 1080 استفاده کنید!

سایز کاور مناسب استوری

اگر می خواهید برای استوری خود کاور طراحی کنید، باید سایز مناسب آن را انتخاب کنید. کاور استوری زمانی استفاده می شود که بخواهید یک ویدیو قرار دهید و در ابتدای آن، یک کاور نمایش دهید. سایز استوری اینستاگرام 1080 در 1920 به صورت عمودی است! بنابراین اگر می خواهید برای استوری اینستاگرام خود کاور طراحی کنید، باید هنگام طراحی این سایز را مدنظر قرار دهید.

سایز کاور مناسب IGtv

یکی دیگر مواردی که در آن نیاز به کاور اینستاگرام دارید، بخش igtv است. برای طراحی کاور این بخش شما می توانید بر اساس سایز آن طراحی کنید. سایز igtv هم مانند استوری 1080 در 1920 پیکسل و به صورت عمودی است. بنابراین اگر می خواهید igtv شما به بهترین شکل ممکن نمایش داده شود، حتماً این سایز را مدنظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

با دانستن سایزهای مختلف در مورد انواع محتوای اینستاگرام می توانید بهترین طراحی را انجام دهید و بهترین نتیجه را بگیرید. در این بخش از مقاله به بررسی سایزهای استاندارد پرداختیم تا بتوانید نتیجه خوبی از آن بگیرید.

در این مقاله به بررسی کامل این موضوع پرداختیم تا بتوانید کاور پست اینستاگرام را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید و نتیجه خوبی از آن بگیرید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *