احتمالا از حجم چیزهایی که در نهایت، می‌تواند باعث مسدود شدن یا کم‌کردن کیفیت سیگنال وای‌فای در خانه شوند، تعجب کنید. نکات زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کرده تا بتوانید، سیگنال بهتری از مودم خود دریافت نمایید. در زیر ما لیستی از 10 چیز که از کیفیت سیگنال شما می‌کاهد را لیست کرده‌ایم تا در این روند، کمک کوچکی بهتان کنیم.

دکوراسیون خانه

یکی از اشیایی که به راحتی می تواند سیگنال های وای فای را در خانه ضعیف کند، جادکوری و لوازم دکوراسیون است. احتمالا شما هم وقتی به دنبال وسایل مشکل زا برای وای فای می گردید، بیشتر دیوارهای بتنی یا وسایل بزرگ و سنگین به چشمتان می خورد، اما دکوراسیون خانه تاثیر زیادی روی سیگنال وای فای می گذارد.

آکواریوم و تنگ ماهی

آب یکی از عناصری است که در مسدود کردن سیگنال وای فای بسیار کارآمد است. اگر مودم خود را کنار آکواریوم قرار دهید، در سمتی که مودم قرار دارد، سیگنال بسیار قوی خواهید داشت، اما در آن طرف سیگنال ها بسیار ضعیف خواهند بود.

قفسه کتاب

کتاب از جمله اشیاء متراکم در منزل است. اگر تعداد زیادی کتاب را کنار هم گذاشته باشید، برای مثال یک قفسه دیواری کامل پر از کتاب، درست مانند آن است که یک دستگاه مسدودکننده سینگال در خانه خود کار گذاشته باشید. پیمودن طول قفسه های کتاب برای سیگنال های وای فای بسیار سخت است. از این رو، در صورتی که مودم را آن سوی قفسه کتاب گذاشته باشید، در دریافت سیگنال به مشکل خواهید خورد.

آینه

آینه ها از دیگر اشیایی هستند که در سیگنال های وای فای تداخل به وجود می آورند. فراموش نکنید، پوششی که ورقه شیشه ای را به آینه تبدیل کرده، آینه های دیواری بزرگ به نسبت آینه های کوچک تر اثر بیشتری روی وای فای دارند و آینه های قدیمی تر بیشتر سیگنال وای فای را مختل می کنند. دلیل این امر هم ساده است، در ساخت آینه های قدیمی تر مقادیر زیادی نقره با عیار بالا به کار رفته است. در حالی که در آینه های جدید از فلزهای ارزان تر به جای نقره استفاده می شود.

تلویزیون

وقتی تلویزیون ها خاموش باشند، درست شبیه آینه های سیاه رنگی به نظر می رسند، البته علت این موضوع شیشه نیست، بلکه درون این دستگاه ها سپر فلزی بزرگی قرار دارد. اگر تا به حال تلویزیون صفحه تخت یا مانیتوری را باز کرده باشید، متوجه این صفحه فلزی هم شدید که تمام پشت دستگاه را پوشانده است. این صفحه فلزی نقش یک سپر الکترومغناطیسی را دارد و به معماری یکپارچه تلویزیون کمک می کند. این سپر فلزی کاملا سیگنال هایی که از آن عبور می کنند را با تداخل مواجه می کند. بنابراین، هیچ وقت نباید مودم را پشت تلویزیون بگذارید.

دکوراسیون فلزی

حالا که صحبت از فلز به میان آمد، باید بدانید لوازم دکور فلزی هم مانع سیگنال وای فای می شوند. لوازم دکوری و تزیینی فلزی حتی اگر روی دیوار مقابل محل نصب مودم باشند، باز هم روی سیگنال ها اثر می گذارند. از این بدتر، حتی دیده شده است که برخی افراد مودم خود را درون یکی از همین آثار هنری دیواری و جادکوری ها قرار داده اند.

برای مثال،‌ در یک مورد زوجی مودم خود را درون یک سبد فلزی تزئینی گذاشته بودند و از سوی دیگر،‌ مدام از وضعیف بد سیگنال های وای فای در خانه خود می نالیدند! کاری که این خانواده انجام داده بودند، درست مانند گذاشتن مودم درون یک قفس فارادی (محافظ امواج) بود.

لوازم خانگی درست مانند پیش بند سربی عمل می کنند

همه افراد در خانه خود آینه های عتیقه بزرگ یا آکواریوم ماهی ندارند. اما در همه خانه ها لوازم خانگی پیدا می شود و باید بدانید که این لوازم به حدی باعث مسدود شدن سیگنال های وای فای می شوند که بهتر است آنها را با پیش بندهای سربی (که نقش محافظتی در برابر اشعه های مضر دارند) مقایسه کنیم.

وسایل اشپزخانه

در آشپزخانه یخچال، ماشین ظرفشویی، اجاق گاز و مایکروویو از جمله اشیاء فلزی بزرگ هستند که وای فای را مسدود می کنند. در زمان نصب مودم حتما به چیدمان خانه و اشیایی که باعث جذب امواج رادیویی می شوند توجه کنید.

لوازم خشکشویی و تجهیزات کاربردی

ماشین خشکشویی و خشک کن از دیگر وسایلی هستند که روی وای فای اثر منفی می گذارند. اگرچه این وسایل را معمولا نمی توانیم از جمله لوازم خانه به حساب بیاوریم،‌ اما دیگ بخار و آب گرمکن هم در تداخل سیگنال های وای فای اثرگذار هستند. همانطور که حدس می زنید، اثر آبگرمکن به دلیل اینکه اساسا یک استوانه فلزی بزرگ پر از آب است،‌ دو برابر بیشتر است.

مصالح ساختمانی با قدرت جذب بالای سیگنال های وای فای

حل کردن مشکلاتی که در سطرهای قبل گفتیم، نسبتا ساده است. اگر مودم خود را روی قفسه ای کنار آکواریوم بزرگی گذاشته اید یا اینکه متوجه شدید لوازم آشپزخانه و ماشین لباسشویی جلوی رسیدن سیگنال وای فای به دفتر کار خانگی شما را گرفته اند، واقعا خوش شانس هستید. جابجایی مودم در مقایسه با خراب کردن دیوارهای ضخیم مسدودکننده سیگنال ها از آب خوردن هم آسان تر است.

دیوار خشک

از نظر انتقال سیگنال های وای فای، دیوارهای خشک با میخ چوبی بهترین مصالح هستند. دیوار خشک عملا برای وای فای نامرئی به حساب می آید، هرچند چوب تا حد کمی سیگنال وای فای را جذب می کند. کسانی که در خانه هایی از جنس چوب و دیوار خشک زندگی می کنند، بهترین محدوده انتقال سیگنال وای فای را نسبت به سایر خانه ها دارند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *