اگر یک گوشی هوشمند جدید خریده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم نه آن را دور بندازید نه به فکر فروختنش با قیمت خیلی پایین باشید. از این گوشی‌های قدیمی می‌توانید استفاده‌های مختلفی کنید و آن‌ها را به دستگاه‌های جدیدی تبدیل کنید! 8 موردی که امروز ما به شما معرفی می‌کنیم، تنها چند راه حل برای استفاده دوباره از موبایل‌های قدیمی است:

  1. ساخت هدست واقعیت مجازی

نه، واقعا تیتر را درست خوانده‌اید! به لطف Google Cardboard، می‌توانید گوشی قدیمی خود را به یک هدست واقعیت مجازی ارزان قیمت و در عین حال خوب تبدیل کنید! این دستگاه کارتنی بسیار ارزان قیمت کمک می‌کند تا گوشی اندرویدی یا آیفون (که مدل آن باید پشتیبانی شود) تصاویر استریوسکوپی را به نمایش بگذارد. شما حتی می‌توانید به جای Google Cardboard از نقشه‌های آنلاین استفاده کرده و یکی برای خود بسازید.

  1. کنترل از راه دور

تلویزیون‌ها هر چقدر هم که پیشرفت کرده باشند، هنوز در بسیاری از موارد از کنترل‌های بد بهره می‌برند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، برنامه‌ای برای تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون نصب کرده و به وسیله‌ی آن تلویزیون یا مدیاسنتر خود را مدیریت کنید.

  1. گوشی قدیمی خود را به یک مدیاسنتر کوچک تبدیل کنید

یک راه حل عالی برای استفاده‌ی دوباره از گوشی‌های قدیمی، نصب برنامه Kodi و استفاده از گوشی به عنوان یک مدیاسنتر جمع و جور است. البته این کار روی گوشی‌های اندرویدی ساده است و برای نصب Kodi روی آیفون، باید از روش‌های غیر رسمی استفاه نمایید. در نهایت با اتصال گوشی به تلویزیون، می‌توانید به انواع کانال‌های اینترنتی دسترسی داشته باشید. همچنین با اتصال یک تبدیل و وارد کردن یک فلش، می‌توانید فیلم‌هایی که از PC دانلود کرده‌اید را نیز روی تلویزیون به نمایش بگذارید.

  1. قاب عکس دیجیتال

اگر یک گوشی یا تبلت بزرگ دارید که از سخت‌افزار قدیمی بهره می‌برده و به همین دلیل به گوشی جدید کوچ کرده‌اید، حالا این امکان را دارید که آن را به یک قاب عکس دجیتال تبدیل کنید. برای این کار روی اندروید از Fotoo – Digital Photo Frame و در آیفون یا آیپد از Liveframe استفاده نمایید.

  1. دستگاه ضبط صدا

خیلی‌ها هستند که به واسطه‌ی کلاس‌هایی که شرکت می‌کنند یا کاری که در آن مشغولند، یک دستگاه ضبط صدا نیاز دارند. اگر از گوشی اصلی خود برای ضبط صدا استفاده کنید، ممکن است وقتی زنگ می‌خورد دچار مشکل شوید، به همین دلیل روی موبایل قدیمی‌تان یک برنامه ضبط صدا نصب کرده و از آن برای انجام کارها استفاده کنید.

  1. موزیک‌ پلیر

زمان زیادی نمی‌گذرد که موزیک پلیرها بخشی از زندگی ما بودند، اما حالا دیگر فراموش شده و همه تنها از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. اما برای این که اوضاع را برای خود ساده کنید، می‌توانید یک اسپیکر بلوتوث تهیه کرده و گوشی خود را به یک موزیک پلیر عالی در خانه یا محل کار، بدل نمایید.

  1. گوشی قدیمی خود را تبدیل به وبکم کنید

البته این کار بیشتر با گوشی‌های اندرویدی قابل انجام است. به این ترتیب اگر PC در خانه دارید و وب کمی برایش تهیه نکرده‌اید، این امکان را دارید تا از دوربین گوشی خود به عنوان وبکم استفاده کنید. با توجه به کیفیت نسبتا بهتر اکثر دوربین‌های موبایل نسبت به وبکم‌های قیمت متوسط به پایین، این کار عاقلانه به نظر می‌آید!

  1. کامپیوتر داخل ماشین

بسیاری از ماشین‌های جدید و مدرن، یک کامپیوتر داخلی برای نمایش اطلاعات GPS، اجرای موسیقی و … در خود دارند. اگر خیلی نمی‌خواهید برای ماشین خود هزینه کنید، می‌توانید از گوشی یا تبلت قدیمی خود که مانیتور بزرگی دارد، به این منظور استفاده کرده و انواع برنامه‌های مورد نیاز را برایش نصب کنید.

Join the Conversation

1 Comment

  1. چقدر جالب بود. یه روزی فکر میکردم باید تلویزیون قدیمی رو بندازم دور یا در نهایت بدمش نمکی و آبکش بگیرم.!!!!
    ممنون از ایده های خلاقانه‌تون

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *