این روزها اولین چالش سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بعد از انجام خرید، پیدا کردن ابزاری مناسب برای نگهداری و ذخیره آن است.به خرید و فروش ارزهای رایج مثل تتر، بیت‌کوین و اتریوم ترید گفته می‌شود. به عنوان مثال، ‌اگر بخواهید بیت‌کوین را به تتر تبدیل کنید لازم است از طریق یک صرافی آنلاین این کار را انجام دهید. صرافی‌ها قیمت‌های روز بازار ارز را ارائه ‌می‌دهند و امکان نگهداری و خرید و فروش آن را برای مشتریان فراهم می‌کنند.

چگونه یک حساب ارز دیجیتال باز کنم؟

برای اینکه یک حساب ارز دیجیتال باز کنیم لازم است ابتدا درباره کیف پول‌های دیجیتال بیشتر بدانیم. با توجه به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها برای مردم ایران ایجاد کرده است، بسیاری از افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال به مشکل خورده و نمی‌توانند از صرافی‌های بین‌المللی استفاده کرده و در سطح جهانی فعالیت کنند. به همین منظور می‌توانند از برخی صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل کشور بهره ببرند. برای باز کردن یک حساب ارزی دیجیتال بسته به نوع کیف پول و پلتفرم، ممکن است کمی روش انجام کار متفاوت باشد ولی در نهایت می‌بایست از مسیر زیر بگذرید:

  • به آدرس کیف پول مراجعه کرده و از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن در صرافی مورد نظر ثبت نام کنید.
  • ایمیلی که دریافت می‌کنید را تایید کنید.
  • احراز هویت شوید.
  • پس از انتخاب رمز عبور و تایید هویت شما، حساب شما آماده خرید، فروش و ذخیره ارزهای دیجیتال است.
  • کیف پول ارز دیجیتال چیست ؟

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که هر کیف پول یا صرافی ارز دیجیتال، قوانین مربوط به خود را دارد و از درجه امنیت متفاوتی نسبت به دیگری برخوردار است. پس قبل از ثبت نام لازم است درباره آن تحقیق کرده و تصمیم بگیرید که در کدام یک می‌خواهید حساب باز کنید.

کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتال

این روزها دنیای دیجیتال پر شده است از پلتفرم‌های ارزی که برای جذب تریدرها با یکدیگر در رقابتند. هر کدام از آنها امکانات مختلفی ارایه می‌کنند. قبل از انتخاب هر کدام اطمینان حاصل کنید که امن باشد.

  • کیف پول بلاکچین (Blockchain)
  • تراست ولت (Trust Wallet)
  • سیف پل (Safepal)
  • مای سلیوم (Mycelium)
  • کوینومی (Coinomi)
  • اکسودوس (Exodus)
  • بیت کوین کور (Bitcoin Core)
  • الکتروم (Electrum)

ساخت اکانت در یک کیف پول تحت وب

کیف پول تحت وب بلاکچین با آدرس Blockchain.com این روزها یکی از محبوب‌ترین کیف پول‌ها میان کاربران است. توجه کنید که کیف پول بلاکچین داتکام فقط یک کیف پول برای ارزهای دیجیتال است و هیچ ارتباطی با فناوری بلاکچین ندارد. کیف پول بلاکچین محیط کاربری ساده و راحتی دارد و دسترسی به آن از تمام دستگاه‌ها توسط یک مرورگر امکان‌پذیر است. در این پلتفرم، برای ساخت اکانت فرم ثبت نام را تکمیل کنید و روی «Create My Wallet» کلیک کنید. آدرس یک ایمیل معتبر را بنویسید تا لینک تایید را دریافت کنید. سپس برای شما شناسه کیف پول (Wallet ID) ارسال می‌شود که برای ورود به حساب به آن نیاز خواهید داشت.

در مثالی دیگر، کوین‌بیس (Coinbase) با آدرس coinbase.com یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال برای افرادی است که تجربه چندانی در این زمینه ندارند. این پلتفرم دارای رابط کاربری آسان، مطالب آموزشی فراوان و همچنین امنیت بسیار خوبی است. همچنین کارمزد این صرافی ارز دیجیتال یک درصد است. ساخت اکانت در این صرافی فرایند ساده‌ای دارد و دارای سیستم احراز هویت دو مرحله‌ای است. اپلیکیشن این کیف پول، انجام معاملات ارزی را برای کاربران راحت‌تر کرده است. دانلود و استفاده از Coinbase wallet رایگان است اما برای ما ایرانی‌ها مجاز نیست.

بایننس نیز یکی دیگر از بزرگترین و بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال است از نظر حجم معاملات در جهان شهرت بسیار دارد. یکی از بزرگترین مزایای صرافی بایننس کارمزد بسیار پایین آن است که کمی بیش‌تر از ۰.۱% است. این کارمزد برای شروع است و با افزایش حجم معاملات شما این کارمزد کمتر نیز ‌می‌شود. بایننس همچنین بیش از ۱۴۰ رمز ارز را پشتیبانی می‌کند.

همان طور که خواندید، صرافی ارز دیجیتال پلتفر‌می‌ است که در آن ارز دیجیتال خرید و فروش کنید و با خیالی آسوده معاملات خود را مدیریت کنید. صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا بسیارند. اما دسترسی همه آنها برای ایران محدود شده است. در نتیجه برای اینکه بتوانید معاملات آنلاین و حساب ارز دیجیتال داشته باشید، می‌بایست از صرافی‌های ایرانی استفاده کنید. در مقاله معرفی بهترین صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی چند مورد از معتبرترین آنها را نام خواهیم برد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *