سال‌هاست تولید کنندگان محتوای ویدیویی و تدوینگران، از ادوبی پریمیر پرو برای ویرایش ویدیوهای خود بهره می‌برند و اگر بخواهند افکت‌های پیچیده‌تر را روی تصاویر خود اعمال کنند، به سراغ ادوبی افتر افکتز می‌روند. اما این روزها برنامه‌های بسیار با کیفیتی در بازار هستند که می‌توان آن‌ها را نیز به عنوان جایگزین این برنامه‌ی قدیمی به کار برد.

اگر به هر دلیلی به دنبال چنین جایگزینی هستید، حتما نگاهی به گزینه‌های ما در پست امروز، بندازید.

مشکلی که همه باپریمیر دارند

برای آن‌هایی که از نسخه اصلی برنامه‌ها استفاده می‌کنند، پریمیر برنامه‌ی بسیار گرانی به حساب می‌آید. قیمت آن در مجموعه‌ی ادوبی کریتیو کلاد 52.99 دلار است که در درازمدت هزینه‌ی آن را بسیار زیاد می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که ما جایگزین‌های پایین را به شما معرفی می‌کنیم، همین قیمت بالای پریمیر است.

  1. HitFilm Express

HitFilm Express برنامه‌ای فوق‌العاده عالی با ظاهری مدرن است که البته نسخه‌های متفاوتی دارد که هر کدام قیمتی متفاوت خواهند داشت. در نسخه‌ی کامل این نرم‌افزار حتی به شما اجازه‌ی ساخت کامپوزیشن سه بعدی را نیز خواهد داد و امکانات آن برای تصحیح رنگ و فیلترگذاری، فوق‌العاده است. با این حال نسخه‌ی کامل آن اصلا ارزان نیست، اما شما با یک بار خرید، آن را برای همیشه در اختیار خواهید داشت.

HitFilm Express

در کنار این ایراد، نکات ارزشمند زیادی در مورد HitFilm وجود دارد که افزونه‌های متعدد و حرفه‌ای در کنار آموزش‌های عالی موجود در برنامه و ساختار کاربر پسندش، تنها بخشی از آن‌ها هستند.

  • قیمت: از رایگان تا 351 دلار
  • پلتفرم‌ها: مک و ویندوز
  1. Lightworks

Lightworks برنامه‌ای کد باز برای ویرایش ویدیو بوده که حدود 25 سال از شروع کارش می‌گذرد. در حال حاضر این نرم‌افزار را می‌توان یک یک ویرایشگر حرفه‌ای در نظر گرفت که از نظر رابط کاربری، امکانات، سرعت و خیلی وجوه دیگر، عملکردی عالی دارد.

Lightworks

تجربه‌ی 25 ساله Lightworks به وضوح نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد، خیلی از عملکردها بارها آزمایش شده و حالا بهترین کیفیت را دارند. شما در نسخه رایگان برنامه هم می‌توانید از ابزارهای متنوعی برای افکت دهی به ویدیوها استفاده کنید و اگر هم به سراغ نسخه‌ی کاملا حرفه‌ای و پولی بروید، تنها 126 دلار باید برایش هزینه کنید. برای Lightworks یک پلاگین عالی با نام Boris FX نیز عرضه شده که افکت‌ها و امکاناتی فوق‌العاده را برای برنامه به همراه دارد. تنها مشکل نسخه رایگان این است که شما را محدود به کیفیت 720 برای گرفتن خروجی می‌کند.

  • قیمت: رایگان، 19.90 دلار ماهانه، 132 دلار ماهانه به همراه Boris FX
    پلتفرم‌ها: مک و ویندوز
  1. محصولات اپل

برای آن‌ها که از سیستم عامل مک استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از این که دوباره پریمیر را باز کنند، نگاهی به دو ابزار قدرمند اپل در زمینه‌ی تدوین ویدیو با نام‌های Apple iMovie و Apple Final Cut Pro X بندازند. اولی برنامه‌ای کاملا رایگان است که امکانات خیلی خوبی (بیشتر از هر برنامه‌ی رایگان دیگر) به شما ارائه می‌کند اما محدودیت‌هایی نیز همچون استفاده از 18 فایل در هر پروژه را برایتان به همراه خواهد داشت.

Apple iMovie

از آن طرف، Apple Final Cut Pro X با قیمت بالایی که دارد، امکانات فوق‌العاده‌ای در حد و اندازه‌های نرم‌افزارهای حرفه‌ای تدوین را در اختیارتان می‌گذارد. با این حال نباید از یاد برد که تنها کسانی که دستگاه‌های قوی اپل دارند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند.

  • قیمت: رایگان و 300 دلار
  • پلتفرم: مک
  1. Davinci Resolve 15

کسانی که در زمینه‌ی تدوین فعالیت دارند، حتما با این برنامه آشنایی دارند. Davinci Resolve  ابزارهای متنوع و کاملا حرفه‌ای را در زمینه‌ی تدوین و ویرایش ویدیو و حتی افکت‌گذاری در اختیار شما قرار می‌دهد و حتی یک نسخه رایگان نیز دارد که امکانات آن از بسیاری جهات، بهتر از دیگر برنامه‌های رایگان در این دسته بندی است.

Davinci Resolve 15

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Davinci Resolve 15 که خیلی‌ها را جذب خود کرده، ابزارهای عالی در زمینه‌ی فیلترگذاری و تنظیم و تصحیح رنگ آن است. مهم‌ترین مشکل در مورد Davinci Resolve پیچیدگی برنامه است که کار را برای تازه‌کارها سخت می‌کند.

  • قیمت: رایگان، 229 دلار
    پلتفرم‌ها: ویندوز، مک

Join the Conversation

1 Comment

  1. اینا که معرفی کردید برای فیلمه یا عکس ؟
    پریمیر خیلی سنگینه و روی نسخه های ویندوز 64 بیت جواب نمیده خواستم ببینم امکانش هست نرم افزاری با امگانات مشابه ش معرفی کنید ، ما برای تولید محتوا فروشگاه اینترنتی مستر دیکو بهش نیاز داریم.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *