دو حالت دارد؛ یا از اسکایپ متنفریم یا عاشق استفاده از این برنامه هستیم، اما در هر حال نمی‌توانیم این پیام‌رسان بسیار محبوب در دنیا را که حجم زیادی از کابران از آن استفاده می‌کنند را نادیده بگیریم. اما با توجه به ازدیاد پیام‌رسان‌های جدید با قابلیت‌های متنوع، مایکروسافت شدیدا به تکاپو افتاده تا وضعیت اسکایپ را بهتر از قبل کند.

نسل جدید این برنامه به مرور دارای امکاناتی شد که بعضی از آن‌ها چشم کسی را نگرفت و بعضی هم به جذابیت‌های اسکایپ اضافه کرد. حالا شما را با سه پیشرفت بزرگ این نرم‌افزار آشنا می‌کنیم، که احتمالا شما را به استفاده دوباره از آن ترغیب کند.

  1. ویرایشگر کد

نسخه وب اسکایپ را می‌توانید بر روی مرورگر کروم و مرورگر اج اجرا کنید. این نسخه دارای یک ویرایشگر کد قدرتمند است که می‌تواند در موقع گفتگو‌های ویدیویی به شدت به کار تیم‌های برنامه نویسی بیاید. دلیل اصلی وجود این ابزار هم همین گفتگوهای تکنیکی و البته مصاحبه‌های شغلی حول محور مسائل فنی بوده است. برای اجرای آن نیز مسیر زیر را بروید:

  1. به  Skype.com/interviews بروید.
  2. روی Start interview کلیک کنید. یک لینک یک بار مصرف تولید می‌شود.
  3. این کد را با کاربر مورد خود به اشتراک بگذارید تا با کلیک بر روی آن به شما ملحق شود

این ویرایشگر دارای هایلایت سینتک است و از ۱۳ زبان مهم همچون C، C++، C#، جاوا، جاوا اسکریپت، پایتون و روبی پشتیبانی می‌کند.

  1. وایت برد اشتراکی در اسکایپ

یکی از ویژگی‌های جدید و به شدت کارآمد اسکایپ این وایتبرد نسبتا ساده است که می‌تواند با ترسیم‌های بصری بخش زیادی از مشکلات را به صورت دورادور حل کند. برای اجرای آن مسیر زیر را طی کنید:

  1. در  Skype.com/interviews ورود کنید.
  2. روی آیکون Whiteboard در نوار ابزار سمت چپ کلیک کنید.
  3. حالا می‌توانید از ابزار موجود در این وایت برد همچون نوشته، قلم، کشیدن خط یا طرح و ابزارهای دیگر طراحی استفاده کنید.
  4. در پایان کار می‌توانید نتیجه نهایی را به صورت یک فایل SVG بر روی کامپیوتر خود ذخیره کنید.
  5. تقویم هوشمند مصاحبه‌ها

تمام ابزارهای مصاحبه‌ای که به تازگی به اسکایپ اضافه شده، بدون برنامه ریزی درست تقریبا کارایی لازم را ندارند یا اینکه در نهایت به یک برنامه دیگر برای این برنامه‌ریزی نیاز پیدا می‌کند. به همین منظور اسکایپ یک تقویم هوشمند بسیار عالی نیز تدارک دیده که بتوانید به این وسیله مصاحبه‌ها و جلسات خود را برنامه‌ریزی نمایید.

  1. درون اسکایپ ورود کرده و بر روی Schedule new Interview کلیک نمایید.
  2. نوع مصاحبه را انتخاب کنید: این مصاحبه ممکن است نیاز به ویرایشگر کد داشته باشد، ویدیویی باشد یا به صورت صوتی انجام می‌گیرد.
  3. اسم و مشخصات مصاحبه شونده را وارد نمایید.
  4. حالا تاریخ و زمان دقیق مصاحبه را وارد کنید.

این برنامه به وسیله پیغام و ایمیل زمان مصاحبه را به شما یادآوری خواهد کرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *