برای آن‌هایی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند یا این که آثار خود را در بازار NFT به فروش می‌رسانند، MetaMask یک نام آشنا و شناخته شده است. در حال حاضر MetaMask محبوب‌ترین نام در عرصه کیف پول مجازی است اما محدودیت‌هایی دارد که به هر نحو باعث شده بعضی از کاربران، به دنبال گزینه‌های دیگری باشند.

در لیست زیر ما چند نمونه از کیف‌های پول ارز دیجتال را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانند به عنوان جایگزینی برای MetaMask به حساب بیایند.

قبل از هر چیز، MetaMask  چیست؟

در صورتی که با MetaMask  آشنایی ندارید، این برنامه یک کیف پول برای ارز‌های دیجیتال است که می‌توانید، توکن‌های بر پایه اتریوم را در آن نگهداری کنید. این پول به شما امکان خرید، تعویض و انبار توکن‌ها حتی خارج از ارزهای پشتیبانی شده را نیز می‌‌دهد.

MetaMask  

خیلی از بازی‌های ارز دیجیتال و یا سایت‌های NFT کیف پول MetaMask را به شما پیشنهاد می‌کنند چون یک گزینه‌ی بسیار امن با امکانات کافی برای انجام کارهای مربوط به ارزهای بر پایه اتریوم است.

10 جایگزین برای MetaMask

  1. Trust Wallet

این برنامه، کیف پول رسمی Binance محسوب می‌شود. امکانات کاملی همچون ذخیره، ارسال و یا دریافت رمزارز‌ها در این کیف پول مهیا شده و همچنین می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. با استفاده از Trust Wallet به راحتی می‌‌توانید به آخرین نسخه از پلت‌فرم‌های DeFi و DApps نیز متصل شوید. همچنین این کیف پول از بیت کوین و بلاکچین اکوسیستم اتریوم پشتبانی کرده و برای دستگاه‌های اندروید و iOS منتشر شده است. همچنین شما از طریق مرورگر و با استفاده از برنامه‌ی موبایلی، می‌توانید روی دسکتاپ نیز از آن استفاده کنید.

Trust Wallet

  1. MathWallet

این گزینه نیز خیلی شبیه به MetaMask و Trust Wallet بوده و بر روی پلت‌فرم‌های مختلف ارائه شده است. همچنین با پشتیبانی از ارزهای دیجیتال مختلف و بلاکچین‌های متفاوت، به عنوان یک کیف کامل می‌توان از آن استفاده کرد و دیگر نیازی به چند کیف پول مجازی نخواهید داشت.

MathWallet

امنیت این برنامه را می‌توانید با کلید‌های شخصی، پسوردهای دو مرحله، عبارات و چندین شکل دیگر فراهم کنید. MathWallet نیز برنامه‌ای بسیار امن بوده و تعداد زیادی از ارزهای مختلف از جمله بیتکوین و اتریوم را پشتیبانی می‌کند. همچنین برای کسانی که می‌خواهند در بازار NFT ارز دیجیتال تزوس شرکت کنند نیز، این کیف پول گزینه‌ی مناسبی به شمار می‌آید.

  1. WalletConnect

WalletConnect برنامه‌ای است که پلت‌فرم‌های DApps مثل OpenSea را به کیف پول مجازی شما متصل می‌کند. همچنین این برنامه به گونه‌ای طراحی شده که با بلاکچین‌های مختلف از جمله اتریوم، سولانا، پولکادات و… به صورت توامان کار می‌کند.

WalletConnect

شما می‌توانید WalletConnect را به چندین کیف پول مختلف متصل کنید و تنها از این برنامه برای تراکنش‌های خود استفاده کنید به جای این که هر بار برنامه‌ی خود را تغییر داده تا به بلاکچین دیگری دسترسی داشته باشید. به طور کلی WalletConnect برنامه‌ای بسیار کارآمد است که می‌تواند کارهای مختلف را برای شما انجام داده و البته که به پلت‌فرم‌های مختلف مربوط به مرورگرها، اپلیکیشن‌های دسکتاپ و موبایل و همچنین بازی‌ها متصل شود.

  1. Coinbase Wallet

این کیف پول به شما اجازه می‌دهد تا ارزهای رمز پایه و همچنین NFTهای خود را در یک مکان نگهداری کنید. این برنامه از توکن‌های ERC20، بیتکوین، لایتکون، دوج کوین، XRP و خیلی گزینه‌های دیگر پشتیبانی می‌کند.

Coinbase Wallet

همچنین این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که کلید خصوصی شما که در واقع مالکیتتان روی ارزهای دیجیتال ذخیره شده را نشان می‌دهد،  در Coinbase Wallet روی دستگاهی که نصب شده ذخیره می‌شود و نه مثل جاهایی همچون Coinbase.com به صورت مرکزی ذخیره شود. این برنامه برای سیستم عامل اندروید، iOS و مرورگر کروم ارائه شده است.

  1. Fortmatic/Magic

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌توانید به جای MetaMask از آن استفاده کنید. دلیل استفاده شما از این ابزار، کاربری بسیار ساده و پشتیبانی از ارزهای بر پایه اتریوم است که آن را بسیار شبیه به MetaMask می‌کند.

Fortmatic/Magic

Fortmatic به گونه‌ای تهیه دیده شده که کاربران عادی که از مسائل فنی خیلی سر در نمی‌آورند نیز به سادگی بتوانند از این ابزار استفاده کنند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *