واقعیت این است که شبکه‌های اجتماعی اصلی این روزهای اینترنت همچون اینستاگرام، فیسبوک یا اسنپ چت، با تمام جذابیت‌هایشان گاهی کمی حوصله‌ سر بر می‌شوند. این جور مواقع است که شاید بخواهید شبکه‌های دیگر را امتحان کنید یا حداقل از سر کنجکاوی هم که شده ببنید شبکه‌های تازه ساز یا کم‌تر شناخته شده، چه ویژگی‌هایی دارند. اگر همچین تصمیمی دارید، حتما به این ۶ شبکه اجتماعی متفاوت سری بزنید شاید در یکی از آن‌ها ماندگار هم شدید.

Plato

Plato
Plato

اگر به دنبال جایی راحت می‌گردید که آرامش داشته باشید، Plato گزینه‌ای عالی برای شماست. در این شبکه‌ی اجتماعی به هیچ وجه نیاز به ثبت نام یا وارد کردن ایمیل ندارید، تنها کافی است برنامه را دانلود کنید، یک اسم مستعار برای خود انتخاب نمایید و از مراوده با مردم لذت ببرید. بازی‌های متنوع و جالبی نیز در این برنامه گنجانده شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فوتبال رومیزی، نقاشی دسته جمعی و سیاه چال رومیزی اشاره کرد که آن‌ها را می‌توانید با دوستان خود در Plato بازی کنید. از نکات جذاب دیگر این شبکه‌ی اجتماعی، اتاق‌های گفتگوی کلاسیک آن است که می‌توان به صورت دسته جمعی با دیگران به گفتگو نشست. خارج از اتاق‌های گفتگو هیچ کس نمی‌تواند به شما پیغام بفرستد مگر این که از قبل برای شما درخواست دوستی فرستاده باشد و شما آن را تایید کرده باشید.

۷ Cups

7 Cups
7 Cups

اگر احساس ناراحتی دارید یا دچار افسردگی هستید، ۷ Cups  مکانی برای شما خواهد بود تا به راحتی بتوانید با یک شخص حرفه‌ای به گفتگو بنشینید. این گفتگوها کاملا ناشناس و رایگان بوده و شما نیاز نیست به هیچ وجه از قبل وقتی رزرو کنید. حتی می‌توانید در گرو‌های دسته جمعی عضو شده و در صبحت‌های گروهی از مشکلات خود بگویید و در مورد مشکلات دیگران بحث کنید. ۷ Cups یک شبکه‌ی اجتماعی بسیار عالی و متفاوت است و از بودن در آن احساس خوشایندی به شما دست خواهد داد.

IMVU

IMVU
IMVU

IMVU بیش از یک شبکه‌ی اجتماعی صرف است و آن را می‌توان یک دنیای مجازی به حساب آورد، چیزی شبیه به Second Life که در گذشته کاربران بسیار زیادی داشت. در این شبکه‌ی مجازی که به مراتب جمع و جور تر از Second Life است، شما می‌توانید یک آواتار کاملا سه بعدی بسازید و بخش‌های مختلف آن را شخصی سازی کنید. جزییات این شخصی سازی آنقدر زیاد است که تا جای ممکن بتوانید آواتارتان را شبیه به خودتان کنید. مکان‌ها و اتاق‌های گفتگوی زیادی در IMVU طراحی شده‌اند که بعضی‌هایشان مدل‌هایی از مکان‌های واقعی هستند. در واقع IMVU را می‌توان مکانی عالی برای گذر از دنیای واقعی و کمی وقت گذرانی در دنیایی کاملا مجازی به حساب آورد.

Quack

Quack
Quack

تا به حال این گذاره را شنیده‌اید که : “دشمنِ دشمن من، دوست من است” ؟ خب در Quack کمی اوضاع فرق می‌کند، این جا این گذاره به “دوستِ دوست من، دوست من است” تغییر پیدا کرده. به طور خلاصه در Quack شما این امکان را دارید تا با دوستان دوستان خود ارتباط برقرار کنید و رابطه‌هایی جدیدتر را در چرخه‌ای از کسانی که به آن‌ها اعتماد دارید را تجربه نمایید. اگر چه برای ثبت نام شما نیاز به وارد کردن شماره‌ی تماس خود دارید، اما این شماره به هیچ وجه در هیچ جای برنامه با دیگران به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

HOLLA

HOLLA
HOLLA

HOLLA شبکه‌ی اجتماعی جالبی است که البته با سلیقه‌ی همه جور نخواهد بود. در این برنامه شما به صورت کاملا اتفاقی می‌توانید با عضو دیگری در این شبکه متصل می‌شوید. این ارتباط بر اساس سلیقه‌ی شما می‌تواند به صورت متنی، صوتی یا حتی تصویری باشد! التبه در حالت تصویری الگوریتم‌هایی وجود دارد تا با آنالیز تصویر از نمایش تصویرهایی که نباید جلوگیری کند و تا اتمام تایید این عملکرد، تصویر شما نیز برای شخص مورد نظر بلور خواهد بود. در زمان تماس تصویری هم می‌توانید از فیلترهای متنوع استفاده کرده و لحظات شادی را با یک نفر کاملا غریبه به ثبت برسانید!

Join the Conversation

2 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *