گاهی اوقات نیاز دارید تا آیفون خود را سریع‌تر از حالت معمول شارژ کنید. شاید عجله دارید یا این که گوشی شما شارژ خیلی کمی دارد و در مجموع نمی‌توانید، زمان زیادی را برای شارژ شدن تلفن خود صبر کنید.

چند راه حل برای شارژ کردن سری گوشی وجود دارد که بعضی از آن‌ها بدیهی هستند و با بعضی دیگر ممکن است آشنایی نداشته باشید. در هر حال ما به مرور تمامی این موارد خواهیم پرداخت.

  1. گوشی را خاموش کنید

خیلی‌ها این نکته را نمی‌دانند، اما خاموش کردن گوشی آیفون، کمک می‌کند تا گوشی سریع‌تر شارژ شود. با توجه به این که روشن بودن گوشی شما به خودی خود باعث می‌شود، چندین برنامه مختلف در پس زمینه در حال اجرا باشند و همچنین در این حین ممکن است گوشی زنگ بخورد یا پیغامی برای شما بیاید، خاموش کردن آن کمک می‌کند تا کم‌ترین مصرف ممکن انرژی را داشته و خیلی سریع‌تر باتری آن شارژ شود.

  1. گذاشتن گوشی در حال هواپیما

اگر خیلی اهل خاموش کردن گوشی نیستید، راه حل بعدی شما این است که دستگاه خود را در حالت هواپیما قرار دهید. به این ترتیب خیلی از برنامه‌هایی که قبلا از آن‌ها گفتیم، بسته شده و فعالیت نخواهند کرد. همچنین گوشی توامان دنبال اتصال آنتن و WiFi نمی‌گردد و همین باعث کم شدن مصرف و در نهایت سریع‌تر شدن شارژ خواهد شد.

  1. خرید شارژر و کابل بهتر

از آیفون 8 که در سال 2017 عرضه شد، گوشی‌های اپل همگی دارای شارژ سریع هشتند. این قابلیت با شارژ‌هایی که شرکت‌های دیگر تولید می‌کنند نیز کار کرده و بعضی اوقات شما می‌توانید شارژرهای قوی‌تر و کابل‌های بهتری از آن‌چه در جعبه گوشی هست، تهیه کرده و در نتیجه شارژ سریع‌تری را تجربه کنید. برندهای مختلفی شارژرهای متفاوت ارائه می‌کنند، اما بهتر است حتما از برندهای معتبر استفاده کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. همچنین فراموش نکنید که کابل شارژر به اندازه خود شارژر اهمیت دارد، پس حتما یک کابل با کیفیت و با ظرفیتی مناسب تهیه نمایید.

  1. حالت مصرف کم را فعال کنید

حالت Low Power نیز تقریبا شبیه به حالت هواپیما عمل می‌کند و با کم کردن کارایی گوشی و محدود کردن بعضی از برنامه‌هایی که برای سیستم عامل حیاتی نیستند، مصرف آن را کم و شارژ را سرعت می‌بخشد. برای فعال کردن آن، به Settings رفته و از بخش Battery، گزینه‌ی Low Power Mode را فعال نمایید. این مورد مخصوصا برای گوشی‌های جدید که از 5G و کانکشن‌های سریع WiFi پشتیبانی می‌کنند، مفید بوده و زمانی که شارژ شما کم است، می‌تواند تا حد زیادی مصرف گوشی را به حداقل برساند.

  1. آیفون خود را خنک نگه دارید

برای این که گوشی شما سریع‌تر شارژ شود، نباید زیر نور آفتاب و یا در جایی گرم باشد. با توجه به این گوشی در زمان شارژ خود گرما تولید می‌کنند، گرمای مضاعف عملکرد شارژ را کندتر کرده و این درست در مقابل کاری است که ما قصد انجام آن را داریم. همچنین اگر در زمان شارژ به انجام بازی‌های سنگین بپردازید، جدا از مصرف خود آن بازی‌ها که باعث کند شدن شارژ می‌شود، بازی‌های سنگین از منابع دستگاه استفاده مضاعف کرده و در نهایت خود نیز گرما تولید می‌کنند.

  1. بیخیال شارژ بی‌سیم شوید

اگر می‌خواهید گوشی شما در سریع‌تر حد ممکن شارژ شود، باید از خیر شارژر بیسیم گذشته و با کابل دستگاه خود را شارژ نمایید. اگر به مشخصه‌های این شارژرها دقت کنید، می‌بنید که آن‌ها آیفون شما را با 15 وات قدرت شارژ می‌کنند، در صورتی که با کابل شما قابلیت شارژ از 30 تا 60 وات را دارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *