اگر صادقانه بخواهیم بگوییم، با توجه به وجود Chatgpt یا کوپایلت، دیگر خبر ارائه یک دستیار هوش مصنوعی جدید آن قدر جذاب به نظر نمی‌آید. به همین دلیل آب و تاب متا برای ارائه هوش مصنوعی این شرکت بر روی فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ آن قدر جدی گرفته نشد. با این حال همان طور که قبلا در پرشین تولز گفتیم، هوش مصنوعی متا عملکرد خیلی خوبی دارد و به صورت کاملا رایگان در دسترس کاربران سرویس‌های این شرکت قرار گرفته.

4 دلیل برای این که حتما از هوش مصنوعی متا استفاده کنید

روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از هوش مصنوعی متا استفاده کنید اما حداقل برای من، این 4 مورد، مهم‌ترین دلایلی هستند که به خاطرشان، سراغ Meta AI می‌روم:

چطور از هوش مصنوعی متا استفاده کنیم؟

کمپانی متا هوش مصنوعی این شرکت را در سه محصول اصلی خود یعنی فیسبوک، اینستاگرام و پیام رسان واتساپ قرار داده است. آیکون این سرویس را می‌توانید به صورت دایره‌ای در نوار جستجو این برنامه‌ها مشاهده کنید. با زدن روی این آیکون، بخشی برای گفتگو با هوش مصنوعی باز می‌شود که می‌توانید در آن سوالات خود را بپرسید و فرمان‌هایی که می‌خواهید را دهید.

البته هوش مصنوعی متا در حال حاضر نسبت به رقیبان خود، کم و کاستی‌هایی دارد. برای مثال، تنها بر پایه متن کار می‌کند و گفتگوی شما متنی بوده و نمی‌توان به صورت صوتی با آن صحبت کنید. همچنین، متوجه محتوای عکس‌ها نشده، مگر این که آن را به صورت کامل برایش توضیح دهید.

یک نکته بسیار مهم در مورد هوش مصنوعی متا این است که با این که درون برنامه‌ها گنجانده شده، اما به متن چت‌های شما دسترسی ندارد و فقط زمانی که از او بخواهید، به بخشی خاص از گفتگو که به آن اشاره کرده‌اید، دسترسی پیدا خواهد کرد. حالا که یک توضیح کلی در مورد هوش مصنوعی متا دادیم، بیایید به دلایل استفاده از آن بپردازیم:

4 دلیل برای استفاده از هوش مصنوعی متا

پر واضح است که یک دستیار هوش مصنوعی می‌تواند در زمینه‌های مختلف به شما کمک کند، اما با توجه به وجود هوش مصنوعی متا در شبکه‌های اجتماعی معروف فیسبوک و اینستاگرام و همچنین پیام رسان واتساپ، شاید کاربرد آن کمی متفاوت از دیگر دستیاران هوش مصنوعی باشد. اما مهم‌ترین دلایل برای استفاده از آن، کدام‌ها هستند؟

  1. دیگر نیازی به گوگل کردن موضوعات مختلف ندارید

یکی از چیزهایی که در حین استفاده از هوش مصنوعی متا متوجه آن خواهید شد، راحتی استفاده از آن بوده که از آن می‌توان برای جستجو در اینترنت استفاده کرد و دیگر نیازی نیست از پیام رسان یا شبکه اجتماعی محبوبتان خارج شوید، چیزی را گوگل کنید و دوباره به برنامه برگردید. بعضا با جستجو پیشرفته و عمیق در وبسایت‌ها، می‌توانید، نتایج کامل‌تر و دقیق‌تری را به دست بیاورید. بهتر است سوال خود را به صورت مستقیم بپرسید و خیلی دقیق به چیزی که می‌خواهید، اشاره کنید تا سریع‌تر جواب بگیرید. سوالات کلی با توجه به این که باید در سایت‌های متنوع جستجو شوند، گاهی باعث می‌شوند تا نتایج دیر نمایش داده شوند.

همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی متا برای دریافت اطلاعات از چیزهای مختلف استفاده کنید. مثل خلاصه داستان کتاب یا فیلم، مراکزی که در نزدیکی شما هستند یا خیلی اطلاعات دیگر که روی اینترنت موجود هستند.

  1. بازی‌های مبتنی بر متن در هوش مصنوعی متا

اگر به بازی‌های گروهی در دورهمی‌ها علاقه دارید، حتما از هوش مصنوعی متا بهره ببرید. برای مثال، می‌توانید توضیحی در مورد گروه خود داده و از او بخواهید یک بازی چند سوالی برای شما ترتیب دهد و سپس همراه با دیگر اعضای گروه در این بازی شرکت کنید.

البته گاهی در حین بازی ممکن است ببینید که ایراداتی نیز وجود دارد اما این اتفاق به ندرت پیش می آید و عموما، به عنوان یک گرداننده بازی، هوش مصنوعی متا عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. البته بازی‌های مشابه زیادی را می‌توان با کمک متا به انجام رساند!

  1. ساخت استیکرهای شخصی با هوش مصنوعی

استفاده از استیکر و گیف، حالا به بخشی از مکالمه روزمره ما بدل شده است. یکی از چیزهای جالب در مورد هوش مصنوعی متا این است که به شما کمک می‌کند تا استیکرهای شخصی خود را بسازید. البته همیشه باید چند باری امتحان کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

البته گوگل نیز قبلا با Google’s Emoji Kitchen چنین کاری انجام داده بود و کار با متا چیزی شبیه به آن قابلیت است. فقط مراقب باشید، نتایج ساخت استیکر شخصی سازی شده، می‌توانند از بامزه‌ترین تا ترسناک‌ترین متنوع باشند!

  1. خلاصه کردن گفتگوهای طولانی

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب هوش مصنوعی متا این است از آن می‌توانید برای خلاصه کردن گفتگوهای طولانی استفاده کنید. برای مثال، در یک گروه اگر یک گفتگوی طولانی بین کاربران رخ داده، متا یک خلاصه از این گفتگو‌ها را برایتان ترتیب داده و شما با خواندن آن می‌توانید، کلیاتی از این گفتگو را بدانید و در زمان خود صرفه جویی نمایید.

توجه داشته باشید که متا هنوز در حال امتحان کردن روش‌های مختلف، به روز کردن الگوریتم خود و همچنین بهبود عملکرد هوش مصنوعی خود است. با این حال، همین الان هم این هوش مصنوعی به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید، تمامی این عملکردها را روی آن امتحان کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *