اگر از همراهان همیشگی پرشین تولز هستید،حتماً مقاله قبلی در مورد روش‌های کسب‌ درآمد از فتوشاپ را خوانده‌اید! در این مقاله هم قصد داریم به بررسی ادامه این بحث بپردازیم تا بتوانید با استفاده از این سیستم، مشتریان کسب‌وکار خود را مدیریت کنید و راحت‌تر فروش خود را افزایش دهید.

در انتهای مطلب قبل کاربردهای فتوشاپ برای عکاسان که منجر به کسب درآمد خیلی خوب می‌شود را مورد بررسی قرار دادیم در این مطلب هم مزایای دیگر فتوشاپ برای عکاسان را شرح می دهیم.

دو) رفع نواقص عکس

یکی از مهم‌ترین و بهترین کاربردهای فتوشاپ برای عکاسان و به خصوص عکاسانی که در آتلیه‌ها کار می کنند، این است که به وسیله فتوشاپ می‌توانند عیب‌های عکس را برطرف کنند و آن را طبق سلیقه ی خود تغییر دهند تا عکسی بدون نقص و زیباتر داشته باشند. به عنوان مثال می توان انواع رتوش های حرفه ای روی عکس های پرتره انجام داد (رفع خال، لک، جوش، سفید کردن دندان ها، شفاف کردن پوست، حذف تیرگی زیر چشم، تغییر رنگ چشم، چاق یا لاغر کردن و…). علاوه بر این می توان به کمک فتوشاپ تصاویر کج را اصلاح و تراز نمود و نویزها و پارازیت های اضافی را از عکس حذف کرد.

سه) تغییر عناصر عکس‌های مختلف

با استفاده از نرم افزار فتوشاپ می توان هر گونه تصویر مزاحم، لکه، شی اضافی و .. را از تصویر حذف و اصلاح کرد. می‌توان بک گراند عکس را تغییر داد مواردی را از تصویر اصلی حذف یا به آن اضافه کرد. می‌توان در عکس‌های دست جمعی شخصی را از تصویر حذف یا به آن اضافه کرد. همه ی این تغییرات با استفاده از فتوشاپ به خوبی و کاملاً طبیعی انجام می‌شود و برای انجام آن فقط به داشتن کمی مهارت نیاز داریم تا بیننده عکس به هیچ وجه متوجه تغییرات نشود. یکی دیگر از قابلیت های فتوشاپ برای عکاسی این است که می‌توان عناصری را با هم ترکیب نمود به عنوان مثال می توان چندین عکس را با هم ترکیب کرده و عکس جدیدی ایجاد کرد علاوه بر این می توان به کمک فتوشاپ تصاویر کج را اصلاح و تراز نمود و نویزها و پارازیت های اضافی را از عکس حذف کرد.

چهار) تغییر عناصر عکس

با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ می‌توان هر گونه تصویر مزاحم، لکه، شی اضافی را از تصویر حذف و اصلاح کرد. می‌توان بک گراند عکس را تغییر داد مواردی را از تصویر اصلی حذف یا به آن اضافه کرد. می‌توان در عکس‌های دست جمعی شخصی را از تصویر حذف یا به آن اضافه کرد. همه این تغییرات با استفاده از فتوشاپ به خوبی و کاملاً طبیعی انجام می‌شود و برای انجام آن فقط به داشتن کمی مهارت نیاز داریم تا بیننده عکس به هیچ وجه متوجه تغییرات نشود. یکی دیگر از قابلیت‌های فتوشاپ برای عکاسی این است که می توان عناصری را با هم ترکیب کرد! به عنوان مثال می‌توان چندین عکس را با هم ترکیب کرده و عکس جدیدی ایجاد کرد. شما حتی می‌توانید جزییات یک عکس را از جای دیگری برداشته و به عکس خود اضافه کنید بدون اینکه کسی متوجه آن شود.

پنج) ایجاد تصاویر خلاقانه

فتوشاپ یک ابزار قدرتمند برای ایجاد خلاقیت در عکس‌‎ها است. این مورد برای ایجاد تصاویر و عکس‌های تبلبغاتی بسیار پرکاربرد است. کاربرد فتوشاپ برای عکاسان عکس‌های تبلیغاتی بسیار وسیع است و این دسته از افراد می‌توانند جلوه های ویژه زیبایی را با استفاده از فتوشاپ خلق و ایجاد کنند که تأثیر زیادی بر جلب رضایت و نظر مشتری دارد.

شش) ایجاد تصاویر تبلیغاتی

یکی دیگر از کاربرد های منحصربه فرد فتوشاپ، استفاده از آن در ساخت عکس برای کارهای تبیلغاتی است که می‌توان به وسیله این نرم افزار تصاویر را به شکل هنری و جذاب ایجاد کرد. ایجاد پوسترهای تبلیغاتی برای نصب بر روی بیلیبرد های سطح شهر، طراحی تراکت، کارت ویزیت و… همگی کارهای تبلیغاتی هستند که توسط فتوشاپ انجام شده و به کمک عکاسان می‌آید.

تکنیک های فتوشاپ در عکاسی

همان‌طور که گفتیم کاربردهای فتوشاپ برای عکاسان بی‌شمار است. به طور کلی می‌توان کاربردهای فتوشاپ در عکاسی را در موارد زیر خلاصه کرد:

  • تغییر اندازه تصاویر (Resizing)
  • روتوش عکس: حذف لکه ها با ابزار Healing Brush tools، کاهش چین و چروک، سفید کردن دندان ها
  • برش تصاویر (Cropping) و اصلاح کجی عکس
  • اصلاح، تغییر و ایجاد رنگ ها
  • ویرایش غیر تخریبی لایه های فتوشاپ، ایجاد لایه های جدید، ترکیب عکس ها
  • تغییر قسمت محدودی از عکس با ویژگی سلکشن
  • اصلاح روشنایی و کنتراست تصاویر ( brightness and contrast)
  • حذف و تغییر بک گراند
  • استفاده از ماسک ها برای تنظیمات پیشرفته مانند نرم کردن لبه ها …
  • ایجاد افکت های عکاسی با استفاده از فیلتر ها، تغییر نقطه فوکوس، افزودن نوربه تصویر و ..
  • تبدیل عکس رنگی به سیاه و سفید و برعکس
  • شارپ کردن و کاهش نویزعکس (Sharpening and Reducing Noise)
  • پرینت گرفتن عکس به صورت دلخواه
  • ویرایش تصاویر پرتره
  • تغییر تنظیمات highlights و shadows

از آن جایی که کاربرد اصلی نرم افزار فتوشاپ ادیت و ویرایش عکس طبیعی است که فتوشاپ برای عکاسان حرفه‌ای کاربردهای فراوانی داشته باشد.

برای ویرایش عکس‌های حرفه‌ای فتوشاپ بهتر است یا لایت‌روم؟

لایت‌روم یک نرم‌افزار ویرایشگر عکس است و مجموعه‌ای از امکانات فتوشاپ که برای عکاسان لازم است در آن گردآوری شده است. لایت روم تقریبا تمام ابزارهای ویرایش عکسی که به آن‌ها نیاز دارید را در خود دارد. با این وجود، لایت روم بسیار بیشتر از یک نرم‌افزار ویرایش عکس است. لایت روم به شما کمک می‌کند عکس‌های خود را وارد کنید، آن‌ها را با ترتیب دلخواه بچینید، مدیریت کنید و عکس‌های خود را پیدا کنید. در واقع، لایت روم ابزار ویرایش و مدیریت عکس را با هم ترکیب کرده است. در مقاله بعدی به بررسی ادامه این موضوع می‌پردازیم تا بیشتر با سوالی قبلی آشنا شوید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *