اگر موبایل، تبلت یا لپتاپ خود را گم کرده‌اید، حتما نگران اطلاعاتی هستید که در آن‌ها وجود دارد. اما این تنها عکس‌ها یا فیلم‌های شما نیستند که باید نگرانشان باشید، بلکه اطلاعاتی که بر روی سرویس‌های مختلف دارید نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند و یکی از آن‌ها سرویس ایمیلی است که از آن استفاده می‌کنید.

اگر کاربر Gmail هستید، می‌توانید از راه دور از اکانت خود بر روی هر دستگاهی خارج شوید و همچنین پسورد آن را نیز تغییر دهید. به این ترتیب خیالتان از بابت این که کسی به ایمیل‌های شما دسترسی نخواهد داشت، جمع می‌شود.

برای شروع باید به نسخه‌ی وب Gmail بروید. پس این آدرس را در هر مرورگری که مد نظر دارید باز کنید. اگر از قبل در Gmail ورود نکرده‌اید، با یوزر و پسورد خود وارد سایت شوید و اگر از قبل وارد شده‌اید که هیچ. حالا از سمت راست بالای صفحه روی عکس پروفایل خود کلیک کرده و سپس روی Manage Your Google Account بزنید.

ابتدا به برگه Security رفته و از آن‌جا روی Manage Devices کلیک کنید. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، این گزینه درست زیر بخش Your Devices واقع شده و برای مدیریت اکانت در دستگاه‌های مختلف است.

در اینجا شما لیست دستگاه‌هایی را می‌بیند که اکانت شما در آن وارد شده است که این هم شامل Gmail و هم دیگری سرویس‌های گوگل می‌شود. پس در هر جایی که از اکانت خود استفاده کرده‌اید، این جا می‌توانید آن دستگاه را مشاهده کنید.

حالا دستگاهی که گم‌کرده‌اید را در لیست زیر نشان کنید و روی سه نقطه بالای آن بزنید. حالا کافی است که روی Sign Out بزنید تا از اکانت خود بر روی دستگاه مورد نظر بیرون انداخته شوید.

البته قبل از این، گوگل از شما خواهد پرسید که آیا مطمئن هستید که می‌خواهید دسترسی دستگاه مورد نظر را به اکانت گوگل خود قطع کنید که با زدن روی Sign Out این کار را خواهید کرد.

اما خیلی از ما پسورد گوگل خود را در مرورگر ذخیره می‌کنیم، پس اگر حتی از آن بیرون آمده باشیم و موبایل یا لپتاپ ما به دست شخص دیگری بیفتد، به راحتی می‌تواند، دوباره وارد دستگاه شود. پس چاره چیست؟ شما باید حتما پسورد Gmail یا کلا اکانت گوگل خود را تغییر دهید. این کار نیز بسیار ساده است و ما قدم به قدم در این راه شما را راهنمایی می‌کنیم.

به صفحه اصلی گوگل رفته و دوباره روی آیکون پروفایل خود بزنید و به My Account بروید.

حالا Sign In & Security‌را انتخاب کرده و روی Signing In To Google‌ کلیک کنید.

حالا به Password بروید.

ابتدا باید پسوردی که در حال حاضر دارید را وارد کنید تا بتوانید به سراغ تغییر پسورد بروید. همچنین اگر پسورد دو مرحله‌ای را انتخاب کرده باشید، باید کد تایید را نیز وارد کنید.

ابتدا پسورد خود را در بخش New password وارد کرده و یک بار دیگر آن را در بخش پایینی وارد نمایید. در نظر داشته باشید که پسورد شما حداقل باید 8 حرف یا عدد باشد. در نهایت روی Change Password بزنید.

پسورد شما با موفقیت تغییر کرد و حالا می‌توانید مطمئن شوید، که کسی در دستگاه گم‌شده‌ی شما، وارد اکانت ایمیل شما نمی‌شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *