با این که هنوز از لیست کامل بازی های ویدیویی که در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند خبر نداریم، اما همین حالا هم آثار به شدت مورد انتظاری برای عرضه برنامه ریزی شده‌اند. در این مقاله، به بهترین بازی های ۲۰۲۱ و مورد انتظارترین آن‌ها می‌پردازیم.

Hitman 3

بازی Hitman 3 قرار است پایان دهنده‌ی سه گانه‌ای باشد که در سال ۲۰۱۶ و با بازی Hitman شروع شد. نسخه‌ی سوم این مجموعه باز هم قرار است بازیکن را در نقش مامور ۴۷ قرار دهد و او را به دنبال کشتن افراد مهم بفرستد. این بازی، دارای ۶ نقشه و مکان جدید مانند دبی و برلین است. آزادی عمل بازیکنان برای کشتن اهداف این بار وسیع‌تر از هر نسخه‌ای است و آن‌ها می‌توانند هر مرحله‌ای را با چندین کار متفاوت به پایان برسانند.

Deathloop

استودیو Arkane جزء آن دسته از توسعه دهندگانی است که همواره دست به ساخت بازی‌های قابل تحسینی زده است. پروژه‌ی جدید آن‌ها که با نام بازی Deathloop شناخته می‌شود، ایده‌ی به شدت جالب و متفاوتی دارد. شخصیت اصلی این بازی که Colt نام دارد، در یک حلقه‌ی زمانی (Time Loop) گیر کرده و باید علاوه بر پیدا کردن راه نجات خود، آدم‌های مشخصی را هم به قتل برساند. البته در این میان کلت باید با یک آدم کش دیگر نیز مبارزه کند. کلت قرار است با استفاده از مخفی کاری، پارکور و اسلحه‌های متفاوت اهداف خود را به قتل برساند و از حلقه‌ی زمانی که در آن گیر کرده، خارج شود.

Back 4 Blood

بازی Back 4 Blood قرار است با ادامه دادن راه بازی Left 4 Dead، میراث این مجموعه را حفظ کند. Back 4 Blood توسط استودیویی توسعه داده می‌شود که وظیفه‌ی ساخت آخرین نسخه‌ی Left 4 Dead را بر عهده داشت. این بازی قرار است با الهام گیری از پدر معنوی خود، بازیکنان را در نقش چهار شخصیت مختلف قرار دهد. این چهار شخصیت در یک دنیای آخرالزمانی و زامبی زده گیر کرده‌اند و باید برای حفظ جان خود، با دسته‌های کوچک و بزرگ زامبی‌ها مبارزه کنند. آن دسته از افرادی که موفق به تجربه‌ی نسخه‌ی Early Access شده‌اند، از جذابیت بی حد آن تعریف می‌کنند. در ادامه باید منتظر بمانیم و مشاهده کنیم که Back 4 ‌Blood می‌تواند به یکی از بهترین بازی های ۲۰۲۱ تبدیل شود یا خیر.

Mass Effect Legendary Edition

طرفداران مجموعه‌ی افسانه‌ای Mass Effect چندین سالی بود که منتظر یک نسخه‌ی بهبود یافته از سه گانه‌ی ابتدایی بودند. حالا، EA انتظارات را به پایان رساند و اظهار کرد که این بازی با نام Mass Effect Legendary Edition، به همراه تمام DLCها عرضه خواهد شد. در حال حاضر اطلاعات زیای در مورد این بازی وجود ندارد و تنها نمایش آن به یک تیزر کوتاه در مراسم Game Awards بر می‌گردد. به هر حال، Mass Effect Legendary Edition قرار است در اوایل سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار شود.

Ratchet And Clank: Rift Apart

نمایش‌های بازی Ratchet And Clank: Rift Apart از زمان معرفی اولیه، نشان داده‌اند که این بازی می‌تواند به یک دموی فنی و نشان دهنده‌ی قدرت پلی استیشن 5 تبدیل شود. یکی از مکانیک‌های اصلی این بازی، جا به جا شدن میان بعدهای مختلف است. این جا به جایی، به سرعت بالای SSD پلی استیشن 5 بستگی دارد و اگر خبری از چنین حافطه‌ای نبود، سازندگان نمی‌توانستند از چنین مکانیکی استفاده کنند. از آن جایی که اوایل سال ۲۰۲۱ به عنوان پنجره‌ی عرضه‌ی احتمالی Rift apart معرفی شده، فاصله‌ی زیادی با انتشار این بازی نداریم.

Halo Infinite

بازی Halo Infinite در ابتدا قرار بود به عنوان بزرگ‌ترین پروژه‌ی تاریخ ایکس باکس و در قالب یک بازی روز برای ایکس باکس سری ایکس منتشر شود. در نهایت، شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های آن باعث شد که نسخه‌ی جدید Halo تا پاییز سال ۲۰۲۱ تاخیر بخورد و بزرگ‌ترین بازی کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت، به موقع عرضه نشود. البته مشخص است که همه‌ی بازیکنان یک اثر با کیفیت را به یک بازی سطح پایین که خیلی زود عرضه می‌شود، ترجیح می‌دهند. پس شاید عقب افتادن Infinite پدیده‌ی مناسبی برای اکو سیستم ایکس باکس باشد. هنگامی که اولین تریلر گیم پلی اینفینیت به نمایش درآمد، مردم به شدت از گرافیک بصری آن ایراد گرفتند و آن را به یکی از موضوعات طنز روز تبدیل کردند. شاید به همین خاطر بود که مایکروسافت تصمیم گرفت حدود یک سال بیش‌تر به استودیو 343Industries فرصت دهد تا آن‌ها اثری را روانه‌ی بازار کنند که لیاقت داشتن نام Halo را به خود ببیند.

۷ عنوان از سخت‌ترین بازی‌هایی که می‌توانید تجربه کنید

Horizon Forbidden west

بازی Horizon Forbidden west قصد دارد به عنوان ادامه‌ی مستقیم بازی Horizon Zero Dawn، ایلوی (Aloy) را به غرب ممنوعه بفرستد؛ محل خطرناکی که افراد کمی به آن سفر کرده‌اند. انتظار می‌رود که این بازی علاوه بر جزئیات معرفی شده، مکانیک‌های بسیاری را در خود جای دهد. هم چنین، بدون شک استودیو Guerilla Games در ماه‌های آینده اطلاعات بیش‌تری از نسخه‌ی جدید هورایزن، اثری که احتمالا به یکی از بهترین بازی های ۲۰۲۱ تبدیل می‌شود، منتشر می‌کنند.

 

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *