استیم بدون شک یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های بازی کامپیوتری به صورت دیجیتال در جهان است که از سال 2003 در حال فعالیت بوده و مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌هایی در ژانرهای مختلف دارد که در حال حاضر تعداد آن‌ها به 30 هزار عنوان می‌رسد و این تعداد غیر از DLC‌ها و دیگر بسته‌هایی است که می‌توانید از آن تهیه کنید.

اما در حال حاضر و بعد از این تعداد بازی، کدام‌ها هنوز جزو پرطرفدارترین‌ها در میان 21 میلیون کاربر استیم هستند؟ لیست 10 تایی امروز ما دقیقا جوابی برای این سوال است.

(این لیست بازی‌هایی تا پایان سال 2020 را شامل می‌شود)

  1. Counter-Strike: Global Offensive

حتی بعد از 17 سال، هنوز هم Counter-Strike: Global Offensive در صدر پرطرفدار ترین بازی‌های استیم قرار دارد و بازی‌هایی مثل استیم و خیلی‌های دیگر نتوانستند به جایگاه او لطمه‌ای وارد کنند. این بازی رایگان در طول این سال‌ها تغییرات زیادی مخصوصا در زمینه‌ی گرافیک به خود دیده، اما هنوز هم از مکانیک گیم‌پلی قدیمی‌اش بهره می‌برد.

Counter-Strike: Global Offensive

  1. Dota 2

Dota 2 بیشتر به عنوان یک Esports شناخته می‌شود، اما با این حال هر روز بیش از 500 هزار نفر و گاهی تا یک میلیون نفر این بازی جذاب را اجرا و به مسابقه با دیگر بازیکن‌ها مشغول می‌شوند. جالب این که نباید فراموش کنیم، Dota 2 در واقع مود بازی Warcraft III بود و در نهایت توانست به عنوان یک عنوان اصلی به موفقیتی چشم گیر دست پیدا کند.

Dota 2

  1. PlayerUnknown’s Battlegrounds

در دوران اوجش، PlayerUnknown’s Battlegrounds محبوب‌ترین بازی بر روی استیم بود، اما اوضاع از سه سال قبل به این ور تغییرات زیادی پیدا کرده و به واسطه وجود بازی‌های بتل رویال زیادی که امروزه رونق پیدا کرده‌اند، تعداد زیادی از کاربران خود را از دست داده است. با این حال هنوز هم بیش از 300 هزار گیمر، هر روز به بازی در سرورهای PlayerUnknown’s Battlegrounds یا همان PUBG مشغولند.

PlayerUnknown’s Battlegrounds

  1. Among Us

بر خلاف آن چه که خیلی‌ها تصور می‌کنند، Among Us بازی خیلی جدیدی نیست، اما بعد از دوران کرونا به شکلی عجیب محبوب شد و هر جای یوتیوب را که نگاه می‌کردید، استریمرها در حال جنگ و دعوا بر سر این بازی بودند و دوستان ما از همه جا برای بازی، دعوتمان می‌کردند. Among Us البته بعد از مدتی، به آرامی بخشی از طرفدارانش را از دست داد، اما هنوز 200 هزار نفر روزانه آن را بازی می‌کنند، هنوز یکی از بهترین‌های آیفون و اندروید بوده و همین که می‌توان آن را بر روی پلتفرم‌های مختلف بازی کرد، به محبوبیتش اضافه کرده است.

Among Us

  1. Rocket League

Rocket League دیگر بر روی استیم در دسترس نیست و حالا دیگر یک بازی رایگان بوده و می‌توان آن را از طریق  Epic Games Store دانلود کرد، با این حال هنوز بیش از 100 هزار نفر روزانه از طریق استیم آن را بازی می‌کنند که البته احتمالا اگر سال بعد چنین لیستی بنویسیم، دیگر Rocket League جزو آن‌ها نخواهد بود.

Rocket League

  1. Grand Theft Auto V

مگر می‌شود عنوانی که همیشه اسمش هست، در لیست محبوب‌ترین‌های استیم نباشد. Grand Theft Auto V بهترین بازی تک نفره بر روی PC بوده و هنوز با بیش از 100 هزار نفر پلیر روزانه، جزو محبوب‌ترین بازی‌ها بر روی استیم است. البته این روزها شاهد کار بر روی نسخه‌ی جدید این بازی هستیم و باید منتظر بمانیم تا ببینیم بازخورد‌ها در مورد بازی جدید به چه شکل خواهد بود.

Grand Theft Auto V

  1. Rainbow Six Siege

بر خلاف Among Us یک ناگهان محبوب شد، Rainbow Six Siege آرام آرام محبوبیتش را از سال 2015 ساخت و حالا به جایگاه مهمی در میان بازیکن‌های مختلف دست پیدا کرده و توانسته تعداد کسانی که آن را بازی می‌کنند را از روزانه 50 هزار نفر در سال 2017، به بیش از 100 هزار نفر در سال 2020 برساند. این تعداد برای بازی گران‌قیمتی مثل Rainbow Six Siege بسیار بالاست، اما باید در نظر گرفته که سازندگان آن با به روزرسانی‌ها و محتوای همیشگی، کاربران را جذب بازی خود نگه می‌دارند.

Rainbow Six Siege

  1. Team Fortress 2

Team Fortress 2 یکی دیگر از بازی‌های قدیمی Valve مثل CS:GO است که از گذشته طرفداران زیادی داشته، اما پیش از این که رایگان شود روزانه چیزی حدود 20 هزار بازیکن داشت، اما حالا به عنوان یک بازی رایگان و بسیار خوب، روزانه بیش از 80 هزار گیمر را به خود می‌بیند. Team Fortress 2 روزهای بد و خوب زیادی به خود دیده است، اما همیشه ماندگار و در لیست محبوب‌ترین‌ها باقی مانده.

Team Fortress 2

  1. Rust

Rust یک بازی خاص و متفاوت است که رشد خود را به صورت کاملا یک نواخت حفظ کرده و حالا روزانه بیش از 70 هزار نفر آن را بازی می‌کنند. این بازی سبک بقا در نوع خود بی‌نظیر بوده و با توجه به این که تنها برای کاربران بزرگسال است و تم خاص و متفاوتی هم دارد، این قدر از کاربران برایش، یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

Rust

  1. Football Manager 2020

و اما در آخرین گزینه‌ها در نهایت یک عنوان فوتبالی هم دیدیم. بازی مدیریت فوتبال که محصول سگا است، یکی از پرطرفدارترین‌هاست و هر ساله نسخه‌ی جدیدش موفقیت‌های بالایی را به دست می‌آورد. این عنوان شبیه ساز نه یک بازی مربیگری، بلکه به واقع مدیریت جزییات کامل یک تیم فوتبال است و روزانه بیش از 70 هزار نفر آن را از طریق استیم بازی می‌کنند.

Football Manager 2020

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *